Ben je ook van plan een nieuwe TV te kopen n.a.v. de nieuwsbrief KPN 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen. Het blijkt niet te werken voor Digitenne werd mij na aankoop van de nieuwe TV verteld!
Op 5 april ontving ik de nieuwsbrief van KPN met de boodschap dat zij een nieuwe Samsung app aanbieden zodat je TV kunt kijken zonder kastje.
Heb je Digitenne en overweeg je een nieuwe Samsung TV te kopen? Niet doen!
We wonen in een buitengebied dus we kunnen enkel TV kijken via Digitenne van KPN. En hoewel onze oude TV prima werkte met het oude kastje van de KPN, was dit niet het geval met de nieuwe digitenne kastjes, die we moeten huren. Het oude kastje was eigendom en gratis. Op 2 TV's werkt het kastje, weliswaar traag, maar bij de 3e TV hebben we helemaal geen beeld.
Op 16-4 heb ik KPN gebeld om aan te geven dat ik het 3e kastje ( wat nooit ontvangen was door ons, maar wel in rekening werd gebracht) niet nodig heb, aangezien deze niet op mijn 1 van onze TV's werkt.
Ik vertelde de dame nog dat ik een een nieuwe Samsung smart TV wilde kopen nav de oplossing die KPN in hun nieuwsbrief aangegeven heeft :
We hebben iets nieuws! Een Smart TV app van KPN op je Samsung Smart TV. Nu geniet je ook van je favoriete programma’s zonder tv-ontvanger.
OK allemaal gedoe en zondegeld, maar goed, het idee dat we eindelijk van dat rotkastje af zijn, wat er tergend lang over doet om een signaal op te pakken en geen gehannes meer hebben met 2 afstandsbedieningen klinkt aanlokkelijk.
Ik bel voor de zekerheid ook nog even naar Solcon, de toekomstige glasvezel club, om te checken of zij deze app ook aanbieden. Niet dat zij straks ook een app hebben die weer alleen voor een ander merk TV geldt.
Tevreden met de antwoorden zoek ik de nieuwe TV uit die na 2 dagen arriveert. Gisteren sluit ik de TV aan, zie een KPN app en ging naarstig op zoek naar het 14 cijferige abonnementsnummer waar om gevraagd werd. Geen nummer te vinden bij mijn KPN gegevens. Contact met een chatmeneer Jordi.
Conclusie; de info in de KPN nieuwsbrief klopt niet.
Kijken zonder kastje kan met deze app wel, maar niet als er Digitenne op je kastje staat! Je moet blijkbaar interactieve TV hebben.
Noch in de nieuwsbrief, noch op de pagina waar je door kunt klikken staat vermeld dat het niet werkt voor Digitenne, nergens staat dat het alleen geldt als je interactieve TV hebt.
Er staat enkel dat je internet en TV van KPN moet hebben. Nou dat hebben we.
Een stukje uit de chatsessie na 30 minuten:
Jij (7:32:06 PM):en waar staat dan in de nieuwsbrief of in de link dat het interactieve TV betreft?
Jordi (7:32:40 PM):Ik kan dat ook niet vinden, daar geef ik je gelijk in. Het is inderdaad erg onduidelijk.
Jij (7:33:00 PM):En waarom heb ik dan een nieuwe TV gekocht?
Jordi (7:33:41 PM):Dat weet ik niet, daar ben ik niet bij geweest.
Jij (7:34:21 PM):omdat er staat dat ik dan zonder kastje tv kan kijken. Daarom!
Samenvattend komt het er voor ons op neer dat:
- We een nieuwe TV hebben gekocht, omdat KPN de kastjes heeft aangepast.
- De signalen van de TV veel trager binnen komen via het nieuwe kastje wat we MOETEN huren
- Er een app aangeboden wordt met een belofte die ze niet waar kunnen maken aangezien we in een buitengebied wonen.
- Er een aantal zenders verdwijnen, zo wordt vermeld in een volgende nieuwsbrief. het aanbod wordt dus kleiner.
- Het maandelijkse bedrag gaat omhoog door huur van de nieuwe kastjes én het abonnementsgeld is verhoogd.
Kortom waarschuwing; koop geen nieuwe Samsung TV om te kijken zonder kastje, want het werkt niet met Digitenne.
Dit is wat KPN communiceert: Heb jij Internet en TV van KPN en een Samsung TV (bouwjaar 2017 of nieuwer)? Dan kijk je met de Smart TV App je favoriete tv-programma's gelijk op je smart tv, zonder tv-ontvanger.
Trap er dus niet in als je Digitenne hebt.
Gr Gaby
Dankuwel dat u dit met ons wilde delen. Ik zal er mijn voordeel meedoen in elk geval.
Graag gedaan. Het is in mijn ogen misleidend.
Je hebt geen tv van KPN, je hebt tv van Digitenne. Dus de app van KPN is niet op jouw abonnement van toepassing.
Jij werkt bij KPN lol
Fout! Op mijn factuur staat dat ik KPN betaal voor TV, onder de noemer: TV, Internet & bellen.
Ik heb geen overeenkomst met Digitenne maar met KPN.
Voor mij als consument is digitenne slechts een middel wat KPN inschakelt om mij TV aan te bieden.
En een kastje is een kastje er staat niet enkel toepasbaar voor een kastje van ..., of niet geldig met een kastje wat een digitenne.
Dank voor je eerlijke antwoord.
Technisch begrijp ik het uiteraard, na aankoop TV en na de chat. Het gaat mij om de misleidende communicatie en wil voorkomen dat er meer mensen na het goed lezen van een nieuwsbrief en na telefonisch contact KPN onnodig geld uitgeven.
Deze verkeerde, onvolledige info kost ons TV a 1000,-, + maandelijks 10,- voor huur kastjes + maandelijks verhoging abonnement.
Fijn dat het een leuk zakcentje oplevert voor jou.
Ik ga er van uit dat je dit geld niet verdient aan het vertrekken van verkeerde/onvolledige/misleidende info via een nieuwsbrief.
Zeker jammer, maar even wachten tot je glasvezel hebt. Prima beeld. Daar kan digitenne niet aan tippen.
Juist!
het zorgwekkende is dat Solcon ook onderdeel is van KPN, begreep ik van de week ;)
Hallo Gaby Bemelen ,
Plaats uw klacht op het forum , hier is al een hele discussie over de app .
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-kijken-zonder-kastje-en-kabels-met-de-kpn-smart-tv-app-470868
Dank je, ga ik doen!
Graag gedaan .
gedaan en nog meer medewerkers van Samsung en KPN geven aan dat ik echt gek ben en niet kan lezen :P .
Ik haal het straks weer weg. Het was enkel mijn bedoeling mensen te behoeden voor mijn fout maar mijn hemel wat een rare reacties. Toch bedankt voor je tip ;)
Ik heb de reacties op het forum gelezen , de laatste reactie van @wjb : Maar je hebt gelijk, de smart-TV app is ook met een Alles-in-1 abonnement te gebruiken.
Helaas niet met een Internet-only abonnement gecombineerd met een Digitenne abonnement ook al neem je ook dan zowel Internet als TV af bij KPN.
Bij het digitenne abonnement zit ingesloten één kastje. Als u op meer tv’s digitenne wilt kijken, betaalt u huur voor die andere kastjes.
Uw internet snelheid is blijkbaar zo laag dat u geen interactieve tv van KPN kunt afnemen, vandaar dat u aangewezen bent op digitenne. Dat is op mijn adres ook van toepassing.
En als men geen interactief tv abonnement heeft, valt er ook niets met die app te doen. Nogal logisch. Anders zou iedereen zijn dure abonnement de deur uit kunnen gooien en allee maar een nieuwe tv hoeven kopen.
Ik zeg het er maar even bij, ik ben ook werkzaam bij KPN.
En dat is precies wat KPN had moeten melden.
Als gezegd is het me technisch duidelijk, maar dat maakt niet dat de communicatie omtrent de app misleidend en onvolledig is voor een consument die zelfs bij uw collega aangeeft 1 digitenne kastje om te wisselen voor een nieuwe app en TV.
PS de andere persoon die reageerde was werkzaam bi Samsung. Hij is blij.
Ik schakel even over op het formum KPN waar zoveel meer klachten hierover blijken te zijn.
Bij Samsung werk ik ook. Wij werken overal.
Ik begrijp dat jullie vanavond gaan borrelen
Bedankt voor de tip. Nee ik trap er niet in en nee n.a.v. een nieuwsbrief met wat voor info dan ook zal ik nooit zomaar een nieuwe tv kopen. Ohja ik heb dan ook Ziggo.
Ik ook niet daarom heb ik gebeld ;)
Maar je mag er van uitgaan dat een nieuwsbrief die je op persoonlijke titel ontvangt ook aanbiedingen bevat die relevant zijn voor jou of niet?
Een nieuwsbrief op persoonlijke titel? Iedere KPN klant krijgt die als hij zich daarvoor aangemeld heeft.
Dat u een nieuwe tv gaat kopen om naar uw idee € 60,00 per jaar uit te sparen, was uw keuze.
Lees even het bericht Tijger1 of hoe je mag heten en regaeer dan op de volledige inhoud.
Ik stop even met reageren op dit soort losse flodder opmerkingen die totaal niet bijdragen aan het onderwerp.
Fijne dag
Er worden geen persoonlijke nieuwsbrieven verstuurd. Het enige persoonlijke eraan is je naam en adres omdat het anders niet in je brievenbus komt maar heeft niks met je persoonlijke situatie te maken. Als dat wel zo zou zijn was ik al multi miljonair geweest met al die persoonlijke brieven van loterijen waarin ik al meerdere jackpots zou hebben gewonnen.
Tip: Ook in het buitengebied zijn satellietschotels mogelijk. In bijna heel Europa trouwens. Misschien duurder vanwege de meerdere TV's, dat weet ik niet. Wel veel zenders.
Ja lieve mensen dat snap ik.
Dat maakt toch niet dat ik verkeerde infor heb gekregen?
Voor alle medewerkers van Samsung en KPN of andere techneuten hebben die de behoefte hebben mij uit te leggen hoe het technische werkt, doe dat vooral niet! Ik snap het inmiddels zoals je kunt lezen in mijn bericht.
Dit bericht is bedoeld om mensen te behoeden voor aankopen die tot niets leiden gezien de misleidende communicatie van KPN!
(ook) Mijn advies in deze: ga over op satelliet ontvangst en u krijgt al zonder abonnement toegang tot heel veel zenders waaronder de publieke omroep incl bvn. Wilt u ook de Nederlanse commerciële zenders ontvangen, dat is een kaart/abonnement van Kanaal Digitaal nodig. CD lever ook internet.
Om de publieke omroepen te kunnen ontvangen met Canal Digitaal heb je wel degelijk een abonnement nodig. Alleen BVN en de free to air kanalen zijn gratis te ontvangen.
Afgezien natuurlijk van het feit dat je wel een ontvanger en schotel nodig hebt.
dank je! Ik wacht nog even op de glasvezel die eraan zit te komen.
Dit was enkel een berichtje om mensen te waarschuwen voor de slechte info die KPN verstrekt.
Zou vervelend zijn als meer mensen met Digitenne op advies van KPN een nieuwe TV kopen.
@TIJGER1, inderdaad, ik 'liep achter'. Ik gebruikte de satelliet installatie ook al een tijdje niet. ik zag nu: https://www.totaaltv.nl/nieuws/canaldigitaal-gaat-regionale-omroepen-gecodeerd-uitzenden/
Tja als je geen abo hebt op ITV van KPN werkt de app niet. Hoe moeilijk kan dat zijn om te snappen dat je dan een Digitenne app nodig hebt. Maar die is er niet.Logisch ,want Digitenne is inmiddels een duur ondergeschoven kindje van KPN.
Enorm bedankt voor je gegronde reactie LOL
Geen dank hoor,jij bedankt voor je leuke onzi verhaal.Succes met je achterhaalde Digitenne abo.Ik gebruik liever ITV van KPN ad €10 met gratis kastjes.Als je KPN app (is dezelfde appalt op een smart TV) op je mobiel of tablet had geïnstalleerd ,was je erachter gekomen dat een abo van Digitenne niet werkt op deze app. Had je de aanschaf van nieuwe TV uitgespaard. Ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw geneuzel maar half gelezen hen. Sorry
Ik ook schat, als dat zou kunnen, nog wel voor 20,- extra LOL.
Mijn advies, lees een bericht en reageer op de volledige inhoud. PS je hoeft niet te reageren. Er stond nl geen vraag in.
Ik dacht dat dit een zinnig platform was om mensen te attenderen op iets maar ook jij bewijst dat dat niet zo is. Dank je voor het inzicht en fijne dag!
Dat dacht je dan verkeerd, dit is een platform waar consumentenvragen gesteld en beantwoord kunnen worden. Ook iets met lezen...
@ Diumage
Ik heb de vraag vanwege de niets toedoende info maar half gelezen , MaarTS stelt geen vraag,maar geeft advies en dat geeft zij zelf ook aan ( Er stond nl geen vraag in.Ik dacht dat dit een zinnig platform was om mensen te attenderen op iets maar ook jij bewijst dat dat niet zo is.) om geen TV te kopen in verband met een niet werkende (niet bestaande) app. Dus ik dacht niets verkeerd ,hier is het bedoeling om een vraag toestellen.BV kun je Digitenne kijken met de KPN App.Daar had ik een zinnig antwoord op gehad. NEE dus .
@Gaby Bemelen Ik snap wel dat je mijn reactie niet leuk vind.Het is niet persoonlijk bedoeld hoor. Maar ik vind dat jouw advies nergens opslaat ,je hebt je vergist cq niet goed gelezen , maar wat maakt dan het uit dat je er een kastje tussen zet .Heel Nederland zit vol met ( gratis ) kastjes ,decoders etc.Prettige Paasdagen
@Grunnen, mijn reactie was dan ook aan TS gericht.
@DIUMENGE Misverstandje sorry Prettigge Paasdagen
Ik ben en was niet van plan een nieuwe tv te kopen en zou dat ook beslist niet doen nav een of andere nieuwsbrief. Zo’n tv krijg ik wel gratis van een van de bedrijven waar ik, net als de anderen hier, voor werk, als ik dat al zou willen.
Maar wat is uw vraag? U bent zo vroeg opgestaan om u hier te registreren maar u heeft geen vraag?
U heeft het in ieder geval maar druk mee, ook bij Radar.
Aurora heb je nig een tv over? Ik als Ziggo medewerker kan nog wel een nieuwe gebruiken krijg jij een abbo kado
Nee, sorry. Die ik “over” heb is voor reserve als een andere tv hier in huis het opeens laat afweten....
Ik krijg zoveel nieuwsbrieven. Als ik daar alle aanbiedingen van moet aanschaffen, moet ik eerst een groter huis kopen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer