spooky01
door spooky01 May 2, 2010 om 20:59
Elektronica & tv

Digitale fotolijst

kan je ook foto's gelijk van je digitale fotocamera naar een digitaal fotolijstje sturen.

4048 11 Rapporteer

stacey
door stacey - May 2, 2010 om 21:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ligt eraan, wat ondersteund je lijst, heeft hij geheugen en heb je usb ingang en passende kabel of iets, je kunt ook als die mogelijkheid bestaat je geheugenkaart erin doen ipv via kabeltje tussen fototoestel en lijst.

spooky01
door spooky01 - May 2, 2010 om 21:09
418 Antwoorden / 56 Vragen

ik ben nog op zoek naar een fotolijst, hij is voor mijn ouders en die hebben geen computer.

edrick3
door edrick3 - May 2, 2010 om 21:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo spooky01,

Hier kun je wat info vinden over de digitale fotolijst.
Op zich is het mogelijk om foto's rechtstreeks te downloaden van je camera, mits de lijst aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Suc6

stacey
door stacey - May 2, 2010 om 21:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Oke, je hebt met en zonder geheugen, bij die zonder geheugen (die zijn ook goedkoper en minder ingewikkeld) stop je een geheugenkaartje erin en die speelt hij dan af, lijkt me dan het simpelst voor ouderen zonder pc, zet jij leuke foto`s over op dit kaartje en klaar ;-)

Bij sony hebben ze compatable met camera ; --Plaats een Memory Stick™ in S-frame of sluit uw Sony Cyber-shot of DSLR-camera aan.--Info

Dus even opletten of je camera compatable is met een lijst wellicht ?

spooky01
door spooky01 - May 2, 2010 om 21:28
418 Antwoorden / 56 Vragen

Bedankt voor de reacties, ik ga met deze reacties van de week in de winkel op zoek. Jullie horen nog van mij

wa
door waalber2 - May 3, 2010 om 13:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben een digitalefotolijst van kpn maar moet wel kaart van camera in laptopstoppen deze dan kopieeren en dan kaart van fotolijst erin stoppen en dze kopieeren is niet zo moeilijk

jt
door jtomassen - May 3, 2010 om 14:31
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bijna alle fotocameras maken fotos op 4:3 formaat. De fotolijst heeft bijna altijd formaat 16:9.
De sd kaart uit je fototoestel kan je bijna altijd in de fotolijst doen, maar de fotolijst snijdt een groot stuk van je foto weg. Dwars door gezichten ed.
Bijna altijd moet je dus de fotos via de pc omzetten op ander formaat.
Of ga op zoek naar een fotolijst die hetzelfde formaat ondersteunt als uw fototoestel. Kijk eens naar een test op www.consumentenbond.nl
Wij kregen van onze kinderen een vrij dure Kodak, maar ook die verminkt de standaard fotos van de sd kaart.Laat u dus zeer goed voorlichten door een vakwinkel en koop niet klakkeloos in supermarkt of internet een fotolijst want voor u het weet zitten uw ouders tegen onthoofde kinderen en kleinkinderen aan te kijken

bo
door bobbertje_1 - May 3, 2010 om 17:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

op jtomassen
weer wat geleerd., dat slaat op het formaat. bij mijn fotolijst heb ik ook van die afgekapte kiekjes.

spooky01
door spooky01 - May 9, 2010 om 23:18
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi, ik heb de kodak easyshare p736 gekocht bij dixons en ze zijn er erg blij mee en de foto's zien er goed uit geen afgehakte kiekjes.

freya
door freya - Apr 23, 2011 om 23:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo spooky01,

Dat zal afhankelijk zijn van het fotolijstje. De gebruiksaanwijzing zou daar duidelijkheid over moeten geven.

Om het simpel te zeggen: Een computer heeft een 'host' USB-poort en daar kun je dan een 'slave' USB-poort op aansluiten. USB-sticks, digitale camera's en ook digitale fotolijstjes zijn 'normaal gesproken' alleen van het type 'slave'.
Je kunt niet twee 'slave' typen met elkaar verbinden, want die kunnen niet met elkaar communiceren. Als je fotolijstje dus alléén maar als 'slave' kan werken, dan gaat het aansluiten van een digitale camera dus niet werken. Het fotolijstje moet dus geschikt zijn om als 'host' te kunnen werken. Dit zou dan in de handleiding of specificaties moeten zijn terug te vinden.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Apr 23, 2011 om 23:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi dat je iets hebt kunnen vinden. Deze heeft een beeldverhouding van 4:3, dus de foto's van de camera zullen er inderdaad niet vervormd uitzien.

Freya