ht
door htjongahung Feb 20, 2015 om 10:13
Elektronica & tv

BCC wil defect niet vergoeden

Ik kocht op 24 november 2010 een Samsung 55 inch TV voor 3087.03 euro verwachte levensduur van deze TV is 72 maanden. Na 4 jaar doet de TV het plots niet meer.De BCC toont geen enkele coulance en vind dat ik de TV op eigen kosten moet laten repareren,of anders een nieuw TV bij hen kan kopen. Na verdere info blijkt dat er nog degelijk sprake is van fabrieksgarantie in geval de TV niet door schuld van de gebruiker stuk is gegaan.Ik heb met de BCC afgesproken de Samsung reparateur te laten komen en de reparatie kosten voorlopig voor te schieten in afwachting op de bevindingen van de monteur. De reparatie aan huis duurde nog geen 3 minuten ,want al gauw bleek nadat de monteur de afdekplaat van de achterkant van de TV had los gemonteerd , dat de voedings connector los zat in het contact van de TV. Ik vroeg aan de reparateur hoe dit kon gebeuren. Hij zei dat dit een fabricage slordigheidje is geweest, volgens hem is blijkbaar deze voedingsconnector tijdens de essamblage niet goed in het contact van de TV geklikt en dat daardoor deze met de tijd verder is losgeschoten. Kosten plaatje 165,00 eur.
Ik ben van mening dat niet door schuld van ons als gebruiker ,maar eerder nog dat een ondeugdelijk apparaat is geleverd.Wij zijn daarom van mening dat ook niet wij aansprakelijk gesteld kunnen worden voor dit gebrek. DE BCC is een andere mening toegedaan en wil de reparatie kosten niet aan ons terug vergoeden. Nu zijn wij uiteindelijk 3252,03 kwijt voor een in eerste instantie niet deugdelijk geleverd produkt. Wij vinden de aftersales service van BCC ronduit slecht en armoedig .Zo win je echt geen klanten mee.

786 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 20, 2015 om 10:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft volledig gelijk. De tv had een defect bij aankoop dat zich na 4 jaar heeft geopenbaard. Over de schuldvraag is geen onduidelijkheid, het is een fabricagefout, door een expert (monteur) aangegeven. BCC moet u gewoon de kosten vergoeden. Iser ook nog eens beloofd door BCC dat de bevindingen van de monteur zouden worden afgewacht. Lijkt mij woordbreuk.
Bovendien kan BCC de kosten van de reparatie op Samsung (voorschakel) verhalen, zo is dat in de wet geregeld bij een non-conform product (ondeugdelijk).

Maar hoe krijgt u nu voor elkaar dat BCC de reparatiekosten aan u overmaakt? Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft die dit dekt kunt u die inschakelen. Heeft u die niet, dan kunt u eerst een mail naar BCC sturen, waarin u een link naar dit topic geeft. Gaat men dan nog niet overstag, dan zou ik de klachtenkompas.nl van de consumentenbond inschakelen. (daar een klacht plaatsen).

U staat in uw recht.

Succes!

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 20, 2015 om 12:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Stuur BCC eens een Email met link naar deze anti reclame, grote kans dat ze naast hier reageren ook deze kosten nu wel vergoeden.....

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2015 om 13:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Koude douche .....

Voor die koude douche moet je elders zijn. Klik hier.

jo
door joentje1978 - Feb 20, 2015 om 17:37
367 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de monteur op de reparatiebon laten vermelden dat er een stekker niet goed in de connector gedrukt was?
Zo ja, dan heeft u in ieder geval een stok om mee te slaan.

Zo nee, dan is dit alleen mondeling meegedeeld dan kunnen ze dat altijd nog gaan ontkennen.

komsja
door komsja - Feb 20, 2015 om 19:09
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@htjongahung (godsamme wat een moeilijke naam,maar dat terzijde)
Dat bedrijf waar u de TV heeft gekocht staat al bekend om hun slechte service,en om hun verkoop trucjes,betreffende aanbiedingen en als je dan komt voor die aanbieding is net toevallig de laatste tv of vaatwasser etc etc verkocht.
Maar had wel wat meer coulance verwacht van samsung,vooral voor een TV van zoveel geld,die het na 4 jaar al begeeft door blijkbaar een montage fout.
Zou al ik u was het probleem toch bij de samsung neer te leggen,en hun hier over aan te spreken,wellicht bereikt u daar meer resultaat dan bij die oplichters van de BCC

pa
door pa0fmy - Apr 17, 2015 om 23:16
44 Antwoorden / 12 Vragen

Dure monteur zeg. Zo wil ik ook wel even 165,- verdienen. Even open schroeven stekkertje aandrukken en klaar. Ik repareer hobbymatig bij ons in het dorp hier en daar wel wat elektronica maar ik voor zou iets simpels niet meer rekenen dan een tientje. Voorwaarde is wel dat ze de TV even brengen want bij de klant repareren en even een lampje verwisselen is uit de tijd. Mijn hele werkplaats meenemen naar de klant is onmogelijk. Ik ben nog een ouderwetse monteur en bereken geen astronomische bedragen, ook de tijd meet ik niet, kan ik het op mijn gemak doen.
Frans.

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2015 om 09:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@paOfmy

Maar voor u is het dan ook een "hobby". De opbrengst zal dan ook niet aangegeven worden bij de belastingdienst.

pa
door pa0fmy - Apr 18, 2015 om 09:30
44 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 09:15]@paOfmy

Maar voor u is het dan ook een "hobby". De opbrengst zal dan ook niet aangegeven worden bij de belastingdienst.

De opbrengst wordt wel degelijk aangegeven bij de belasting. Ik val onder artiesten, beroepssporters, clowns, etc. Ik ben gepensioneerd.

Wat die 165,- betreft dat staat niet in verhouding tot de geleverde prestatie. Bedrijfsmatig zou 4 tientjes acceptabel zijn. Ik mag dan wel een oude monteur zijn en oude prijzen gewend zijn maar hier is de verhouding totaal zoek.

zoekster
door zoekster - Apr 18, 2015 om 11:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heel jammer dat de topic starter niets meer van zich heeft laten horen. Vragen om hulp, maar zelf niet de moeite nemen om nog even te melden hoe een en ander is afgelopen.