re
door renewing Jul 8, 2008 om 10:29
Computers & telefonie

Ziggo onderling (niet)gratis bellen

Hoi sinds een paar maanden heb ik een (casema)Z3 abbo plus Telefonie en DTV plus pakket.

in mijn gedetailleerde factuur komt naar voren dat we betalen voor de
"eigennummers" en ook dat de nummers die voorkomen in die rubriek ook
voorkomen in de rubriek "Buiten regio" zei het op andere tijdstippen
(het gaat dus niet om identieke calls).

dus het nummer van mijn ouders(multikabel/quicknet) ook ziggo
tegenwoordig, komt voor in beide rubrieken alsook het nummer van mijn
schoon ouders(quicknet) en ook het nummer van vrienden(quicknet).

ik vroeg om uitleg via het contact formulier op ziggo.nl en eerst kreeg ik een week later een reactie terug

Aangezien het bericht nu
enkele dagen geleden verzonden is gaan wij er vanuit dat uw vraag inmiddels is
opgelost of beantwoord.

dat is toch niet te geloven dacht ik,
meteen. weer nieuw contact form ingevuld want reply op die mail kan
niet. kreeg ik het volgende antwoord.

De reden dat het niet gratis is
en niet onder het kopje onderling bellen valt, is dat u niet het alles in 1
pakket heeft waarbij dit is inbegrepen.

nog steeds geen antwoord op de 2 rubrieken, maar
wel een ander raar iets. dus iedereen heeft nu een abbo welke is
omgezet naar ZIGGO en als je van de kortingen wilt profiteren moet je
ALSNOG je abbo omzetten naar ZIGGO... zie de laatste reactie.

U geeft aan dat onderling
bellen gratis moet zijn. Het bellen naar andere Ziggo klant is niet gratis maar
wel voordeliger.

Mocht u overstappen naar een
Alles in 1 pakket, dan krijgt u een gratis digitale ontvanger en smartcard. U
heeft een maand opzegtermijn voor dit pakket. Het onderling bellen, het bellen
naar andere Ziggo klanten, is dan wel gratis.

welke
tevens in maandbedrag duurder is. en daarbij komt dan ook nog dat de
vrienden en kennissen ook eerst moeten overstappen naar ZIGGO (alles in
1) kan dus wel een hele tijd duren voordat iedereen ZIGGO heeft.

ik vind dit niet te geloven

René

2158 12 Rapporteer

birdies
door birdies - Jul 8, 2008 om 10:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Op de site van Ziggo onder het kopje: telefonie van Ziggo staat ook niet vermeld dat bellen onderling gratis is. Dit gratis bellen staat alleen vermeld bij de alles-in-1-pakketten. Kwestie van goed lezen dus!

Zelf had/heb ik ook Z3 en de rest apart, maar heb nu een alles-in-1-pluspakket aangevraagd, is toch stukken goedkoper. Ja, de downloadsnelheid ligt iets lager, maar in de loop v.h. jaar wordt toch de snelheid weer verhoogd.

re
door renewing - Jul 8, 2008 om 10:55
6 Antwoorden / 1 Vragen

dat alles in 1, heb je nog steeds dat "onderling" gratis is.
maar dan blijft het dus wachten op de overstap van de famlilie en kennisen.
over stappen gaat mij zowiezo meer geld kostenplus een verlaging van de data snelheid. verslechtering dus, ik had verwacht dat 1 groot bedrijf wat ZIGO nu is,  klanten zo tevreden wilden houden als ze waren met Casema/quicknet/multikabel.

dan is er zowiezo de kwestie nog van de verschillen in afrekenen met eigennummers en buiten regionummers. waar de nummer dus dubbel in voor komen.(WAAR ik helemaal geen antwoord van krijg bij ZIGGO)

birdies
door birdies - Jul 8, 2008 om 11:02
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hoe kom je er bij dat je meer kwijt bent met een pluspakket? Dat is niet zo nl. Alleen de downloadsnelheid ligt (tijdelijk) wat lager.
Het is inderdaad wel duurder als je het extrapakket neemt.

Voor je 2e vraag moet je dus echt bij Ziggo zijn.

re
door renewing - Jul 8, 2008 om 11:45
6 Antwoorden / 1 Vragen

note: allesin1plus Dit pakket heeft snel internet voor het hele gezin. Je belt voordelig en krijgt gratis extra digitale zenders.
Goedkoper dan de losse producten samen (met Internet Z2), terwijl je 2 keer zo snel internet.  download: 8.000 kbit/s  upload: 1.500 kbit/s

Ik heb het Casema totaal Z3 pakket met DTVplus
dus ... ik heb toch echt het id dat het voor mij verslechterd en duurder word als ik Alles in 1 van ZIGGO zou nemen.
maar jij reageerd zo snel dat jij mij wel kan vertellen hoe het voor mij goedkoper kan zijn. GRATIS bellen is aleen tussen ZIGGO abbonees.

stacey
door stacey - Jul 8, 2008 om 11:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

--dus iedereen heeft nu een abbo welke is omgezet naar ZIGGO --

Dat klopt dus niet :

---Veranderen de kosten van mijn abonnement en krijg ik een nieuw contract? U houdt hetzelfde contract!
 De tarieven voor abonnementen zijn wel altijd aan verandering onderhevig.  Dat is niet per se een gevolg van het samengaan van bedrijven.  Het contract en de kosten kunnen zeker veranderen als u een ander abonnement wilt aanschaffen. Dat is niet verplicht.

--> Omdat onze BedrijfsNaam is verandert in Ziggo, ziet u wel een nieuwe naam op uw factuur. ( naam is gewijzigd , je abo/voorwaarden dus niet )

---->  Oude voorwaarden
Gelden voor je abonnement nog de oude voorwaarden? Deze kun je ook allemaal online nalezen.

Ga naar de voorwaarden van @Home, Casema en Multikabel

http://www.ziggo.nl/oude-voorwaarden

( http://www.ziggo.nl/alle-voorwaarden )

birdies
door birdies - Jul 8, 2008 om 12:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Misschien makkelijker als je zelf even opsomt wat je nu allemaal precies betaald?
Voor mij was het: Z2 (niet Z3 dus) = 47,95 + 15,90 (t.v.) + 9,95 DTV Totaalpakket = totaal 73,80 p.m.
Nu alles-in-1-pluspakket: 49,95 + 9,95 DTV = 59,90 p.m.

En de meesten van familie en bekenden hebben Ziggo, dus gratis bellen voor mij zeker gunstig.

re
door renewing - Jul 8, 2008 om 13:21
6 Antwoorden / 1 Vragen

hier de opsomming van abbo nu
Digitaal Totaal pakket 9.95 (plus pakket)+
Internet Z3 47.95 +
Telefonie Z1+belkosten+
Televisie Z1
15.90

Als ik alles in 1 zou nemen van Ziggo
ik zie trouwens dat bij Ziggo analoog gratis is (dat is nieuw voor mij)
49,95 voor pluspakket 9,95
68,90 en dan bel ik nog steeds niet goedkoper omdat de vrienden fam. en kennissen nog geen "echte"Ziggo hebben.
en dat de snelheid naarbeneden gaat tov. nu 12mb.
behoudt ik dan ook mijn Casema adres?(of moet ik weer een andere emailadres?)
Ik begrijp van jou dat de meeste in jouw omgeving al (echte) Ziggo heeft.(bij mij niet het geval)
Dat de analoge tv gratis is(met alles in 1 plus) maakt het verhaal wel iets anders in de prijs.

birdies
door birdies - Jul 8, 2008 om 13:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zie dat je dus precies hetzelfde pakket hebt, als ik had. Je hebt trouwens geen Z3, maar Z2! Kijk maar op de ziggosite.
Z3 alleen al kost namelijk 69,95!!!
En er zit een foutje in je optelling. Totaal ben je dus met een allesin1plus 59,90 p.m. kwijt, en inderdaad scheelt het je de kosten van analoge t.v.

Je casema-adres blijft gewoon bestaan bij wijziging pakket.

re
door renewing - Jul 8, 2008 om 13:38
6 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb ook nog het PLUS pakket (muziek/kids/etertain/nieuws)van DTV en dan klopt het dus wel.
Startdatum

Internet Z3

heb wel degelijk Z3 dus. 12mb casema ding

birdies
door birdies - Jul 8, 2008 om 13:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, is inderdaad Z3, dan had ik dus toch Z3 a 47,95. Eén pakket is blijkbaar vervallen, het Powerpakket van 69,95; deze lijkt nu opgenomen in het alles-in-1-extra pakket.

birdies
door birdies - Jul 8, 2008 om 13:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. 49,95 + 9,95 (DTV pakket) = en blijft: 59,90 en geen 68 euro!

re
door renewing - Jul 8, 2008 om 14:03
6 Antwoorden / 1 Vragen

ja idd, je hebt gelijk.
ik zat in mijn hoofd al verder om dan het 10 euro meer, telefonie naar alles fixed onbeperkt te kunnen bellen.
maar ben nu serieus aan het denken aan een over stap naar alles in 1 plus maar ga nog wel zeuren over die foute rekeningen.