sweeterlake
door sweeterlake Dec 31, 2012 om 15:32
Elektronica & tv

KPN INTERACTIEVE TELEVISIE

KPN INTERACTIEVE TELEVISIE !

KPN hanteert bij de interactieve televisie een televisieontvanger merk Motorola VIP 1853.

Vorige week raakte de eerste VIP 1853 (made in China 03-2012) defect en gebeld met de helpdesk - welwillend en klantvriendelijk! - KPN. Er werd gelijk een nieuwe televisieontvanger voor verzending gereed gemaakt op dinsdag 25 december jl., ontvangen via DHL-agentschap op vrijdagmiddag 28 december jl.

Zaterdagnacht de nieuwe ontvangen televisieontvanger VIP 1853 (made in Taiwan 10-2012) geïnstalleerd, ging niet in eerste instantie van een leien dakje, moest de drukknop ingedrukt houden bij het opstarten om vervolgens de fabrieksinstellingen te kiezen. Na herstart was het zo gepiept.

Vanochtend was de nieuwe VIP 1853 ook op de zelfde feiten defect geraakt. Wederom met de behulpzame klantenservice gebeld. Wederom komt er een nieuwe VIP 1853 richting het DHL-agentschap, kan het donderdagmiddag 3 januari 2013 na 14:30 aldaar ophalen met legitimatie.

Wat was er defect geraakt aan de beide VIP 1853: front gaf niets meer aan en de drukknop bovenop bleef ook zwijgen. Alleen optical op de achterzijde van VIP 1853 gaf nog een levensteken: er staat energie op!

Nog vijf maanden te gaan en dan zit het contract bepaalde duur twaalf maanden erop, abonnement alles-in-1-premium opzeggen zal zeker op tijd gebeuren in april 2013!

Internetsnelheid tot 80 Mb/s! Helaas bedraad: ruim 46 Mb/s en Wi-Fi ruim 36 Mb/s!

En dan nog eens de zenderwijzigingen per 24 januari 2013, waarbij de mogelijkheid wordt geboden om kosteloos het abonnement te beëindigen als je het niet eens bent met die wijzigingen in de basis en pluspakket.

Alleen kan de klantenservice KPN dan het kosteloos abonnement beëindigen niet doen bij mijn contract, daar het KPN-systeem vrolijk aangeeft dat ik dat kan doen middels een afkoopsom.

Kortom: bezint eer gij begint om een contract met KPN af te sluiten!

Ongetwijfeld zullen meer klanten mogelijk last hebben van een defecte televisieontvanger merk Motorola VIP 1853 of het andere type?!

4404 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2013 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb sinds drie weken KPN met zo'n zelfde Motorola. Werkt flitsend tot nu toe, ook het tweede toestel op de slaapkamer. U hebt denk ik gewoon pech.

Waarom zou u i.v.m. de zenderwijzigingen uw abonnement willen opzeggen? Maar als het niet via mijn KPN kan, dan misschien even bellen?

Lees over Ziggo n UPC ook rampverhalen. Als overweegt om bijvoorbeeld over te stappen met tv naar Canal Digitaal, nou dan kan ik u daar wel wat rampverhalen over vertellen. Meer dan 20 jaar daar klant geweest. Bezint eer gij begint.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 1, 2013 om 13:29
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 1 jan 2013, 12:36]Ik heb sinds drie weken KPN met zo'n zelfde Motorola. Werkt flitsend tot nu toe, ook het tweede toestel op de slaapkamer. U hebt denk ik gewoon pech.

Waarom zou u i.v.m. de zenderwijzigingen uw abonnement willen opzeggen? Maar als het niet via mijn KPN kan, dan misschien even bellen?

Lees over Ziggo n UPC ook rampverhalen. Als overweegt om bijvoorbeeld over te stappen met tv naar Canal Digitaal, nou dan kan ik u daar wel wat rampverhalen over vertellen. Meer dan 20 jaar daar klant geweest. Bezint eer gij begint.

Canal Digital ook genoeg over gehoord en gelezen, waag daar zeker geen contract bepaalde duur 24 maanden aan.

Met ZIGGO was ik vertrouwd.

Bij UPC begon en begint het kokhalzen weer: treurig!

Nou telefonisch gratis via 0800 0402 geprobeerd het abonnement te beëindigen op grond van het eenzijdig wijzigen van de zenders ten nadelen van de klant. KPN gaf zelf aan in hun e-mail dat het abonnement kosteloos kan worden beëindigd, daar heb je pas wat aan bij een contract van bepaalde duur, dús met een einddatum bekend, en tussentijds om die moverende reden(en) het abonnement definitief wil beëindigen. Is het contract van onbepaalde duur, dan is een maand opzegtermijn standaard, doch dan nog is het gelijkheidsbeginsel van toepassing.

Trouwens nu nog maar 1 werkend televisieontvanger in huis, als deze uitvalt kan ik bij nood nog op de laptop een aantal zenders ongemakkelijk volgen.

alexishoop
door alexishoop - Jan 4, 2013 om 10:26
562 Antwoorden / 6 Vragen

het grote probleem is dat kpn de SSD of HDD optie niet benut, daardoor moet al het dataverkeer via de hardware chips lopen, inclusief het bufferen van alle taken, dat zorg voor veel memory wear wat de levenscyclus aanzienlijk verkort. hetzelfde probleem zie je ook vaak bij tablets met goedkope onderdelen.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 4, 2013 om 13:59
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=alexishoop schreef op vrijdag 4 jan 2013, 10:26]het grote probleem is dat kpn de SSD of HDD optie niet benut, daardoor moet al het dataverkeer via de hardware chips lopen, inclusief het bufferen van alle taken, dat zorg voor veel memory wear wat de levenscyclus aanzienlijk verkort. hetzelfde probleem zie je ook vaak bij tablets met goedkope onderdelen.

Gisteren de vierde televisieontvanger opgehaald, deze sloot ik vanochtend aan en het functioneerde à la minuut. Hoelang deze meegaat?

Ja, zelfs Dolby Digital kunnen ze ook niet leveren.