Es
door Esthervhaaften May 3, 2019 om 13:22
Elektronica & tv

Philips

Onze tv is kapot gegaan. Hierbij heb ik eerst philips gebeld. Toen werd er gezegd dat ik hun service partner moest bellen. Dit heb ik gedaan. Toen werd ik weer naar philips verwezen want ik moest de tv eerst aanmelden voor reparatie. Toen heb ik philps weer gebeld. Toen kreeg ik het antwoordt dat het via internet moest. Dit heb ik gedaan. Ik zou binnen 2 werkdagen geholpen worden. Na 2 werken nog geen bericht te hebben gehad heb ik philips weer gebeld. Philips gaf aan dat ze de reparatie niet door hadden gestuurd. Toen was ik al lichtelijk geïrriteerd. Ik vroeg voor een coulance regeling. Ik werd niet vriendelijk geholpen en ik werd niet naar de leidinggevende verwezen. Toen heb ik via Facebook contact gezocht met philips. Ze vonden het allemaal heel vervelend. Daar werd ik ook niet doorverwezen naar een leidinggevende want dat kon zogenaamd niet.  Toen kon er zowaar 50 euro af van het bedrag. Na andere halve maand zelf als regelen zou vandaag de tv worden gemaakt. Dit is andere halve week geleden bevestigd. Kreeg ik gister en dag van te voren te horen dat het onderdeel niet geleverd was terwijl ze nog niet eens naar de tv hebben gekeken alleen via mijn omschrijving weten ze wat er met de tv aan de hand is,  heel bijzonder.  En nou moet ik nog een week wachten,  dus we zijn bijna 2 maanden verder,  geen tv en geen tot amper coulance regeling en zeker geen klant vriendelijkheid. Kan dit zomaar allemaal en heb ik recht op vergoeding?

4949 12 Rapporteer

sira
door sira - May 3, 2019 om 13:38
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u de tv destijds rechtstreeks bij Philips gekocht? Zo nee, dan moet u naar de winkel waar u hem hebt gekocht. Weet niet hoe oud de tv is, maar mocht er nog garantie op zitten, dan ook moet u terug naar de winkel. Sommige winkels hebben ook een eigen service/reparatie-afdeling.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2019 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Recht op vergoeding van wat?

edrick3
door edrick3 - May 3, 2019 om 15:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan dit zomaar allemaal
Blijkbaar wel, maar is niet klantvriendelijk.

heb ik recht op vergoeding?
Nee, natuurlijk niet. Op grond waarvan?

Hierbij heb ik eerst philips gebeld.
Je moet eerst naar de zaak waar je die tv gekocht hebt.

tenormin
door tenormin - May 3, 2019 om 15:58
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Volgens mij heeft u wel recht op vergoeding; zeker als men 2 maanden geen TV kan kijken. Heb het zelf de afgelopen maand en deze laatste 3 dagen in Mei gehad (is zojuist gemaakt en bezorgd) en mijn rekening van Ziggo voor komende maand staat nu op €0,10 wegens gederfd kijkplezier. Dus het kan wel. Uiteraard heeft Ziggo de TV niet gemaakt, maar de leverancier. En dat aan Ziggo voorgelegd. TV was nog wel spiksplinternieuw, misschien dat dit ook meespeelt, weet niet hoe oud de uwe is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 3, 2019 om 16:10
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden is het van belang om te weten of u de TV bij een TV detailhandel heeft gekocht of bij een groothandel resp. Philips z\elf. Ook is nog van belang hoe lang de aankoop geleden is. Ik geef u een aantal verwijzingen naar de wettelijke consumentenbescherming die bij aankoop bij een detaillist van toepassing zijn. Dat is iets anders dan fabrieksgarantie. U ziet dat u bij de verkoper dient aan te kloppen als er problemen zijn.

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel verder in het BW:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

m.i. heeft u geen recht op vergoeding maar zou men bij Philips wel coulant kunnen zijn en ik begrijp dat dat deels het geval is.

ne
door neodutchio - May 3, 2019 om 16:30
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als u de tv rechtstreeks bij Philips gekocht hebt en er nog garantie op zit, dan heeft u recht op een tijdelijke tv.
Verder lees ik dat er fouten gemaakt zijn door Philips, maar u lijdt daar geen schade door. En geen schade kan niet gecompenseerd worden.

aurora1
door aurora1 - May 4, 2019 om 01:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vergoeding waarvoor en hoeveel had u in gedachten?
U had bijv. bij de kringloper een tv voor een paar euro kunnen kopen als tijdelijke oplossing (en voor in de toekomst bij eventuele defecten van de tv).
Verder geldt dat als u de tv niet rechtstreeks bij Philips gekocht heeft dat u bij de verkoper had moeten zijn.

ma
door malty - May 4, 2019 om 08:59
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kennelijk was het niet duidelijk of het onder garantie gerepareerd zou worden, buiten garantie moet u, volgens de Philips site zelf de service partner bellen.
Dat u €50 in mindering krijgt zou er toch op duiden dat de reparatie buiten garantie is.
Op de philips site staat voor een reparatie 2 weken, bij u duurt het nu 2 maanden.
Zou hierover zeker een schriftelijke klacht indienen bij Philips.
Ik neem aan dat uw volgende TV geen Philips meer zal zijn of u moet die gratis krijgen.

ro
door ron503 - May 4, 2019 om 11:21
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te lezen is er van beide kanten iets grandioos misgegaan maar terzijde. Op de website van Philips staat omschreven hoe een reparatieverzoek ingediend kan worden en als na alle tips blijkt dat reparatie noodzakelijk is dan wordt het verzoek naar een reparatiecentrum doorgezet. Telefonisch contact opnemen met Philips was dus helemaal niet noodzakelijk geweest omdat zij u enkel kunnen informeren over de wijze van het indienen van een reparatieverzoek. Na veel omwegen heeft u dat alsnog gedaan met als gevolg dat de reparatie termijn vertraging heeft opgelopen. Waarom het reparatieverzoek toen niet doorgezet is blijft onduidelijk maar als de tv na de garantietermijn ter reparatie wordt aangemeld zou u toch met een aantal bijkomende kosten akkoord dienen te gaan, als u niet akkoord gaat wordt het reparatieverzoek ook niet doorgezet. Bij reparatie aan huis gaat de reparateur uit van uw klachtomschrijving en op basis van die info worden de onderdelen besteld maar als die er niet tijdig zijn dan kan de reparatie ook niet plaats vinden. In zekere zin geldt in dit geval de wet van Murphy, u gaat eerst telefonisch contact opnemen krijgt u uiteindelijk een verwijzing naar de reparatieprocedure en snapt niet echt wat daar de bedoeling van is en neemt weer telefonisch contact op. Daarna dient u een reparatieverzoek in die niet doorgezet wordt naar de reparateur en als dat wel gebeurt blijken de onderdelen niet op tijd binnen te zijn. Philips erkent dat er iets niet helemaal goed is gegaan maar de omwegen die u heeft genomen om de tv gerepareerd te krijgen verdient ook geen schoonheidsprijs.

audb
door audb - May 6, 2019 om 11:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Vergoeding nee maar wel kan u eisen dat de garantie opgeschort wordt en dat u een leen tv krijgt.
U mag namelijk niet langer dan noodzakelijk zonder tv zitten en die tijd is allang verstreken.

Is de tv nog niet te oud dan kan u zelfs de koop ontbinden.

Iv
door Ivan007 - May 6, 2019 om 12:41
47 Antwoorden / 3 Vragen

Het  viel  dus niet meer onder garantie en is dus al wat ouder.

Meeste tv s zijn vrijwel niet te repareren. Zou zelf een andere kopen, maar geen philips.

Le
door LeCorbeau - May 6, 2019 om 17:53
38 Antwoorden / Vragen

Philips tv zijn berucht wat slechte kwaliteit aangaat. Er is een forum sat4all zijn mensen die spullen repareren of in de buurt van jou zitten wellicht die hem kunnen maken. Je hebt ook zoiets als repaircafé kijk of er bij u in de buurt zoiets bestaat. Philips mijden in de toekomst, LG of Panasonic zijn de wat betere tv's, na een jaar of 4-5 zijn tegenwoordig alle tv's rijp voor de kliko.