Wie heeft er klachten over Rhinocamera?
Ik heb een camera besteld bij Rhinocamera, ze leveren niet en betalen niet terug, zijn er meer mensen met deze ervaring?
U kunt hier wat klachten bekijken en een dubbele waarschuwing.
https://nl.trustpilot.com/review/www.rhinocamera.de
https://tweakers.net/shopreview/9847/rhinocamera/shopreviews/
De reviews zijn ook een beetje te positief. Opvallend is dat de schrijfstijl van alle reviews vrijwel identiek is.
Blijkbaar dreigt dit bedrijf liever met juridische stappen dan dat het problemen oplost.
Kreeg die indruk ook.
Ze doen op hun site wel erg hun best om hun identiteit te verbergen. Ze blijken dus op Gibraltar te zitten. Retouren moeten naar een adres in Hengelo. Via Streetview lijkt daar Business Center Twente te zitten een servicekantoor waar je o.a. flexplekken en een zakelijk adres kunt huren. Erg vreemd allemaal.
Hallo Vogelaarpim ,
De voorwaarden :
8. Klachtenprocedure/Transactie - In het onwaarschijnlijke geval dat u klachten heeft met betrekking tot onze dienstverlening of over de goederen en diensten die via onze website aan u geleverd zijn, neem dan contact met ons op via e-mail info@rhinocamera.nl of schrijf naar één van onze lokale kantoren (contactgegevens zijn te vinden op de contact pagina) of rechtstreeks naar ons: Rhinocamera, Business Center Twenter, Grotestraat 64, Borne, 7622 GM. Alle klachten worden serieus genomen en zullen worden onderzocht zodra ze onder onze aandacht zijn gebracht. We streven ernaar om eventuele problemen zo snel mogelijk op te lossen. De transactie wordt verwerkt in ons hoofdkantoor Primary Holdings Limited, D 66-70 Main Street, Gibraltar, GX11 1AA. Uw rechten van de consument zijn beschermd
Contact , klik op de rode regels
https://www.rhinocamera.nl/text/contact/default.aspx
Klachten ,
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/rhinocamera.nl/details?companyId=0678ea17-b681-4cf1-b9f3-083453818108
U ziuet uit al gegeven antwoorden dat u niet de enige bent met de slechte ervaring.
Het lijkt mij zinvol om dit te melden bij - ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/ (De laatste omdat de leverancier in Gibraltar (Verenigd Koninkrijk is gevestigd met wel de aantekening dat het VK geen EU lid meer is.
Als er een Nederlands adres is, neem dat evenbtueel dit in overweging: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u dit benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Dit staat nog steeds op hun website: ***Gesloten - 24 Mei - Tweede Pinksterdag***
Wekt niet veel vertrouwen
Ik las sinds 2010 en 2014 al 60.000 tevreden klanten!
Ook de ¨over Ons¨ zeer positief en prima bereikbaar op werkdagen!
Maar als ik elders ga zoeken vind ik meer dan 60.000 ontevreden klanten die klagen en zeuren!
Ook de knop rechtsboven, geen contact en geen binnen 24 uren?
Nog nooit iets gekocht maar als de knop voor Chat dienst niet werkt.....
Vooraf controleren en zoeken is beter dan achteraf klagen.
Je moet dus altijd verder kijken dan hun zeer positief en ik vind mijn bedrijf geweldig pagina!
Op 23-1-2021 bestelde ik voor €829 een camera bij Rhinocamera. Na herhaaldelijk mailen werd ik steeds aan het lijntje gehouden, met dat het uitgezocht wordt. Op 29-11-2021 plaatste ik bij Trustpilot een review met de opmerking dat ik slachtoffer was geworden van oplichting.
Dhr [edit redactie, naam verwijderd] stuurde dezelfde dag een bericht waarin hij dreigde met juridische stappen omdat de review hem klanten zou kosten.
hij wil niet terugbetalen.
Zelfde ervaring. Bedrijf eist nu schadevergoeding van 2300 euro voor plaatsen negatief review en weigert het geld van de bestelde, maar nooit gekregen camera terug te geven totdat we een advocaat inhuren. Wie heeft hier ook ervaring mee en kan ons helpen dit bedrijf aan te pakken om te zorgen dat we ons geld terug krijgen en dat deze praktijken stoppen. Ik ben er al een maand ziek van.
Mijn camera werd ook niet geleverd, net mijn verhaal in deze forum en trustpilot gezet.
Ik had eerder op internet gelezen dat ze niet tegen slechte reviews kunnen en dan erg moeilijk gaan doen, zoals jij beschrijft.
Daardoor heb ik mij nog ingehouden op de mail naar Rhinocamera.
Vandaag heb ik eindelijk mijn geld terug gekregen na twee maanden en 35 emails verder.
Nu gooi ik even alle frustratie er uit op deze forum en trustpilot.
Misschien kan je je rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Die zijn er voor om juridische conflicten op te lossen.
Zelfde ervaring. Bedrijf eist nu schadevergoeding van 2300 euro voor plaatsen negatief review en weigert het geld van de bestelde, maar nooit gekregen camera terug te geven totdat we een advocaat inhuren. Wie heeft hier ook ervaring mee en kan ons helpen dit bedrijf aan te pakken om te zorgen dat we ons geld terug krijgen en dat deze praktijken stoppen. Ik ben er al een maand ziek van.
Let op en denk goed na voordat u bij deze partij een bestelling plaatst. Er zijn meerdere red-flags, namelijk:
1. Ze zijn niet in NL gevestigd, maar in Gibraltar (Verenigd-Koninkrijk).
2. Ze reageren niet op aangetekende brieven.
3. Geannuleerde bestellingen worden door hen niet schriftelijk bevestigd en als u probeert te annuleren wordt u aan het lijntje gehouden.
4. Reeds aanbetaalde bestellingen worden bij annulering daarvan niet teruggestort.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerPopulair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer