li
door liabour Aug 14, 2020 om 09:48
Computers & telefonie

Zoek mijn iphone

Zoek mijn iPhone en zoek mijn iPad geven allebei het verkeerde adres aan als ik thuis ben. Wisselend verschillende omwonenden. Ben bang dat als ik functie echt nodig heb het dan ook niet goed werkt. Kan ik dit aanpassen en zo ja hoe. Bvd voor je reactie

1245 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 14, 2020 om 09:50
16885 Antwoorden / 202 Vragen
ma
door malty - Aug 14, 2020 om 10:45
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De locatiebepaling is vrij nauwkeurig maar kan er wel enkele meters naast zitten.

gerbera
door gerbera - Aug 14, 2020 om 10:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als u uw huidige adres niet als standaart ingevoerd heeft zal beide apparaten soms een naburig adres aangeven. Dit heeft voor het zoeken geen invloed immers deze geeft de plaatst aan waar het apparaat zich op dat moment, met een geringe afwijking, bevindt.
Mogelijk heeft u hier  wat aan.

panter22
door panter22 - Aug 14, 2020 om 10:56
6599 Antwoorden / Vragen

Als je Iphone zoek is geraakt of gestolen, dan krijg je hem echt niet terug. Kijk wat je kunt doen om je prive gegevens te wissen.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201472

mi
door miennaamishaaz - Aug 15, 2020 om 22:08
725 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas werken zulke apps/services door "Triangulation"/dBm sterkte van een router, en geven een ruwe locatie aan voor de telefoon

Samen met wifi netwerken kan het zijn dat de Iphone/ipad door de router {vanwege drukte op de netwerkband}
een hogere dBm heeft dan normaal {dit kan u zien via een WIFI analyzer app} {dan ziet u ook gelijk hoeveel verschillende netwerken er in de buurt zitten}
Doordat de telefoon achter een muur licht van de router, veranderd het dBm wat de telefoon nodig heeft om data te sturen naar de router.

Triangulation werkt via telefoon zend masten
Hierbij maakt de telefoon contact met 3+ zendmasten in de buurt. en door de sterkte van de verbinding te meten, ziet de telefoon zijn "ruwe" locatie.

Samen met wifi kan dit accurater zijn, maar muren en verwarmingen {en zelfs stroomkabels} kunnen het signaal gedeeltelijk blokkeren. waardoor de locatiebepaling er enkele meters naast zit.

diumenge
door diumenge Aug 15, 2020 om 22:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En GPS dan?

gerbera
door gerbera Aug 15, 2020 om 22:47
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nou kunt u een heleboel moeilijke termen gebruiken maar..............In de smartphones zit tegenwoordig een GPS, waardoor de locatie van je mobiel nauwkeurig bepaald kan worden.

justmeagain
door justmeagain Aug 15, 2020 om 23:17
623 Antwoorden / 8 Vragen

In mijn Xiaomi zit zelfs dual GPS, tot op 3 meter nauwkeurig. Heb mijn telefoon al meermaals terug gevonden. Soms in huis, soms in de auto of laten liggen bij vrienden.

mi
door miennaamishaaz Aug 16, 2020 om 19:20
725 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge, GPS staat standaard niet aan. maar samen met de andere opties is het zeer accuraat.

rj
door rjw Aug 16, 2020 om 19:23
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Als het ding ergens binnen ligt (bijvoorbeeld 1e verdieping in een flatgebouw, dan heb je niets aan GPS. Als er al een GPS locatie wordt gegeven dan is dit het laatst bekende.

En Wifi triangulation is leuk in theorie maar niemand weet exact waar de AP's staan. Als ik die van mij pak en naar de andere kant van de stad ga, denkt een systeem dat gebruik maakt van WIFI locatiebepaling dat het ding bij mij staat. Het is onmogelijk om die databases up-to-date te houden.