pf
door pfronten Jul 25, 2011 om 16:01
Elektronica & tv

Oplichting internet

Ik heb in april 2011 via het internet een strong satellite reciver gekocht bij de Firma improver in Purmerend ondanks dat de verkoper wist dat dit ding niet goed werkte en dat wist hij want hij heeft mij later een mail gestuurd waarde schuld bij de fabriek strong lag hij heeft de reciver als een
goede reciver verkocht bij navraag bij de fabriek strong bleek dat de reciver helemaal niet goed was en dat ik er veel te veel voor betaald had. de fabriek heeft ook een E-mail gestuurd naar improver dat hij of een goede reciver moest leveren of het geld terug geven de firma improver reageerd
niet meer op meedere Emails van mij ik denk dat ik mijn geld
kwijt ben ik weet niet of er meerdere slacht offers zijn van deze firma. ik woon in het zuiden van Duitsland dus even voorbij gaan is geen optie kunt u mij een tip geven wat te doen en mensen waarschuwen voor deze praktijken groet Hans

1830 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 25, 2011 om 16:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

bedrijfsgegevens: klik hier

Ik heb de site opgevraagd. Vandaag gesloten. In cache levert een screenshot op van 19 juli waarop zij ook gesloten zijn.

In het meest gunstige geval: op vakantie?
Faillissement kan ik niet vinden.

Ik zou in de gaten houden wanneer/of site weer bereikbaar is, of wanneer men telefonisch bereikbaar is en vervolgens een aangetekende brief er heen met eis: goed werkend apparaat.

U bent akkoord gegaan met de verkoopprijs, dus ik ben bang dat u daar niet op kan terug komen. U kunt wel eisen dat hetzij het apparaat gerepareerd wordt en als dat niet kan u een gelijkwaardig apparaat geleverd krijgt.

Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.

wasmachinemannl
door wasmachinemannl - Jul 27, 2011 om 11:46
16 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zal eens naar die site kijken of hij wel ECHT dicht is, kan ook dat hij gewoon je doorstuurt naar die pagina.

wasmachinemannl
door wasmachinemannl - Jul 27, 2011 om 11:50
16 Antwoorden / 3 Vragen

Wat info gevonden via Whois: Registrant:
Improver
Gerststraat 44
Purmerend, NA NH 1440 ba
NL

Domain name: IMPROVER.COM

Administrative Contact:
Office, Domain
Regulusweg 1
Den Haag, NA 2516 AC
NL
+31.704512555
Technical Contact:
Office, Domain
Regulusweg 1
-
Den Haag, 2516 AC
NL
+31.704512555 Fax: +31.704511116

Registrar of Record: TUCOWS, INC.
Record last updated on 27-Jul-2010.
Record expires on 14-Sep-2011.
Record created on 15-Sep-1998.

Registrar Domain Name Help Center:
http://tucowsdomains.com

Domain servers in listed order:
NS3.PEM.KPN.NET
NS1.PEM.KPN.NET

Domain status: ok

wasmachinemannl
door wasmachinemannl - Jul 27, 2011 om 11:52
16 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is interessant:
http://www.domaintools.com/research/screenshot-history/improver.com
Bij de laatste screenshot blijkt het dat de site gehackt is in 2010...

hutch
door hutch - Jul 27, 2011 om 13:15
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Hans,

het lijkt mij dat u pech heeft. Op desbetreffende site staat het volgende:
"InproveR Satellietwinkel - Wij zijn momenteel gesloten - Excuses voor het ongemak"

Als ik naar het KvK nummer kijk, lees ik het volgende:
Naam: Improver
Vestigingsadres: Einsteinstraat 67
Vestigingsplaats: 1446VE Purmerend
KvK-nummer: 36049758
Vestigingsnummer: 000003593541
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

(Een oude naam van dit 'bedrijf' is: 'Ronald Improver'. Ook op Einsteinstraat 65 te Purmerend staat niets ingeschreven. Telefoonnummers van Improver: 0299-460753 en zijn 06-nummer zijn afgesloten.).

Dus ik vermoed dat het al eerder genoemde 'momenteel' nog heel lang zal duren..... Waarschijnlijk komt er aan dat 'momenteel' geen eind meer, althans niet onder deze naam. En die zogenaamde 'excuses', tja . . . dat is een formaliteit, meer niet. Daar zal hij/zij wel niets van menen.

Het volgende stond ook op desbetreffende site:
" We houden het klein, professioneel, informeel, gezellig, en zeker niet als laatst ook eerlijk! ImproveR staat bekend om zijn service en support. Iedere klant zal dit voor ons beamen. Daarom zijn wij ook dé specialist van Noord Holland geworden in deze branche! ImproveR is een speciaalzaak waar u echt kunt kiezen tussen low budget systemen en A merken. M.a.w. u kunt het bij ons zo duur maken als u het zelf wilt! Wat uw keuze ook zal zijn, wij garanderen dat uw aanschaf jarenlang kijkplezier geeft!"

Tja, het is maar wat je "klein, professioneel, informeel, gezellig, en zeker niet als laatst ook eerlijk!" noemt. . . . . .

En wat dacht u van: " Iedere klant zal dit voor ons beamen." Op zich is dat al een keiharde leugen !! Dat blijkt nu wel. En als deze persoon altijd reageert zoals bij u, dan houd je ook geen enkele 'klant' over.

Ik vermoed (weet het wel zo goed als zeker) dat dit heerschap (het zou uiteraard ook een 'dame' kunnen zijn) met de welbekende 'noorderzon' vertrokken is.

Maar goed, u heeft tenminste nog iets. Mogelijk zijn er andere 'klanten', die helemaal niets ontvangen hebben en wel hun geld kwijt zijn. Beter een half ei, dan een lege dop. . . .

Gr. Hutch

pf
door pfronten - Jul 27, 2011 om 17:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor de reactie het is inderdaad een heerschap ik heb hem een maal aan de telefoon gehad doet zich zeer joviaal voor maar men moet maar goed oppassen voor deze persoon .in zijn mail naar mij laat hioj weten dat hij dealer was van strong (nou die zullen gelukig zijn met hem)dit is er weer zo een die vele namen gebruikt om de mensen te bedriegen dus pas op met hem.
Groet