koekeloer
door koekeloer May 15, 2009 om 14:08
Elektronica & tv

Ziggo stuurt naheffing na aanmeldin gratis HD pakket

Toen Ziggo nog geen Ziggo was, maar Multikabel had ik bij Multikabel een abonnement op digitale TV. De regels waren zo, dat het abonnement gebaseerd was op 1 smartcard. Voor elke smartcard meer moest een kleine bijdrage (50 cent / maand) worden betaald.


Na de overgang naar Ziggo bleef mijn abonnementsgeld gelijk (bij Ziggo bestaat deze regel niet, dat meerdere smartcards voor bijna hetzelfde geld gebruikt kunnen worden, maar bestaande klanten die dit hadden konden dit zo blijven gebruiken).


Eind 2008 besloot ik om aan 1 van mijn smartcards het HD pakket te laten toevoegen. Dit was een aanbieding, 1e jaar gratis.


Nu kreeg ik deze week plotseling een naheffing van Ziggo om voor mijn 2e smartcard nu opeens extra abonnementsgeld te moeten betalen sinds de dag dat ik op de andere smartcard het HD pakket had afgesloten. Per 1 mei echter is deze bijdrage weer vervallen.


Heb ik mezelf nu, door het afsluiten van het extra HD abonnement, in de vingers gesneden en geldt vanaf dat moment nu plotseling ook de regel voor mijn andere smartcard dat hiervoor het volledige bedrag moet worden betaald? Mij is hierover niets gezegd en ook nergens heb ik dit gelezen (maar ik heb eerlijk gezegd niet de hele website onderzocht). Het dedrag dat ik nu extra moet betalen is 45 euro.

695 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kenwel2
door kenwel2 - May 15, 2009 om 14:21
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo koekeloer, zelf ken en heb ik geen Ziggo, maar, wat u wel kunt doen, is vragen aan deze kabelaar, wat de voorwaarden zijn, en of ze u de vorwaarden (die schriftelijk ergens opgesteld moeten staan!) eens (in zijn geheel)naar u toe te sturen, een telefoontje naar ze, en er naar vragen. Meestal krijg je als je belt met een kabelaar iemand van de frontoffice, vraag naar iemand van de backoffice, desnoods een teamleider of manager, de meesten die aan de telefoon zitten, weten je nog niet eens een fatsoenlijk en duidelijk antwoord te geven,vandaar, bespaar je die moeite, want dan blijf je in een vicieus cirkeltje hangen....


Gr. Henri

koekeloer
door koekeloer - May 15, 2009 om 14:31
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

Als ik ze bel, zal ik vragen om te kunnen spreken met die man die elke maand in Tros Radar komt vertellen dat alle problemen opgelost zullen worden.

birdies
door birdies - May 15, 2009 om 17:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

De rekening lijkt mij terecht, omdat tot 1 mei 2009 bij Ziggo apart betaald moest worden voor de abonnementen op meerdere smartcards. Dit stond vermeld op de website.

koekeloer
door koekeloer - May 15, 2009 om 21:32
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

Maar zoals ik al schreef, ik had al lang 2 smartcards op het moment dat Multikabel overging naar Ziggo. Toen bleef ik 2 smartcards houden voor de prijs van 1. Pas vanaf 15 december, toen ik op 1 smartcard HD TV had toegevoegd moest ik voor de andere smartcard gaan betalen. Lijkt mij dus niet terecht. Voor de 2e smartcard is er niets veranderd.

kiran
door kiran - May 15, 2009 om 22:02
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@koekeloer


Het lijkt onterecht, maar volgens mij is dat het niet.


Je had bij Multikabel de boel afgesloten, zolang je niets veranderd blijft alles bij het oude.


Nu ga je HD aanvragen en Ziggo springt er gelijk in. Inderdaad moest je voor 1/5 voor elke smartcard een abonnement hebben. Nu, na 1/5 schijnt het: max. 3 voor 1 abonnementsprijs.


Maar €45,00? Smartcard is €29,95 + HD pakket €9,95. Maar is eerste jaar gratis?? Dat kan ik niet plaatsen. Je bent toch geen nieuwe klant .... of Ziggo ziet dat wel zo? Zou er nog maar eens over opbellen.


Toen ik overging op digitaal kreeg ik een paar maanden gratis het HD pakket. Zou ik dat willen hebben, ging het daarna gelijk in en zou €9,95 moeten gaan kosten. (dus geen jaar gratis)

koekeloer
door koekeloer - May 16, 2009 om 20:45
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

@kiran,


Ik denk dat je niet snapt wat ik zeg, dus nog even extra uitleg. Ik had al 2 smartcards bij Ziggo (en al eerder bij Multikabel) en 2 decoders. Ik hoefde dus geen nieuwe smartcard (29 euro) te kopen, want ik gebruikte er al 2 (voor de prijs van 1 dus).


Op 1 smartcard heb ik toen half december HD laten bijzetten, het eerste jaar gratis. Nu komt Ziggo dus 5 maanden later met een rekening voor 4.5 maand @ 9.95 + 45 euro naheffing voor de kosten van digitale tv op mijn 2e msartcard (die ik dus al had voor het aanvragen van HD TV).  Als Ziggo dat gelijk had gedaan, dan had ik mijn 2e abo opgezegd tot 1 mei en dan opnieuw de smartcard laten registreren (gratis na 1 mei).

kiran
door kiran - May 17, 2009 om 23:26
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@koekeloer


Hou het er maar op dat je een slapende hond wakker hebt gemaakt. Alles bleef hetzelfde totdat je wat ging veranderen. Op zich natuurlijk l*llig dat Ziggo na 5 maanden met de rekening komt. Maar zo was het voor 1/5. Voor iedere decoder één abonnement.


Je zou natuurlijk nog eens kunnen opbellen of schrijven, dat je het maar een rare toestand vindt, nooit geschoten is altijd mis.


Anderzijds: Lekker onderuit en genieten van je HD!


Rekensommetje: 12 x 9,95 = 119,40 < gratis - 45,- = 74,40


Soms gaan de dingen niet zoals je graag zou willen. Positieve draai eraan geven kan heel vaak uitkomst bieden.  ;-)


Maarre .... snap je wel! Is toch een beetje van pootje uitdraaien.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger ... Lees meer

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer