Sn
door Snorfietser Feb 3, 2022 om 13:54
Elektronica & tv

Waarom geen ontangst van ESPN 1 bij Ziggo basispakket ) ontvangst via Humax

Mijn tv is ongeschikt voor ontvangst van Ziggo, daarom werkt een module niet en ben ik afhankelijk voor
de ontvangst vh signaal via een Humax kastje.

https://www.ziggo.nl/campagne/espn

Groots kwam Ziggo met de aankondiging dat klanten nu gratis ESPN 1 kunnen kijken, de slogan was
dat alles vanzelf zou gaan.
Echter niet voor mij, na telefonisch overleg weigeren ze om gratis voor mij een oplossing te bieden.
De oplossing die Ziggo bied is om mijn abonnement  te wijzigen waardoor ik een mediabox ontvang.. De extra kosten zouden dan 9 euro per maand
bedragen en dat alleen maar om 1 zender te ontvangen.

Ik ga hier niet mee akkoord en vraag hiermee uw aandacht

Met vriendelijke groet,

Pieter.

5769 26 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 3, 2022 om 14:10
16885 Antwoorden / 202 Vragen

?? Waarom is uw TV niet geschikt voor ontvangst van Ziggo? Kan/mag ik aannemen dat u daarmee de digitale ontvangst bedoelt en daarvoor een mediabox nodig is die op uw TV wordt aangesloten? Er is geen enkele provider meer die nog een analoog signaal levert en de aansluiting van de TV op de mediabox kan dan via diverse mogelijkheden zoals HDMI, DIN aansluiting etc.
En ESPN kan voor zovder ik nu ook lees alleen maar via de mediabox https://tweakers.net/nieuws/191664/ziggo-voegt-espn-1-volgende-week-gratis-toe-aan-tv-abonnementen.html . Zonder Ziggo TV abonnement kan ook maar dan via download met PC of smart TV. Zie ook nog dit dat mogelijk m.b.t. Ziggo achterhaald is https://espnnl.zendesk.com/hc/nl-nl/articles/360018507879-Kan-ik-de-ESPN-app-op-Android-TV-of-Apple-TV-gebruiken-

 Uw vraag blijkt onduidelijk te zijn omdat u via HUMAX wel degelijk alle zenders kunt bekijken maar een mogelijk aanbod van 1 zender via ESPN dus niet. https://espnnl.zendesk.com/hc/nl-nl/articles/360018507879-Kan-ik-de-ESPN-app-op-Android-TV-of-Apple-TV-gebruiken-  De HUMAX is een mediabox type. Humax IRHD 5300c | Klantenservice | Ziggo  Uw TV is dus wel geschikt voor ontvangst van TV via de Ziggo kabel.

justmeagain
door justmeagain Feb 3, 2022 om 21:50
623 Antwoorden / 8 Vragen

De tv hoeft niet voor Ziggo geschikt te zijn. Heel veel importmodellen ondersteunen geen ci"modules. Dan ben je hier dan ook op een extern kastje/decoder/Pvr aangewezen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 4, 2022 om 09:35
16885 Antwoorden / 202 Vragen

?? Is niet iedere TV geschikt voor ontvangst via kabel? Hoe dan ook, wel met een 'box' indien het geen smart TV is. Ik heb ook geen Smart TV en mijn TV is wel degelijk ook geschikt voor Ziggo ontvangst of via mijn huidige provider met setup box. Waarmee normaliter ook nog kan worden opgenomen.
 Daarbij heeft vraagsteller het bovendien niet over een insteek mogelijkheid voor een ci kaart. Ts, benut een Humax en dat is een interactieve HD ontvanger en feitelijk is dat ook een mediabox https://www.bing.com/videos/search?q=humax+ziggo&qpvt=humax+ziggo&FORM=VDRE.

Sn
door Snorfietser - Feb 3, 2022 om 14:17
6 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de digitale ontvangst maak ik dus gebruik van het Humax kastje

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Feb 3, 2022 om 14:21
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn zoveel Humax decoders. Welke heb je en welk t.v. pakket heb je.

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2022 om 14:23
11569 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt met de andere next box veel meer ontvangen en doen,   u heeft echter alleen oog voor espn. Dat u hief alleen niet mee accoord gaat, tja, 9 euro per maand is niet meer als 3 biertjes in kroeg of 1 pakje rookwaren.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 3, 2022 om 14:28
2094 Antwoorden / Vragen

Je televisie is ongeschikt en je wil geen Mediabox. Waarom is dat een probleem van Ziggo? Dat is je eigen keuze en als veel mensen hebt je blijkbaar moeite de consequenties van je eigen keuze te aanvaarden.
Omdenken! Je spaart €9 per maand uit en het enige dat je daarvoor inlevert is ESPN. Gouden deal.

Sn
door Snorfietser - Feb 3, 2022 om 14:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

Met alle Humax modellen kan je geen ESPN 1 ontvangen en ik heb bewust voor het Basispakket van
Ziggo gekozen; Ziggo heeft dit in het Basispakket opgenomen

Be
door Ben22 Feb 3, 2022 om 15:38
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb 3 hunax kastjes (3x 5300C) en ontvang ESPN 1 op alle drie.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 3, 2022 om 18:30
2094 Antwoorden / Vragen

"Ziggo heeft dit in het Basispakket opgenomen"

Inderdaad met de voorwaarde dat je een Ziggo gecertificeerde TV hebt en anders moet je een Mediabox gebruiken en niet een Humax kastje uit het stenen tijdperk. Het is gewoon kiezen of kabelen, juridisch heeft men het echt wel dichtgetimmerd en iemand die doodvalt over een kastje gaat toch niet rechten met een uiterst onzekere afloop.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 3, 2022 om 14:54
7210 Antwoorden / 3 Vragen

ESPN 1 moet via het Humax kastje op kanaal 421 automatisch te zien  zijn.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/ESPN-in-basispakket-Ziggo/td-p/895740

Donuts
door Donuts - Feb 3, 2022 om 15:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik lees dat je minimaal TV Start moet hebben https://www.ziggo.nl/campagne/espn

Jij hebt het over een basispakket. Bedoel je daarmee Kabel TV? Met dat abonnement ontvang je geen ESPN 1.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv

ro
door ronny530 - Feb 3, 2022 om 15:49
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Als u alleen een basis pakket heeft dan zit ESPN inderdaad niet in dat pakket. Heeft u van Ziggo een Humax ontvanger gekregen omdat het analoge tv signaal van de kabel is gehaald dan kunt u Ziggo niet dwingen om ESPN toe te voegen want u heeft niet het juiste abonnement afgesloten.

Sn
door Snorfietser - Feb 3, 2022 om 16:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

TV plus Intetnet & vastbellen

panter22
door panter22 - Feb 3, 2022 om 16:52
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt tv start gekozen.
TV Start wordt geleverd met een digitale insteekkaart: de CI+ module.
Check of je tv geschikt is
De CI+ Module installeer je heel eenvoudig direct in een daarvoor geschikt televisietoestel. Je steekt de kaart in de module en die steek je eenvoudig in je tv. Check wel even of je televisie geschikt is.
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start
Je hebt voordat je het abonnement hebt genomen niet gekeken op je tv geschikt was voor dit abonnement,
Je zult een duurder abonnement moeten nemen die wel geschikt is voor jouw tv.
Of je houdt dit abonnement en betaalt elke maand €28,45, maar je kunt er niets mee.
Of je koopt een tv waar de module wel in past.
Aan jou de keus,

ro
door ronny530 - Feb 3, 2022 om 17:26
2794 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft tv, internet en vast bellen dat zijn m.i. al een lang geleden afgesloten diensten waarbij op het basis tv abonnement internet en vast bellen zijn toegevoegd. Als dat het geval is wordt het toch eens tijd om na te gaan of een drie in één pakket van Ziggo een betere optie is of als u dat niet wenst het niet kunnen kijken naar ESPN voor lief te nemen.

Donuts
door Donuts - Feb 3, 2022 om 17:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote : TV plus Internet & vast bellen

Sorry, je bent nog niet duidelijk. Welk t.v. pakket heb je? Daar gaat het namelijk om.
Dus Kabel TV of TV Start?

Sn
door Snorfietser - Feb 3, 2022 om 19:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik maak gebruik van  Kabel tv & internet van Ziggo; wil mijn Humax gratis omruilen voor een Mediabox ;
een CI + module heb ik.

va
door vanlotjegetikt Feb 3, 2022 om 20:55
809 Antwoorden / Vragen

.

Gr
door Grunn1 Feb 3, 2022 om 21:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

.

Gr
door Grunn1 - Feb 3, 2022 om 21:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Omruilen kan niet om de eenvoudige reden dat het humax kastje jouw eigendom is en de mediabox is van Ziggo die je in bruikleen krijgt bij een abonnement. Je zal als je een mediabox wil je pakket moet omzetten naar minimaal Internet en tv start met een mediabox a 53 euro per maand. Voor de rest kan je hoog of laag springen maar zo werkt het en niet anders.

va
door vanlotjegetikt - Feb 4, 2022 om 07:29
809 Antwoorden / Vragen

Ts refereert aan een reclame uiting en ja daar zitten kleine lettertjes of een * bij.

panter22
door panter22 - Feb 4, 2022 om 07:47
6599 Antwoorden / Vragen

Dus je hebt kabel tv. Kijk je op de site van Ziggo, dan staat er bij ESPN1:
Alleen met minimaal tv start of een standaardabonnement.
https://www.ziggo.nl/campagne/espn
Aan die eis voldoe je niet. Dus blijft alles zoals het is.

Re
door Replayt - Feb 4, 2022 om 08:13
4 Antwoorden / Vragen

Mocht een Humax of andere mediabox een struikelblok zijn: het is ook mogelijk om te streamen (weet niet helemaal zeker of ESPN hieronder valt) via de Chromecast.

Zo kun je vanuit de Ziggo Go-app (maar ook andere apps) streamen naar de tv. Enige vereiste is een werkende internetverbinding en - in dit geval een Ziggo inlog. Meer info over Ziggo en Chromecast.

De Chromecast dien je wel zelf aan te schaffen in de aanbieding vanaf ~ € 30, de meest uitgebreide versie (incl. afstandsbediening) wordt in Nederland aangeboden voor ~ € 80.

Info over de verschillen en mogelijkheden kun je hier vinden: https://chromefans.nl/chromecast-kopen/

Hopelijk kun je hier iets mee!

panter22
door panter22 Feb 4, 2022 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

Ts heeft ESPN1 niet in zijn (kabel)abonnement.

Donuts
door Donuts - Feb 4, 2022 om 08:52
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Ik maak gebruik van  Kabel tv & internet van Ziggo; wil mijn Humax gratis omruilen voor een Mediabox.

En kosteloos omruilen kan dus niet. De Mediabox krijg je bij een duurder Start TV abonnement. Het voorstel van de medewerker is dus correct. Bij je eigen link in je openingspost staat ook aangegeven dat je minimaal een Start TV abonnement moet hebben.

ro
door ronny530 - Feb 4, 2022 om 12:49
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Maar toch als u een CI+ module heeft dan heeft u ook een digitaal tv abonnement en moet ESPN te kijken zijn. Ik gebruik 2 CI+ modules want ik wil zo'n mediabox nog niet gratis hebben en net even geprobeerd of ESPN te kijken is en jawel op kanaal 421. U schijft dat uw tv niet Ziggo geschikt is maar waarom heeft u dan voor een CI+ module gekozen en niet voor een mediabox. Tv's die voor de Nederlandse markt bedoeld zijn en een CI+ ingang hebben zijn geschikt voor Ziggo en is een Humaxkastje helemaal niet nodig. Wat u zou kunnen doen is de CI+ module nogmaals proberen de antenne kabel op de tv aansluiten en de digitale zenders opnieuw opzoeken (op de website van ziggo kunt u de netwerkfrequentie voor uw regio vinden) en zodra de tv om die frequentie vraagt invullen, daarna vraagt de tv om de zender ID en daar vult u 05555 of 5555 al naar gelang het merk tv en dan op start zoeken drukken. Alle beschikbare zenders worden geinstalleerd en op volgorde gezet en kunt u de tv bedienen zonder Humaxkastje. Ideaal geen twee afstandsbedieningen op tafel en ook geen stroomverbruik van zo'n kastje meer. Mocht u toch een tv hebben die echt niet Ziggo geschikt is dan kunt u als Ziggo de CI+ module in bruikleen heeft gegeven alsnog om laten ruilen voor een mediabox waarbij u de CI+ module retour dient te sturen.

panter22
door panter22 - Feb 4, 2022 om 15:05
6599 Antwoorden / Vragen

Hier kun je zien welke zenders in welk pakket beschikbaar zijn.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

Sn
door Snorfietser - Feb 4, 2022 om 15:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de info Ronny530; type Akai tv is ongeschikt ,
Ik heb destijds niet kunnen kiezen tussen een CI +module of een mediabox.
Ziggi weigert om de boel om te ruilen. Ze stellen voor om een duurder pakket ( 9 euro p/m )
te nemen, zodat ik ESPN 1 kan ontvangen

Gr
door Grunn1 Feb 5, 2022 om 09:23
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ziggo weigert niks want je hebt destijds gekregen waar je om gevraagd hebt.
Je weigert zelf om te zorgen voor geschikte apparatuur te zorgen. Koop een nieuwe tv die wel geschikt is.
Zoals ik al eerder heb geschreven, de Humax is je eigendoem en de nieuwe mediaboxen niet en die kan je alleen huren. Omruilen kan dus niet.

Sn
door Snorfietser - Feb 4, 2022 om 15:51
6 Antwoorden / 1 Vragen

Kan wel naar ESPN1 kijken via Ziggo to go

ro
door ronny530 - Feb 5, 2022 om 08:29
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Ziggo kan dus wel ESPN1 leveren maar uw Akai tv is niet Ziggo geschikt dus feitelijk legt u uw probleem op het bord zan Ziggo neer en eist dat Ziggo uw probleem op gaat lossen. Zo werkt het helaas niet want u had bij aanschaf van de tv kunnen weten dat de tv niet voor Ziggo geschikt was. U heeft vier mogelijkheden, een gebruikte mediabox kopen en de smartcard van de CI+module wisselen in de hoop dat het werkt, een mediastreamer aanschaffen maar dan moet de tv wel over een HDMI poort beschikken, een ander abonnement kiezen of de duurste optie een Ziggo geschikte tv kopen en dat allemaal om ESPN1 te kunnen kijken.

Donuts
door Donuts - Feb 5, 2022 om 09:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Ziggo weigert om de boel om te ruilen.

Nee, Ziggo weigert niets. JIJ weigert het - duurdere - abonnement af te sluiten dat je nodig hebt om ESPN1 op je t.v. te kunnen ontvangen.