Gekochte aanbieding bol.com wordt niet geleverd en inmiddels geen voorraad meer.
Ik heb op black friday bij bol.com een sonos sub besteld voor 599 ipv 799, deze deal is maar 1 keer per jaar en was er dan al vroeg in de ochtend bij om op tijd te zijn. bestelling gelukt, track en trace ontvangen zou volgende dag geleverdf worden. krijg een mail wordt een dag later...volgende dag niks, eind vd dag toch maar weer bellen. Ja meneer het is druk maar hij zal nog wel komen dus raden u aan om te wachten . krijg op dinsdag een mail, we kunnen het pakket niet vinden wilt een uw geld terug of zullen we een nieuwe sturen. aangegeven absuluut dat 2er want wacht al een tijd op deze aanbieding en inmiddels zijn alle black friday aanbiedingen al voorbij. krijg ik dag later een mail, helaas we hebben ze niet meer op voorraad uw geld wordt teruggestort! meteen weer aan de bel getrokken dat ik dit niet wil en hoe vervelend het voor mij ook is ik ben bereid te wachten op de nieuwe voorraad wat wel dik een maand kan duren. krijg weer een mail , nee dit kan niet. weer teruggestuurd dast ik dit toch echt wil, krijg nu een mail dat ik mag wachten maar dan moet ik als ie op voorraad is gewoon de 799 betalen wat ie dan kost. ze kunnen verder niks doen want mijn geld isa al teruggestort (terwijl ik ze verteld had dat ik dit niet wil). kan dit zomaar????
Topantwoord
Het lijkt me dat bol.com gewoon moet leveren.
U heeft genoeg bewijzen dat de fout bij hun ligt.
Dien een schriftelijke klacht in en ga anders verder met uw klacht.
Zie https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Topantwoord
Helaas voor u is de reactie die u al in deze kreeg niet juist in die zin dat wie dan ook u iets niet kan leveren wat niet meer of voorlopig niet leverbaar is.
Daarbij is het zeer correct van BOL.COM dat men aangeeft dat u uw geld terugontvangt en u uw geld ook heeft ontvangen.
Het kan dus 'zomaar' en het is bovendien als al gezegd uitermate correct. Daarbij is bovendien aan de orde dat het ook een aanbiedeing betreft en zoals hier aan de orde bij BlackFriday aanbiedingen geldt 'voor zover er dan voorraad is' van gedane bestelling door de leverancier en bij een nieuwe bestelling de kosten mogelijk ook hoger kunnen zijn. Aanbiedingen zijn ALTIJD tijdelijk.
Er zijn helaas ook al veel voorbeelden waarbij iets dat besteld is en ook is betaald nooit wordt ontvangen en men naar het geld kan fluiten om reden van o.a. ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Niet correct, er was een overeenkomst dus Bol moet gewoon leveren. Dus de reactie van Malty was, helaas voor jou, wel juist.
@DIUMENGE: kijk eens naar deze info: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/bolcom-levert-niet-en-vertraagd-steeds en hier zal dus aan de orde zijn als ook in de reactie van 10:24 gemeld dat bol.com een tussenpersoon is van een andere leverancier en hoe dan ook vooral bij aanbiedeingen 'op = op' aan de orde is en indien men niet kan leveren het recht op geld terug is voldaan.
Indien vraagsteller (en u) van mening bent dat men wel moet leveren zal een in gebrekestelling aan de orde moeten zijn en is het uiteindelijk een rechter die dan bepaalt. En dat zal naar mijn mening dan toch negatief zijn.
Weet U zeker dat het van Bol zelf kwam.....?
Ik weet dat 95% van andere leveranciers komt.
Maar vrijdag ochtend, ik zou liever Donderdag avond na 0.00 uur bestellen als ze nog niet eerder in aanbieding waren.
Soms klopt de voorraad niet, en bij traag betalen kun je bestellen... en een snellere betaler kreeg dan deze.
Ik heb soms winkel wagen vol en twijfel welke en kocht er 1 na verwijderen rest...
Dan komen die weer vrij!
Daarmee ontregelde ik hun voorraad!
Door ½ uur later nogmaals te kijken weet je of de voorraad voldoende is...
Maar hebben ze eigen voorraad of voorraad bij Importeur?
Vaak gaat het daarmee fout dat ze niet zelf maar via Importeur gaan leveren!
Die voorraad word regelmatig met vertraging bijgewerkt.
Daar er een geldende overeenkomst was moet bol.com leveren, maarja probeer je recht maar eens te krijgen.
Na mijn reactie zojuist zie ik nu deze: inderdaad, dan is het een kwestie van je recht maar zien te krijgen.
Een beroep op art 6:74 van het BW zak m.i. niet slagen omdat er geen daadwerkelijke schade kan worden aangetoond, anders dan, 'ik ontving het bestelde biet maar wel het daarvoor betaalde geld retour.
Wat heeft dat artikel er mee te maken? Dit gaat helemaal niet over een schadevergoeding.
Het gaat hier om een rechtgeldige overeenkomst, bol.com doet een aanbod (product werd aangeboden/was op voorraad), ts accepteert dat aanbod (door te bestellen én te betalen). Mocht TS hier over naar de rechter stappen, dan lijkt het mij dat hij gelijk zal krijgen. Maarja, wie doet dat voor € 200,00?
De rechtsgeldige overeenkomst – Conclusie
In beginsel kan worden gezegd dat een overeenkomst rechtsgeldig is wanneer er een aanbod is geweest en dat aanbod is aanvaard. Daarnaast moeten beide partijen tot doel hebben gehad dat ze hun gedeelte van de overeenkomst (een aanbod of een aanvaarding) hebben gewild én dat zo naar buiten hebben gebracht.
(bron)
Het is heel netjes van Bol.com dat ze het bedrag volledig hebben teruggestort.Soms gaat er iets fout met de huidige voorraad status, vooral als het product door een externe leverancier van Bol.com geleverd wordt. Jammer dat dit niet de juiste oplossing voor jou is maar het is wel conform het boekje. Lees vooral de algemene voorwaarden van de externe verkoper even door.
Conform welk boekje? Het is niet conform de wet namelijk.
Stuur een nette mail aan Bol en zet daar in dat u een koop overeenkomst hebt aan gegaan en dat ze verplicht zijn deze te leveren.
Wijs ze op art. 6:271 Koop overeenkomst
Ik heb het zelfde mee gemaakt met Kruitvat.nl waar een verkeerde afbeelding stond en ze ook niet wouden leveren wat inmiddels deels is opgelost.
Dat ze geen vooraad hebben is geen probleem ze kunnen later deze alsnog leveren.
Kunnen ze dat niet dan kan u bij een ander bedrijf het bestelde kopen en danis Bol verplicht het bedrag wat u meer kwijt bent te vergoeden.
Immers lijd u schade door dat u het zelfde dan wel gelijkwaardige product tegen een hogere prijs moet kopen.
Er is wel 1 uitzondering als bij het product staat "Zolang de vooraad strekt" of OP is OP dan is het helaas zo dat ze het niet hoeven te leveren.
Maar dat ze niet weten hoeveel vooraad ze hebben is onzin, de computer systeem die ze gebruiken is een die "weet" hoeveel vooraad er is.
Kijk ook of er ergens anders het zelfde wordt aan geboden met de zelfde type aanduiding.
Bij het zoeken naar een wasmachiene kwam ik namelijk er een tegen die alleen bij de fabrikant bekend was en verder nergens verkocht wordt.
Het komt namelijk best veel voor dat de type aanduiding alleen voor een bepaalde bedrijf wordt aangeduid en door een minime verandering aan een apparaat mogen ze dat gewoon doen.
B.v. door in de plaats van een Poolse voor front een Engelse te plaatsen of in een extreeme geval een schoef op een andere plaats te bevestigen.
NEE, u heeft een overeenkomst met de verkoper, deze sloot u en verkoper op moment van aanvaarden van de bestelling....
Ja. U krijgt uw geld terug. Dat is alles waar u recht op heeft als de andere partij haar deel van de overeenkomst niet nakomt.
Nonsens.
Dit zou niet zo maar kunnen aan bieding is aan bieding en heeft i daar recht op lijkt wel of bol .com dit product nooit eeft kunnen leveren voor dat geld en dan maar onder het mom van niet leverbaar
Ik denk als u juridisch zou aan pakken en met alle mails er bij u n u recht staat en dat bol deze als nog moet leveren voor die prijs waar voor ze het hebben aan geboden op black vriday
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Aflossing lening bij Vesting Finance van NN
Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer