ma
door marion67 Sep 8, 2009 om 19:52
Elektronica & tv

Bosch koelvries

in 2006 hebben wij bij een electronicazaak een bosch koelvriescombi gekocht. binnen een jaar werkte het koelgedeelte niet,netjes gebeld,een monteur langs geweest en een vervanging gedaan,met de mededeling dat dit een fout was in de productie,en dat na vervanging het apparaat weer goed moest werken.

maar echter na negen maanden was het weer raak,weer gebeld,andere monteur,zelfde fout,waarschijnlijk nog een onderdeel van de foutieve productie,en met de zeggenschap dat het nu hellemaal was opgelost.tevens vertelde de monteur dat ze bij dit type al deze onderdelen moesten vervangen wegens een slechte productie. maar hij was nu gemaakt en wij hadden zoiets van nou nu gaat hij lang mee,maar nu na 4 maanden weer dezelfde klacht,wij hebben nu bij de winkelier doorgegeven dat wij een andere koelvries combi willen,maar volgens hem moet er eeerst een monteur komen van bosch om te constateren dat deze niet meer gemaakt hoeft te worden,nu heeft de monteur dat bevestigd en moeten wij wachten op een antwoord van bosch.

hoe zit het met onze rechten,omdat de koelvries al vanaf het begin mankementen mankeert,hebben wij dan recht op een nieuwe,voor dezelfde prijs.

521 7 Rapporteer

kiran
door kiran - Sep 8, 2009 om 21:32
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@marion67

Uw rechten bij een ondeugdelijk product  < info

3 x is scheepsrecht, u hebt recht op een vervangend apparaat in/van dezelfde prijsklasse. Bij aanschafwaarde retour: geld terug - gebruiksdeel.

grindweg
door grindweg - Sep 8, 2009 om 21:47
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wij hebben na 4 jaar als nog een nieuwe gekregen van bosch. we hebben wel iets bijbetaald .lijkt mij normaal. dus ik denk dat ze het bij u ook wel goed oplossen.

ma
door marion67 - Sep 8, 2009 om 22:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

dit product vertoonde binnen het eerste jaar al hetzelfde mankement,dus zou ik het niet eerlijk vinden als ze een nieuwe aanbieden dat ik dan bij moet betalen,want als het product goed was geweest en waarvan ze toch hebben gezegd dat hij minimaal tochwel 7a8 jaar mee moet gaan volgens de verkoper toen,en ook dat de service zeer goed was,had ik nu gewoon nog mijn eigen koelvries combi en was of ben ik geen extra geld kwijt.

kiran
door kiran - Sep 8, 2009 om 22:39
2791 Antwoorden / 0 Vragen

U hoeft niet bij te betalen als een vergelijkbare in dezelfde prijsklasse zou vallen. Voor een nieuwer/ander model lijkt het mij gepast iets bij te leggen. Het apparaat heeft toch Af en Aan 3 jaar gewerkt.

In principe heeft u gewoon pech, heb er zelf ook één staan maar dan zonder mankeren (sinds 1997!) Mazzel misschien? Produktie beter? Of toch een goeie koop aan een Bosch? Zou eerst het antwoord van Bosch maar eens afwachten ......... succes!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 9, 2009 om 03:51
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Marion,

Nogmaals repareren hoef je niet te accepteren. Je hebt alleen met de
verkoper te maken en niet met de fabriek. Dan had hij Bosch maar eerder
moeten sturen.

Nu is vervanging door gelijkwaardig NIEUW OF het VOLLEDIGE aankoopbdrag terug, dus zonder aftrek voor gebruik, aan de orde.

De keuze in deze is aan de verkoper.

Voor wat betreft de tekst van Kiran:"Bij aanschafwaarde retour: geld terug

minus gebruiksdeel."

Google eens op "Quelle Arrest" van het Hof van Europa. Lees vooral het
laatste stuk. Sinds 17-04-2008 is het niet meer toegestaan kosten voor
gebruik in rekening te brengen.

Je hebt immers vanaf het garantiejaar ellende en kosten gehad.

Hardware ERror MAN.

ch
door chrissie36 - Sep 10, 2009 om 09:22
7 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben het ook al een keer gehad met een wasmachine.Die was steeds kapot.Hebben toen contact opgenomen met het hoofdkantoor.Mochten een nieuwe uitzoeken.Zelfde merk met bij betaling ze trekken er geld af voor de vier jaar dat we hem gebruikt hadden.Maar de winkel hier gaf ons zonder bijbetaling een ander.Zelfde met de koelkast LG 3 keer kapot monteur kwam weer langs en schreef hem af.Hij heeft toen alles geregeld en met 2 weken had ik een nieuwe koelkast.En zo ook met de tv maar dat ging allemaal wat moelijker.Maar toch een nieuwe.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 10, 2009 om 10:49
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ chrissie:

Vier jaar geleden was het Quelle Arrest er nog niet en mochten ze nog een vergoeding voor gebruik verlangen.
Zelfs nu, anderhalf jaar later weten diverse verkopers nog niet van dit arrest. In juli vorig jaar schreef ik hier het eerste over op deze site. Iedereen verklaarde me voor gek, want het was toch logisch dat je betaalde voor gebruik. Dat vond het hoogste rechtsorgaan niet, als je van het begin af al zoveel ellende gehad hebt.

H.