op
door opeters Nov 2, 2012 om 21:13
Elektronica & tv

Acer Beamer Upgrade

Als Film Fanaat en hobby heb ik op de vliering een kleine thuisbioscoop gebouwd.

Eind 2011 heb ik m’n oude beamer verkocht en ben overstag gegaan voor een Acer H9500 3D Beamer. Voor de prijs van 1700 euro een prima beamer. Helaas bleek al snel dat het geprojecteerde beeld vanaf een PC via HDMI niet optimaal was. Het beeld is iets wazig en niet scherp genoeg. Dit vonden ook andere gebruikers op het AVSForum.
Uiteindelijk heeft Acer Amerika dit toegegeven en heeft hiervoor andere firmware geschreven. Deze is rond juli/augustus dit jaar uit gekomen.
Natuurlijk wilde ik ook graag mijn beamer voorzien van nieuwe Firmware echter blijkt dit in Nederland nog niet zo gemakkelijk.

Heeft er iemand hier ervaringen mee?

980 10 Rapporteer

op
door opeters - Nov 2, 2012 om 21:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Na gebeld te hebben met Acer Customer Support een 0900 nummer van 10 cpm zei de aardige (waarschijnlijk Poolse) dame dat dit geen probleem is en dat ik de beamer kan opsturen. Acer zorgt voor een verzend label en UPS komt hem ophalen na het maken van een afspraak. Prima geregeld.
Na drie weken wachten en nog geen beamer, gebeld met Acer. Mijn RMA status was “waiting for parts” . Vreemd maar goed ik had nog wel een paar weken geduld.
Na vijf weken had ik echter nog niets gehoord dus belde ik nogmaals. De dame “agent1592” zei dat ze aan het wachten zijn op onderdelen. Ik zei dat ik dat vreemd vond omdat het alleen om een firmware upgrade ging. Ik vroeg of ze kon navragen waarom, tevens vond ik het wel erg lang duren en vroeg of ze in te tussentijd me niet konden voorzien van een andere beamer. Ze zou dit doorgeven aan de klachten afdeling en me terug laten bellen.
Ik heb echter nooit van Acer NL gehoord waarom er andere componenten besteld moesten worden. Bij navraag op het AVSforum werd mij door een Franse forum gebruiker verteld dat er voor Europese modellen een nieuw moederbord in moet met de nieuwe Firmware, deze moet uit Taiwan komen en dat zou de vertraging verklaren. Jammer dat Acer mij dit niet zelf kon mededelen….
De week erna kreeg ik een automatisch gegenereerde email dat m’n klacht in behandeling genomen was en een paar dagen later werd er door UPS een beamer afgegeven zonder begeleidende brief.
Al snel bleek dit een geheel nieuwe beamer te zijn met helaas dezelfde oude firmware. Ik dacht warempel dat ik van Acer een tijdelijke beamer had gekregen, want m’n RMA status stond nog steeds dat deze in behandeling was.
Twee weken later nog maar eens gekeken naar m’n RMA status. Wat bleek: deze was afgesloten..
Meteen gebeld met Acer en gevraagd hoe of wat. De dame “leek” het te begrijpen maar haar enige oplossing was een nieuwe RMA. Ik zei dat ik niet weer 6 weken zonder beamer wenste te zitten en vroeg of het niet mogelijk was om deze pas op te sturen als de onderdelen er zijn, zodat ik hem maximaal 1 a 2 weken hoef te missen, of beter me een oude of nieuw geüpgrade beamer konden sturen waarna ik de huidige retourneerde. Na haar dit 3 a 4 keer “geprobeerd” uit te leggen zei ze dat ze dat niet kon regelen. Ik vroeg naar haar manager, maar die bleek niet aanwezig.
Dan maar gebeld met het Hoofdkantoor en gevraagd of ik de manager kon spreken. De receptioniste zou het doorgeven en me laten terugbellen.
De volgende dag werd ik teug gebeld maar miste het gesprek. s ’Middags teruggebeld met Acer en gevraagd naar de after sales afdeling. Ik werd doorverbonden met Dennis. Eindelijk iemand aan de lijn die me echt leek te begrijpen.
Hij stelde voor om een keer langs te komen met de beamer, ze zouden hem dan meteen upgraden.
Ik zei nog dat dat niet mogelijk is omdat hiervoor de hardware vervangen moet worden. Hij stelde me echter gerust dat zijn collega, de beamer expert van Acer NL, vertelde dat dat niet zo was. En ja als Acer NL zelf zegt dat het alleen software is dan ga ik daar maar niet tegenin. Ik kon dezelfde middag nog langs, en kon me melden naast de hoofdingang.
Die 60Km heb ik er graag voor over dus stapte ik met beamer in de auto en ben naar Den Bosch gereden. Dennis kwam naar me toe en nam de beamer mee. Ze gaan er meteen aanwerken, over een paar minuten ben ik terug (Ik mocht zelf helaas niet mee naar binnen). Na 50min gewacht te hebben in een klein koud hokje kwam Dennis met de beamer. Het is wat uitgelopen, deze beamer is een lastig geval. Is hij geüpgrade? vroeg ik. Ja en hij is getest. Het beeld is nu perfect, ik wilde hem eigenlijk niet terug geven, zei hij lachend.
Nou prima bedankt. Ik weer naar huis met een “redelijk” goed gevoel. Tja eerst zien dan geloven.
Thuis meteen de beamer aangesloten…. zelfde oude firmware..
Wordt vervolgt..

fr
door fred_m - Mar 9, 2013 om 22:09
14 Antwoorden / 3 Vragen

Beste opeters,

Ik heb sinds een week dezelfde beamer en hetzelfde probleem. Hoe is het bij jou afgelopen en heb je uiteindelijk de upgrade gekregen?

Groeten,
Fred

op
door opeters - Mar 10, 2013 om 17:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=fred_m schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 22:09]Beste opeters,

Ik heb sinds een week dezelfde beamer en hetzelfde probleem. Hoe is het bij jou afgelopen en heb je uiteindelijk de upgrade gekregen?

Groeten,
Fred

Alles is uiteindelijk nog goed gekomen.
Bel naar het Acer Hoofdkantoor in Nederland en vraag naar de afdeling aftersales en R. Zwart.
Deze meneer heeft me na dit incident goed geholpen en ze hebben hun excuses aangeboden.

Het kan alleen zijn dat ze de onderdelen niet op voorraad hebben en deze moeten bestellen. De nieuwe FW kan ik wel adviseren levert een veel beter beeld op via een HTPC.

Suxx.

Mvg,

Oswin Peters

fr
door fred_m - Mar 10, 2013 om 17:50
14 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel Oswin!

Ik ga contact opnemen met Acer. Ik had inmiddels ook al het topic op AVSForum gevonden en inderdaad.... een beamer die net een week geleden geleverd is (door Saturn) met de firmware uit september 2011..... Ik kan wat tv zenders ontvangen in 3d (SBS) en dat is niet om aan te zien....

Hopelijk gaat Acer mij ook helpen.

Groeten,
Fred

valerius-2
door valerius-2 - Mar 11, 2013 om 01:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=fred_m schreef op zondag 10 mrt 2013, 17:50]Dank je wel Oswin!

Ik ga contact opnemen met Acer. Ik had inmiddels ook al het topic op AVSForum gevonden en inderdaad.... een beamer die net een week geleden geleverd is (door Saturn) met de firmware uit september 2011..... Ik kan wat tv zenders ontvangen in 3d (SBS) en dat is niet om aan te zien....

Hopelijk gaat Acer mij ook helpen.

Groeten,
Fred

Is dat nu gelukt?

fr
door fred_m - Mar 11, 2013 om 08:53
14 Antwoorden / 3 Vragen

valerius-2,

Er zit maar een paar uur tussen onze reacties. Zo snel kan Acer nou ook weer niet reageren ;-)

Groeten,
Fred

fr
door fred_m - Mar 17, 2013 om 17:46
14 Antwoorden / 3 Vragen

en de beamer is opgestuurd naar Acer. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren en ik hoop dat ik niet hetzelfde meemaak als opeters (ja ik heb alle ellende gelezen op avsforum). Fingers crossed!

fr
door fred_m - Mar 21, 2013 om 22:36
14 Antwoorden / 3 Vragen

Helemaal klasse van Acer!

Afgelopen maandag afgegeven aan UPS. Dinsdag een SMS dat de beamer is aangekomen in het repair center. Woensdagochtend een SMS dat er gestart is met de reparatie. Woensdagmiddag een SMS dat de reparatie gelukt is. Einde van de woensdagmiddag dat de beamer naar UPS is gegaan en het track and trace nummer stond erbij. Donderdagmiddag werd de beamer weer bezorgd.

Mijn beamer heeft een nieuw mainboard gekregen en de firmware upgrade is uitgevoerd 9even gechecked via het servicemenu). 1080P via mijn HTPC is mooier dan ooit en ook side by side in 1080p werkt nu probleemloos.

Een en al lof en hulde voor Acer voor deze enorm snelle afhandeling!

ha
door hanslennaerts - Sep 27, 2013 om 14:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zo werkt klantenbinding dus!

Heb het ook via aftersales in den Bosch geregeld. Geen arrogante medewerkers of bureaucratisch gedoe. Binnen 3 dagen had ik de projector weer retour. Dit geeft wel het vertrouwen dat als je een Acer product aanschaft, je goed zit qua garantie.

Ik had ook het 3D probleem bij de side-by-side modus (bijvoorbeeld youtube 3d trailers), en de HDMI input was niet optimaal scherp. Bovendien was er een klepje afgebroken. Nu functioneert 'ie weer perfect.

Van mij dus ook alleen maar lof voor de snelle actie en persoonlijke behandeling :-)

ro
door ronvandijk2861 - Jan 27, 2014 om 10:01
3 Antwoorden / 2 Vragen

Acer H5360 3d

Wat een ellendeding, deze bemer nu 2jaar en 2 maanden in het bezit (Althans de beamer heeft in het 1e jaar meer bij de leverancier en acer gestaan nl. totaal 8 x retour gestuurd i.v.m. een storing dat hij niet aanging).
Ik kijk al iets van 20 jaar via een beamer diverse merken gehad en nooit problemen gehad. De beamer hangt bij mij aan het plafond en de leverancier kwam met het volgende: de beamer hangt te dicht tegen de muur (hier zit trouwens geen lucht in of uitlaat).
De beamer was zovaak ter reparatie dat ik maar een grote tv heb gekocht dus de uren werden niet meer gemaakt met de beamer, nu dus na 2 jaar en 2 maanden geeft de beamer dat er geen signaal is via HDMI.
Eerst gebeld via beamershop24 deze vertelde mij "jammer jo geen garantie meer" en dit is een duur grapje en dus niet rendabel om te laten repareren. Hier dus NOOIT meer een beamer vandaan!
Acer zelf gebeld moet zeggen netjes geholpen en beamer opgestuurd voor onderzoek (zonder kosten).
Offerte ontvangen kosten voor reparatie € 460,= gebeld en gaan kijken wat zij kunnen betekenen coulance.
Stay tuned.