BCC wil defect niet vergoeden
Ik kocht op 24 november 2010 een Samsung 55 inch TV voor 3087.03 euro verwachte levensduur van deze TV is 72 maanden. Na 4 jaar doet de TV het plots niet meer.De BCC toont geen enkele coulance en vind dat ik de TV op eigen kosten moet laten repareren,of anders een nieuw TV bij hen kan kopen. Na verdere info blijkt dat er nog degelijk sprake is van fabrieksgarantie in geval de TV niet door schuld van de gebruiker stuk is gegaan.Ik heb met de BCC afgesproken de Samsung reparateur te laten komen en de reparatie kosten voorlopig voor te schieten in afwachting op de bevindingen van de monteur. De reparatie aan huis duurde nog geen 3 minuten ,want al gauw bleek nadat de monteur de afdekplaat van de achterkant van de TV had los gemonteerd , dat de voedings connector los zat in het contact van de TV. Ik vroeg aan de reparateur hoe dit kon gebeuren. Hij zei dat dit een fabricage slordigheidje is geweest, volgens hem is blijkbaar deze voedingsconnector tijdens de essamblage niet goed in het contact van de TV geklikt en dat daardoor deze met de tijd verder is losgeschoten. Kosten plaatje 165,00 eur.
Ik ben van mening dat niet door schuld van ons als gebruiker ,maar eerder nog dat een ondeugdelijk apparaat is geleverd.Wij zijn daarom van mening dat ook niet wij aansprakelijk gesteld kunnen worden voor dit gebrek. DE BCC is een andere mening toegedaan en wil de reparatie kosten niet aan ons terug vergoeden. Nu zijn wij uiteindelijk 3252,03 kwijt voor een in eerste instantie niet deugdelijk geleverd produkt. Wij vinden de aftersales service van BCC ronduit slecht en armoedig .Zo win je echt geen klanten mee.
U heeft volledig gelijk. De tv had een defect bij aankoop dat zich na 4 jaar heeft geopenbaard. Over de schuldvraag is geen onduidelijkheid, het is een fabricagefout, door een expert (monteur) aangegeven. BCC moet u gewoon de kosten vergoeden. Iser ook nog eens beloofd door BCC dat de bevindingen van de monteur zouden worden afgewacht. Lijkt mij woordbreuk.
Bovendien kan BCC de kosten van de reparatie op Samsung (voorschakel) verhalen, zo is dat in de wet geregeld bij een non-conform product (ondeugdelijk).
Maar hoe krijgt u nu voor elkaar dat BCC de reparatiekosten aan u overmaakt? Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft die dit dekt kunt u die inschakelen. Heeft u die niet, dan kunt u eerst een mail naar BCC sturen, waarin u een link naar dit topic geeft. Gaat men dan nog niet overstag, dan zou ik de klachtenkompas.nl van de consumentenbond inschakelen. (daar een klacht plaatsen).
U staat in uw recht.
Succes!
Stuur BCC eens een Email met link naar deze anti reclame, grote kans dat ze naast hier reageren ook deze kosten nu wel vergoeden.....
Heeft u de monteur op de reparatiebon laten vermelden dat er een stekker niet goed in de connector gedrukt was?
Zo ja, dan heeft u in ieder geval een stok om mee te slaan.
Zo nee, dan is dit alleen mondeling meegedeeld dan kunnen ze dat altijd nog gaan ontkennen.
@htjongahung (godsamme wat een moeilijke naam,maar dat terzijde)
Dat bedrijf waar u de TV heeft gekocht staat al bekend om hun slechte service,en om hun verkoop trucjes,betreffende aanbiedingen en als je dan komt voor die aanbieding is net toevallig de laatste tv of vaatwasser etc etc verkocht.
Maar had wel wat meer coulance verwacht van samsung,vooral voor een TV van zoveel geld,die het na 4 jaar al begeeft door blijkbaar een montage fout.
Zou al ik u was het probleem toch bij de samsung neer te leggen,en hun hier over aan te spreken,wellicht bereikt u daar meer resultaat dan bij die oplichters van de BCC
Dure monteur zeg. Zo wil ik ook wel even 165,- verdienen. Even open schroeven stekkertje aandrukken en klaar. Ik repareer hobbymatig bij ons in het dorp hier en daar wel wat elektronica maar ik voor zou iets simpels niet meer rekenen dan een tientje. Voorwaarde is wel dat ze de TV even brengen want bij de klant repareren en even een lampje verwisselen is uit de tijd. Mijn hele werkplaats meenemen naar de klant is onmogelijk. Ik ben nog een ouderwetse monteur en bereken geen astronomische bedragen, ook de tijd meet ik niet, kan ik het op mijn gemak doen.
Frans.
@paOfmy
Maar voor u is het dan ook een "hobby". De opbrengst zal dan ook niet aangegeven worden bij de belastingdienst.
[quote=tijger1 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 09:15]@paOfmy
Maar voor u is het dan ook een "hobby". De opbrengst zal dan ook niet aangegeven worden bij de belastingdienst.
De opbrengst wordt wel degelijk aangegeven bij de belasting. Ik val onder artiesten, beroepssporters, clowns, etc. Ik ben gepensioneerd.
Wat die 165,- betreft dat staat niet in verhouding tot de geleverde prestatie. Bedrijfsmatig zou 4 tientjes acceptabel zijn. Ik mag dan wel een oude monteur zijn en oude prijzen gewend zijn maar hier is de verhouding totaal zoek.
Heel jammer dat de topic starter niets meer van zich heeft laten horen. Vragen om hulp, maar zelf niet de moeite nemen om nog even te melden hoe een en ander is afgelopen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer