Sa
door Sa/dA Dec 4, 2019 om 11:14
Elektronica & tv

Dyson leverd niet mijn product en geld kwijt, wat kan ik hieraan doen?

Ik heb Maandag 25 november 2019 een Dyson V11 absolute Pro gekocht met korting, en heb hiervan een Bevestiging gekregen op 27 november dat deze verzonden is met het correcte adres van levering.
Nou blijkt het niet aan te komen door een fout in hun systeem betreft toevoegingen en nu weigerd Dyson het product alsnog op te sturen terwijl ik een bevestiging van levering heb en het volledige bedrag heb voldaan.
Ik heb dagelijks contact met de klantenservice van Dyson en krijg als antwoord dat ze hier niets aan kunnen doen.
Ik heb nu geen product maar heb wel betaalt, dus het geld ook niet.
In mijn ogen blijft Dyson in gebrekken door het niet te leveren van het aangekochte product waar ik voor heb betaalt en de bevestiging van levering van heb.
Ik had nooit verwacht dat een bedrijf als Dyson zijn klanten aan het oplichten is, wat kan ik hieraan doen?

4920 14 Rapporteer

Topantwoord

ma
door malty - Dec 4, 2019 om 11:24
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Was het bezorgadres op de track and trace van de bezorgdienst correct en wat is de status, product afgeleverd?

Sa
door Sa/dA Dec 4, 2019 om 11:30
Antwoorden / 1 Vragen

Het bezorg adres klopt op de bevestiging die ik heb ontvangen van dyson en op de track & trace kan ik alleen de plaats zien, die klopt maar de rest van het adres kan ik niet inzien op de track & trace. De status staat nu vanaf 03-12-2019 op bestemmingsscan in DE Duesseldorf

ma
door malty Dec 4, 2019 om 11:54
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk is de Dyson dan nog onderweg, misschien kunt u ook in de track and trace zien vanuit welke plaats het product verzonden is.

Sa
door Sa/dA Dec 4, 2019 om 12:52
Antwoorden / 1 Vragen

Hij is 27 vertrokken uit duitsland en een paar keer heen en weer gegaan van einhoven naar utrecht en terug en uiteindelijk retour naar duitsland.
en nu weigerd dyso nog iets op  te sturen en komen niet met een oplossing. dat is het hele probleem

ma
door malty Dec 4, 2019 om 12:56
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u dan geen contact opnemen met de bezorgdienst, u heeft de track & trace code.
Kennelijk is het pakket op 3 december in Düsseldorf aangekomen. Laat de bezorgdienst het bezorgadres controleren.

zoekster
door zoekster Dec 6, 2019 om 14:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending tot aan uw adres. Nu u het product niet heeft gekregen heeft u vanzelfsprekend recht op uw geld terug.
Als u er niet uitkomt met Dyson kunt u de ECC inschakelen. Ik denk dat het dan wel in orde komt. Klik https://www.eccnederland.nl/nl/home

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 4, 2019 om 11:37
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Info@scooterservice ,

Wat èèn flutreactie van Dyson , zij zijn als verkoper verantwoordelijk voor het verzenden van het product , lees ook hier , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/faq/57/de-consument-stelt-het-pakje-nooit-te-hebben-ontvangen-wat-nu

Verwijs ook naar hun voorwaarden Art 7 en Art 9

https://www.dyson.nl/ondersteuning/algemene-voorwaarden.aspx

U kunt een klacht indienen bij de Geschillencommissie ,

Geschillencommissie

De Europese Commissie heeft een online platform voor de consument om buitengerechtelijke geschillen aan te geven. Dit kunt u vinden via de volgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. U kunt het platform gebruiken om geschillen met Dyson op te lossen.

Neem eens contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Of Juridisch Loket in uw gemeente ,

https://www.juridischloket.nl/contact/#

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 4, 2019 om 15:42
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Vraagsteller is lijkt mij geen consument maar ondernemer, zie het e-mail adres

marita5
door marita5 Dec 4, 2019 om 15:50
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Ts , kan de voorwaarden lezen , ook voor een zakelijke klant .

Sa
door Sa/dA Dec 4, 2019 om 21:25
Antwoorden / 1 Vragen

ik heb de machine particulier gekocht

Topantwoord

ju
door juliomariner - Dec 4, 2019 om 11:38
1329 Antwoorden / 2 Vragen

edit, was hierboven al gegeven.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Dec 4, 2019 om 13:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

Sa
door Sa/dA Dec 4, 2019 om 17:07
Antwoorden / 1 Vragen

goed idee
Dankjewel :)

panter22
door panter22 - Dec 4, 2019 om 15:31
6599 Antwoorden / Vragen

Kun je je geld niet terugkrijgen?

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2019 om 15:53
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Uit uw e-mail adres leid ik af dat u ondernemer bent en dan, helaas, is de consumentenwetgeving (waarnaar is verwezen) niet voor u van toepassing.
Wel is van toepassing dat Dyson in gebreke blijft om de met u gesloten leveringsovereenkomst na te leven.
De daarvoor actuele wetkst is: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html hetgeen kort betekent dat u naleving kunt vorderen via het civiele recht en eventueel ook via een civiele procedure.
Hoe dan ook is aan de orde dat de verzender verantwoordelijk is en blijft voor het juist afleveren van het door hen verzonden product.
Wijs hen daar op en wijs hen ook op de wetgeving dat zij  schadeplichtig zijn als zij blijven weigeren de leveringsovereenkomst na te leven.

Begin met het zenden van een brief met daarin de vordering en verzend die aangetekend. Hoewel u ondernemer bent kunt u best voorbeeld brieven benutten die bij zowel consuwijzer als bij de consumentenbond te vinden zijn maar dan wel aanpassen omdat u ondernemer bent.
U kunt ook hier www.juridischloket.nl voorbeeldbrieven vinden.
Als men bij Dyson naleving blijft weigeren zit er m.i. niet veel anders op dan het inschakelen van een deurwaarder. De kosten daarvan zijn dan m.i. ook als schade toe te rekekenen.

1paul
door 1paul - Dec 4, 2019 om 15:57
3161 Antwoorden / 0 Vragen

stel ze schrifftelijk, aangetekend, in gebreke en eis nakoming van de overeenkomst binnen 14 dagen, leveren ze niet binnen 14 dagen of krijgt u uw geld niet dan zet er een deurwaarder op om uw geld terug te vorderen

ho
door honda98 - Dec 6, 2019 om 12:32
103 Antwoorden / 1 Vragen

waarom koopt men dit online ?
er zijn heelveel winkels die dit merk ook verkopen. dan heb je teminste zeker heid.
je kan beter iets teveel betalen voor zekerheid en service!

@H
door @HENK@ Dec 6, 2019 om 12:37
159 Antwoorden / 1 Vragen

maar dat was de vraag niet .....

aurora1
door aurora1 Dec 6, 2019 om 13:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En @Henk, wat is uw reactie op de gestelde vraag?
Dom commentaar op reagerenden heeft niemand iets aan, behalve uzelf voor de klets, roddel en eigen ego (als die ermee opgepoetst wordt).

mo
door mof - Dec 6, 2019 om 13:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als Dyson niet levert binnen een redelijke termijn, max iets van 30 dagen uitstel op de aangegeven levertermijn, kunt u de koop laten ontbinden.
Mocht Dyson niet adequaat reageren, dan kunt u de Geschillencommissie Webwinkels inschakelen. Die doet een bindende uitspraak.

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2019 om 13:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u een rechtbijstandsverzekering heeft, zet die dan hierop.

zoekster
door zoekster - Dec 6, 2019 om 14:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending tot aan uw adres. Nu u het product niet heeft gekregen heeft u vanzelfsprekend recht op uw geld terug.
Als u er niet uitkomt met Dyson kunt u de ECC inschakelen. Ik ga er dan vanuit u vanuit Duitstland heeft besteld. Ik denk dat het dan wel in orde komt. Klik https://www.eccnederland.nl/nl/home

hansfrantzen
door hansfrantzen - Dec 6, 2019 om 14:13
14 Antwoorden / 2 Vragen

Het is een schande van Dyson, bij kopen lees eerst hun voorwaarden, zie 9.3.

  1. Levering
    9.1. Uw bestelling zal worden voldaan op of omstreeks de verwachte leverdatum zoals aangegeven in de verzendbevestiging, tenzij er sprake is van overmacht (zoals beschreven in artikel 14). Indien er niet aan de verwachte leverdatum kan worden voldaan vanwege overmacht, zal er contact met u worden opgenomen over een aangepaste verwachte leverdatum.

    9.2. De bezorging is afgerond na de bezorging van de producten op het door u verstrekte adres.

    9.3. Vanaf het moment van bezorging draagt u de verantwoordelijkheid voor de producten.

    9.4. Heeft u een verzoek ingediend bij Dyson om uw oude apparaat te recyclen, dan wordt u verzocht om het apparaat zodanig in te pakken dat het geschikt is voor verzending. Voeg hierbij een duidelijk zichtbaar en leesbaar label aan op de verpakking, met de tekst ‘Retour voor recycling’, onder vermelding van uw ordernummer. Dyson kan uw oude apparaat niet meer aan u retourneren nadat het opgehaald is voor recycling.

    9.5. Bestellingen op de website worden alleen in Nederland bezorgd. Verzending naar bepaalde gebieden (bijvoorbeeld de Waddeneilanden) kan langer duren dan aangegeven. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dyson, via help@dyson.nl.

dokun
door dokun - Dec 6, 2019 om 17:11
152 Antwoorden / 0 Vragen

Zij zijn aangesloten cq maken gebruik van "https://www.trustedshops.nl" . Als u bij het bestellen de optie "gratis verzekering van uw bestelling" (oid)  heeft aangeklikt kunt u via hun proberen uw geld terug te krijgen. Uw bestelling is dan bij hun verzekerd tot €2500. Werkt goed, heb er al 2 keer gebruik van gemaakt, beide keren mijn geld terug ontvangen..

koekeloer
door koekeloer - Dec 9, 2019 om 10:58
562 Antwoorden / 18 Vragen

Als het niet is afgelevrd bij U, heeft Dyson toch ook geen bevestiging van ontvangst ? Heeft U ons wel alle info gegeven hier?