Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
En wat zegt UPC? Wellicht een storing? En zo niet, heb je dit probleem al lang? Gebruik je wel goede coaxkabels met goede, metalen connectors? (dus niet die goedkope coaxkabels van de bouwmarkt met die plastic connectors)
Ik denk dan Janwanchers gewoon zegt, dat hij geregeld de "reklame blokken" op zijn tv ziet .En dat als er reklame te zien is, het volume van het geluid omhoog gaat. Klopt Janwanchers, dat gebeurd bij iedereen. Ik denk niet dat UPC daar iets aan kan doen. Maar je kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd even bellen.
trend spray schreef op zondag 9 sep 2012, 19:06: Of wel? Schrijf jij nu: ze sturen een monteur die meteen alles door heeft en zegt dat het van buiten komt?
Nee, hij schrijft: monteur meet alles door enz. enz.
En hoe moeten we 'van buiten' interpreteren? Komt het via de kabel 'van buiten' naar binnen? In dat geval valt het onder de verantwoording van UPC. Of wordt er bedoeld dat de storing binnenshuis 'van buiten' de kabel op de kabel instraalt en dan storing veroorzaakt? In dat geval ben je zelf verantwoordelijk en ligt het aan de kwaliteit van je bekabeling.
We hebben het hier over slecht ontvangst van (waarschijnlijk) digitale tv: Als het signaal dermate slecht is of gestoord wordt (bijvoorbeeld door een electriciteitsmast of een GSM zendmast) kan digitale tv schokkerig worden.
Dat het de commerciële zenders zijn heeft puur met de doorgifte van het signaal te maken (moet misschien van ver komen en wordt steeds versterkt doorgestuurd net zoals een repeater doet, je krijgt dan wel signaaldegradatie naarmate het signaal vaker wordt doorgestuurd). Als de monteur zegt dat de storing van buitenaf komt bedoeld hij dus dat er ergens in de omgeving of in de grond een verstorend veld zit (zoals ik eerder noemde) aangezien digitale tv over een veel smallere band wordt verzonden is het ook veel gemakkelijker te storen. Onze oude analoge signalen hadden véél meer bandbreedte en een storing resulteerde dan in een slechter beeld voordat het helemaal wegviel. Bij digitaal mis je dan pakketjes van de stroom (het 'streamen') en daar verslikt een decoder zich op.
Ga eens rondneuzen rond het huis of je iets ziet wat zou kunnen storen en of dat misschien verholpen kan worden, vraag ook buren of ze problemen ondervinden. Ik heb zelf Digitenne en die commerciële zenders staan bij mij vaak eventjes stil.. Het verschuiven van de antenne is soms al genoeg om het signaal weer optimaal te krijgen (of een buitenantenne nemen).
ramonnetje schreef op zondag 9 sep 2012, 22:21: Het verschuiven van de antenne is soms al genoeg om het signaal weer optimaal te krijgen (of een buitenantenne nemen).
Goed verhaal. Commerciële zenders die van ver komen en het verschuiven van de antenne.
janwanschers schreef op zondag 9 sep 2012, 18:47: ze sturen een monteur die met alles door en zegt dat het van buiten komt
UPC heeft een monteur gestuurd, die alles meteen door had ect.
janwanschers schreef op zondag 9 sep 2012, 17:47: Hallo ik heb geregeld dat het t.v beeld blokken geeft dan is het geluid ook niet dit alleen bij de comerciele zenders ik ben bij u.p.c
Jan bedoelt dat hij het bij UPC zo geregeld heeft dat tijdens de reklameblokken het geluid hetzelfe blijft en dit is niet alleen bij de commerciele zenders.
trend spray schreef op zondag 9 sep 2012, 23:25: .... Jan bedoelt dat hij het bij UPC zo geregeld heeft dat tijdens de reklameblokken het geluid hetzelfe blijft en dit is niet alleen bij de commerciele zenders.
Dit was geen vraag maar een TIP.
Verbazingwekkend dat jij dit uit de beperkte informatie van de TS haalt..... Nog los van het feit dat ik betwijfel of een UPC-monteur dit überhaupt bij een klant zou kunnen instellen/aanpassen. Ik lees er toch iets anders in, maar misschien horen we het nog.....
trend spray schreef op zondag 9 sep 2012, 23:25: Jan bedoelt dat hij het bij UPC zo geregeld heeft dat tijdens de reklameblokken het geluid hetzelfe blijft en dit is niet alleen bij de commerciele zenders.
Dit was geen vraag maar een TIP.
Even een lesje in "janwanchers"
In normaal nederlands zou er staan:
Het gebeurt geregeld (dus vaak) dat ik op TV blokken te zien krijg. Als dat gebeurt is ook het geluid niet je dat (dus slecht). Ik heb dit probleem alleen bij de commerciële zenders. Mijn provider is UPC.
Ieder ander zou dan nog vragen om tips of hier iets aan te doen is, maar jan is meestal na twee tellen typen wel buiten adem, dus staccato berichten zijn het maximale.
janwanschers schreef op zondag 9 sep 2012, 18:47: ze sturen een monteur die met alles door en zegt dat het van buiten komt
UPC heeft een monteur gestuurd, die alles meteen door had ect.
janwanschers schreef op zondag 9 sep 2012, 17:47: Hallo ik heb geregeld dat het t.v beeld blokken geeft dan is het geluid ook niet dit alleen bij de comerciele zenders ik ben bij u.p.c
Jan bedoelt dat hij het bij UPC zo geregeld heeft dat tijdens de reklameblokken het geluid hetzelfe blijft en dit is niet alleen bij de commerciele zenders.
winterman schreef op maandag 10 sep 2012, 00:20: Even een lesje in "janwanchers"
In normaal nederlands zou er staan:
Het gebeurt geregeld (dus vaak) dat ik op TV blokken te zien krijg. Als dat gebeurt is ook het geluid niet je dat (dus slecht). Ik heb dit probleem alleen bij de commerciële zenders. Mijn provider is UPC.
Ieder ander zou dan nog vragen om tips of hier iets aan te doen is, maar jan is meestal na twee tellen typen wel buiten adem, dus staccato berichten zijn het maximale.
?Geen speld tussen te krijgen. Dat er nog mensen zijn die de moeite nemen toch een antwoord te geven is prijzenswaardig, bij mij staat ie op de negeerlijst.
Hallo julie kunnen mij nu wel afkaaten maar voor mij is dit een overwinning met schrijven 2jaar geleden kon ik niet lezen en schrijven dus niet afkaaten ik doe mijn best
Het gaat niet om hoe je schrijft maar wat je schrijft. Ieder onderwerp dat je start kenmerkt zich door summiere informatie en ook nu dus weer.
Je hebt al eerder melding gemaakt van 2 verschillende types TV's met zwarte vlekken. Nu heb je dus weer een TV met blokken. Gaat het dan om 1 van die eerdere twee TV's of is dit weer een andere?
Als volgens de monteur het probleem van buiten komt, waarom wordt het dan niet opgelost? Waarom stel je überhaupt de vraag hier als het probleem al duidelijk is? Het komt van buiten. UPC is dus de aangewezen kandidaat om dit op te lossen.
Mijn stiefmoeder is overleden En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens Mijn vader is sinds 2008 dood En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten Dat moet nu dus verrekend worden
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst
Lees meer
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen. Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer