Ma
door Marhel1 Jan 10, 2022 om 11:13
Elektronica & tv

Telefoon besteld niet leverbaar

Ik heb in november al een mobiele telefoon besteld. Tijdens het bestellen leek deze direct leverbaar, maar als snel bleek dit niet het geval te zijn. Heb op zich geen haast, maar inmiddels al twee keer bericht gehad dat de telefoon nog steeds niet leverbaar is en het ook onduidelijk is wanneer dit wel het geval gaat zijn. Mijn vraag is of ik in dit geval de koop kan annuleren en mijn geld dus terug ontvangen.

1201 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sira
door sira - Jan 10, 2022 om 11:23
2361 Antwoorden / 24 Vragen
3

Waar heeft u besteld? Op internet of in een winkel.
Indien op internet kan de telefoon toch geleverd worden als u annuleert. Levering en annulering lopen dan langs elkaar heen.
Indien in een winkel, misschien wel. Ik weet niet of u al hebt betaald. Overleg met de winkel.

Om welke telefoon gaat het? Het kan zijn dat deze nergens leverbaar is op dit moment?
Sinds de corona zijn er wereldwijd problemen met leveringen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2022 om 11:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen
1

(Corr.) Om te beginnen: Zie dit m.b.t. het beëindigen van een koopovereenkomst dat kortgezegd betekent dat u de verkoper een brief, aangetekend, zend waarin u levering vordert binnen 14 dagen en indien dat niet gebeurt u de overeenkomst als beëindigd zult beschouwen en u uw geld terugvordert. (Aannemend dat u betaald heeft) https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren  Men kan zich beroepen op overmacht en zie dan: 

Zoals ook steeds in media wordt gemeld is er nog steeds speake van leveringsproblemen door de Corona problematiek (gebrek aan chips) en transport. 
Van belang is hierbij waar u de telefoon heeft besteld m.a.w of dat een betrouwbare leverancier is, of een dropshipper die eerst zelf besteld als er een bestelling binnenkomt (kan wel betrouwbaar zijn) etc. Ik geef u nu een aantal verwijzingen naar de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

 

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie  doe melding bij de ACM 
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang. 

 

En zie verder voor nog meer info o.a.: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- 

 

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 

 : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

panter22
door panter22 - Jan 10, 2022 om 12:10
6599 Antwoorden / Vragen
2

Info:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd#:~:text=Hebt%20u%20het%20product%20na,hoeft%20het%20niet%20te%20betalen.
Je kunt natuurlijk eerst even bellen dat je van de koop af wilt en je geld terug wilt. Gaat de webshop akkoord, vraag dan even een schriftelijke bevestiging met de mededeling wanneer je je geld terug krijgt.
Gaan ze moeilijk doen, dan is de voorbeeldbrief in deze link een optie.
Je kunt de brief per mail sturen, maar als je geen bericht terug krijgt, dan pas via een aangetekende brief schrijven.
Je kunt direct een aangetekende brief schrijven, maar onderling oplossen is wel zo netjes en ook voordeliger. Een aangetekende brief is niet gratis.

user123
door user123 - Jan 10, 2022 om 13:33
1346 Antwoorden / 3 Vragen
1

Was de telefoon goedkoper dan bij de concurrentie ?

dan zal herroepen geen probleem zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer