janwanschers
door janwanschers Sep 9, 2012 om 17:47
Elektronica & tv

T.v.beeld

Hallo ik heb geregeld dat het t.v beeld blokken geeft dan is het geluid ook niet dit alleen bij de comerciele zenders ik ben bij u.p.c

1078 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo janwanschers,

En wat zegt UPC? Wellicht een storing? En zo niet, heb je dit probleem al lang? Gebruik je wel goede coaxkabels met goede, metalen connectors? (dus niet die goedkope coaxkabels van de bouwmarkt met die plastic connectors)

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ze sturen een monteur die met alles door en zegt dat het van buiten komt

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dan Janwanchers gewoon zegt, dat hij geregeld de "reklame blokken" op zijn tv ziet .En dat als er reklame te zien is, het volume van het geluid omhoog gaat.
Klopt Janwanchers, dat gebeurd bij iedereen.
Ik denk niet dat UPC daar iets aan kan doen. Maar je kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd even bellen.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh, toch niet? (zag het 2de berich te laat)

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of wel?
Schrijf jij nu: ze sturen een monteur die meteen alles door heeft en zegt dat het van buiten komt?

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op zondag 9 sep 2012, 19:06: Of wel?
Schrijf jij nu: ze sturen een monteur die meteen alles door heeft en zegt dat het van buiten komt?

Nee, hij schrijft: monteur meet alles door enz. enz.

En nee, hij heeft het niet over reclameblokken.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

janwanschers schreef op zondag 9 sep 2012, 18:47: ze sturen een monteur die meet alles door en zegt dat het van buiten komt

En dan? Met alleen een constatering dat het van buiten komt, kom je niet ver.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

En hoe moeten we 'van buiten' interpreteren?
Komt het via de kabel 'van buiten' naar binnen? In dat geval valt het onder de verantwoording van UPC.
Of wordt er bedoeld dat de storing binnenshuis 'van buiten' de kabel op de kabel instraalt en dan storing veroorzaakt? In dat geval ben je zelf verantwoordelijk en ligt het aan de kwaliteit van je bekabeling.

Freya

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit die TV met die zwarte vlekken?

Is het dan de Philips 37pf9731 met die zwarte vlekken of de Philips 42pfl7696/12 met zwarte vlekken?

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben het hier over slecht ontvangst van (waarschijnlijk) digitale tv: Als het signaal dermate slecht is of gestoord wordt (bijvoorbeeld door een electriciteitsmast of een GSM zendmast) kan digitale tv schokkerig worden.

Dat het de commerciële zenders zijn heeft puur met de doorgifte van het signaal te maken (moet misschien van ver komen en wordt steeds versterkt doorgestuurd net zoals een repeater doet, je krijgt dan wel signaaldegradatie naarmate het signaal vaker wordt doorgestuurd). Als de monteur zegt dat de storing van buitenaf komt bedoeld hij dus dat er ergens in de omgeving of in de grond een verstorend veld zit (zoals ik eerder noemde) aangezien digitale tv over een veel smallere band wordt verzonden is het ook veel gemakkelijker te storen. Onze oude analoge signalen hadden véél meer bandbreedte en een storing resulteerde dan in een slechter beeld voordat het helemaal wegviel. Bij digitaal mis je dan pakketjes van de stroom (het 'streamen') en daar verslikt een decoder zich op.

Ga eens rondneuzen rond het huis of je iets ziet wat zou kunnen storen en of dat misschien verholpen kan worden, vraag ook buren of ze problemen ondervinden. Ik heb zelf Digitenne en die commerciële zenders staan bij mij vaak eventjes stil.. Het verschuiven van de antenne is soms al genoeg om het signaal weer optimaal te krijgen (of een buitenantenne nemen).

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

ramonnetje schreef op zondag 9 sep 2012, 22:21: Het verschuiven van de antenne is soms al genoeg om het signaal weer optimaal te krijgen (of een buitenantenne nemen).

Goed verhaal. Commerciële zenders die van ver komen en het verschuiven van de antenne.

Slechts 1 klein minpuntje

UPC levert via de kabel.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

janwanschers schreef op zondag 9 sep 2012, 18:47: ze sturen een monteur die met alles door en zegt dat het van buiten komt

UPC heeft een monteur gestuurd, die alles meteen door had ect.

janwanschers schreef op zondag 9 sep 2012, 17:47: Hallo ik heb geregeld dat het t.v beeld blokken geeft dan is het geluid ook niet dit alleen bij de comerciele zenders ik ben bij u.p.c

Jan bedoelt dat hij het bij UPC zo geregeld heeft dat tijdens de reklameblokken het geluid hetzelfe blijft en dit is niet alleen bij de commerciele zenders.

Dit was geen vraag maar een TIP.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op zondag 9 sep 2012, 23:25: ....
Jan bedoelt dat hij het bij UPC zo geregeld heeft dat tijdens de reklameblokken het geluid hetzelfe blijft en dit is niet alleen bij de commerciele zenders.

Dit was geen vraag maar een TIP.

Verbazingwekkend dat jij dit uit de beperkte informatie van de TS haalt..... Nog los van het feit dat ik betwijfel of een UPC-monteur dit überhaupt bij een klant zou kunnen instellen/aanpassen.
Ik lees er toch iets anders in, maar misschien horen we het nog.....

Freya

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op zondag 9 sep 2012, 23:25:
Jan bedoelt dat hij het bij UPC zo geregeld heeft dat tijdens de reklameblokken het geluid hetzelfe blijft en dit is niet alleen bij de commerciele zenders.

Dit was geen vraag maar een TIP.

Even een lesje in "janwanchers"

In normaal nederlands zou er staan:

Het gebeurt geregeld (dus vaak) dat ik op TV blokken te zien krijg. Als dat gebeurt is ook het geluid niet je dat (dus slecht).
Ik heb dit probleem alleen bij de commerciële zenders. Mijn provider is UPC.

Ieder ander zou dan nog vragen om tips of hier iets aan te doen is, maar jan is meestal na twee tellen typen wel buiten adem, dus staccato berichten zijn het maximale.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 02:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op zondag 9 sep 2012, 23:25:
janwanschers schreef op zondag 9 sep 2012, 18:47: ze sturen een monteur die met alles door en zegt dat het van buiten komt

UPC heeft een monteur gestuurd, die alles meteen door had ect.

janwanschers schreef op zondag 9 sep 2012, 17:47: Hallo ik heb geregeld dat het t.v beeld blokken geeft dan is het geluid ook niet dit alleen bij de comerciele zenders ik ben bij u.p.c

Jan bedoelt dat hij het bij UPC zo geregeld heeft dat tijdens de reklameblokken het geluid hetzelfe blijft en dit is niet alleen bij de commerciele zenders.

Dit was geen vraag maar een TIP.

**ZUCHT**

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 08:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 10 sep 2012, 00:20: Even een lesje in "janwanchers"

In normaal nederlands zou er staan:

Het gebeurt geregeld (dus vaak) dat ik op TV blokken te zien krijg. Als dat gebeurt is ook het geluid niet je dat (dus slecht).
Ik heb dit probleem alleen bij de commerciële zenders. Mijn provider is UPC.

Ieder ander zou dan nog vragen om tips of hier iets aan te doen is, maar jan is meestal na twee tellen typen wel buiten adem, dus staccato berichten zijn het maximale.

?Geen speld tussen te krijgen. Dat er nog mensen zijn die de moeite nemen toch een antwoord te geven is prijzenswaardig, bij mij staat ie op de negeerlijst.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo julie kunnen mij nu wel afkaaten maar voor mij is dit een overwinning met schrijven 2jaar geleden kon ik niet lezen en schrijven dus niet afkaaten ik doe mijn best

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

jan, je wordt niet afgekaat.

Het gaat niet om hoe je schrijft maar wat je schrijft. Ieder onderwerp dat je start kenmerkt zich door summiere informatie en ook nu dus weer.

Je hebt al eerder melding gemaakt van 2 verschillende types TV's met zwarte vlekken. Nu heb je dus weer een TV met blokken. Gaat het dan om 1 van die eerdere twee TV's of is dit weer een andere?

Als volgens de monteur het probleem van buiten komt, waarom wordt het dan niet opgelost?
Waarom stel je überhaupt de vraag hier als het probleem al duidelijk is? Het komt van buiten. UPC is dus de aangewezen kandidaat om dit op te lossen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik schrijf graag nu ik het kan dus niet meer afkaten

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jan, je hebt 42 vragen gesteld en 91 antwoorden gegeven.

Ik kan wel lezen en schrijven.

Behalve 3 tv's, ook 3 maal het pladfond in 1 jaar proberen te latexen.

Je vragen zijn onduidelijk.

Je antwoorden op vragen van andere zijn onduidelijk.

Hierdoor wek je bij mij de indruk, dat je dat met opzet doet.

Ook de wijze waarop je vaak een topic afsluit.
Je laat diegenen die gereageerd hebben in het ongewisse.

(afkaaten moet waarschijnlijk zijn afkatten)

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op maandag 10 sep 2012, 11:54: Jan, je hebt 42 vragen gesteld en 91 antwoorden gegeven.

Ik kan wel lezen en schrijven.

Behalve 3 tv's, ook 3 maal het pladfond in 1 jaar proberen te latexen.

Je vragen zijn onduidelijk.

Je antwoorden op vragen van andere zijn onduidelijk.

Hierdoor wek je bij mij de indruk, dat je dat met opzet doet.

Ook de wijze waarop je vaak een topic afsluit.
Je laat diegenen die gereageerd hebben in het ongewisse.

(afkaaten moet waarschijnlijk zijn afkatten)