ge
door gedupeerdeklant Mar 9, 2011 om 09:40
Elektronica & tv

Extra garantie wasmachine

Hallo,
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe wasmachine gekocht bij Prijstopper en heb toen een TopGarant Polis afgesloten voor 4 jaar extra garantie van 145 euro.
Nu is vorige week de wasmachine stukgegaan. Gebeld met service electrolux en afspraak gemaakt. Monteur presenteerde vervolgens rekening aan mijn vrouw. Zij moest een machtiging tekenen en vervolgens wordt er 75 euro geïncasseerd.
Nu hoor ik dat Prijstopper failliet is en daarmee mijn extra garantie vervalt. Klopt dit of kan ik nog bij een partij verhaal halen? Of ben ik de sigaar?
Vriendelijke groet en alvast bedankt voor nuttige reacties.

6534 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Mar 9, 2011 om 09:50
11607 Antwoorden / 51 Vragen
0

De vraag is: Wat staat er op de reparatiebon?

Groet, MG.

ikbenik
door ikbenik - Mar 9, 2011 om 10:20
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

Als de fabrikant maar 2 jaar garantie geeft en je hebt bij de winkelier 4 jaar extra garantie gekocht, dan is heb je bij faillissement van de winkelier bij de fabrikant maar recht op 2 jaar garantie.

Is die extra garantie bij de fabrikant gekocht, dan heb je recht op 6 jaar garantie bij de fabrikant.

mi
door mineola - Mar 9, 2011 om 12:16
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hetzelfde heb ik ook bij Its gedaan, 4 jaar extra garantie bijgekocht, dan had ik 6 jaar garantie in totaal.

Nu is de Its ook failliet, gelukkig is mn wasmachine nog niet kapot gegaan, ff afkloppen! Maar laat het ff weten welke afloop dit verhaal heeft.

pavoordf
door pavoordf - Mar 9, 2011 om 12:26
519 Antwoorden / 73 Vragen
0

googlen op TopGarant Polis leverde het volgende op

Eureco

Eureko Insurance Ireland, dochter van Eureko/Achmea neemt schadebehandeling over van IMpact Retail, moederbedrijf van It’s Electronics, Modern.nl en PrijsTopper, omdat dit bedrijf failliet is gegaan. Sommige klanten hebben in 2008 en 2009 bij aankoop van hun product een verlengde garantieverzekering afgesloten bij Eureko Insurance Ireland Ltd. Dit is een verzekering die een dekking geeft na afloop van de standaard fabrieksgarantie. Deze bedraagt in de meeste gevallen twee jaar. Schades die worden gedekt door de verlengde garantieverzekering, werden voorheen afgehandeld door IMpact Retail. Door het faillissement is deze service komen te vervallen. Uw rechten uit de verlengde garantieverzekering veranderen echter niet door het faillissement. Wat wel verandert, is de
schadeafhandeling. Deze wordt vanaf 7 februari 2011 uitgevoerd door Eureko Insurance Ireland.

Als u schade wilt claimen op grond van uw verlengde garantieverzekering, dan kunt u contact met ons opnemen. Dit doet u bij voorkeur door het webformulier in te vullen.

Wilt u telefonisch contact, bel dan het speciale telefoonnummer 013 - 46 21 555. U kunt ook een brief sturen naar Eureko Insurance Ireland inzake garantieverzekering, Postbus 90106, 5000 LA Tilburg. Vergeet niet uw factuur/polisnummer te vermelden.

mi
door mineola - Mar 9, 2011 om 12:50
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt pavoordf voor het zoekwerk, al hoop ik het voorlopig niet nodig te hebben

ch
door chevyrolf - Mar 9, 2011 om 13:10
60 Antwoorden / 12 Vragen
0

kijk naar de voorwaarden van je garantie ! 75 euro is niet veel geld voor een reparatie! dus lees ook de reparatie ff na! algemeen is het zo de aangekochte garantie staat buiten de fabriekgarantie,het is een extra service van de winkel! en je bouwt de kosten van de reparatie af in procenten! en of je voorrijdkosten moet je betalen maar de reparatie niet! of je betaald bv na 3 de jaar 30 % van de kosten en 4 de jaar 40% van de kosten, maar algemeen heb je pech als de zaak failliet is! vraag het na bij een wetswinkel , gratis service

HSuzanna53
door HSuzanna53 - Mar 9, 2011 om 13:15
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zit ook met dezelfde vraag: garantie bijgekocht bij mijn apparaat bij It's en deze garantie blijkt in eigen beheer te vallen, dus niet ondergebracht bij de ondergenoemde maatschappijen.
Echter aan de gewone garantie van 2 jaar wordt voldaan door de Expert-winkel in mijn woonplaats, na overleg van mijn aankoopbon, DUS goed bewaren!

Hier volgt de volgende informatie:
- Via Info@expert.nl: Expert heeft alle garantie polissen overgenomen die zijn afgesloten via de verzekeringsmaatschappij Eureko. Deze zijn voornamelijk afgesloten t/m 2009. Op uw factuur moet deze naam duidelijk zichtbaar zijn. Garantie polissen die zijn afgesloten onder eigen beheer, Actua of Dexcom vallen helaas buiten de mogelijkheden van Expert om over te nemen.
- Via de website www.impactretail.nl heb ik via een "vorderingsformulier" mijn factuurnr en certificaatnr doorgegeven en toen ik een bevestiging van ontvangst van hen had ontvangen, heb ik in een aparte e-mail aan hen een toelichting gegeven, aangezien men via het vorderingsformulier niet veel informatie kon doorgeven. Het e-mail adres van Impact Retail is: info@impactretail.nl

Mijn brief die jullie ook kunnen gebruiken:
Geachte mevrouw, heer,

Aangezien het vorderingsformulier via de website geen mogelijkheid biedt tot verdere toelichting, voeg ik deze hierbij.
Bij de aanschaf van mijn Samsung plasma heb ik een verlengde verzekering van 4 jaar bijgekocht en betaald aan It's.
Factuurnummer: .......
Verzekerings Certificaatnr. ...... geldig tot februari 2016
Helaas neemt Eureko Insurance Ireland deze service niet over, dus wend ik me tot u.

In afwachting van uw tegenbericht en de verdere afwikkeling in deze kwestie, verblijf ik met positieve hoop op een voor mij
gunstig verloop en met vriendelijke groet,

Naam, adres en woonplaats.

N.B. Ik kon vandaag de webste van Impact Retail niet bereiken.
Belangrijke links:
- http://www.thuiswinkel.org/faillissement-van-impact-retail
- http://tweakers.net/nieuws/72600/curator-impact-retail-komt-met-beperkte-compensatieregeling.html
- http://www.emerce.nl/nieuws/impact-retail-vraagt-uitstel-van-betaling-aan

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer