Heb ik recht op teruggave van een deel van abonnementskosten?
Wij hebben nu ruim een jaar KPN alles in 1 standaard. Recent werden wij erop gewezen dat wij helemaal geen HD zenders ontvangen. KPN belooft 70 zenders en 45 HD zenders. Ik vond het beeld altijd al een beetje wazig maar was de jaren ervoor ook ziggo gewend wat haarscherp was.
Ik heb dit aangegeven tijdens mijn opzegging en stelde KPN voor dat ik een tegemoetkoming zou ontvangen van 14 euro per maand voor elke maand dat ik geen HD signaal ontvangen heb. Dat zijn circa 12 maanden.
KPN geeft aan dat ze alles in 1 standaard werkend hebben geleverd en dat ik geen recht heb op teruggave.
Bij wie ligt de verantwoordelijkheid om te controleren of alle diensten de klant bereiken? En sta ik als consument voldoende in mijn recht om een tegemoetkoming te vragen voor diensten die niet of niet volledig geleverd zijn?
Topantwoord
Vragen staat vrij, maar u had natuurlijk in die 12 maanden ook weleens kunnen klagen over het beeld als dat volgens u niet goed was. En hoe weet u dat u geen HD ontvangen hebt, wie heeft u daarop gewezen?
@Tijger1 Ik ben gewezen door een andere KPN klant op de zenders met kanaalnummer 700 en hoger die ik niet heb (hij vond mijn beeld er niet uitzien). Uiteraard had ik wel eens kunnen bellen over de kwaliteit. Bellen met KPN is wat mij betreft nuttig, maar nooit snel achter de rug. Ik denk dat ik in dit jaar als klant niet overdreven al zeker 2 werkdagen telefonisch en personlijk contact heb onderhouden met de KPN klantenservice en winkelmedewerkers. Onder andere over: Ik zou in een risicogebied wonen, Er was geen 2e ontvanger geleverd en die moest er wel komen, per post waren foutieve codes verzonden waardoor de ontvangers weer vervangen moesten worden, na een verhuizing een verkeerde patch waardoor er helemaal geen signaal was.
Risico gebied? Foute codes per post? Het gaat toch gewoon over tv? Ik heb het zelfde pakket, ik neem aan dat U ook een experiabox hebt.
Bij mij is ook kanaal 1 en verder prima, maar zet hem altijd op 701.
Maar als u dan werkelijk twee dagen aan de lijn gehangen hebt, voor van alles en nog wat, had ik maar eens er tussendoor geroepen: " en het beeld is ook niet om aan te zien".
Aanvulling op mijn reactie
Als u glasvezel hebt dan zijn de HD kanalen vanaf de 600 nummers!
U kunt over klachten of problemen via de live chat contact opnemen tijdens kantooruren, dus u hoeft helemaal niet te bellen.
Mijn ervaring is dat de chatmogelijkheid snel en efficiënt werkt met vriendelijke mensen https://www.kpn.com/service.htm
U had eerder contact moeten opnemen. Zij kunnen niet weten of u het beeld niet zo goed vindt. Wist u zelf eigenlijk ook niet tot een andere KPN klant u dat zei.
is uw ontvanger wel ingesteld op het ontvangen van HD uitzendingen?
In menu / beeldscherm instellingen en/of systeem instellingen hier HD functie op ja zetten. Ook moet op de ontvanger een rood lampje branden bij een HD uitzending. Niet alle uitzendingen zijn in HD.
Overigens is de klantvriendelijkheid van de KPN prima en het telefoneren kost u niets. Beter om te bellen in de wat stillere uren.
Per mail gaat ook goed, binnen 2 dagen bericht zonder afgescheept te worden.
Vaak kun je dit soort problemen oplossen door de installatie te herhalen .Dit advies had je waarschijnlijk ook gehad als gelijk met KPN hierover benaderd had .Klagen na 12 maanden is onzin en een vergoeding is niet op zijn plaats ,omdat KPN geen gelegenheid gegeven hebt om het op te lossen.
Eerst even kijken of je TV wel geschikt is voor HD, want je zegt zelf dat je de kanalen vanaf 700 niet kan ontvangen en dat zijn de kanalen waar je alles in HD kan ontvangen!
Heeft niets met de TV te maken, de kanalen vanaf 700 worden door de ontvanger weergegeven. Alleen moet je dat, zoals eerder is aangegeven, wel even op de ontvanger inschakelen.
Aanvulling op mijn reactie.
Bij een glasvezel abb. zijn de HD zenders vanaf de 661 kanalen.
De 700 kanalen werken ook.
Niet (meer) bij de KPN,
Nou bij mij wel!
Ook bij mij rijst de vraag: is uw TV geschikt voor de ontvangst van HD?
Het is inderdaad juist dat oudere flatscreens niet zijn voorzien van een HDMI aansluiting of true HD zijn ipv. HD ready.
@gerritaltena
Daar hoef je niet aan te twijfelen .De decoders van KPN sluit je aan met een HDMI kabel..
Oudere tv's kunnen nog steeds zijn uitgerust met SCART. Daarnaast behoeft de tv niet full HD te zijn maar afhankelijk van de leeftijd HD ready hetgeen een lagere definitie betreft.
@ Mat M. De nieuwste Philips en Sony TV's hebben nog steeds een scart aansluiting.Handig als je Digitenne met een decoder wil kijken. Maar wat heeft dat met dit probleem te maken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer