Smart gedeelte TV werkt niet meer na ong. 2.6 jaar.
Hallo,
Na ong. 2.5 jaar heeft mijn Samsung TV(betaald: 1050 euri) ineens moeite met apps. zoals NPOstart, Netflix, disney. Na Samsung gecontacteerd te hebben zeggen ze dat t buiten de garantie en er een monteur langs kan komen tegen min. 300 euri. Ok, niet op ingegaan en toen mijn tv leverancier gecontacteerd maar die speelt de bal weer terug naar Samsung. Ik hoor van meer mensen dat ze hier een probleem mee hebben maar wat zou hieraan gedaan kunnen worden? Natuurlijk kan je n Chromecast kopen maar dat is toch iets ingewikkelder dan de smarthub te bedienen. Graag advies. Mvg Bert
Heeft u al eens een update uitgevoerd op uw TV?
Mijn Samsung van 4 jaar oud kan inderdaad niet alle apps meer gebruiken maar Netflix doet het nog uitstekend.
Helaas ondersteunen de tv fabrikanten hun smart deel van de tv maar zeer beperkt en tamelijk kort.
Een monteur laten komen is zonde van de tijd en geld.
Moeite met apps wil dus zeggen dat ze nog wel werken.
ligt het niet aan de internetverbinding, hoe is de TV verbonden met internet, draadloos of bedraad?
Kijk dus eens naar de internetverbinding, bedraad of de stekkers van de netwerkkabel dan nog goed vast zitten in tv en modem of probeer eens een nieuwe netwerkkabel.
Disney is een relatief nieuwe app en die is dus kennelijk nog wel geinstalleerd. Ik heb zelf ook een Samsung TV die niet veel langer geleden is aangeschaft en waarbij alles apps nog gewoon werken. Het lijkt mij dus geen kwestie van het niet meer ondersteunen van apps. Het zal mij niet verbazen als er op internet een oplossing te vinden is, o.a. zoals al voorgesteld door een update uit te voeren of je netwerkverbinding te controleren.
Lukt het allemaal niet, dan terug naar de leverancier. Een TV dient na 2,5 jaar natuurlijk nog te functioneren conform de specificaties waaronder deze is aangeschaft.
Kijk eens hoe oud de tv werkelijk is,
https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-ontcijfer-ik-de-modelcode-van-mijn-smart-tv/
Hoe oud is uw TV? Ik neem aan dat u 2 1/2 jaar bedoelt en dan is volgens de consumentenbeschermingswetgeving de reparateur degene die dient te repareren omdat de verwachting van de levensduur van de TV langer zal zijn. Zie daarvoor o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en voor de geldende wetgeving www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evenueel ook
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html en art 25
Waarschijnlijk heb je de vraag niet goed begrepen. Het is een software probleem meestal veroorzaakt door veroudering en niet geen updates van besturing. Daardoor kunnen sommige Apps niet goed meer werken of worden niet meer ondersteund. De TV zelf zal ongetwijfeld prima weken.Software problemen vallen niet onder de garantie.
@GRUNNEN, is deze reactie voor Ts. bedoeld? Als er sprake zou zijn van een software probleem is het nog maar de vraag of dat niet onder consumentenbeschermingswetgeving valt en dan toch in ieder geval de verkoper verantwoordelijk is voor alsdan verantwoord advies m.b.t. updaten.
En voor uopdaten is geen monteur nodig ad. € 300,00. Dat kan men zelf op basis van advies.
Ik begrijp dat het antwoord voor TS.Laat ik het dan zo zeggen jouw antwoord slaat nergens op. Als een app op jetelefoon,TV of tablet niet meer werkt is dat niet is dat niet verantwoording van de fabrikant. Om een voorbeeld te noemen de APps van de diverse omroepen zijn vernieuwd en werken daardoor soms niet meer op oudere apparatuur .Lees eerst de voorwaarden voor het gebruik van het Smartgedeelte ,dan kraam je ook geen onzin uit.Bovendien is de fabrieksgarantie verlopen en moet TS bij de leverancier zijn en niet Samsung. Software problemen vallen zeker in dit geval niet onder verlopen garantie.Bovendien is die €300 weggegooid geld
Wat is het model van uw Samsung? Aan de prijs te zien (tenzij u een 65 inch formaat heeft gekocht) lijkt mij uw t.v geen overjarig model en zou de smartfunctie het gewoon nog moeten doen.
In de titel schrijft u dat het smart gedeelte niet meer werkt, maar in de tekst heeft u het over moeite met apps.
Het zou aan een - verslechterde - wifi verbinding kunnen liggen. Probeert u de smartfunctie eens uit met een bekabelde internetverbinding.
Daarom heb ik deze gekocht. Werkt altijd, ongeacht welke TV je hebt of hoe oud ie is.
En, supersimpel te gebruiken inc. een heuse NETFLIX-knop op de afstandsbediening.
Zo'n appararaat is zonde van het geld ,ik wist niet dat die verouderde meuk nog te koop was
Hahahaa, "verouderde meuk".
Deze is uit 2019 hoor en is de nieuwe Shield TV Pro.
Laat ze het daar maar niet horen. Slaap verder, ik kijk nog even Netflix in 4K.
Aan TDMDUC.
Wat is dit voor een apparaat? Graag wat meer uitleg hier over.
Ook nooit van gehoord, maar weet er nu veel van. Hoe?
Shield TV intoetsen bij Google. Hoe simpel wilt u het hebben?
Kost ongeveer de ½ van een Samsung monteur.
Een prijzige mediaspeler. Chromecast of de Humax H3 is goedkoper.
Met de Nvidia Shield TV Pro maak je van iedere tv een mediacenter en gameconsole in één. Deze slimme mediaspeler heeft Android 9 ingebouwd, waardoor je verschillende apps installeert. Zo stream je via Netflix, Disney+ en Amazon Prime. Dankzij de krachtige ingebouwde processor kijk je favoriete series in Ultra HD met HDR. Wil je de opslag uitbreiden? Koppel dan een usb stick of externe SSD schijf via een van de usb-aansluitingen. Wil je na het filmijken liever even gamen? Dat kan ook met de Shield TV Pro. Dankzij Nvidia GameStream speel je bijvoorbeeld spellen die op jouw pc met Nividia GeForce videokaart staan op je tv. Met GeForce NOW speel je populaire spellen in Full HD op je televisie.
RAM: 3GB
SoC: NVIDIA Tegra X1+
Storage: 16GB
Video: 4K, Dolby Vision HDR, AI upscaling
Audio: Dolby Atmos, Dolby Digital Plus
Remote: Bluetooth connectivity, IR blaster, Voice search, Motion-activated backlit buttons, Built-in lost remote locator, Replaceable AAA batteries
Voice Assistant: Google Assistant built-in, Works with Alexa
Connectivity: 802.11ac 2×2 MIMO 2.4 GHz and 5 GHz Wi-Fi, Bluetooth 5.0, Chromecast 4K built-in
Ports 2 x USB 3.0, HDMI 2.0, Ethernet, Power
Dimensions: 3.58 inches (9.8cm) x 6.26 inches (15.9cm) x 1.02 inches (2.593mm)
Weight Height: 3.58 in / 9.8cm, Width: 6.26 in / 15.9cm, Depth: 1.02 in / 2.593cm
OS: Android 9 Pie
Neem een chromecast, misschien is ie al aanwezig als een Android besturing op je TV zit
Samsung heeft geen Andoid tv's
Je hebt gelijk er zit waarschijnlijk Tizen 4.0 (smart Hub) besturing op.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer