pa
door pauline van miert Jul 5, 2016 om 10:36
Elektronica & tv

Hoe kom ik van mijn ziggo abonnement af?

Vanaf 01-01-2016 heb ik een televisie en internet abonnement bij Ziggo. Echter heeft dit abonnement nooit naar behoren gewerkt en komt het zelden voor dat we zonder problemen gebruik kunnen maken van de services waar we wel veel geld voor betalen elke maand.

Er is al twee keer een monteur langsgeweest waar we ook voor hebben moeten betalen, verder stapelen de kosten van de telefoontjes naar de klantenservice van Ziggo en de kosten voor mobiel internet gebruik zich ook op. Vorige week nog gebeld met Ziggo om uit te leggen dat wij als studenten onze internet verbinding hard nodig hebben in de laatste weken voor de vakantie en dat we nu via onze internetbundel van onze telefoon aan internet moesten komen. Helaas kon er pas na 4 dagen een monteur komen en konden we maar een schadevergoeding van één euro per dag krijgen wat natuurlijk nooit alle gemaakte kosten dekt.

Nu wil ik graag van mijn abonnement af omdat ik elke maand 40 euro betaal voor iets dat niet werkt. Hoe kan ik dit aanpakken?

14840 15 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 5, 2016 om 10:57
11525 Antwoorden / 15 Vragen
ha
door hansjee9 Jul 8, 2016 om 08:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Haalo Maritas,

U ben wel erg lekker bezig,mensen op hun contracts en voorwaarden en rechten te wijzen,daarin staat ook vermeld,dat als wederzijdse partijen er niet uit kunnen komen,dat deze ook naar de rechter kunnen stappen,voor ontbinding van contract,dit vermeld u er niet bij,waarom dan niet.
Ben zelf Juridische en gerechtelijk adviespersoon.

Gr hans

marita5
door marita5 Jul 8, 2016 om 08:45
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@hansjee9 , Ja ik ben lekker bezig , de titel niet gelezen van de link klacht telecomaanbieder
Er staat genoeg informatie in , geschillencommissie , juridisch loket e.d.
Uw reacties zijn naar rechter stappen dat is de laatste oplossing , of vraagstellers helpen persoonlijk contact door email - wisseling dit zal dus nooit gebeuren . welk belang heeft u hierbij klantenwerving ?

ha
door hansjee9 Jul 8, 2016 om 09:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Maritas,

Bij elke aanbieder zowel telefonisch als internet,werkt het presies het zelfde.
De klachten worden eerst aangegeven bij de provider waar men zich contractueel heeft verbonden,als beide partijen er niet uit kunnen komen,word het geschillen commissie,en als men er dan nog niet uitkomt,dan word het naar de rechter toe,en deze bepaald ten alle tijden,of het wel of niet ontbonden word.

Dit is in het kort,de normale handelswijze bij onterechte zaken,ongeacht bij welke organisatie u contractueel aangesloten bent,of verbonden bent.

Gr hans

marita5
door marita5 Jul 8, 2016 om 09:54
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@Hansjee9 , dat is oude koek , dat weet toch iedereen als je alles geprobeerd hebt en er niet uitkomt de laatste gang de rechter is .Daar hoef je geen juridisch en gerechtelijk adviespersoon voor te zijn .

ha
door hansjee9 Dec 2, 2016 om 12:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

de meeste mensen,die weten dit niet eens,heel internet staat vol met onwettende vragenb,over ziggo,en wetten.
waarom worden er dan meer dan 800 klachten bij klachtenkompas.nl aangemeld,en mensen doen er zelf niks mee??
mensen weten dit niet,omdat vele mensen hun contract niet inlezen als goed lezen,wat Ziggo wel en niet mag doen.
Veel mensen weten dit niet,lees ik uit de klachtenkompas.nl hoe wilt u dit nader verklaren,iedereen weet het o zo goed,maar doet er niks aan,want het gaat geld kosten,maar wel veel klachten genereren op klachtenkompas.nl

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2016 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij heeft Ziggo een gratis nummer 1200.

marita5
door marita5 Jul 5, 2016 om 11:02
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , via huistelefoon .

Cookies
door Cookies Jul 5, 2016 om 11:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, dan moet je wel vaste telefonie in je pakket hebben.

tijger1
door tijger1 Jul 5, 2016 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Duidelijk. :-)

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 5, 2016 om 11:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat heeft de monteur dan gedaan en waar ligt volgens hem het probleem.
Gebruik je toevallig een losse router naast je Ziggo modem/router dan kan het bruggen van je Ziggo modem/router de oplossing zijn.
Een telefoontje naar Ziggo met het verzoek je router in de modem/router combi uit te schakelen is voldoende.
Daarna modem opnieuw starten en via je eigen router internetten.
Dit is een zeer bekend probleem, de 2 routers zitten elkaar gewoon in de weg.
Je gebruikt dan het modemgedeelte van Ziggo en je eigen losse router.
Is alle bekabeling up to date en juist aangesloten?

Diewilik

ro
door ronny530 - Jul 5, 2016 om 12:49
2789 Antwoorden / 41 Vragen

Wel vreemd dat u voor een storingsmonteur moet betalen als de daadwerkelijke storing aan de apparatuur te wijten is, normaliter kent Ziggo weinig externe storingen maar de huisinstallatie is vaak allerbelabberst. Voor 40 euro in de maand zal u een 40 Mb bekabelde internetsnelheid hebben maar de wifiverbinding kan die snelheid nooit halen zeker niet als er nog andere studenten op de wifi meeliften.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 5, 2016 om 12:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Ronnie530.
Hoezo kan wifi die snelheid niet halen?
Ik heb zelf Ziggo 300/30 en draadloos op de laptop haal ik ruim die 300.
Zelfs mijn mobiele telefoon met 5ghz Ac haalt die 300.
In beide gevallen ben ik dan ook nog in een andere kamer en niet in de kamer waar de route staat.
Kwestie is een knappe router nemen. In mijn geval een  Asus RT-AC87U.
Maar wifi kan dus net zo snel zijn als bekabeld.

Diewilik

djfox741
door djfox741 Jul 6, 2016 om 12:13
41 Antwoorden / 3 Vragen

Wat @DIEWILIK verteld klopt, heb met mijn Tablet S ook de volle bandbreedte 150Mbit.

re
door red1 - Jul 6, 2016 om 11:20
329 Antwoorden / 1 Vragen

wat denk je van wanprestatie ??

mo
door moetdat - Jul 6, 2016 om 11:43
105 Antwoorden / 19 Vragen

Vreemd, studenten die hun klachten sumier omschrijven.
Teneerste bel je gratis naar klanten service, bij problemen van Ziggo kant uit betaal je geen monteur kosten en volgens mij is het zelfs iets duurder dat lichte pakket en er wordt niet duidelijk uitgelegt wat de problemen zijn.
Wat is het doel?

dokun
door dokun - Jul 6, 2016 om 12:05
152 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd dat u zegt zulke hoge belkosten te hebben. Het bellen naar de Ziggo klantenservice kost maximaal "normaal lokaal tarief".

U hoeft alleen een monteur te betalen als de fout (het probleem) uw eigen schuld is (bv slechte kabels).

Wat is het "probleem".? Om uw vraag goed te kuinnen beantwoorden is het wel noodzakelijk om dat te weten..

mo
door moetdat - Jul 6, 2016 om 17:44
105 Antwoorden / 19 Vragen

Dokun, bellen naar ziggo klantenservice is gratis. 1200 nr

marita5
door marita5 Jul 6, 2016 om 18:13
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@Moetdat , is gratis als je een abonnement hebt met telefonie , Ts heeft alleen televisie en internet .

koekeloer
door koekeloer - Jul 6, 2016 om 18:57
562 Antwoorden / 18 Vragen

Vraag naar de nieuwe Ziggo klantenservice. Ziggo is er nu achter gekomen dat hun klantenservice waardeloos is en gaat verbeteren. Wie weet help dat.

ha
door hansjee9 Jul 8, 2016 om 08:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste koekeloer,

Daar kan ik mij wel bij aansluiten,dat de klantenservice waardeloos is,deze weten helaas te weinig van hun eigen producten,en dit uit helaas eigen ervaring,vanaf aansluiting in december 2014 tot heden.
Echt belaberde klantenservice.
daar kan ik wel 5 a4 pagina's over schrijven,maar doe het niet.

gr hans

tonny1946
door tonny1946 - Jul 7, 2016 om 10:02
14 Antwoorden / 4 Vragen

gewoon via internet opzeggen werkt heel makkelijk heb het voor kennissen gedaan en binnen een maand geregeld

ha
door hansjee9 - Jul 7, 2016 om 12:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Pauline,

Naar aamnleiding van uw vraag,kom ik nog van Ziggo af:

Naar gelang de klachten,behoort u dit eerst vaia de klanternservice van Ziggo te bespreken,mocht dit niet gaan of werken,dan dient u een officiele klacht in te dienen,bij de afdeling klachtenoficie,hiervan kan ik u indien gewenst een email adres van geven.
Als deze betreffende afdeling ook geen perspectief bied,en dig naar medere email correspondentie,dan kunt u nog naar de klachten commissie gaan in denhaag,en vanuit deze organisatie,gaat u naar de rechter.
De rechter is de laatste stap,om daar naar toe te gaan,dit is een verkote weergave,zoals het normaliter behoort te gaan lope,deze procedure.

Mocht u echter onverhoopt,ervan af willen,omdat in uw ogen Ziggo ingebrekestelling blijft,en dit al enige maanden,dan heeft u net als een iede ander,het recht,het contract te gaan ontbinden.

ha
door hansjee9 - Jul 7, 2016 om 12:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Pauline,

naar aanleiding van uw klacht/klachten het volgende:

Klachtenmanagement.Ziggo@office.ziggo.nl

Schrijf naar deze afdeling,met uw gerelateerde klacht,deze diend de klacht binnen wettelijke 5 werkdagen in behadeling te hebben genomen,zo niet moet u hiervan door de betreffende afdeling,op de hoogte gebracht worden.

Mocht u nog vragen hebben,kunt u mij persoonlijk aanschrijven,en ga ik u Juridisch bijstand verlenen,indien u dit wenselijk vind.gr hans

Cookies
door Cookies Jul 7, 2016 om 13:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Slecht plan en totaal overbodig.

ha
door hansjee9 Jul 7, 2016 om 13:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Carola,

waarom zon negatieve antwoord,als men goed naar mvr der verhaal leest,wat zou u hierin doen,totdat de frustratie zo te lezen,erg hoog oploopt.
Heeft u een betere oplossing,dan verneem ik graag van uwerzijds,

gr hans

ha
door hansjee9 Jul 7, 2016 om 13:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Carolien,

Ik heb zelf ook problemen met Ziggo en met de klachten afdeling,als ik mvr de email gegeven heb,mijn klacht ligt al bij de geschilklen commissie in Denhaag.

Ik mis ook nog 200,00 euro aan crediteringen,die verschillende afdelingen binnen Ziggo beloofd heeft.

De retentie afdeling,en dit staat allen in een schrijven in mijn inbox,en ook van de afdeling  Klachtenmanagement.Ziggo@office.ziggo.nl allemaal loze beloftes gedaan.

Nu bij de afdeling kachten commissie in Denhaag.  gr hans

ha
door hansjee9 Jul 8, 2016 om 09:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Carolien,

ik merk wel aan uw zeer korte reactie,dat u geen ervaring mee hebt,er zijn verschillende manieren om bij Ziggo het contract op te zeggen,maar u kunt u korte uitleg niet staven,wat ik wel kan en uiteraard ook doe.

Slecht plan en totaal overbodig

Kunt u mij dit nader uitleggen??.

gr hans

fl
door flessebon - Jul 7, 2016 om 21:00
418 Antwoorden / 7 Vragen

Normaal kan je opzeggen per e-mail. Mocht dat niet werken dan kan een aangetekende brief uitkomst bieden.

fl
door flessebon - Jul 7, 2016 om 21:09
418 Antwoorden / 7 Vragen

Aangezien dit probleem al langer sleept lijkt het verstandig om hulp te zoeken bij Kassa/Belbus of het Juridisch Loket. Lees de aanmeldingsbrief etc. nog eens goed na of u per maand kan opzeggen of dat u voor een jaar aan deze toko vastzit. Aangezien u al voor de monteur moest betalen lijkt het erop dat ze het onderste uit de kan willen hebben.

ha
door hansjee9 Dec 2, 2016 om 12:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Flessebon,

U kunt net als vele andere internet gebruikers,bij de kantonrechter ontbinding aanvragen om het contract,contractueel te laten ontbinden,alleen is de kanton rechter,als de rechter hierin bevoegd,maar dan wel zeer gemotiveerd uitleggen,wat het draagvlak hierin is.

Groetjes,

hans

gerbera
door gerbera Dec 2, 2016 om 22:01
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Leuk zo'n reactie 6 maanden later. Denk dat het probleem inmiddels wel opgelost zal zijn. Door dit soort late reacties komt dit stokoude topic wel weer bovenaan te staan, wat zeer hinderlijk is. Dus graag ff op de datum letten.

Ma
door Mat Matheij - Dec 2, 2016 om 22:23
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wannee uw voorziening niet naar behoeren werkt kunt u -onafhankelijk van gemaakte afspraken- afzien van willekeurig welk contract. Anderszins had u zich wel beter kunnen informeren. Is het goedkoopste allinone contract redelijk betaalbaar (45.95) dan is het helaas niet verstandig daar ook mobiel af te nemen. Heeft u het genoemde inclusief (vaste) telefoon dan kunt u gratis bellen met Ziggo. (1200). Wanneer Ziggo oorzaak en gevolg is is ook de monteur gratis. Deze behoeft echter slechts te cotroleren of het modem juist is aangesloten en minimaal een laptop via Wifi te verbinden. De reikwijdte van het standaard modem (wifi) is erg gering. Vaker moet een tweede router worden bijgeplaatst (ASUS bv) om afdoende signaal te genereren. Deze moet BEKABELD ergens in het midden van het huis worden geplaatst.