Retourzenden apparaten Ziggo
Ik heb mijn contract bij Ziggo beeindigd en moet de apparaten die ik van hun heb retour zenden.
Ik krijg de nodige verpakking toegestuurd. Maar voor de mediabox xl hebben ze geen verpakking gestuurd. Ik heb de klantenservice gebeld. Ze vertelden me dat ik zelf de mediabox naar de milieustraat moet brengen.
Mijn vraag is, is dit correct?
Waarom zou de informatie die u van de klantenservice van Ziggo hebt gekregen en die in lijn ligt met de retourverpakking die u wel heeft ontvangen niet kloppen en de informatie van forumleden hier wel?
U dient de mediabox zelf af te voeren. Vaak zijn er behalve bij de milieustraat ook inleverpunten bij multimedia zaken, supermarkten en/of bouwhandels.

Hallo K H Starke ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.totaaltv.nl/nieuws/verouderde-mediabox-xl-mag-ook-retour-naar-ziggo/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.startpage.com%2F&referer=https%3A%2F%2Fwww.startpage.com%2F

Ik zou die wel afgeven bij de milieustraat en niet bij de lokale kringloop, anders is de kans groot dat men hier volgende week leest dat er iemand een tweedehands media box heeft gekocht bij de kringloop en dat Ziggo het "vertikt" om deze te activeren en men dus iets gekocht heeft wat onbruikbaar is.

???? U suggereet dat men dat bij een kringloop winkel zonre controle etc zou doorverkopen.Men zal ook daar echt wel weten dat bedoelde mediabox incourant is en door hen zelf zal worden 'ontmateld' voor onderdelen Die omderdelen of het apparaat zelf worden dan afgegeven bij een recyclepunt en krijgen daar dan een vergoeding voor. Biovendien gelden krinloopwinkel ook als recycleinzamelpunt en zijn vaak dichter in de buurt dan een milieustraat. .

Ik suggereer niets maar dat weet ik namelijk heel zeker. Dit omdat hier in de lokale kringloop in mijn woonplaats inmiddels al 2 stuks Ziggo mediaboxen type XL gewoon te koop worden aangeboden tussen al het andere normale audio en tv spul wat daar altijd te koop is.
Ik zie ze bij de lokale kringloop ook wel eens liggen maar ze zijn wel van een sticker met op die sticker de tekst hobby of niet getest.
Waarom zou het niet correct zijn als ze het zelf zeggen/schrijven? Als iemand het moet weten is het Ziggo zelf lijkt me. En die XL dozen zijn sowieso op alle gebieden verouderd, dus worden niet meer gebruikt.
Marita5 die regel geldt voor abonnee's waarvan de oude mediabox voor een andere wordt omgeruild, vraagsteller heeft het contract opgezegd en dan geldt die regel niet. Links of rechtsom maakt het niet zoveel uit of de mediabox naar een post.nl inleverpunt gebracht moet worden of bij een milieustraat ter zijner tijd ingeleverd mag worden want van moeten is geen sprake.

U kunt met een gerust hart de mediabox naar de milieustraat brengen, bij twijfel hebt u dit topic als bewijs of voor de zekerheid nog eens zwart op wit:
Helemaal onderaan de link staat hoe u via een formulier contact kunt opnemen.

Mijn antwoord, kort: terecht!
(Terzijde) Dat bespaart Ziggo teruzendkosten.
En aanvullend (iets langer) toch ook: u kunbt de mediabox ook inleveren bij een lokal;e krinloop winkel die het apparaat dan zullen verwerken voor recycling. En mogelijk is een kringloop winkel dichter bij u on de buurt dan een mileustraat. Zeg bij het aflkeveren dan dat het voor Ziggo niet meer bruibaar is hetgeen hen dan controletijd bespaart.
Ik denk niet dat de kringloopwinkel daar blij mee zou zijn. Daar zijn ze niet voor.

@MEINDO: waar haalt u die stellingname vandaan? Er zijn zelfs kringloopwinkels die verbonden zijn aan vuiverwerkingsbedrijven. Een apparaat als een mediabox kan zelf bij veel meer punren worden ingeleverd enn zie dan bijv. Zoek naar Wecycle e-waste inleverpunten (stichting-open.orgen u ziet dat dat ook bij verkopers van electronica zaken kan.
Je kunt apparaten zelf wegbrengen maar zelf heb ik alles altijd retour gestuurd naar Ziggo, Antwoordnummer 1070, 5800 VB Venray.
Dit is het retouradres voor Ziggo apparatuur.
Ze leveren de apparatuur immers ook.
Dit zegt thuiswinkel.org er over.
TS heeft geen retourverpakking gekregen voor de xl box. Dan lijkt het me toch stukken makkelijker om het ding even bij de milieustraat af te geven dan eerst verpakking gaan regelen, de boel inpakken en dan weer naar een postnl pakketpunt te gaan.
Hoeft ook niet. Je kunt het apparaat zelf inpakken in iets wat je hebt liggen.
De vraag is of je het apparaat naar de 'milieustraat moet brengen'.
Qua consumentenwetgeving is dat 'moeten' er niet.
Dat hoeft dus niet maar voor de een is het wllicht handig, voor de ander misschien niet inderdaad.
Nee. Als u het apparaat van Ziggo in bruikleen heeft zal Ziggo dit moeten terugnemen.
Tsja, waarom zal je voor een pragmatische oplossing gaan als je je ook lekker kunt vastbijten in de regeltjes.... Dat er dan dubbel werk gedaan wordt maakt niet uit. En vervolgens klagen dat we zoveel regeltjes hebben en dat er overal wachttijden zijn. Ik neem aan dat jij op je werk ook graag zo inefficiënt mogelijk werkt?
Wat voor wie pratisch is kun je niet voor iemand anders invullen.
Misschien is een agantschap van Post.nl wel tig kilometer dichterbij dan een milieuboulevard bijvoorbeeld.
En nog iets: er zijn mensen die een apparaat gewoon in de kliko gooien als terugsturen te lastig is bijvoorbeeld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cashback actie Stihl
Beste forumgebruikers,
Mijn vriendin en ik wilden een kantenmaaier kopen van het merk Stihl en we belden op naar een vestiging van een grote dealer met meerdere vestigingen in het Zuiden van Nederland. De vriendelijke medewerker aan de telefoon verwees ons naar de webshop, omdat dit makkelijker zou zijn vanwege de thuislevering met de post. Bovendien zagen wij toen we op hun
...
Lees meer
Vervelende bromtoon CV-ketel onderburen. Ervaringen of advies?
Hallo, Wij wonen in een jaren '30 appartement. Onder onze slaapkamer bevindt zich de keuken van onze onderburen. Sinds het voorjaar hebben zij een nieuwe CV-ketel (Type: Intergas Kombi Kompakt HRE). Sinds begin oktober ervaren wij in onze slaapkamer een vervelende bromtoon, vermoedelijk omdat pas vanaf toen de ketel voortdurend hard moet werken. Van hun vorige ketel of onze eigen ketel hebben ... Lees meer


Desktop computer probleem.
Hallo beste mensen, ik heb een computerprobleem, als ik mijn desktop computer af wil sluiten gaat hij niet uit maar start automatich opnieuw op, ik trek dan maar de stekker er uit. Als hij dan weer opstart krijg ik de volgende melding in een blauw scherm te zien. Cmos-controlsom is ongeldig, en cmos-reset (502)
Hoe los ik dat op, zelf durf ik niet zomaar ergens op te klikken, bang dat er gege
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer