Philips dvd
Hallo!
Mijn ouders hebben een home cinema set van Philips gekocht inclusief breedbeeld tv. De geluidskwaliteit van de dvd speler en/of versterker is nooit optimaal geweest en na een reparatie van de versterker eind december is hier ook vrijwel geen verbetering in gekomen.
Inmiddels heeft de versterker het (na 4,5 maand) weer begeven en is er naar mijn idee sowieso nooit het echte probleem achterhaald, aangezien de geluidskwaliteit na reparatie niet verbeterde.
Dit is de gehele garantie periode in de winkel afgedaan met; "u heeft een dvd-speler gekocht en geen cd-speler" aangezien dit probleem zich hoofdzakelijk voordoet wanneer je een cd draait.
De garantie op de reparatie was 3 maanden en is dus verlopen. Vervolgens is gisteren in de winkel een geluidstest gedaan en beaamt de verkoper dat het apparaat niet functioneert. Hij kan hier echter niks aan veranderen tenzij wij het apparaat weer op laten sturen tegen betaling van onderzoeks- en reparatiekosten.
Het komt er nu dus elke keer op neer dat het probleem dat zich vanaf de eerste dag voordoet wordt weggevaagd en zodra de garantie verlopen is er uiteraard wel van alles aan te doen is.
Wat kunnen mijn ouders nu nog aan deze situatie doen en staan zij op de een of andere manier nog in hun recht?
Alvast bedankt!!
Mijn advies is contact met Philips zelf op te nemen en hun te wijzen op het probleem. Misschien kunnen zij u beter voorlichten als de leverancier. als het apparaat vanaf het begin af aan al niet juist werkt kunt u volgens mij steeds terugvallen op garantie van Philips.De leverancier even de wijste te houden tot antwoord van Philips daar hij anders kan hij dwars liggen met retourneren.
Na afhandeling hem vragen of hij wel in de juiste winkel staat.
Philips: made in Korea, China, Poland ... Nog vragen? Het moet zo goedkoop mogelijk tegenwoordig. Wegwerpartikelen...
De tijd dat Philips kwalitatief goede producten produceerde is helaas voorbij. Dat geldt trouwens ook voor al die andere merken...
Wij consumenten zijn niet meer bereid om veel geld uit te geven voor kwaliteit. Kwantiteit voor weinig dat is wat wij willen. We graven ons eigen graf...
Wat betreft de garantie, de winkelier moet dat probleem naar tevredenheid oplossen. Daar heeft u recht op ook na de garantie.
Gewoon de poot stijf houden (om het heel cru te zeggen).
Succes. ;-)
Hoe oud is de set??
Hoe dan ook is sprake van zowel fabrieksgarantie (indien minder dan twee jaren geleden aangekocht) en is er sprake van europese regels omdat het hier een diuurzaam product betreft. het betreft een consumentenaankoop neem ik aan, dus een aankoop in een gewone winkel.
In dat geval is de winkelier verantwoordelijk een aansprakelijk met betekking tot het nakomen van de garantievoorwaarden. Stellen dat de speler een DVD speler is en het probleem met name kennelijk bij weergave van CD's voorkomt is gigantische flauwekul. Volgens de handleiding/gebruiksaanwijzing en technische specificaties zal het apparaat geschikt zijn om zowel CD's, DVD's, MP3 en mogelijk nog meer correct af te spelen. Naar de winkelier dus en "uw poot stark houden". Komt u er daar niet uit, dan een klacht naar Philips Consumentenservice en uw klacht over zowel het apparaat als de handelwijze van de winkelier voorleggen.
Beste larf,
Dit soort problemen worden meestal veroorzaakt door de engineers die de binnenkant ontworpen hebben. Door elektronische onderdelen die invloed op elkaar uit kunnen oefenen te dicht bij elkaar te plaatsen of de banen die te smal zijn en te dicht tegen elkaar liggen, kunnen deze zorgen voor de lagere weergave-kwaliteit. Hier kan meestal niets aan gedaan worden om het probleem te verhelpen. Zolang het toestel nog normaal funktioneert zal er dan dus weinig aan gerepareerd worden. Het is dan dus een ontwerp-fout.
Misschien als u het type van de home cinema set vermeld dat er dan meer mensen zullen reageren die hetzelfde probleem hebben. U kunt denk ik dan beter hiervoor een forum aanmaken.
Technofreak, als ik de vraag goed lees en interpreteer is in het geheel geen sprake van normaal functioneren. Dus is er sprake van of wel een garantieprobleem ofwel het geleverd hebben van een apparaat dat niet aan de terecht gestelde verwachting voldoet. dat is primair een probleem voor de winkelier. Ook geplaatst in het licht dat een complete DVD / home cinemaset is gekocht inclusief Breedbeeld TV. Een DVD apparaat als te koop bij sommige drogisterijen of huis en huis artikelen winkeliers functioneert nota bene wel goed of krijg je zonder meer een nieuw bij niet voldoen binnen de garantietermijn. En dan te bedenken dat de apparaten daar maar zo'n E 150,00 max kosten.
@gerrit altema
Het antwoord dat ik gegeven heb is omdat er in de vraag is geschreven dat de geluidskwaliteit nooit optimaal is geweest. Hieruit haal ik dat het probleem al bij het eerste gebruik zich geopenbaard heeft en niet na een bepaalde tijd. In de vraag wordt ook geschreven dat de versteker het na 4,5 maand weer begaf. Dit zou betekenen dat het toestel niet meer goed funktioneerde, maar wil niet zeggen dat het te maken heeft met die slechte geluids-kwaliteit. Het is dus m.i. een onduidelijke vraag.
Het apparaat heeft een totaal aankoopbedrag van €2500,00 (waarvan €1900,00 voor de tv en het restant dus voor versterker en dvd). Het heeft vanaf het begin af aan niet gefunctioneerd, daarmee wil ik zeggen dat de winkelier het met mij eens is dat het apparaat minimaal radio-kwaliteit zou moeten geven en zelfs dit niet het geval is. Helaas is de garantie van 2 jaar verstreken (door mijn eigenwijze papa die zei dat ik me er niet mee moest bemoeien hihi) en de garantie van de reparatie is ook net iets meer dan 3 maanden geleden.
Poot stijf houden bij de winkelier helpt niet, die wil het apparaat alleen opsturen tegen betaling van onderzoeks- en reparatiekosten (dit was de afgelopen keer meer dan €150,00 waardoor ik op mijn beurt zeg; koop inderdaad dat ding bij de kruidvat wat het nog beter doet).
Inmiddels Philips geprobeerd. Zij hebben aan mijn verhaal blijkbaar ook geen boodschap. Zij gaven mij het adres en telefoonnummer van een andere werkplaats waar ik hem voor reparatie zou kunnen afleveren. Hier zijn de onderzoekskosten in plaats van €55,00 slechts €30,00. Dat is wat Philips betreft dan zogenaamd de enige manier waarop ze me tegemoet kunnen komen.
Ondanks dat ik de moed een beetje heb opgegeven wil ik jullie allemaal onwijs bedanken voor je reacties en hoop ik uiteraard dat er nog iemand met het ei van columbus op de proppen komt!
Thanx, Larf
@larf
Met de informatie die jij tot nu toe gegeven hebt kunnen wij in ieder geval niet met het ei van Columbus op de proppen komen. Daarvoor zou je toch veel duidelijker moeten uitleggen wat de problemen met de home cinema set zijn. Wij kunnen nl. niet bij jouw vader in huis of ergens anders luisteren hoe het klinkt.
Klinkt het geluid vervormd?
Zijn er bijgeluiden te horen?
Wat voor een soort luidsprekers waren er op aangesloten?
Alleen bij weergave van CD's?
Als je deze vragen kunt beantwoorden komen we misschien veel verder dan de winkelier.
@ techifreak
Volgens een vriend van me is het geluid 'overgemodeleerd' of iets dergelijks????
het lijkt alsof het geluid met een te hoog volume naar de boxen wordt gestuurd waardoor het onverstaanbaar wordt, er een soort echo achter ontstaat en erg onzuiver klinkt....
Ik hoop dat je hier iets mee kunt want ik ben A-technisch dus weet het eigenlijk niet veel beter te omschrijven...
Groet, Larissa
Sorry, vergeet spontaan al je andere vragen...
Het zijn de originele boxen die bij het apparaat geleverd zijn zo'n home cinema set.
En als je goed luistert heb je hetzelfde idee bij dvd.
Ik vermoed dat het bij cd veel erger is omdat het apparaat dan geen stand heeft voor het surround systeem (zeg ik dat goed? hij maakt dus bij cd alleen gebruik van de tv-boxen).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer