Jo
door Joop k Nov 4, 2021 om 21:47
Elektronica & tv
Prijs verschil winkel en online mediamart

Prijs verschil in winkel op kaartje 249 euro voor magnetron toen ik zei wil ik wel zij de verkoper kan ik niet voor verkopen die kost 308 euro online
dit was mediamarkt venlo ik kon de helf  delen nee dus he er staat toch duidelijk 249 euro op dat kaartje

7398 9 Rapporteer

justmeagain
door justmeagain - Nov 4, 2021 om 22:09
623 Antwoorden / 8 Vragen

Des te meer reden om naar een goede lokale zaak te gaan. Ik hoor veel te vaak trucjes van de media markt. Verkopen ja graag, service oh belt u naar even met de fabrikant.

sira
door sira - Nov 4, 2021 om 22:10
2406 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zie hem inderdaad overal voor € 308,- staan, behalve bij Coolblue, daar kost hij € 279,-.
Ik zou er geen energie in steken en hem bij Coolblue bestellen, u wilde zelfs het verschil delen.

mahadma
door mahadma - Nov 4, 2021 om 22:13
11606 Antwoorden / 51 Vragen

De "kaartjes" worden op afstand aangestuurd vanuit het kantoor in de winkel, op afstand. Er zou dus (in theorie) een "fout" gemaakt "kunnen" zijn.
Dit is echter onverminderd, gelet op de (soms wel) best wel beste kortingen, best wel een aanvaardbare prijs en korting.
Ergo, u kunt MM houden aan de genoemde prijs op het kaartjes.

In andere gevallen, zoals het Otto arrest alsmede de Ikea, daar was het verschil dusdanig dat dit niet correct kon zijn en er met alle goede wil ook  niet een faire verkoopprijs, en dus terecht door de rechter(s) dat de genoemde verkoopprijs nooit correct kon zijn en dus niet voor die prijs verkocht kon worden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 5, 2021 om 00:01
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Joop,

Wat ik altijd doe bij Mediamarkt als ik een product wil kopen : een medewerker aanspreken en vragen : "Kunt u voor mij een bon maken voor dit product?".

Deze keer had u pech.

panter22
door panter22 - Nov 5, 2021 om 08:29
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt beginnen om een klacht in te dienen en als dat niet lukt, naar de gechillencommissie. Zie algemene voorwaarden:
https://www.mediamarkt.nl/static/av/Algemene%20Voorwaarden%20Thuiswinkel.pdf
Online en bij de meeste andere verkopers kost de magnetron €308. De officiele dealers hanteren deze prijs.
Het zit er wel in dat de magnetron verkeerd geprijsd is.
Mogelijk een keer in de dagaanbieding geweest en vergeten het kaartje te verwisselen.

marijke77
door marijke77 Nov 5, 2021 om 11:22
159 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is dan jammer, ze moeten het dan toch voor die prijs verkopen.

panter22
door panter22 Nov 5, 2021 om 18:01
6599 Antwoorden / Vragen

Wie gaat MM dan dwingen om de magnetron voor die prijs te verkopen?

john devries
door john devries Nov 6, 2021 om 10:48
220 Antwoorden / Vragen

@Panter

Niemand.

panter22
door panter22 Nov 6, 2021 om 10:56
6599 Antwoorden / Vragen

Precies.

marita5
door marita5 - Nov 5, 2021 om 08:32
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Joop K ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/de-verkoper-zegt-dat-de-prijs-niet-klopt-wat-nu

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 5, 2021 om 10:05
16888 Antwoorden / 202 Vragen

In beginsel MOET een verkoper leveren voor de prijs die bij het product staat tenzij men kan aantonen dat er sprake is van een susstantiële fout.
En dat lijkt mij hier niet aan de orde. Het is dan dus helaas weer eens (iemand bij) Mediamarkt die in deze foutief handelt resp. de wetgeving niet blijkt te kennen of negeert.
Bent u met het kaartje dat u bijvoegde naar de kassa gegaan s niet te kopen als men blijft weigeren. Als u toch bent ingegaan op 'de helft delen'kan ik mij dat wel voorstellen.
In dat geval is er na de aankoop niets meer aan te doen. U kunt wel een melding doen bij https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont

john devries
door john devries Nov 6, 2021 om 10:45
220 Antwoorden / Vragen

Meestal staat bij veel kassa 's de medeling dat de prijs op het display van de kassa de prijs van het produkt is .Omwisselen en fouten van prijskaartje etc. heeft zo doende geen enkele zin.

Topantwoord

mo
door mof - Nov 5, 2021 om 11:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wat in de winkel op het prijskaartje staat moet worden afgerekend. Als Mediamarkt dat niet wil kun je klagen bij de reclame code commissie, of zo.

john devries
door john devries Nov 6, 2021 om 10:49
220 Antwoorden / Vragen

Zelfbedacht ?

Topantwoord

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 5, 2021 om 11:28
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is redelijke prijs,  bij teveel voorraad en als nieuwe er weer aankomen is  10 tot 25% korting normale marge!

Als het type klopt en deze op voorraad is moeten ze deze hiervoor leveren.

Digitale  kaartjes van tijdelijke actie horen via Wifi netwerk  automatisch aangepast te worden!

308-btw=254 dus komt leuk in de buurt!

Per winkel kan het verschillen,  als buren goedkoper zijn en bewijsbaar  gaan ze vaak mee in de korting.

Wel is Venlo vlak bij de grenzen van BE en DE en daar weer andere prijzen.

Zolang dit in winkel staat en U heeft foto is er bewijs dat ze voor deze redelijke €249 horen te leveren met volledige garantie.

Alleen als dit naast open doos/demo stond mag dit  zo en de rest voor volle prijzen.