Telefoon besteld niet leverbaar
Ik heb in november al een mobiele telefoon besteld. Tijdens het bestellen leek deze direct leverbaar, maar als snel bleek dit niet het geval te zijn. Heb op zich geen haast, maar inmiddels al twee keer bericht gehad dat de telefoon nog steeds niet leverbaar is en het ook onduidelijk is wanneer dit wel het geval gaat zijn. Mijn vraag is of ik in dit geval de koop kan annuleren en mijn geld dus terug ontvangen.
Waar heeft u besteld? Op internet of in een winkel.
Indien op internet kan de telefoon toch geleverd worden als u annuleert. Levering en annulering lopen dan langs elkaar heen.
Indien in een winkel, misschien wel. Ik weet niet of u al hebt betaald. Overleg met de winkel.
Om welke telefoon gaat het? Het kan zijn dat deze nergens leverbaar is op dit moment?
Sinds de corona zijn er wereldwijd problemen met leveringen.
(Corr.) Om te beginnen: Zie dit m.b.t. het beëindigen van een koopovereenkomst dat kortgezegd betekent dat u de verkoper een brief, aangetekend, zend waarin u levering vordert binnen 14 dagen en indien dat niet gebeurt u de overeenkomst als beëindigd zult beschouwen en u uw geld terugvordert. (Aannemend dat u betaald heeft) https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren Men kan zich beroepen op overmacht en zie dan:
Zoals ook steeds in media wordt gemeld is er nog steeds speake van leveringsproblemen door de Corona problematiek (gebrek aan chips) en transport.
Van belang is hierbij waar u de telefoon heeft besteld m.a.w of dat een betrouwbare leverancier is, of een dropshipper die eerst zelf besteld als er een bestelling binnenkomt (kan wel betrouwbaar zijn) etc. Ik geef u nu een aantal verwijzingen naar de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
En zie verder voor nog meer info o.a.: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
: deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
Info:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd#:~:text=Hebt%20u%20het%20product%20na,hoeft%20het%20niet%20te%20betalen.
Je kunt natuurlijk eerst even bellen dat je van de koop af wilt en je geld terug wilt. Gaat de webshop akkoord, vraag dan even een schriftelijke bevestiging met de mededeling wanneer je je geld terug krijgt.
Gaan ze moeilijk doen, dan is de voorbeeldbrief in deze link een optie.
Je kunt de brief per mail sturen, maar als je geen bericht terug krijgt, dan pas via een aangetekende brief schrijven.
Je kunt direct een aangetekende brief schrijven, maar onderling oplossen is wel zo netjes en ook voordeliger. Een aangetekende brief is niet gratis.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer