bgt
door bgt Jan 12, 2020 om 23:00
Elektronica & tv

Smart gedeelte TV werkt niet meer na ong. 2.6 jaar.

Hallo,

Na ong. 2.5 jaar heeft mijn Samsung TV(betaald: 1050 euri) ineens moeite met apps. zoals NPOstart, Netflix, disney. Na Samsung gecontacteerd te hebben zeggen ze dat t buiten de garantie en er een monteur langs kan komen tegen min. 300 euri. Ok, niet op ingegaan en toen mijn tv leverancier gecontacteerd maar die speelt de bal weer terug naar Samsung. Ik hoor van meer mensen dat ze hier een probleem mee hebben maar wat zou hieraan gedaan kunnen worden? Natuurlijk kan je n Chromecast kopen maar dat is toch iets ingewikkelder dan de smarthub te bedienen. Graag advies. Mvg Bert

4506 17 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 12, 2020 om 23:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tik uw opschrift eens op internet in en lees de vele reacties die dan verschijnen zoals op de Samsung Community.

sw
door swat1500 - Jan 12, 2020 om 23:19
3786 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al eens een update uitgevoerd op uw TV?
Mijn Samsung van 4 jaar oud kan inderdaad niet alle apps meer gebruiken maar Netflix doet het nog uitstekend.
Helaas ondersteunen de tv fabrikanten hun smart deel van de tv maar zeer beperkt en tamelijk kort.
Een monteur laten komen is zonde van de tijd en geld.

ma
door malty - Jan 12, 2020 om 23:29
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Moeite met apps wil dus zeggen dat ze nog wel werken.
ligt het niet aan de internetverbinding, hoe is de TV verbonden met internet, draadloos of bedraad?
Kijk dus eens naar de internetverbinding, bedraad of de stekkers van de netwerkkabel dan nog goed vast zitten in tv en modem of probeer eens een nieuwe netwerkkabel.

diumenge
door diumenge - Jan 13, 2020 om 07:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Disney is een relatief nieuwe app en die is dus kennelijk nog wel geinstalleerd. Ik heb zelf ook een Samsung TV die niet veel langer geleden is aangeschaft en waarbij alles apps nog gewoon werken. Het lijkt mij dus geen kwestie van het niet meer ondersteunen van apps. Het zal mij niet verbazen als er op internet een oplossing te vinden is, o.a. zoals al voorgesteld door een update uit te voeren of je netwerkverbinding te controleren.

Lukt het allemaal niet, dan terug naar de leverancier. Een TV dient na 2,5 jaar natuurlijk nog te functioneren conform de specificaties waaronder deze is aangeschaft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 13, 2020 om 09:50
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe oud is uw TV? Ik neem aan dat u 2 1/2 jaar bedoelt en dan is volgens de consumentenbeschermingswetgeving de reparateur degene die dient te repareren omdat de verwachting van de levensduur van de TV langer zal zijn. Zie daarvoor o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn  en voor de geldende wetgeving www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en evenueel ook

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html en art 25

Grunnen.
door Grunnen. Jan 13, 2020 om 11:41
509 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk heb je de vraag niet goed begrepen. Het is een software probleem meestal veroorzaakt door veroudering en niet geen updates van besturing. Daardoor kunnen sommige Apps niet goed meer werken of worden niet meer ondersteund. De TV zelf zal ongetwijfeld prima weken.Software problemen vallen niet onder de garantie.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 13, 2020 om 12:38
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@GRUNNEN, is deze reactie voor Ts. bedoeld? Als er sprake zou zijn van een software probleem is het nog maar de vraag of dat niet onder consumentenbeschermingswetgeving valt en dan toch in ieder geval de verkoper verantwoordelijk is voor alsdan verantwoord advies m.b.t. updaten.
En voor uopdaten is geen monteur nodig ad. € 300,00. Dat kan men zelf op basis van advies.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 13, 2020 om 13:20
509 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp dat het antwoord voor TS.Laat ik het dan zo zeggen jouw antwoord slaat nergens op. Als een app op jetelefoon,TV of tablet niet meer werkt is dat niet is dat niet verantwoording van de fabrikant. Om een voorbeeld te noemen de APps van de diverse omroepen zijn vernieuwd en werken daardoor soms niet meer op oudere apparatuur .Lees eerst de voorwaarden voor het gebruik van het Smartgedeelte ,dan kraam je ook geen onzin uit.Bovendien is de fabrieksgarantie verlopen en moet TS bij de leverancier zijn en niet Samsung. Software problemen vallen zeker in dit geval niet onder verlopen garantie.Bovendien is die €300 weggegooid geld

Donuts
door Donuts - Jan 13, 2020 om 09:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is het model van uw Samsung? Aan de prijs te zien (tenzij u een 65 inch formaat heeft gekocht) lijkt mij uw t.v geen overjarig model en zou de smartfunctie het gewoon nog moeten doen.

In de titel schrijft u dat het smart gedeelte niet meer werkt, maar in de tekst heeft u het over moeite met apps.

Het zou aan een - verslechterde - wifi verbinding kunnen liggen. Probeert u de smartfunctie eens uit met een bekabelde internetverbinding.

tdmduc
door tdmduc - Jan 13, 2020 om 11:42
704 Antwoorden / 2 Vragen

Daarom heb ik deze gekocht. Werkt altijd, ongeacht welke TV je hebt of hoe oud ie is.

En, supersimpel te gebruiken inc. een heuse NETFLIX-knop op de afstandsbediening.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 13, 2020 om 15:19
509 Antwoorden / Vragen

Zo'n appararaat is zonde van het geld ,ik wist niet dat die verouderde meuk nog te koop was

tdmduc
door tdmduc Jan 14, 2020 om 16:04
704 Antwoorden / 2 Vragen

Hahahaa, "verouderde meuk".

Deze is uit 2019 hoor en is de nieuwe Shield TV Pro.

Laat ze het daar maar niet horen. Slaap verder, ik kijk nog even Netflix in 4K.

johanna66
door johanna66 - Jan 13, 2020 om 11:58
48 Antwoorden / 6 Vragen

Aan TDMDUC.
Wat is dit voor een apparaat? Graag wat meer uitleg hier over.

ja
door jan24 Jan 13, 2020 om 12:04
109 Antwoorden / 4 Vragen

Ook nooit van gehoord, maar weet er nu veel van. Hoe?
Shield TV  intoetsen bij Google. Hoe simpel wilt u het hebben? Kost ongeveer de ½ van een Samsung monteur.

Donuts
door Donuts Jan 13, 2020 om 12:09
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Een prijzige mediaspeler. Chromecast of de Humax H3 is goedkoper.

tdmduc
door tdmduc Jan 14, 2020 om 16:05
704 Antwoorden / 2 Vragen

Met de Nvidia Shield TV Pro maak je van iedere tv een mediacenter en gameconsole in één. Deze slimme mediaspeler heeft Android 9 ingebouwd, waardoor je verschillende apps installeert. Zo stream je via Netflix, Disney+ en Amazon Prime. Dankzij de krachtige ingebouwde processor kijk je favoriete series in Ultra HD met HDR. Wil je de opslag uitbreiden? Koppel dan een usb stick of externe SSD schijf via een van de usb-aansluitingen. Wil je na het filmijken liever even gamen? Dat kan ook met de Shield TV Pro. Dankzij Nvidia GameStream speel je bijvoorbeeld spellen die op jouw pc met Nividia GeForce videokaart staan op je tv. Met GeForce NOW speel je populaire spellen in Full HD op je televisie.
RAM: 3GB SoC: NVIDIA Tegra X1+ Storage: 16GB Video: 4K, Dolby Vision HDR, AI upscaling Audio: Dolby Atmos, Dolby Digital Plus Remote: Bluetooth connectivity, IR blaster, Voice search, Motion-activated backlit buttons, Built-in lost remote locator, Replaceable AAA batteries Voice Assistant: Google Assistant built-in, Works with Alexa Connectivity: 802.11ac 2×2 MIMO 2.4 GHz and 5 GHz Wi-Fi, Bluetooth 5.0, Chromecast 4K built-in Ports 2 x USB 3.0, HDMI 2.0, Ethernet, Power Dimensions: 3.58 inches (9.8cm) x 6.26 inches (15.9cm) x 1.02 inches (2.593mm) Weight Height: 3.58 in / 9.8cm, Width: 6.26 in / 15.9cm, Depth: 1.02 in / 2.593cm OS: Android 9 Pie

tdmduc
door tdmduc Jan 14, 2020 om 16:11
704 Antwoorden / 2 Vragen
Grunnen.
door Grunnen. - Jan 13, 2020 om 13:24
509 Antwoorden / Vragen

Neem een chromecast, misschien is ie al aanwezig als een Android besturing op je TV zit

justmeagain
door justmeagain Jan 13, 2020 om 23:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

Samsung heeft geen Andoid tv's

Grunnen.
door Grunnen. Jan 14, 2020 om 11:55
509 Antwoorden / Vragen

Je hebt gelijk er zit waarschijnlijk Tizen 4.0 (smart Hub) besturing op.

Njonken Lytsen
door Njonken Lytsen - Jan 13, 2020 om 14:33
14 Antwoorden / Vragen

Kan het zijn dat de Wifi module kapot is? Bij mijn Samsung TV is dat nu voor de tweede maal gebeurd. De eerste keer vervangen onder garantie. Nu repareren zou zo'n 300 euro kosten. Dat doen we dus maar niet. Als je probeert te verbinden met een netwerk en je krijgt geen lijst met netwerken, dan is de kans groot dat die module kapot is.

Donuts
door Donuts Jan 13, 2020 om 14:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kapotte wifi chip zou zomaar kunnen, o.a. daarom mijn tip om het bekabeld te proberen. Na een software update was ook in één van mijn Samsung t.v.'s de chip gaan hemelen. Dank u, Samsung.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 13, 2020 om 15:13
509 Antwoorden / Vragen

Ik kan van hier niet zien wat er precies aan de hand is. De oplossingen die ik kan bedenken zijn  of de TV opnieuw installeren De TV moet je dan verbinden  met ethernet kabel aan je modem of streamen vanaf je mobiel door smartview aan te zetten op je  mobiel of anders simpel via chromecast .

he
door henkie.penkie - Jan 13, 2020 om 16:40
149 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een Samsung smart televisie hebt is het aan te bevelen om voor een vaste internet verbinding te kiezen via UTP kabel minimaal cat 5e, draadloos brengt veel problemen met zich mee waaronder het niet volledig installeren van Updates.Deze moet je beslist laten installeren.Worden vaker door draadloze verbindingen onderbroken en dan worden de updates niet geinstalleerd. Het is ook raadzaam om account voor je smart televisie aan te maken dan krijg je beslist de Updates voor je toestel. Om het probleem wat je ondervind op te lossen is het raadzaam om je tv rechtstreeks via een UTP kabel met het internet te verbinden en deze geheel naar fabrieksinstellingen terug te zetten en de laatste updates te installeren . Als dit allemaal er opzit dan weer je televisie naar je eigen wensen in te stellen.

Tru.
door Tru. - Jan 14, 2020 om 01:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Bert, Als meer mensen er last van hebben gewoon terug gaan naar Samsung en niets over een garantie geklets.
Hebben meerdere mensen last van dit soort problemen dan is het gewoon een productie fout.
Mijn buurman klaagde hier ook over en zijn tv werkt ook via die hub waar jij het over had en werkt dus ook voor geen meter hij samsung gebeld en er word gewoon gezegd dat zijn tv niet geschikt is voor internet????? dus netflix en de rest zitten erop qua apps maar werken ho maar.. ik zei nou gefeliciteerd met je Poppenkast tv dan toch ???
neehoor terug naar Samsung en aanhouden jij hebt hem gekocht als smart tv en en dat hij er na korte tijd er mee uitscheid is een productie fout hoog opspelen en vooral volhouden en desnoods anderen met de zelfde problemen erbij roepen/halen. vooralgeen nee als antwoord aanvaarden.....aanhouder wint

Grunnen.
door Grunnen. Jan 14, 2020 om 12:00
509 Antwoorden / Vragen

@Tru
Leuk verhaal , maar als je het verhaal van TS goed leest  ,ontdek je dat het twee jaar en 6 maanden wel goed gewerkt heeft.

panter22
door panter22 - Jan 14, 2020 om 13:02
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens hier voor NPO start of stel je vraag :
https://service.npo.nl/onderwerp/problemen-oplossen#systeemvoorkeuren-npo-start
J
e laat toch geen monteur komen voor een 2,5 jaar oude tv. Deze is al half afgeschreven,
En wat doet hij voor dat geld?
Zit misschien het internetgeheugen vol?
Dit is van een Philips, maar misschien staat er is bruikbaars in
https://www.philips.nl/c-f/XC000014100/wat-te-doen-als-smarttv-niet-toegankelijk-is-op-de-philips-televisie