Afvoeren oude apparaten
Ik weet niet of dit de juiste rubriek is maar toch. Op 04-07 is de nieuwe vaatwasser afgeleverd, ik had aangegeven dat de oude vaatwasser retour zou gaan. In de voorwaarden staat te lezen dat de vaatwasser leeg en droog transport klaar moest staan, zogezegd zo gedaan maar toch nam transporteur Fiege de oude vaatwasser niet mee want er bleek nog een restant water in het zoutreservoir te staan. Op mijn vraag hoe het water uit dat reservoir moest krijgen wist hij mij te vertellen dat ik het water er met een lepel uit had moeten scheppen, probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen. Na een hoop blabla van zijn kant was ik zo overdondert dat ik het maar zo gelaten heb en zijn de bezorgers met een big smile vertrokken. Nu mijn vraag, kan en mag een transporteur een oud apparaat weigeren die nog een restant water in een afgesloten reservoir bevat.
Hallo ron530,
.....In de voorwaarden staat te lezen dat de vaatwasser leeg en droog transport klaar moest staan....
En dus .....
Op z'n kant, op z'n kop, óf met een doekje het overtollige water verwijderen.
Nu heb je wel een probleem: hoe voer je dat ding af?
Het water in het zoutreservoir is minimaal en je zou de vaatwasser op de kop moeten zetten om het water er uit te krijgen. Ik heb in een grijs verleden wel in die branche gewerkt maar de verhalen die de bezorger vertelde kwam er op neer dat geen enkel oud apparaat voor retour in aanmerking kwam.
@ron530,
.....de verhalen die de bezorger vertelde kwam er op neer dat geen enkel oud apparaat voor retour in aanmerking kwam. ......
Onzin.
Ze zijn het verplicht.
Je hebt niet voor niets de verwijderingsbijdrage betaald.
Elektrische apparaten bevatten vaak schadelijke stoffen, zoals zware metalen. Door ze op de juiste manier af te danken, kunnen ze milieuvriendelijk verwerkt worden, en worden onderdelen gerecycled. Ook vaatwassers kun je daarom het best apart inleveren.
Er zijn diverse inleverpunten:
De winkel waar je een nieuw apparaat koopt: bij koop is de winkel verplicht je oude, soortgelijke apparaat in te nemen. Deze zogeheten oud-voor-nieuw-regeling geldt alleen voor particulieren.
De gemeentelijke milieustraat. Zelf brengen is altijd gratis. Sommige gemeenten komen afgedankte apparaten zelfs bij inwoners thuis ophalen. Check bij je gemeente hoe het geregeld is.
Inleveren bij gemeente of winkel is gratis. Je hebt hiervoor namelijk al betaald via de verwijderingsbijdrage.
(Bron)
Met vr.gr.
Als het echt een heel klein beetje is, dan is het onredelijk om te weigeren de oude vaatwasser mee te nemen. Als ik jou was zou ik contact opnemen met de verkoper van de nieuwe vaatwasser en hem dit voorleggen. Het is voor de verkoper ook niet prettig als zijn klanten zo worden behandeld.
Uit de filosofie van Fiege blijkt dat ze hun klanten (jouw verkoper) tevreden willen houden.
(ik neem aan dat dit de Fiege is waar je het over hebt?)
@edrick, ik heb met Fiege al eerder een aanvaring gehad toen ze mijn oude Sony beeldbuis tv niet mee wilden nemen. Deze keer dacht ik alles in orde te hebben maar helaas pindakaas. De oude vaatwasser kan ik door een kringloopwinkel wel laten afhalen dat is het punt niet maar het stelselmatig weigeren van deze transporteur en de manier waarop ze dat ook doen stuit mij tegen de borst.
Ja, dat mag. Misschien had het geholpen als u de bezorgers een tientje fooi had gegeven, had u eens moeten zien hoe hun smile nog groter was geworden. Wat vervelend. Nou zit u met dat ding. U kunt de gemeente vragen waar een verzamelpunt is, misschien wordt er in uw gemeente grof vuil opgehaald. Ik heb net even gegoogled om te zien wat mensen met hun oude en kapotte witgoed doen. Tot mijn verbazing had menigeen succes met het plaatsen van een advertentie op Marktplaats: "Kapotte vaatwasser. Gratis op te halen". Waarschijnlijk vanwege de onderdelen (?)
Sorry, mosterd na de maaltijd. Heb tussendoor even geluncht zonder m'n eerdere antwoord af te maken. Inderdaad heb ik ook ergens gelezen dat kringloopwinkels alle apparatuur meenemen waar een snoer aan zit. Dien een klacht in bij Fiege.
Zelfs met een tientje fooi hadden ze de vaatwasser niet meegenomen want zoals altijd haast. Ik vraag me wel af dat als ik voor een compleet pakket had gekozen dus oude apparaat afkoppelen en nieuwe aansluiten zij het oude apparaat watervrij hadden kunnen maken.
zoekster schrijft:
[quote]Uit de filosofie van Fiege blijkt dat ze hun klanten (jouw verkoper) tevreden willen houden.
(ik neem aan dat dit de Fiege is waar je het over hebt?)
Nou, ze geven wel heel erg op over zichzelf; 't verhaaltje is mooi, alleen: de 'daden bennen dat niet'.
@ron530, als je al eerder problemen met Fiege en bezorging hebt gehad vraag ik me af waarom je niet bij een andere zaak je vaatwasser hebt gekocht. Want met het voorbeeld wat je geeft, de TV weigeren mee te nemen, klopt toch geen hout van. Ze moeten het immers meenemen. Ja, tenzij je dus 2/3 hoog woont en er geen lift is, maar zoiets wordt van te voren meestal besproken en/of staat in hun voorwaarden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer