af
door afkekingma Feb 9, 2014 om 19:48
Elektronica & tv

Op zoek naar een nieuwe tv

Ik heb nu nog een beeldbuis van philips. Alleen sinds vandaag een flikkerend beeld. Dus tv is bijna op zijn einde.
Dus vraag ik om tips over waar ik op moet letten bij aanschaf van een nieuwe tv. Welke jullie me zouden aanbevelen.

7735 40 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 9, 2014 om 19:52
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Geef aub een beetje info, hoe groot denk je aan? wil je alleen tv kijken of denk je aan een smart-tv? Heb je speciale wensen/ideeën? Wil je graag een bepaald merk?

Je kan ook in je eigen omgeving vrienden/kennissen/familie wat men heeft en kan je meteen informeren hoe men er over denkt.

ph
door philip36 - Feb 9, 2014 om 19:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

http://www.homecinemamagazine.nl/2013/04/nieuwe-tv-kopen-beste-tips-adviezen-rijtje/

af
door afkekingma - Feb 9, 2014 om 20:07
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik hoef geen 3d of verbinding met het internet te maken.
Ik ben meer op zoek naar middelgroot, gewoon heerlijk tv kan kijken. Verder zou er wel kabeltv mee kunnen ontvangen. Als het beetje kan ook energiezuinig

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 9, 2014 om 20:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Plasma van Panasonic, verbruikt wel iets meer.

diumenge
door diumenge - Feb 9, 2014 om 20:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zou je een plasma TV van Panasonic overwegen, wacht er dan niet te lang mee. Panasonic gaat stoppen met plasma.

Eerlijk gezegd zou ik daarom niet meer aan plasma beginnen. Voor een paar honderd euro koop je tegenwoordig al een een hele leuke middelgrote HD TV. Neem een LCD LED TV, persoonlijk hou ik van Philips. Maar smaken verschillen.

digitaal
door digitaal - Feb 9, 2014 om 20:29
49 Antwoorden / 4 Vragen

Hier is een link met heel wat info.

https://welkomstprogramma.consumentenbond.nl/uploads/MG_downloads/koopgids-televisies-consumentenbond-2013.pdf

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2014 om 20:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, inderdaad, zoveel merken, zoveel zinnen. LG is voordelig, heb ik in de woonkamer, in de computerkamer heb ik een Samsung. Allebei goed, leuk formaat. 't Is maar net wat je wel en niet wil doen. Ik wil verder niks met TV (alleen kijken dan ;-) ) en alle toeters en bellen hoef ik allemaal niet. Maar inderdaad, op vergelijksite kan je wel wat wijzer worden. Ook wat je er voor over hebt.

mahadma
door mahadma - Feb 9, 2014 om 20:33
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Het is wellicht (ik weet niet of vraagsteller erg handig is met nieuwe tv's) verstandig om in een stenen winkel ipv internet te kopen. Dit i.v.m. service enz. Ook zijn tv's in transport (post) zeer kwetsbaar.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2014 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga in ieder geval niet op internet zoeken naar de goedkoopste, want dan kan het zijn dat u een import apparaat hebt en als de webshop failliet is, kunt u dan nergens terecht bij problemen.

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2014 om 20:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 9 feb 2014, 20:33]Het is wellicht (ik weet niet of vraagsteller erg handig is met nieuwe tv's) verstandig om in een stenen winkel ipv internet te kopen. Dit i.v.m. service enz. Ook zijn tv's in transport (post) zeer kwetsbaar.

Die LG heb ik bij Wehkamp gekocht; geen enkel probleem met bezorging. Is ook aangesloten door (wel betaalde servicemonteur) van Wehkamp. De Samsung is door BCC geleverd en ingesteld. (Ben een totale leek op alle gebied). Geen klachten over beide zaken, dus zowel internet als stenen winkel. En die moest toch ook worden bezorgd. Gaat vaak ook wel goed, hoor.

mahadma
door mahadma - Feb 9, 2014 om 21:03
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zeg ook niet dat het ALTIJD fout gaat, maar ik heb een vaste "stenen winkel" voor al mijn electronica en witgoed, ik ga eigenlijk nooit via internet zoeken. Maar zoals weer recent gebleken is met een vriezer, betaal ik in mijn "stenen winkel" inclusief bezorgen € 35 minder als de goedkoopste internetshop en heb een perfecte service en garantie. (maar dit terzijde).

af
door afkekingma - Feb 9, 2014 om 21:17
6 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie waarbij ik op moet letten bij een aanschaf van nieuwe tv, want er zit nu echt veel toeters en bellen aan.
Ik ben ook niet van plan om tv via internet aan te schaffen, maar zelf bij een twee stenen winkels (zelfs 2 op 5 minuten loopafstand) kijken welke grote tv het beste bij mij past.

mahadma
door mahadma - Feb 9, 2014 om 21:40
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Zoek wel een tv uit die groot genoeg is maar niet té groot. Als je thuis op 3 meter afstand van de tv zit, moet je dat in de winkel ook op 3 meter "bekijken" en beoordelen of het beeld naar je zin is.

ar
door armant - Feb 10, 2014 om 10:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker geen Philips kopen maar een Panasonic, iets duurder maar veel beter.
Philips service is slecht.

who cares
door who cares - Feb 10, 2014 om 11:06
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=armant schreef op maandag 10 feb 2014, 10:18]Zeker geen Philips kopen maar een Panasonic, iets duurder maar veel beter.
Philips service is slecht.

Dit is wel erg kort door de bocht, ik heb al jaren een Phillips TV ,HD ,met alles erop en eraan en een keer in de garantie een defect gehad gebeld en een dag erna kwam de monteur die het keurig heeft opgelost ,ik denk dat iedereen het anders ervaart ,maar niet meteen beginnen te schreeuwen dat Philips slecht is.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2014 om 11:11
11543 Antwoorden / 51 Vragen

@Armant, dus als er een percentage van de totale productie reparatie nodig heeft, is de hele productie slecht. Dit noem ik kortzichtigheid. Zelfs een Rolls Royce staat wel eens met pech, dus alle auto's van dit merk zijn slecht?

mo
door mof - Feb 10, 2014 om 11:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

mmmh, ik vind die nieuwe "holle" OLED TV van LG wel heeeel erg mooi. Maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan.

Ik denk dat u gewoon eens moet kijken en letten op: beeldkwaliteit, kleur, geluid.

Dan kan er nog veel kwaliteit worden gewonnen bij high definition. Dit vooral
als u Bluray gaat afspelen. Voor normale (ontvang via kabel, dvb-t of dvb-s) TV
is dat niet zo belangrijk, die HD.

tr
door trofaiac - Feb 10, 2014 om 12:23
57 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kom al jaren bij een vaste winkel in Huizen, al woon ik zo'n 15 km verderop, waar ze mij kennen wat ik wil en krijg altijd eerlijke antwoorden. Ik koop daar mijn witgoed en heb vorige maand onze nieuwe TV aangeschaft. Op hun advies hebben wij een Panasonic 32" (80 cm) gekocht. Na één maand zijn wij meer dan tevreden al is de aanschaf iets duurder dan al die aanbiedingen bij andere TV winkels.

Dus..... Panasonic (Energie A). Het hangt er natuurlijk vanaf welke grootte u wilt hebben.

bvandenb
door bvandenb - Feb 10, 2014 om 12:36
95 Antwoorden / 14 Vragen

Afgezien van alle soorten met al hun wel/niet aansluit mogelijkheden...

Je zoektocht begint bij je tv signaal leverancier.

Wat voor connector komt er uit de muur of je satteliet/upc media box enz ontvanger?

Heb je een kanalen pakket voor ogen met meer dan alleen de zeg 24 kanalen?
Wil je analoog blijven kijken, of digitaal?

Stel je komt uit bij CI+ techniek, hoe levert je provider van het tv signaal dat? op een kaartje of kan het ook als dit "al in de tv mee gebakken zit"?

simon55
door simon55 - Feb 10, 2014 om 12:36
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou inderdaad GEEN Philips kopen t is een en al ellende ik heb zelf bij groothandels gewerkt waar dit merk werd verkocht t is en blijft n hopeloze bende.....weet men trouwens wat Philips betekent........Productie Hopeloos Iedere Lamp Is Praktisch Stuk...neem n echt tv Panasonic of Sony

po
door poecilia - Feb 10, 2014 om 12:53
26 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Afke, je zegt dat je geen smart tv hoeft, maar bedenk wel, je zit er weer jaren aan vast als het goed is, zoveel duurder is een smart tv helemaal niet meer, dus ik zou zeggen denk daar nog even over na, het voordeel van een smart tv is, je hebt uitzending gemist op je tv, je kan dus een gemist programma later toch nog bekijken,dik zou het niet meer willen missen eerlijk gezegd, ook kan je eventueel netflix nemen voor een paar euro in de maan, ik heb een smart tv van Samsung en ben daar heel tevreden over, verder zou ik plasma links laten liggen, die zijn een stuk duurder in gebruik, kijk dus naar een led tv, die zijn tegenwoordig zo goed, dat ze niet meer voor plasma onderdoen, succes met het kiezen van je tv

ar
door armant - Feb 10, 2014 om 13:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk maar naar de klachten over geld terug actie. Mijn nieuwe toestel moest al een nieuwe moederbord hebben.Beter Panasonic kopen.

Eusie
door Eusie - Feb 10, 2014 om 13:57
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als je wat geld te besteden hebt ga dan voor een LOEWE; prachtig beeld, goed geluid.

tenormin
door tenormin - Feb 10, 2014 om 14:38
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Gelukkig maar dat iedereen een vrije keus heeft. Anders zou er maar 1 TV merk bestaan. ;-)

ko
door koningsjpc - Feb 10, 2014 om 15:50
68 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=armant schreef op maandag 10 feb 2014, 10:18]Zeker geen Philips kopen maar een Panasonic, iets duurder maar veel beter.
Philips service is slecht.

Armand, wat je hier vertelt, is de grootste onzin. Misschien heb jij een keer pech gehad, maar ik kan alleen onderschrijven, dat de service van Philips goed is. Heb al diverse keren gebruik gemaakt van de service van Philips, en die is ronduit goed. Vandaag gebeld en morgen wordt je gebeld door een extern servicebureau, die de zaak gaat oplossen en die ook binnen 1 dag bij je aan de deur staat.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 10, 2014 om 16:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Philips is een slechte keus.
Philips kwaliteit is er niet meer.
Philips heeft de TV productie al een tijdje geleden gestaakt.
De naam Philips is verhuurd aan een handelsmaatschappij die goedkope teevees
inkoopt waarop ze Philips mogen zetten.
Enkele maanden geleden een Philips TV erbij gekocht.
Vanwege de slechte beeldkwaliteit snel teruggebracht (internet aankoop bij BCC)
Een Samsung bleek stukken beter, zowel beeld als geluid.
Er staat hier o.a een platte Philips TV van een paar jaar oud.
Toen was Philips nog echt Philips, een prachtig beeld en geluid.

ja
door jan24 - Feb 10, 2014 om 16:16
109 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk moet u een Samsung kopen, want die heb ik ook. Logisch toch?

Ga lekker in de winkel kijken, wat ziet er mooi uit qua beeld, qua model, wat is voor mij gezien de kijkafstand het ideale beeldschermformaat en bovenal, de prijs. In de aanbieding is er heel wat moois te krijgen.
En probeer vooral niet te letten op merknamen, laat die even buiten beschouwing.

Let er wel op, veel TV toestellen hebben een demonstratie-instelling, waardoor het beeld opgeleukt wordt. Misschien eens bij familie of kennissen kijken, om werkelijk een juist beeld te krijgen.

wi
door wicket - Feb 10, 2014 om 16:30
49 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 9 feb 2014, 20:13]Plasma van Panasonic, verbruikt wel iets meer.

Onzin! De modernere Plasma TV's gebruiken bijna net zoveel stroom als een LED of LCD TV. Daarnaast geven plasma TV's vaker een beter beeld.

@TS Vergelijk gewoon verschillende TV's maar let ook op het energieverbruik.
Er zijn TV's die wel 300 watt per uur gebruiken.

Voor rond de 400-450 euro moet je wel een aardige TV op de kop kunnen tikken met een gunstig energielabel.

Wat ik je ook kan aanraden is om gelijk over te stappen op digitale TV.
Je nieuwe TV komt dan beter tot zijn recht wat beeldkwaliteit betreft.

simon55
door simon55 - Feb 10, 2014 om 16:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@koningsjpc.................philips kijk m n eerdere bericht is waardeloos ik heb t zelf ook gehad en er voor gewerkt de service brandhout met externe bedrijven die zeiden toen bij mij dat de doos in elkaar was getrapt wat zei zelf hadden gedaan BRAVO VOOR T EXTERNE BURO in de brand ermee

komsja
door komsja - Feb 10, 2014 om 18:52
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het maakt opzich niet zo heel veel uit wat voor een (algemeen bekende merken)TV u koopt,
Tuurlijk kan je een keer pech hebben met een bepaald merk(heb dat zelf ook gehad)maar wil niet zeggen dat het hele merk niet deugt.
Koop een TV die in uw huiskamer past,oftewel koop geen TV van 127 cm als uw woonkamer zodanig is ingericht dat u (bijvoorbeeld)maar 2 meter van het toestel af zit.Koop geen TV met enorm veel functies (als u die toch niet gebruikt,plus het feit dat hoe meer functies en tierelantijnen? hoe meer er kapot kan gaan.
En weet zeker dat er dan een goed toestel te koop is,en of dat nou een philips of een samsung of een panasonic is maakt niet zoveel uit.Want vergeet niet dat je voor de naam ook betaald.

digitaal
door digitaal - Feb 10, 2014 om 19:33
49 Antwoorden / 4 Vragen

Als je de diverse tv testen bekijkt is het heel vaak Samsung wat als beste uit de bus komt. Je zou oa op de site Kieskeurig.nl kunnen kijken of je een model kunt vinden wat overeenkomt met je wensen.
Ook kom je dan de diverse prijzen tegen van de verschillende internet bedrijven en "vaste" winkels.Als je wilt shoppen in een "vaste" winkel neem deze prijzen dan mee en gebruik dat om er mee te onderhandelen.Kan je vaak vele tientallen euro's voordeel opleveren.Is toch lekker meegenomen.Vraag wel even in de winkel of de tv die je wilt ook geschikt is voor je tv signaal aanbieder.Dit voorkomt nare verrassingen achteraf ivm ontvangst digitaal signaal..Succes met je zoektocht.

fr
door fredddy - Feb 10, 2014 om 21:13
8 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn veel flatscreen tv's die je niet eens meer echt 'uit' kunt zetten, zodat ze helemaal geen stroom gebruiken. Het maximaal haalbare is dan de standby. Zelf kwam ik op dit ongemak toen ik een LG flatscreen tv kocht, en de tv ook in het gunstigste geval slechts op standby kon krijgen maar niet echt uit.
Nu er overal zoveel mogelijk met stroombesparing wordt gewerkt en geproduceerd, vind ik het echt een aanfluiting dat er bij tv's opeens geen power know meer te vinden is. Gloeilampen van 25W zijn verboden, maar een tv die in minimale stand standby MOET blijven staan kan wel???

Wil je een tv die echt UIT gezet kan worden, laat dat in de winkel voorafgaand aan de aanschaf maar demonstreren dat het kan.

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2014 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan neemt u toch een verlengdoos met een schakelaar. Daar zou ik mijn keus niet van laten afhangen.

komsja
door komsja - Feb 10, 2014 om 21:22
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Mijn TV (samsung)kan ik ook niet helemaal uitzetten,maar de stekker van de tv zit in een stekkerdoos (binnen handbereik) die ik dan gewoon uit zet,en daar lijdt de tv geen enkele schade van

ar
door armant - Feb 10, 2014 om 22:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mahadma. Hoe is dat mogelijk, belachelijk de consument die " vecht " tegen een andere consument.
Gewoon zeggen tegen degeen die advies vraagt wat je van Philips vind en laat andere consumenten met rust.
Zeer dom om je mede consument aan te vallen en te denken dat je slimmer bent en met belachelijke vergelijkingen te komen!
Verder is dit mijn laatste reactie

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2014 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=armant schreef op maandag 10 feb 2014, 22:18]Mahadma. Hoe is dat mogelijk, belachelijk de consument die " vecht " tegen een andere consument.
Verder is dit mijn laatste reactie

Prima oplossing.

dokun
door dokun - Feb 10, 2014 om 22:32
152 Antwoorden / 0 Vragen

@armant,

Hu...? U bent hier degene die onzin aan het vertellen is en uw mening probeert op te dringen aan andere...

On topic:

Beste afkekingma,

Als u ongeveer weet welk scherm formaat u wilt hebben kan ik u aanraden om de test rapporten van de consumentenbond te gaan bekijken. Daar staan alle goede en slechte eigenschappen van heel erg veel tv's. Hiermee kunt u makkelijk een verstandige keuze maken.

Mocht u geen lid van de consumentenbond zijn en niet alle info beschikbaar is voor niet leden kunt u voor een klein bedrag lid worden en de test rapporten inzien. U kunt daarna gelijk uw lidmaatschap weer opzeggen zodat u alleen het lidmaatschapsgeld voor 1 maand kwijt bent, dat ligt net iets boven de €5pm (ik doe het even uit mijn hoofd). Dat is niet zo'n hoog bedrag als u zeker wilt weten dat u een goede tv zal kopen die aan al uw verwachtingen voldoet..

ka
door kasperarie - Feb 11, 2014 om 09:43
16 Antwoorden / 4 Vragen

Wij hebben een Samsung smart led tv met een ziggo modes voor HD tv ,deze tv was echt niet duur voor wat je er voor krijgt. Heeft een super scherp beeld ,en belangrijk lekker zuinig.
Mocht deze het opgeven koop ik de zelfde zonder meer weer.

frits
door frits - Feb 11, 2014 om 21:55
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb zelf na grondig onderzoek en verschillende onafhankelijke adviezen gekozen voor een Plasma van Panasonic, inmiddels is mijn zoon en ook enkele kennissen ook overgestapt naar plasma.
Maar er is ook veel gelegen aan de instelling meestal te overdadige en onnatuurlijke kleuren en te scherp ingesteld. Succes.

who cares
door who cares - Feb 11, 2014 om 22:15
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=frits schreef op dinsdag 11 feb 2014, 21:55]Ik heb zelf na grondig onderzoek en verschillende onafhankelijke adviezen gekozen voor een Plasma van Panasonic, inmiddels is mijn zoon en ook enkele kennissen ook overgestapt naar plasma.
Maar er is ook veel gelegen aan de instelling meestal te overdadige en onnatuurlijke kleuren en te scherp ingesteld. Succes.

Goed voor je energie rekening!!!