Bosch koelvries
in 2006 hebben wij bij een electronicazaak een bosch koelvriescombi gekocht. binnen een jaar werkte het koelgedeelte niet,netjes gebeld,een monteur langs geweest en een vervanging gedaan,met de mededeling dat dit een fout was in de productie,en dat na vervanging het apparaat weer goed moest werken.
maar echter na negen maanden was het weer raak,weer gebeld,andere monteur,zelfde fout,waarschijnlijk nog een onderdeel van de foutieve productie,en met de zeggenschap dat het nu hellemaal was opgelost.tevens vertelde de monteur dat ze bij dit type al deze onderdelen moesten vervangen wegens een slechte productie. maar hij was nu gemaakt en wij hadden zoiets van nou nu gaat hij lang mee,maar nu na 4 maanden weer dezelfde klacht,wij hebben nu bij de winkelier doorgegeven dat wij een andere koelvries combi willen,maar volgens hem moet er eeerst een monteur komen van bosch om te constateren dat deze niet meer gemaakt hoeft te worden,nu heeft de monteur dat bevestigd en moeten wij wachten op een antwoord van bosch.
hoe zit het met onze rechten,omdat de koelvries al vanaf het begin mankementen mankeert,hebben wij dan recht op een nieuwe,voor dezelfde prijs.
@marion67
Uw rechten bij een ondeugdelijk product < info
3 x is scheepsrecht, u hebt recht op een vervangend apparaat in/van dezelfde prijsklasse. Bij aanschafwaarde retour: geld terug - gebruiksdeel.
wij hebben na 4 jaar als nog een nieuwe gekregen van bosch. we hebben wel iets bijbetaald .lijkt mij normaal. dus ik denk dat ze het bij u ook wel goed oplossen.
dit product vertoonde binnen het eerste jaar al hetzelfde mankement,dus zou ik het niet eerlijk vinden als ze een nieuwe aanbieden dat ik dan bij moet betalen,want als het product goed was geweest en waarvan ze toch hebben gezegd dat hij minimaal tochwel 7a8 jaar mee moet gaan volgens de verkoper toen,en ook dat de service zeer goed was,had ik nu gewoon nog mijn eigen koelvries combi en was of ben ik geen extra geld kwijt.
U hoeft niet bij te betalen als een vergelijkbare in dezelfde prijsklasse zou vallen. Voor een nieuwer/ander model lijkt het mij gepast iets bij te leggen. Het apparaat heeft toch Af en Aan 3 jaar gewerkt.
In principe heeft u gewoon pech, heb er zelf ook één staan maar dan zonder mankeren (sinds 1997!) Mazzel misschien? Produktie beter? Of toch een goeie koop aan een Bosch? Zou eerst het antwoord van Bosch maar eens afwachten ......... succes!
Dag Marion,
Nogmaals repareren hoef je niet te accepteren. Je hebt alleen met de
verkoper te maken en niet met de fabriek. Dan had hij Bosch maar eerder
moeten sturen.
Nu is vervanging door gelijkwaardig NIEUW OF het VOLLEDIGE aankoopbdrag terug, dus zonder aftrek voor gebruik, aan de orde.
De keuze in deze is aan de verkoper.
Voor wat betreft de tekst van Kiran:"Bij aanschafwaarde retour: geld terug
minus gebruiksdeel."
Google eens op "Quelle Arrest" van het Hof van Europa. Lees vooral het
laatste stuk. Sinds 17-04-2008 is het niet meer toegestaan kosten voor
gebruik in rekening te brengen.
Je hebt immers vanaf het garantiejaar ellende en kosten gehad.
Hardware ERror MAN.
Wij hebben het ook al een keer gehad met een wasmachine.Die was steeds kapot.Hebben toen contact opgenomen met het hoofdkantoor.Mochten een nieuwe uitzoeken.Zelfde merk met bij betaling ze trekken er geld af voor de vier jaar dat we hem gebruikt hadden.Maar de winkel hier gaf ons zonder bijbetaling een ander.Zelfde met de koelkast LG 3 keer kapot monteur kwam weer langs en schreef hem af.Hij heeft toen alles geregeld en met 2 weken had ik een nieuwe koelkast.En zo ook met de tv maar dat ging allemaal wat moelijker.Maar toch een nieuwe.
@ chrissie:
Vier jaar geleden was het Quelle Arrest er nog niet en mochten ze nog een vergoeding voor gebruik verlangen.
Zelfs nu, anderhalf jaar later weten diverse verkopers nog niet van dit arrest. In juli vorig jaar schreef ik hier het eerste over op deze site. Iedereen verklaarde me voor gek, want het was toch logisch dat je betaalde voor gebruik. Dat vond het hoogste rechtsorgaan niet, als je van het begin af al zoveel ellende gehad hebt.
H.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer