Hoe kom ik van mijn ziggo abonnement af?
Vanaf 01-01-2016 heb ik een televisie en internet abonnement bij Ziggo. Echter heeft dit abonnement nooit naar behoren gewerkt en komt het zelden voor dat we zonder problemen gebruik kunnen maken van de services waar we wel veel geld voor betalen elke maand.
Er is al twee keer een monteur langsgeweest waar we ook voor hebben moeten betalen, verder stapelen de kosten van de telefoontjes naar de klantenservice van Ziggo en de kosten voor mobiel internet gebruik zich ook op. Vorige week nog gebeld met Ziggo om uit te leggen dat wij als studenten onze internet verbinding hard nodig hebben in de laatste weken voor de vakantie en dat we nu via onze internetbundel van onze telefoon aan internet moesten komen. Helaas kon er pas na 4 dagen een monteur komen en konden we maar een schadevergoeding van één euro per dag krijgen wat natuurlijk nooit alle gemaakte kosten dekt.
Nu wil ik graag van mijn abonnement af omdat ik elke maand 40 euro betaal voor iets dat niet werkt. Hoe kan ik dit aanpakken?
Hallo Pauline Van Miert ,
Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regels.
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv
https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/klacht/
Haalo Maritas,
U ben wel erg lekker bezig,mensen op hun contracts en voorwaarden en rechten te wijzen,daarin staat ook vermeld,dat als wederzijdse partijen er niet uit kunnen komen,dat deze ook naar de rechter kunnen stappen,voor ontbinding van contract,dit vermeld u er niet bij,waarom dan niet.
Ben zelf Juridische en gerechtelijk adviespersoon.
Gr hans
@hansjee9 , Ja ik ben lekker bezig , de titel niet gelezen van de link klacht telecomaanbieder
Er staat genoeg informatie in , geschillencommissie , juridisch loket e.d.
Uw reacties zijn naar rechter stappen dat is de laatste oplossing , of vraagstellers helpen persoonlijk contact door email - wisseling dit zal dus nooit gebeuren . welk belang heeft u hierbij klantenwerving ?
Beste Maritas,
Bij elke aanbieder zowel telefonisch als internet,werkt het presies het zelfde.
De klachten worden eerst aangegeven bij de provider waar men zich contractueel heeft verbonden,als beide partijen er niet uit kunnen komen,word het geschillen commissie,en als men er dan nog niet uitkomt,dan word het naar de rechter toe,en deze bepaald ten alle tijden,of het wel of niet ontbonden word.
Dit is in het kort,de normale handelswijze bij onterechte zaken,ongeacht bij welke organisatie u contractueel aangesloten bent,of verbonden bent.
Gr hans
@Hansjee9 , dat is oude koek , dat weet toch iedereen als je alles geprobeerd hebt en er niet uitkomt de laatste gang de rechter is .Daar hoef je geen juridisch en gerechtelijk adviespersoon voor te zijn .
de meeste mensen,die weten dit niet eens,heel internet staat vol met onwettende vragenb,over ziggo,en wetten.
waarom worden er dan meer dan 800 klachten bij klachtenkompas.nl aangemeld,en mensen doen er zelf niks mee??
mensen weten dit niet,omdat vele mensen hun contract niet inlezen als goed lezen,wat Ziggo wel en niet mag doen.
Veel mensen weten dit niet,lees ik uit de klachtenkompas.nl hoe wilt u dit nader verklaren,iedereen weet het o zo goed,maar doet er niks aan,want het gaat geld kosten,maar wel veel klachten genereren op klachtenkompas.nl
Volgens mij heeft Ziggo een gratis nummer 1200.
Ja , via huistelefoon .
Tijger1, dan moet je wel vaste telefonie in je pakket hebben.
Duidelijk. :-)
Wat heeft de monteur dan gedaan en waar ligt volgens hem het probleem.
Gebruik je toevallig een losse router naast je Ziggo modem/router dan kan het bruggen van je Ziggo modem/router de oplossing zijn.
Een telefoontje naar Ziggo met het verzoek je router in de modem/router combi uit te schakelen is voldoende.
Daarna modem opnieuw starten en via je eigen router internetten.
Dit is een zeer bekend probleem, de 2 routers zitten elkaar gewoon in de weg.
Je gebruikt dan het modemgedeelte van Ziggo en je eigen losse router.
Is alle bekabeling up to date en juist aangesloten?
Diewilik
Wel vreemd dat u voor een storingsmonteur moet betalen als de daadwerkelijke storing aan de apparatuur te wijten is, normaliter kent Ziggo weinig externe storingen maar de huisinstallatie is vaak allerbelabberst. Voor 40 euro in de maand zal u een 40 Mb bekabelde internetsnelheid hebben maar de wifiverbinding kan die snelheid nooit halen zeker niet als er nog andere studenten op de wifi meeliften.
@Ronnie530.
Hoezo kan wifi die snelheid niet halen?
Ik heb zelf Ziggo 300/30 en draadloos op de laptop haal ik ruim die 300.
Zelfs mijn mobiele telefoon met 5ghz Ac haalt die 300.
In beide gevallen ben ik dan ook nog in een andere kamer en niet in de kamer waar de route staat.
Kwestie is een knappe router nemen. In mijn geval een Asus RT-AC87U.
Maar wifi kan dus net zo snel zijn als bekabeld.
Diewilik
Wat @DIEWILIK verteld klopt, heb met mijn Tablet S ook de volle bandbreedte 150Mbit.
Vreemd, studenten die hun klachten sumier omschrijven.
Teneerste bel je gratis naar klanten service, bij problemen van Ziggo kant uit betaal je geen monteur kosten en volgens mij is het zelfs iets duurder dat lichte pakket en er wordt niet duidelijk uitgelegt wat de problemen zijn.
Wat is het doel?
Vreemd dat u zegt zulke hoge belkosten te hebben. Het bellen naar de Ziggo klantenservice kost maximaal "normaal lokaal tarief".
U hoeft alleen een monteur te betalen als de fout (het probleem) uw eigen schuld is (bv slechte kabels).
Wat is het "probleem".? Om uw vraag goed te kuinnen beantwoorden is het wel noodzakelijk om dat te weten..
Dokun, bellen naar ziggo klantenservice is gratis. 1200 nr
@Moetdat , is gratis als je een abonnement hebt met telefonie , Ts heeft alleen televisie en internet .
Vraag naar de nieuwe Ziggo klantenservice. Ziggo is er nu achter gekomen dat hun klantenservice waardeloos is en gaat verbeteren. Wie weet help dat.
Beste koekeloer,
Daar kan ik mij wel bij aansluiten,dat de klantenservice waardeloos is,deze weten helaas te weinig van hun eigen producten,en dit uit helaas eigen ervaring,vanaf aansluiting in december 2014 tot heden.
Echt belaberde klantenservice.
daar kan ik wel 5 a4 pagina's over schrijven,maar doe het niet.
gr hans
gewoon via internet opzeggen werkt heel makkelijk heb het voor kennissen gedaan en binnen een maand geregeld
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer