weissman
door weissman Nov 4, 2009 om 22:45
Elektronica & tv

Logitech Harmony885 defect

Een klein jaar geleden heb ik een universele programmeerbare afstandbediening van Logitech, model Harmony885 gekocht.
Veel plezier van gehad omdat echt alles met één ab te bedienen is.
Helaas is de support van Logitech niet zo goed als hun producten.
Helaas heb ik mijn ab per ongeluk van tafel gestoten. Hierbij is het 'glas' over het lcd-scherm gebarsten.
Logitech zegt echter niets te kunnen doen. Daar waar de fabrikanten van de meest goedkope en simpele GSM toestellen allerlei onderdelen (frontjes, toetsenbordjes, lcd-schermen) kunnen naleveren, kan Logitech volgens hun zeggen niets naleveren, en moet ik maar een nieuwe afstandbediening kopen.
Ook is men bij Logitech niet bereid de behuizing van een als defect geretourneerde, niet te repareren, afstandbediening binnen krijgt.
Uitermate vreemde manier van after-sales op een apparaat van € 170,-- (in oud geld ƒ 380,-, of in tijd meer dan 2 volle werkdagen).

Het moge duidelijk zijn dat ik dit bedrag niet wil uitgeven voor in feite alleen een gebarsten schermpje.

Wanneer een van de lezers over een defecte Harmony885 beschikt, gooi die dan svp niet weg maar neem contact met mij op.

Anders is het voor mij geen Logitech meer, dan maar een eenvoudiger en minder veelzijdige afstandsbediening.

1155 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou er maar niet te zwaar aan tillen de afstand bediening werk nog goed.
Ze zullen in de toekomst echt wel goedkoper worden dat zie je ook met anderee electronica,
Zolang hij werkt niet vervangen gewoon wachten op de prijdalingen u heeft toch zeker de orginel afstands bedieningen bewaard?
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo weissman,

Tja, het blijft natuurlijk een afweging of de reparatiekosten wel opwegen tegen de restwaarde van het product. Je zegt €170 voor een nieuwe, maar ik zie webshops (b.v. Azerty) die een nieuwe leveren voor nog geen €100.
Je kunt ook niet verwachten dat een winkel van al zijn producten onderdelen in huis heeft. En zeg nu zelf, hoe vaak gaat een AB nu stuk? Is gewoon een weggooiproduct, ook al is het dan een duurder model dan gebruikelijk. En dat ligt dan echt niet aan Logitech, maar zal bij andere leveranciers net zo werken.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik verwacht dan ook echt niet dat een WINKEL van alle producten onderdelen in huis heeft. Wel verwacht ik dat LOGITECH van een apparaat uit deze prijsklasse een aantal onderdelen kan naleveren.
Logitech ZEGT dat die niet leverbaar zijn en dat ik maar een nieuwe moet kopen, maar vervangt wel AB's met een inwendige storing of een productiefout.
Met de behuizing van zo'n retourapparaat zou ik al zeer geholpen zijn en ook ben ik best bereid een passende vergoeding te betalen voor een behuizing die anders alleen maar weggegooid c.q. vernietigd wordt.

Een AB uit deze prijsklasse waarvoor ik ruim twee dagen moet werken zie ik beslist niet als weggooiproduct. Anderen vinden het misschien normaal om € 170 weg te gooien.

En wanneer ik het heb over € 170 voor een nieuwe heb ik al gezocht naar de laagste prijs op internet. De AB bij Azerty voor nog geen € 100 is niet de Harmony885 maar een totaal ander type van Logitech met minder mogelijkheden en functies. Dat is dus appels met peren vergelijken.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mankeert er dan aan onderstaande 'link'?
Staat toch echt Harmony 885 en €89,-

Harmony 885

Freya

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar mankeert helemaal niets aan, hartelijk dank.

Bij het zoeken op de site van Awerty op afstandsbedieningen, gesorteerd op prijs, kreeg ik eerder alleen de Harmony 785 te zien onder de € 100.
Neemt niet weg dat ik het te gek voor woorden vind om zo maar een apparaat van een paar maanden oud van € 170 weg te gooien.
Wij hebben thuis altijd geleerd dat je alles wat nog bruikbaar was moest repareren in plaats van maar consumeren en afval creëren.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar mankeert helemaal niets aan, hartelijk dank.

Bij het zoeken op de site van Awerty op afstandsbedieningen, gesorteerd op prijs, kreeg ik eerder alleen de Harmony 785 te zien onder de € 100.
Neemt niet weg dat ik het te gek voor woorden vind om zo maar een apparaat van een paar maanden oud van € 170 weg te gooien.
Wij hebben thuis altijd geleerd dat je alles wat nog bruikbaar was moest repareren in plaats van maar consumeren en afval creëren.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens hoor. Het milieu is het slachtoffer van deze weggooimaatschappij. Ik wilde alleen maar aangeven dat bedrijven tegenwoordig alleen maar naar geld kijken en niet naar service. En er worden op dergelijke producten grote winsten gemaakt. Als een winkel het voor €89 kan verkopen dan kun je wel nagaan dat zo'n AB voor Logitech nog een stuk goedkoper is en het dus al gauw veel te duur wordt om service te verlenen.
En een importeur in Nederland (of Europa) heeft ook echt geen onderdelen in huis, die haalt die dingen ook compleet uit het verre oosten en schuift ze door naar de winkeliers.
Als het een garantiegeval was geweest hadden ze waarschijnlijk wel een nieuwe gestuurd, maar nu denken ze blijkbaar 'eigen schuld, dikke bult, koop maar een nieuwe'. Maar andere bedrijven denken net zo hoor.

Freya

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig niet alle bedrijven.
Voor mijn 4 jaar oude Sony Ericsson, die door een breuk in het riembandje van de Leather Case op de grond viel en door een auto werd overreden was ook het frontje beschadigd (en verder niets, kwaliteit) kon ik voor een gering bedrag een (nieuw) vervangend frontje bestellen.
Het kan dus wel.
En Logitech zou wat mij betreft geen vervaningsdelen op voorraad hoeven hebben, alleen maar een sloopfrontje of complete behuizing toesturen van een toestel met interne fout of storing.