Dyson leverd niet mijn product en geld kwijt, wat kan ik hieraan doen?
Ik heb Maandag 25 november 2019 een Dyson V11 absolute Pro gekocht met korting, en heb hiervan een Bevestiging gekregen op 27 november dat deze verzonden is met het correcte adres van levering.
Nou blijkt het niet aan te komen door een fout in hun systeem betreft toevoegingen en nu weigerd Dyson het product alsnog op te sturen terwijl ik een bevestiging van levering heb en het volledige bedrag heb voldaan.
Ik heb dagelijks contact met de klantenservice van Dyson en krijg als antwoord dat ze hier niets aan kunnen doen.
Ik heb nu geen product maar heb wel betaalt, dus het geld ook niet.
In mijn ogen blijft Dyson in gebrekken door het niet te leveren van het aangekochte product waar ik voor heb betaalt en de bevestiging van levering van heb.
Ik had nooit verwacht dat een bedrijf als Dyson zijn klanten aan het oplichten is, wat kan ik hieraan doen?
Topantwoord
Was het bezorgadres op de track and trace van de bezorgdienst correct en wat is de status, product afgeleverd?
Het bezorg adres klopt op de bevestiging die ik heb ontvangen van dyson en op de track & trace kan ik alleen de plaats zien, die klopt maar de rest van het adres kan ik niet inzien op de track & trace. De status staat nu vanaf 03-12-2019 op bestemmingsscan in DE Duesseldorf
Waarschijnlijk is de Dyson dan nog onderweg, misschien kunt u ook in de track and trace zien vanuit welke plaats het product verzonden is.
Hij is 27 vertrokken uit duitsland en een paar keer heen en weer gegaan van einhoven naar utrecht en terug en uiteindelijk retour naar duitsland.
en nu weigerd dyso nog iets op te sturen en komen niet met een oplossing. dat is het hele probleem
Kunt u dan geen contact opnemen met de bezorgdienst, u heeft de track & trace code.
Kennelijk is het pakket op 3 december in Düsseldorf aangekomen. Laat de bezorgdienst het bezorgadres controleren.
De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending tot aan uw adres. Nu u het product niet heeft gekregen heeft u vanzelfsprekend recht op uw geld terug.
Als u er niet uitkomt met Dyson kunt u de ECC inschakelen. Ik denk dat het dan wel in orde komt. Klik https://www.eccnederland.nl/nl/home
Topantwoord
Hallo Info@scooterservice ,
Wat èèn flutreactie van Dyson , zij zijn als verkoper verantwoordelijk voor het verzenden van het product , lees ook hier , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/faq/57/de-consument-stelt-het-pakje-nooit-te-hebben-ontvangen-wat-nu
Verwijs ook naar hun voorwaarden Art 7 en Art 9
https://www.dyson.nl/ondersteuning/algemene-voorwaarden.aspx
U kunt een klacht indienen bij de Geschillencommissie ,
Geschillencommissie
De Europese Commissie heeft een online platform voor de consument om buitengerechtelijke geschillen aan te geven. Dit kunt u vinden via de volgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. U kunt het platform gebruiken om geschillen met Dyson op te lossen.
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Of Juridisch Loket in uw gemeente ,
https://www.juridischloket.nl/contact/#
Vraagsteller is lijkt mij geen consument maar ondernemer, zie het e-mail adres
Ts , kan de voorwaarden lezen , ook voor een zakelijke klant .
ik heb de machine particulier gekocht
Topantwoord
Topantwoord
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?
Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.
goed idee
Dankjewel :)
Topantwoord
Uit uw e-mail adres leid ik af dat u ondernemer bent en dan, helaas, is de consumentenwetgeving (waarnaar is verwezen) niet voor u van toepassing.
Wel is van toepassing dat Dyson in gebreke blijft om de met u gesloten leveringsovereenkomst na te leven.
De daarvoor actuele wetkst is: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html hetgeen kort betekent dat u naleving kunt vorderen via het civiele recht en eventueel ook via een civiele procedure.
Hoe dan ook is aan de orde dat de verzender verantwoordelijk is en blijft voor het juist afleveren van het door hen verzonden product.
Wijs hen daar op en wijs hen ook op de wetgeving dat zij schadeplichtig zijn als zij blijven weigeren de leveringsovereenkomst na te leven.
Begin met het zenden van een brief met daarin de vordering en verzend die aangetekend. Hoewel u ondernemer bent kunt u best voorbeeld brieven benutten die bij zowel consuwijzer als bij de consumentenbond te vinden zijn maar dan wel aanpassen omdat u ondernemer bent.
U kunt ook hier www.juridischloket.nl voorbeeldbrieven vinden.
Als men bij Dyson naleving blijft weigeren zit er m.i. niet veel anders op dan het inschakelen van een deurwaarder. De kosten daarvan zijn dan m.i. ook als schade toe te rekekenen.
stel ze schrifftelijk, aangetekend, in gebreke en eis nakoming van de overeenkomst binnen 14 dagen, leveren ze niet binnen 14 dagen of krijgt u uw geld niet dan zet er een deurwaarder op om uw geld terug te vorderen
waarom koopt men dit online ?
er zijn heelveel winkels die dit merk ook verkopen. dan heb je teminste zeker heid.
je kan beter iets teveel betalen voor zekerheid en service!
maar dat was de vraag niet .....
En @Henk, wat is uw reactie op de gestelde vraag?
Dom commentaar op reagerenden heeft niemand iets aan, behalve uzelf voor de klets, roddel en eigen ego (als die ermee opgepoetst wordt).
Als Dyson niet levert binnen een redelijke termijn, max iets van 30 dagen uitstel op de aangegeven levertermijn, kunt u de koop laten ontbinden.
Mocht Dyson niet adequaat reageren, dan kunt u de Geschillencommissie Webwinkels inschakelen. Die doet een bindende uitspraak.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer