Extra garantie wasmachine
Hallo,
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe wasmachine gekocht bij Prijstopper en heb toen een TopGarant Polis afgesloten voor 4 jaar extra garantie van 145 euro.
Nu is vorige week de wasmachine stukgegaan. Gebeld met service electrolux en afspraak gemaakt. Monteur presenteerde vervolgens rekening aan mijn vrouw. Zij moest een machtiging tekenen en vervolgens wordt er 75 euro geïncasseerd.
Nu hoor ik dat Prijstopper failliet is en daarmee mijn extra garantie vervalt. Klopt dit of kan ik nog bij een partij verhaal halen? Of ben ik de sigaar?
Vriendelijke groet en alvast bedankt voor nuttige reacties.
Als de fabrikant maar 2 jaar garantie geeft en je hebt bij de winkelier 4 jaar extra garantie gekocht, dan is heb je bij faillissement van de winkelier bij de fabrikant maar recht op 2 jaar garantie.
Is die extra garantie bij de fabrikant gekocht, dan heb je recht op 6 jaar garantie bij de fabrikant.
Hetzelfde heb ik ook bij Its gedaan, 4 jaar extra garantie bijgekocht, dan had ik 6 jaar garantie in totaal.
Nu is de Its ook failliet, gelukkig is mn wasmachine nog niet kapot gegaan, ff afkloppen! Maar laat het ff weten welke afloop dit verhaal heeft.
googlen op TopGarant Polis leverde het volgende op
Eureco
Eureko Insurance Ireland, dochter van Eureko/Achmea neemt schadebehandeling over van IMpact Retail, moederbedrijf van It’s Electronics, Modern.nl en PrijsTopper, omdat dit bedrijf failliet is gegaan. Sommige klanten hebben in 2008 en 2009 bij aankoop van hun product een verlengde garantieverzekering afgesloten bij Eureko Insurance Ireland Ltd. Dit is een verzekering die een dekking geeft na afloop van de standaard fabrieksgarantie. Deze bedraagt in de meeste gevallen twee jaar. Schades die worden gedekt door de verlengde garantieverzekering, werden voorheen afgehandeld door IMpact Retail. Door het faillissement is deze service komen te vervallen. Uw rechten uit de verlengde garantieverzekering veranderen echter niet door het faillissement. Wat wel verandert, is de
schadeafhandeling. Deze wordt vanaf 7 februari 2011 uitgevoerd door Eureko Insurance Ireland.
Als u schade wilt claimen op grond van uw verlengde garantieverzekering, dan kunt u contact met ons opnemen. Dit doet u bij voorkeur door het webformulier in te vullen.
Wilt u telefonisch contact, bel dan het speciale telefoonnummer 013 - 46 21 555. U kunt ook een brief sturen naar Eureko Insurance Ireland inzake garantieverzekering, Postbus 90106, 5000 LA Tilburg. Vergeet niet uw factuur/polisnummer te vermelden.
kijk naar de voorwaarden van je garantie ! 75 euro is niet veel geld voor een reparatie! dus lees ook de reparatie ff na! algemeen is het zo de aangekochte garantie staat buiten de fabriekgarantie,het is een extra service van de winkel! en je bouwt de kosten van de reparatie af in procenten! en of je voorrijdkosten moet je betalen maar de reparatie niet! of je betaald bv na 3 de jaar 30 % van de kosten en 4 de jaar 40% van de kosten, maar algemeen heb je pech als de zaak failliet is! vraag het na bij een wetswinkel , gratis service
Ik zit ook met dezelfde vraag: garantie bijgekocht bij mijn apparaat bij It's en deze garantie blijkt in eigen beheer te vallen, dus niet ondergebracht bij de ondergenoemde maatschappijen.
Echter aan de gewone garantie van 2 jaar wordt voldaan door de Expert-winkel in mijn woonplaats, na overleg van mijn aankoopbon, DUS goed bewaren!
Hier volgt de volgende informatie:
- Via Info@expert.nl: Expert heeft alle garantie polissen overgenomen die zijn afgesloten via de verzekeringsmaatschappij Eureko. Deze zijn voornamelijk afgesloten t/m 2009. Op uw factuur moet deze naam duidelijk zichtbaar zijn. Garantie polissen die zijn afgesloten onder eigen beheer, Actua of Dexcom vallen helaas buiten de mogelijkheden van Expert om over te nemen.
- Via de website www.impactretail.nl heb ik via een "vorderingsformulier" mijn factuurnr en certificaatnr doorgegeven en toen ik een bevestiging van ontvangst van hen had ontvangen, heb ik in een aparte e-mail aan hen een toelichting gegeven, aangezien men via het vorderingsformulier niet veel informatie kon doorgeven. Het e-mail adres van Impact Retail is: info@impactretail.nl
Mijn brief die jullie ook kunnen gebruiken:
Geachte mevrouw, heer,
Aangezien het vorderingsformulier via de website geen mogelijkheid biedt tot verdere toelichting, voeg ik deze hierbij.
Bij de aanschaf van mijn Samsung plasma heb ik een verlengde verzekering van 4 jaar bijgekocht en betaald aan It's.
Factuurnummer: .......
Verzekerings Certificaatnr. ...... geldig tot februari 2016
Helaas neemt Eureko Insurance Ireland deze service niet over, dus wend ik me tot u.
In afwachting van uw tegenbericht en de verdere afwikkeling in deze kwestie, verblijf ik met positieve hoop op een voor mij
gunstig verloop en met vriendelijke groet,
Naam, adres en woonplaats.
N.B. Ik kon vandaag de webste van Impact Retail niet bereiken.
Belangrijke links:
- http://www.thuiswinkel.org/faillissement-van-impact-retail
- http://tweakers.net/nieuws/72600/curator-impact-retail-komt-met-beperkte-compensatieregeling.html
- http://www.emerce.nl/nieuws/impact-retail-vraagt-uitstel-van-betaling-aan
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer