trend spray
door trend spray Aug 11, 2012 om 12:01
Elektronica & tv

Een naald in een hooiberg??

Ik ben op zoek naar een aflevering van Discovery Channel.

22 Mei 2010 zie ik in het ziekenhuis een gedeelte van deze aflevering.
Als ik de kamer binnen, kom zie ik: "op nummer 5 pokken" (smallpox) Op nr.4 staat miltvuur (anthrax) en de nr.3 staat malaria (malaria).
Hierna moet ik de tv uitzetten, want de arts komt binnen.

Enkele dagen later begin ik met het zoeken naar deze aflevering.
Ik begin bij:t.v.gids heb ik iets gemist.
Hier lees ik dat ik die dag geen uitzending is geweest (?).

Ik heb daarna de site van Discovery Channel bezocht, (gemiste uitzending, videos en dvd), maar kan het daar ook niet vinden.

Ik heb het ook al bij You Tube geprobeerd, heel veel gezocht, leverde ook niets op.

Van alles op deze sites als zoekopdracht opgegeven: natuurlijk pokken, miltvuur en malaria.(ned./eng). Maar ook micro organisme, pathogenen, ziekteverwekkers, top5 en top10 deadliest...., ect.
Maar.. tot nog toe heb ik die aflevering niet kunnen vinden.

Ik wil het nog 1x proberen, voordat ik het opgeef.

Wie weet op welke site ik nog zoeken kan?
Wie heeft deze aflevering gezien en kan mij vertellen hoe de titel was?
En of het hier ging om een top5 of top10?

854 23 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 11, 2012 om 12:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heb je wat aan deze site: TV2Day

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2012 om 12:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo trend spray,

Misschien kun je die uitzending hier terugvinden.

Suc6

abarth
door abarth - Aug 11, 2012 om 13:30
845 Antwoorden / 19 Vragen

Online of via krantenarchief een oude ingescande krant nakijken?
TV Gids gegevens worden ook in krant gezet. Vaak staat discovery erbij.

Of ff bellen: discovery channel

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 11, 2012 om 13:37
252 Antwoorden / 68 Vragen

Misschien heb je hier wat aan? store.discovery.com/

trend spray
door trend spray - Aug 11, 2012 om 22:45
217 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kreeg een overwachts telefoontje, moest weg, vandaar dat ik nu pas tijd heb om te reageren.

Beste Diumenge, dank je wel. Ik moet deze uitzending hebben gezien tussen ongeveer 11.00 en 14.00. Stond niet bij TV2Day.
Beste Edrick, ik ben vanmiddag meteen gaan zoekentijd op deze site, maar nog niets gevonden, maar ik heb weer meer hoop. Ze zeggen dat ze het grootste t.v. archief hebben, dus wie weet. Ga straks weer even verder zoeken.

Arbarth: ik moet dit nog proberen en hopen dat er in de krant van 22 mei 2010 een titel staat. Als ik weet wat de titel van deze uitzending was, kan ik wellicht ook makkelijker zoeken. Mailen of bellen, ik houd het in gedachten, dank je wel.
Kamphuizen, Is hetzelfde als de link van Arbath, maar is goed:-) toch bedankt.

trend spray
door trend spray - Aug 11, 2012 om 22:48
217 Antwoorden / 5 Vragen

Zoekentijd?? :-)

diumenge
door diumenge - Aug 11, 2012 om 23:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ben je zeker van de datum? Op vrijdag was er dit programma: Sci-trek

diumenge
door diumenge - Aug 11, 2012 om 23:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet verstaanbaar, maar wellicht herken je de beelden: Sci-trek

trend spray
door trend spray - Aug 11, 2012 om 23:21
217 Antwoorden / 5 Vragen

Het was echt 22 mei 2010, weet ik zeker.
Maar de beschrijving kan kloppen. Pokken wordt veroorzaakt door een virus, miltvuur- bacterie, malaria -protozoa.(parasiet). Dus wie weet. Ga weer snel zoeken.

trend spray
door trend spray - Aug 12, 2012 om 00:37
217 Antwoorden / 5 Vragen

Diumenge, het was mogelijk geweest, de beschrijving leek er op. Maar de beelden kloppen niet.

Op nr. 5 (er kwam ook duidelijk een 5 in beeld) zag je een kort filmpje over pokken, op nr.4 (ook hier duidelijk een 4 in beeld) een filmpje over miltvuur en toen nr.3 ( 3 in beeld), een filmpje over malaria "tropica".
Wat erna kwam, heb ik dus niet meer kunnen zien (arts kwam binnen)
Het kan dus gaan om een top 5 ...........? Of zelfs een top 10.........?, want ik kwam binnen bij nr.5 en misschien waren er al 5 geweest.Weet ik dus niet.

dobby
door dobby - Aug 12, 2012 om 04:13
749 Antwoorden / 1 Vragen

Zomaar een losse gedachte - was het wel live wat je zat te kijken? niet een of ander fabrieksel van het zeikenhuis / ziekenomroep (hoewel? is dat ook TV?) / verhuurbedrijf enzo? en eigen programmamix? of eerder uitgezonden materiaal?

Misschien dat je bij het ziekenhuis iets kan vinden.. (of patientline? of wie dat dan ook doet..)

dobby
door dobby - Aug 12, 2012 om 04:18
749 Antwoorden / 1 Vragen

Erm.. *live* dus als in "op dat moment uitgezonden".. het tijdstip van opname staat hier verder helemaal buiten.. beetje vaude woorkeuze..

tappie
door tappie - Aug 12, 2012 om 07:09
289 Antwoorden / 82 Vragen

En ben je ook zeker van Discovery?

Animal Planet en National geographic zenden ook dit soort dingen uit.

trend spray
door trend spray - Aug 12, 2012 om 09:30
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=dobby schreef op zondag 12 aug 2012, 04:13]Zomaar een losse gedachte - was het wel live wat je zat te kijken? niet een of ander fabrieksel van het zeikenhuis / ziekenomroep (hoewel? is dat ook TV?) / verhuurbedrijf enzo? en eigen programmamix? of eerder uitgezonden materiaal?

Misschien dat je bij het ziekenhuis iets kan vinden.. (of patientline? of wie dat dan ook doet..)

Ik ben enkele dagen erna uitgebreid gaan zoeken. Eigenlijk verbaasd dat ik het niet kon vinden.
Ik heb toen even gedacht: was het misschien een dvd?
Het kan, maar lijkt mij onwaarschijnlijk. Het was op de kinderafdeling. Dan moet er iemand (bezoek, ouders of 1 van de kinderen) in de "speelkamer" waar een dvd speler staat, deze dvd aan hebben gezet.
Gezien de inhoud lijkt mij dat niet waarschijnlijk, maar zou theoretisch wel kunnen. Alle t.v.'s op alle kamers zien dan op het videokanaal deze dvd. (weet ook niet of de tv op het videokanaal stond)

Tappie, ik ben ook vrij zeker dat het een uitzending van discovery channel was.
In mijn geheugen zie ik: rechtsboven in het beeld, het logo van discovery channel. Eerst letters dan een wereldbol en dan weer letters.

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2012 om 10:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg, wat Discovery heeft natuurlijk ook nog meerdere zenders. Contact opnemen met Discovery lijkt de meeste kans te geven.

tappie
door tappie - Aug 12, 2012 om 10:58
289 Antwoorden / 82 Vragen

Top 10 Deadliest Outbreaks: Killer Outbreaks : Animal Planet

animal.discovery.com/...outbreaks/top-10-deadlie... - Vertaal deze pagina

From Animal Planet's Killer Outbreaks, learn about the world's top 10 deadliest diseases and epidemics, from smallpox to AIDS.

tappie
door tappie - Aug 12, 2012 om 11:00
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ben niet zo handig in het zoeken naar tv programmaas,maar ik meen mij te herinneren dat ik dit programma ook had gezien,vandaar de vraag of het idd Discovery was,misschien helpt het bovenstaande u iets verder

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2012 om 11:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo heb ik er ook een aantal gevonden, maar geen een top 10 komt overeen met de opsomming van trends spray, ook de door tappie gevonden Top 10 Deadliest Outbreaks niet.

tappie
door tappie - Aug 12, 2012 om 11:21
289 Antwoorden / 82 Vragen

Het is een programma van ruim 2.5 jaar geleden,kan toch zijn dat de boel een beetje door elkaar is gegooid,2.5 jaar is een lange tijd

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2012 om 11:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard kan dat, maar kennelijk zoekt TS juist dát programma. Een top 10 van dodelijke ziektes is simpel te vinden via Google.

trend spray
door trend spray - Aug 12, 2012 om 11:45
217 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt Diumenge, ik zoek alleen déze uitzending. Het gaat eigenlijk om 1 speciaal fragment uit deze uitzending, welke ik ook nog nooit ergens anders heb gezien.
En geloof mij, ik heb er ontzettend veel gezien!

Maar toch bedankt Tappie en U Diumege, in het bijzonder bedankt voor het zoeken en de linken.

Ik ga als ik vanmiddag tijd heb, naar de bibliotheek. Misschien kan ik daar een krant van 22 mei 2010 vinden mét een t.v.gids en een titel van de uitzending???
Contact met Discovery houd ik ook in gedachten.

ti
door timfelix - Aug 12, 2012 om 23:12
270 Antwoorden / 13 Vragen

Mogelijk is het het programma Monsters Inside me, gaat over parasieten en virussen in het menselijk lichaam.

trend spray
door trend spray - Aug 13, 2012 om 23:24
217 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Timfelix, dank je wel, maar ben vrij zeker dat ik het daar niet kan vinden (al eerder naar gekeken).

Ik heb nog steeds niet gevonden wat ik zocht,
Maar heb wel via een verwijzing van Tappie, na ongeveer 15 stappen iets gevonden wat behoorlijk in de buurt komt.

Wel in het Spaans, maar een gedeelte van de beelden in deze uitzending komen behoorlijk overeen met de beelden die ik zoek! Ciencia Viva, germenes letales parte 2 Ik heb deze tekst gekopieerd en in de zoekbalk geplakt en... de meest complete informatie die ik ooit gezien heb over de Plasmodium Falciparum (parasiet welke de malaria tropica veroorzaakt) gevonden! Russische site maar gelukkig ook in het engels.
Dus ik heb (nog) niet gevonden wat ik zocht, maar ben wel blij dat ik deze twee
heb gevonden!

Verder ben ik voornamelijk met Abarth en Kamphuysen reacties verder gegaan.
Online kranten nakijken heeft nog niets opgeleverd maar een kennis gaat zijn zus vragen die bij een grote krant heeft gewerkt. Dus wie weet.

Nu heb ik 1 vraag:
Ik heb ook het contact formulier van discovery channel ingevuld, (link van Abarth) maar als ik op submit klik, krijg ik een bericht (zoeken, opslaan, annuleren). Alledrie maar aangeklikt want ik krijg het bericht volgens mij niet opgestuurd. (?) Wat doe ik niet goed??