Se
door SebastiaanP Dec 5, 2015 om 13:46
Elektronica & tv

Waarom kan Ziggo de datum van een automatische incasso niet aanpassen?

Mijn automatische incassodatum van Ziggo is precies twee dagen voordat mijn salaris wordt gestort. Ik vind dit onhandig. Toen ik Ziggo vroeg dit aan te passen, kreeg ik het antwoord dat dit niet mogelik was. Ze delen de klanten in groepen en koppelen een afschrijftermijn aan een bepaalde groep. Eenmaal is zo n groep geplaatst, kan de datum niet worden aangepast.

Waarom wil Ziggo dit niet? Waarom willen ze een klant niet tegemoet komen? Heb je hier als klant iets over te zeggen (rechten)?

17883 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 5, 2015 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wanneer vind bij jou dan de incasso plaats? Bij mij is dat nl. pas op de 28/29e van de maand.

mahadma
door mahadma - Dec 5, 2015 om 13:55
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Wanneer wordt uw salaris dan gestort en wanneer wordt er geïncasseerd? Wellicht kunt u (al of niet stapsgewijze) één maand beschikbaar (lees 'over') krijgen op uw rekening.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 5, 2015 om 16:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Stort het bedrag op jouw spaarreking en laat weer terugboeken net 'n dag voor de betaling, kun je geheel automatisch instellen. En het mooie hieraan is dat je dan helemaal zelf het 'probleem' opgelost hebt.

me
door mein33 - Dec 6, 2015 om 13:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U vindt het onhandig dat de incassodatum twee dagen eerder is dan u uw salaris gestort krijgt.

Maar draai dat eens om, de incassodatum is pas 28 of 29 dagen later dan de datum waarop ik mijn salaris heb ontvangen.

U moet er alleen voor zorgen dat u de abonnementskosten voor Ziggo in die tijd nergens anders besteed.

sy
door sylvia_71 - Dec 8, 2015 om 20:43
288 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het geld toch gewoon apart houden? Betalen moet je toch. En als je wil betalen wanneer het jou uitkomt dan moet je een ander betaalwijze kiezen, dus handmatig betalen via een acceptgiro ( dus een papieren factuur) of een digitale factuur. Het ene is niet gratis en het andere wel.

pi
door pieterwolters - Dec 9, 2015 om 07:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is het probleem nu eigenlijk? Het is een maandelijkse uitgave, en je hebt maandelijkse inkomsten. Dan past het toch gewoon? Is slecht een kwestie van financieele planning, en daar is Ziggo niet voor verantwoordelijk. Wat jij wilt is uiteindelijk alleen maar kostenverhogend.

domantwoord
door domantwoord Mar 11, 2016 om 17:08
192 Antwoorden / 0 Vragen

is ook mijn idee !!

zoekster
door zoekster - Dec 9, 2015 om 10:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is nu eenmaal zo dat sommige mensen erg krap zitten aan het eind van de maand vlak voor het storten van het salaris. Bij mij haalt Ziggo het er op de helft van de maand af, dus het is inderdaad zo dat er schijven zijn, aangezien carola.83 de rekening aan het einde van de maand krijgt.

Alle goede raad hier ten spijt, ga ik er maar vanuit dat het u gewoonweg niet lukt 2 dagen voor uw salarisstorting. Het stikt van dat soort mensen en daar kunnen we hier allemaal belerende taal op los laten, helpt geen zier. U kort liever wat meer op de variabele lasten als u krap zit en dat kan ik begrijpen.

Omdat u het niet voor elkaar schijnt te krijgen om deze datum 2 dagen te verzetten bij Ziggo, kunt u ook overwegen om uw abo op te zeggen.  Gewoon bellen. Meestal komt er dan toch een oplossiing. Al diverse keren op het Ziggo forum gezien, nood breekt wet, ook bij Ziggo.

Cookies
door Cookies Dec 9, 2015 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien is de incassodatum ook verschillend bij oud-ziggo en oud-upc klanten.

pe
door petra en richard janssen - Mar 11, 2016 om 06:32
1 Antwoorden / Vragen

Dat kunnen ze wel, want waarom kunnen ze wel iedere maand op een andere datum incasseren? En ziggo incasseer steeds vroeger...eerst rond de 22 of 21 ste...nu zag ik al in de bank staand de 15e....? Ik hoef toch als klant niet mee akkoord te gaan?
en ja betalen moet je toch...maar ziggo kan wel datums aanpassen en als wij het vragen kan hetniet dusssss wordt het een principe kwestie!!

fl
door flessebon - Mar 11, 2016 om 09:24
418 Antwoorden / 7 Vragen

Waarom wil Ziggo dit niet?
Dat kan alleen de klantenservice van Ziggo beantwoorden.

Waarom willen ze een klant niet tegemoet komen?
Zie boven.

Heb je hier als klant iets over te zeggen (rechten)?
Nee.

domantwoord
door domantwoord Mar 11, 2016 om 17:12
192 Antwoorden / 0 Vragen

wat is tegemoet komen??  ........ik wil misschien wel wekelijks betalen behalve in december, dan liever om de 14 dagen.. en ohhhh..... liefst niet net na de vakantie als het kan..........

holstein
door holstein - Mar 11, 2016 om 10:22
922 Antwoorden / 16 Vragen

En toch vind ik dat dit "probleem" niet bestaat, het is een gevoelskwestie volgens mij, want bekijk het nu eens zo, je hebt je salaris nog niet, maar dan staat het geld voor Ziggo toch nog op de bank of ben je geneigd het uit te geven, de datum maakt niks uit toch?

gerbera
door gerbera - Mar 11, 2016 om 16:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Kan mij bij uw wens wel wat voorstellen. Denk je nog een paar centen te hebben voor noodzakelijke aankoop vergeet je Ziggo makkelijk. Wordt het in het begin van de salarismaand afgehouden dan heb je het niet meer en kun je het ook niet uitgeven. Snap niet dat dit bij Ziggo niet kan, denk eerder dat ze het niet willen. Is blijkbaar iets te veel gevraagd u in een andere groep in te delen.

lo
door lopaka - Mar 11, 2016 om 16:59
70 Antwoorden / 47 Vragen

Stop je automatische incasso en betaal elke maand zelf via hun site

domantwoord
door domantwoord - Mar 11, 2016 om 17:05
192 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sterl voor dat alle afschrijvingen de dag na de salarisstorting worden gedaan zodat de rest van de maand de rekeningen netjes leeg zijn.......tsjonge wat een onzin zeg, de eerste of de laatste dag van de maand, wat maakt dat nu toch uit?? als je dit geld op de laatste dag niet meer hebt en het zou worden aangepast kom je het dus ergens anders te kort.... lood om oud ijzer?  probleemverschuiven??  gaten met gaten vullen???  enz. enz. enz.

één keer beter opletten en het hele probleem is de wereld uit lijkt me en anders klopt er iets niet in uw boekhouding

kr
door kranky - Mar 15, 2016 om 09:13
1 Antwoorden / Vragen

hebben ze ij mij ook gedaan en ik had hetzelfde probleem
het maakt mij niet zo heel veel uit wat mijn rechten zijn, volgens mij staat mijn naam als rekening houder, dus ik bepaal
oplossing:
blokeer de afschrijving, maar verander je betaalwijze niet bij ziggo
wanneer je geld binnen is stel je een automatsche overschrijving in voor dat bedrag
voila :)