Zending met factuur + id idealbetaling
Beste,
Ik heb een vraag. 9 maanden geleden heb ik twee zendingen ontvangen van een online besteld product. Bij de eerste order kreeg ik een foutmelding en geen bestelbevestiging. Daarna nog een order geplaatst, deze is ook bevestigd. Daarna krijg ik per mail 2 facturen, beiden met een IDeal kenmerk als zijnde betaald. Nu 9 maanden later krijg ik een betalingsherinnering voor 1 van de zendingen.
Mijn vragen zijn:
- Welke rechten mogen er ontleend worden aan het betalings ID op de factuur?
- Staat de leverancier in zijn recht om een betalingsherinnering te sturen?
U hebt iets besteld en er ging iets mis. In plaats van de winkelier te benaderen gaat u het opnieuw bestellen. U hebt dus 2 keer besteld, u hebt 2 keer ontvangen en u hebt 1 keer betaald. Dat er een factuur komt dat er betaald is doet niet ter zake, u weet dat er niet betaald is, en de verkoper ook.
En dan wilt u weten of het geoorloofd is om een factuur te sturen voor de niet betaalde bestelling? Wat denkt u zelf?
Ga in gesprek met de verkoper. U hebt er des tijds niets aan gedaan om het teveel bestelde terug te sturen. Geen idee wat het is, maar het wordt of betalen, of terug sturen.
U geeft niet aan dat u in werkelijkheid niet heeft betaald zoals ik feitelijk uit uw vraag opmaak.
Als u inderdaad niet heeft betaald dient de leverancier zelfs een betalingsherinnereing te zenden als hij eventueel later tot incassoacties zou willen overgaan.
Als u wel heeft betaald is dat te bewijzen met het bankafschrift van de betaling. M.i. kan een I-Deal kenmerk niet als bewijs worden gezien dat u wel zou hebben betaald terwijl dat niet zo is. Mogelijk is m.b.t. uw bestelling "Morphy' (wet van) 'om de hoek komen kijken en het is nog altijd geoorloofd om fouten te maken.
Murphy
Ik was nog niet zo lang wakker -:)
De webwinkel heeft de fout ontdekt en zal deze fout ook kunnen bewijzen.
Jij hebt 2 zendingen ontvangen en maar 1 betaald.
Je dacht dat ze er nooit achter zouden komen, nu wel dus.
Dan kun je maar beter betalen.
U dacht niet bij u zelf, o ik heb er 2 ontvangen en maar 1 betaald, laat mijn is bellen wat ik moet doen ? Soms zegt bedrijf als product niet duur is, houdt maar want terug sturen is te duur voor ze .
Anders vragen ze het retour te zenden of alsnog te betalen . Logisch want U wist blijkbaar dat er een fout gemaakt was doordat je er 2 kreeg maar hebt niet juist gehandeld.
Gezien de plaatsing in Electronica en TV kan het misschien wel om een prijzig product gaan. Gewoon betalen. En volgende keer even netjes contact opnemen met de winkel als je iets ontvangt waarvoor je niet betaald hebt.
Als u het bestelde product ook 2x geleverd heeft gekregen, dan had u kunnen weten dat er iets mis gegaan is en had u aan de bel moeten trekken bij de verkoper. Als u voor beide producten betaald heeft, dan heeft u ongetwijfeld op uw bankafschrift de betalingen staan (u kunt het ook on-line opzoeken). Heeft u het product 2x ontvangen maar slechts voor 1 product betaald, dan ga ik terug naar '1': U had even aan de bel moeten trekken. U wist immers dat er iets niet goed gegaan was en kon weten dat u óf nog een keer moest betalen óf het teveel ontvangen product terug had moeten (laten) sturen.
De rechten van het betaal ID op de factuur gaan zover als dat het een referentienummer is, meer niet. Aan de hand van dat nummer kan gezien worden waarvoor betaald is -als- het geld op de bankrekening bijgeschreven is. Nu het badrag kennelijk niet is bij de leverancier bijgeschreven, maar het product wel geleverd is, staat de leverancier in zijn recht als hij een betalingsherinnering stuurt.
Geen idee om wat voor' bedrag het gaat en dat is eigenlijk ook helemaal niet relevant.
Ik heb het gevoel dat u voordelig aan een 2e exemplaar van het product dacht te komen en heeft uw mond gehouden. Zou u zelf zo behandeld willen worden?
-Ik- zou zo'n persoon niet als klant willen. U wist dat het niet klopte maar heeft uw mond gehouden, feitelijk is dat diefstal.
Vreemde vraag.
Klopt het dat u 2 x besteld heeft, 2 x ontvangen en maar 1 x betaald?
Hoopte u erop dat dat niet zou opvallen?
Ik zou maar snel betalen anders wordt die rekening alsmaar hoger.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer