burger x
door burger x Dec 29, 2018 om 18:03
Garantie & verzekeringen
6 jaar al in de schuldpremie regeling door zorgverzekeraar  nadat de schuld 0 is

6 jaar al in de schuldpremie regeling door zorgverzekeraar nadat de schuld 0 is

Hebben meer mensen de ervaring dat er iets vreselijk mis gaat in Nederland met de practijken van de schuld regeling voor de zorgverzekeraars, sinds dat het wettelijk verplicht werd gesteeld aan alle inwoners van nederland verzekerd te zijn?

Ik was verzekerd met een zeer voordelige studenten-Polis (inclusief alternatieve geneeswijzen) met aanvullende tandarts verzekering voor een bedrag van 90 euro in de maand bij toen nog ANOVA.
Mijn geloofsovertuiging dat de keuze bij de burger zou moeten liggen, heeft er toe geleid dat ik voor de rechter moest verschijnen, nadat ik al 6 maanden de zorgverzekering niet had kunnen betalen. De rechter gaf me gelijk, dat ik eerst de huur betaalde en dan pas de zorgverzekering, maar zou bekijken of de ruime verdubbeling van het bedrag dat open stond ook terecht was. Dat bleek zonder meer voor de doelgroep die al moeite heeft het op te kunnen brengen geoorloofd te zijn het bedrag dan te mogen verdubbelen als stimulans het nu wel te gaan betalen. Na de rechtzaak heb ik 2 jaar lang geen zorgtoeslag ontvangen, waar ik wel recht op had. Na de perioden van twee jaar kreeg ik bericht van de belastingdienst dat er vanaf nu tot 2 jaar daarna beslag gelegd werd op de zorgtoeslag i.v.m. de openstaande schuld aan ANOVA van ongeveer 1800 euro totaal bedrag. De schuld werd door het deurwaardersbedrijf Incassade  al geint bij de belastingdienst deels via het CJIB en deels direct aan het Deurwaardersbedrijf Incassade. Incassade is van naam veranderd naar Syncasso. De periode waarin ik de zorgtoeslag niet ontving, ging het geld naar incassade, maar in de periode de belastingdienst beslag legde op de zorgtoeslag is het gehele bedrag van 1800 euro wederom naar het deurwaardersbedrijf gegaan, maar nu onder de nieuwe naam SYNCASSO. (het telefoonnummer was wel het zelfde gebleven). Ik ben dit dus gaan uitzoeken, omdat ik me dus afvroeg wat er met mijn zorgtoeslag gebeurde op het moment ik er wel recht op had, maar het niet ontving. Ik heb toen achterhaald via het College van wanbetalers in de zorg dat ik geheel schuld vrij was, maar indien ik wenste uit de schuldpremie regeling te komen, dat alleen kon na een bedrag aan het college te betalen van 53,- euro. Het College Van Wanbetalers in de Zorg kwam een paar jaar geleden stoppen te bestaan. Indien  Ik was al lang blij dat ik er uit zou komen en heb het dus direct betaald. Het jaar daarop volgend wou ik van verzekeraar wisselen. Het was me toegezegd ik dat nu zou kunnen. Nou nee dus..
Moment ik in de schuldregeling kwam, werd ik dus ook uit de polis geflikkerd en kreeg opgelegd een basis pakket bij CZ zilverenkruis aan te moeten gaan en dat voor het bedrag van 130 euro per maand.
Het dossier op mijn naam onder Incassade zou gesloten zijn en omdat Syncasso een ander bedrijf zou zijn, zeiden ze me daar dat zij niet in dat dossier konden kijken, waarmee Syncasso beweerde nooit geld binnen te hebben gehad.

Maar ik heb tot mijn grote ergenis volgens de laatste berichtgeving van het CAK zogenaamd nog de hele schuld van het totaal bedrag van 1800 te betalen. Ik ben onlangs dakloos geworden bij de verkoop van het pand waarin ik woonde, ondanks huurbescherming te zijn geboden door de SSH. De directeur heeft me persoonlijk bericht, ik als langstzittende huurder recht had een eerste bod uit te mogen brengen. Dat is nooit een scenario geweest waarbij dat dus zou gaan gebeuren, doordat er in voorbereidingen mij er bij verkoop dus toch gewoon uit te kunnen flikkeren geen eens rekening mee gehouden ik een bod zou hebben gedaan, simpelweg door dat mijn gehuurde woning per verkoop op zou houden nog verder te kunnen bestaan.
Dat zit namelijk zo, mijn woning bevond zich op nummer 62. Bij de verkoop werd de koper verplicht de splitsingskosten op zich te nemen en heeft dus als voorwaarden aan de verkoop gezeten. Na de splitsing zou mijn woning niet meer op 62 bevinden, maar bij nummer 64. Na 18 jaar netjes huur te hebben betaald, ben ik geintimideerd door de nieuwe 'onrechtmatige' eigenaar met uitingen als dat hij mij financieel kapot zou maken, indien ik zijn renovatie werkzaamheden zou komen te vertragen met 10.000 euro per dag.
De woning is gedoogd geweest te mogen verhuren als studenten woning door de gemeente utrecht in de tijd vlak voor de SSH het pand geschonken werd. Gemeente Utrecht had het pand geschonken gekregen toen de gemeente van de voorstad ABSTEDE zich bij Gemeente Utrecht voegde. Erfpacht. De woning is nu dus geliberaliseerd, zonder dat het werkelijk verkocht is. Althans er is geen geldtransactie bij te pas gekomen, zo maak ik dat op uit de kadastergegevens. Er is dus een liberalisatiegrens, waar zonder meer niet naar getoetst wordt. De kadaster wijzigde de status van de woning door het te splitsen al tijdens dat mijn huurcontract nog lopende was. Van liberalisatie zou geen sprake mogen zijn. En door dat het pand op een begraafplaats is gebouwd, geld dat er niet afgegraven mag worden. Nu heeft de eigenaar dus, alsnog zonder dat er ook maar een vergunning is verstrekt door de Gemeente Utrecht, de kelder weten uit te diepen, de woning te splitsen met een lopend huurcontract en zonder er spraken was van een liberalisatie grens gewoon toch geliberalizeerd. Ik heb een terugmelding gedaan bij het kadaster, waaruit een adres-onderzoek had moeten voort zijn gekomen. Helaas heb ik alleen bericht gehad dat het dus wel genoteerd is, als je gaat zoeken op de kaart van de site Burgerlijke Administratie Gebouwen via de BAG-viewer met actuele informatie direct afkomstig van het kadaster.

Zo wordt het nu ongevraagd en zonder mijn Toestemming

het maximale bedrag van 98,- euro per maand gekort, omdat nu het deurwaardersbedrijf Bosveld het totaal bedrag van 1800 euro wederom bij me is aan het innen voor de Schuldeiser CZ zilveren kruis.

Het bedrag ik dus al ruim 3 x heb betaald in middels:

1) Door het niet uit keren van mijn zorgtoeslag:

twee jaar zorgtoeslag = 24 maanden x +/- 90 euro (zorgtoeslag) = rekensom 20 x 90 is al 1800 euro + 4 x 90 euro komt samen op een totaal bedrag van ruim 2160 euro.

2) Door beslaglegging officieel medegedeeld door de belastingdienst zelf en dat al gedurende een periode van wederom 2 jaar.

3) en nu dus via de inhouding op mijn salaris via het loket werk en inkomen bij de gemeente Utrecht.

Ik heb van CZ zilverenkruis te horen gekregen, deze kwestie buiten mijn bereik ligt om het te kunnen oplossen en uit deze loop te kunnen komen, maar vervolgens gebeurt er dus helemaal niets.

Nu dat ik dus dakloos ben geworden, wordt ik over mijn totaal inkomen 15 % gekort, voor het ontbreken aan vaste lasten zoals de huur. Ik heb geen vast woon of verblijf adres en heb dus zelf een briefadres opgegeven. Ik heb bericht gekregen van afdeling burgerzaken dit adres voor een perioden van 6 maanden zou gelden, waarna het nog eens verlengd kon worden met 6 maanden. Ik kreeg na 3 maanden al geen loon meer binnen, want de afdeling Werk en Inkomen vonden het nodig om mijn briefadres stop te zetten en me verplicht een adres op stadsplateau 1 aan te meten. De voorwaarden ik mijn post daar dus elke 2 weken op kom halen, anders zetten ze de uitkering gelijk stop. Ik krijg al 7 maanden lang bericht ik over gedragen zou gaan worden aan de afdeling dak- en thuislozen en haal dus al 4 maanden elke 2 weken braaf mijn post op.

Maar zo kwam ik te weten, dat ik tot in de maand december nog steeds de status "grijs-wonen" toegekend werd!

Komt er dus op neer dat de eerste maand ik geld zou krijgen in de maand viel waar iedereen zijn vakantie geld zou krijgen.. Er werd 500 euro van me afgepakt totaal die maand. De maanden er op kreeg ik 505 euro, terwijl het minimum bestaansniveau op voor Europeanen gemiddeld hoger ligt dan dat in Nederland geld. Ik weet het niet precies uit mijn hoofd te zeggen, maar zeg dat het zo ongeveer 890 tot 930 euro per maand is dat je behoord te krijgen wanneer je zoals ik in de Bijstand zit.

Ik wordt dus 400 euro gekort al te samen.  De kosten voor de wan betalingsregeling vanuit de zorg schuldpremie plus de verplichte basispakketverzekering i.p.v. mijn oorspronkelijke polis, dan de inhouding van 98 euro dat naar het deurwaarderskantoor van Bosveld gaat. Dit bedrag is hoger dan de beslagvrije voet toelaat. Ik heb er nadrukkelijk geen toestemming voor gegeven en zou al schuldvrij moeten zijn zeker al na voltooiing van de beslaglegging op mijn zorgtoeslag vanuit de belastingdienst. Waarom weet het CAK niets van de betalingen en kan de schuld al de zeker de laatste 6 jaar door blijven bestaan, terwijl hun voorganger het college van wanbetalers in de zorg me schuldvrij hebben verklaard?

Waarom moet eerst een ANOVA als oorspronkelijke schuldeiser de deurwaarder op me af sturen, daarna een Agris voor dat zelfde bedrag  het zelfde deurwaardersbedrijf (maar dan onder de nieuwe naam) en nu de CZ zilverenkruis voor de 3e keer nogmaals maar dan aan een nieuw gerechtsdeurwaarders bedrijf? En zijn deze per toeval nu net niet aangesloten bij de enige instantie die überhaupt controle op gerechtsdeurwaarders uitvoert.

Want je mag toch in je handjes klappen, dat we het zo goed hebben in Nederland?! Dat je zomaar een uitkering krijgt en verzekerd bent, huurbescherming kunt genieten zolang je de huur maar betaald! Ja mijn REET DUS! WAT EEN KANKER LAND EN POLITIE STAAT ZIJN WE GEWORDEN! Ze beroven je van alle redelijkheid nog zelf uit de situatie te kunnen komen. Ik heb 2 jaar geleden een hondje genomen en het is het aller belangrijkste voor mij in mijn leven. Niet dat ik hulp van een instantie wil of zo, maar mocht u me niet willen geloven ik heb alles uit de kast gehaald om ook maar ergens überhaupt gehoord te worden, maar kreeg niet eens een ontvangstbevestiging laat staan een bevestiging mijn verhaal gelezen zou zijn. Ik heb geprobeerd een klacht procedure te starten bij de gemeente en zowel een bezwaarschrift. Beide zijn afgewezen en/of niet in behandeling genomen. Ik heb via de rechter niet eens een fatsoenlijke kans gehad mijn recht te behalen. Mijn rechtszaak is niet eens terug te vinden dat het op die dag zou hebben plaatsgevonden als ik zoek op Rechtspraak.nl. Dus ik ben ontruimd door de rechter waarbij 2/3e van mijn bezittingen regel recht zijn afgevoerd en in de container werden fijn geknepen, zonder een andere woning te hebben gehad om naar toe te kunnen verhuizen of dat er verhuiskosten aan me zijn vergoed en laat staan inrichtingskosten aan me zijn vergoed , terwijl ik in mijn huurcontract letterlijk heb opgenomen staan dat A) ik medewerking zou geven door een tijdelijke woning te zullen accepteren wanneer de (al meer dan 20 jaar geplande) renovatie zou gaan plaatsvinden,

Waarop ik B) recht heb terug te keren naar mijn woning na afloop van de renovatie.

Ik werd de vrije keuze ontnomen (zwart op wit bewijs van) door terugkeer naar de woning voor mij uit te sluiten nog tot de mogelijkheid behoorde en heb onder dwang zonder bijzijn van advocaat of andere getuigen aan mijn kant, in bijzijn van de verkoper en ex-verhuurder als de koper en nieuwe eigenaar met partners moeten tekenen afstand van mijn recht te doen, door  een woning te accepteren die de verkoper me aanbood, die ik dus al meerdere malen daarvoor had geweigerd. Dit deed ik omdat de taak niet bij de verkoper ligt me te huisvesten, maar bij de koper van het pand in bewoonde staat. Ik heb de woning ook geweigerd, omdat het een kleinere woning was dan de woning die ik al de tijd huurde. Het geen gelijkwaardige woning was maar een zelfstandige woning met huursubsidie waarmee er werd gezegd ik er op vooruit zou gaan. Maar de werkelijkheid was, de SSH volgens eigen regels niet in de gelegenheid waren me een woning aan te bieden, gezien ik geen student meer was en ouder dan 27. Dus een zelfstandige woning er als enige optie overbleef. Maar dat is niet een gelijkwaardige woning in mijn ogen. Ik ben in een studentenhuis gaan wonen, omdat ik niet prefereer op me zelf wonen, maar juist met huisgenoten. Bovendien is het geen ik ondertekend heb bij de rechter niet opgevallen, dat er in tweevoud een document was opgenomen in het nederlands en engels waarop stond onder welke voorwaarde de vergunning geldig was mij op het nieuwe adres te mogen huisvesten. Met dik zwart gedrukte letters stond daar dat de vergunning alleen geldig zou zijn indien maximaal na 5 dagen van ondertekenen de sleutel in ontvangst dient te worden genomen door de nieuwe bewoner of anders de geldigheid van het hele contract komt te vervallen omdat de brief niet door mij was opgemaakt en er door hun bijgevoegde voorwaarden stond ik de bevestiging van deze afspraken nogmaals schriftelijk diende te ontvangen op mijn nieuwe adres (waarnaar ik dus niet meer zou kunnen gaan verhuizen al zou ik het hebben gewild, dus simpelweg omdat de vergunning me te verhuizen naar het nieuwe adres is komen te vervallen met het weigeren de sleutels in ontvangst te nemen.

Een van de medewerkers van de SSH die op de case zat al 4 jaar me daar weg te krijgen kwam zelfs aan de deur om de sleutels door de brievenbus aan me te overhandigen.

En toch heeft de nieuwe eigenaar gewoon kunnen doen wat de SSH van hem had verlangd, namelijk mij er gewoon uit te bonjouren direct na verkoop, zonder me te accepteren als zittende huurder. Ik heb zelfs drie maanden huur betaald en terug gevorderd, omdat hij me niet had willen accepteren als de zittende huurder, waarop ik niets terug heb ontvangen.

Dus met mijn 505 euro, dat als nu officieel dakloze omlaag is gegaan naar 470 euro per maand, kan ik niet eens de rekenhuur voor een sociale huurwoning gemiddeld wordt berekend betalen, waarmee ik geen mogelijkheid wordt gelaten er nog zelf uit te zullen gaan komen, tenzij ik van dit schrale bedrag per maand een honderd tot honderdvijftig euro weet te sparen, zodat ik niet gelijk de eerste 3 maanden mijn huur niet kan betalen.
Ik heb gemaild naar de raadsleden van de gemeentelijke partijen, de wetgevers, de kranten, instanties die ook maar enige betrekking hebben op mijn situatie. De nationale ombudsman, sociale raadslieden, de buurtteams, wijk 3.0, Leger des Heils, Gemeente Utrecht, afdeling UWV, Werk en Inkomen, huurteam (huurcommissie) vereniging van huiseigenaren, de politie, de rechtbank (schriftelijk overhandigd) en het alles heeft me niets maar dan ook helemaal niets opgeleverd.
Ik heb zlefs ervaren dat mijn advocaat is benaderd door de tegen partij en deze heeft op verzoek van de nieuwe eigenaar mijn aangeleverde stukken voor de rechtbank weten te strippen van materiaaal waarmee ik mijn gelijk duidelijk had kunnen behalen, zonder er maar al te veel moeite voor te hoeven doen en dus mede door opzet met mijn (vorige) advocaat en de onderlinge belangen die er plotseling speelde. Ik weet niet hoe ze haar hebben weten te benaderen.. of hebben weten af te persen...
Duidelijk was dat de rechter samen met de advocaat van de tegenpartij 1 dag voor de uitspraak bij een zijn gekomen en hebben het op een accoordje hebben gegooid.

En wat is dit wat ik lees op de rijksoverheidsinformatie website nu weer?

Premiepercentages vrijwillige verzekeringen 2018

Ja het moet niet gekker worden!

2871 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 29, 2018 om 18:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan je het even samenvatten?

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2018 om 18:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ga echt dat hele verhaal vol beschuldigingen en cijfers niet lezen.

Blijkbaar hebt u ergens hulp bij nodig, dus ga eens naar het Juridisch Loket in uw woonplaats. Kijk op Google voor het adres en de tijden.

Of misschien beter nog, ga naar uw huisarts, want u hebt hulp nodig van de GGZ.

me
door mein33 - Dec 29, 2018 om 18:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het moet inderdaad 'niet gekker worden' !!

U meent blijkbaar alleen maar rechten te hebben en u niet aan uw verplichtingen te hoeven voldoen.
En om zielig gevonden te worden bent u te laat, het kerstfeest hebben we al achter de rug.

Als je je simpelweg aan de wetgeving houdt en de verschuldigde premies netjes volgens de spelregels betaald dan is er niets aan de hand in dit land van 'overvloed'.
Het enige wat je moet doen is je sociaal gedragen en je niet verschuilen achter de term "geloofsovertuiging".

Maar voor u zich wel netjes en correct wil gaan gedragen, spoel dan eerst uw mond en dat vanwege uw verachtelijke en ondoordachte uitlatingen.
En iedereen heeft een dak boven zijn hoofd, bij de meesten is dat een pannendak, in mijn geval is dat een rietendak en bij een enkeling is dat het 'hemelse dak', het is maar waar je voor kiest.

va
door vanlotjegetikt - Dec 29, 2018 om 18:45
809 Antwoorden / Vragen

Taalgebruik is ook niet om over naar huis te schrijven
Vliegen vang je met stroop en niet met azijn.
Verder is het zo te lezen al  lang gelden mis gegaan(Anova1999)

ma
door marnix1 Dec 30, 2018 om 17:50
256 Antwoorden / 22 Vragen

"gelden"?
Taalgebruik is ook niet om over naar huis te schrijven.

aurora1
door aurora1 Dec 31, 2018 om 17:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelden + e = geleden zoals zelfs elke sukkel zou begrijpen.
Niets mis met het taalgebruik van @vlg, wel van de ts en niet zo weinig, @marnix1. Een goed verstaander.....

Ka
door Kassagebruiker - Dec 29, 2018 om 18:53
683 Antwoorden / 5 Vragen

Een uittreksel met feiten en data zou handig zijn. Dit is onleesbaar en onbegrijpbaar.

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2018 om 18:55
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Tot de tweede alinea viel het verhaal nog mee, maar, toen nog onschuldig, geen idee dat er nog een enorme lithanie zou volgen. En dan het ergste: "vanwege geloofsovertuiging" in hoofdletters de meest erge woorden schrijven? Dank u maar ik pas. Er is geen schroefje los, maar een berg schroeven. Normaal meedraaien in de maatschappij en het was niet nodig geweest anderhalve meter (volledig overbodige) tekst te schrijven. Het ga u goed. Dat schrijf ik dan vanuit "mijn geloofsovertuiging". ;-((

me
door mein33 Dec 29, 2018 om 19:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bedoeld u misschien 'gevoelsovertuiging' ?   ;-))

tenormin
door tenormin Dec 29, 2018 om 19:21
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nee @mein33, in mijn gevoel zou ik hem "aftuigen", (maar dat mag niet); dus ik bedoelde wat ik schreef. Ik geloof n.l. niet en volgens mij, mag dat. Toch?

me
door mein33 Dec 29, 2018 om 20:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat u niet geloofd mag, daar kan geen misverstand over bestaan ! Toch ?

diumenge
door diumenge - Dec 29, 2018 om 19:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een uitkering is geen salaris.

"3) en nu dus via de inhouding op mijn salaris via het loket werk en inkomen bij de gemeente Utrecht."

burger x
door burger x - Dec 29, 2018 om 19:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt het ook gewoon niet lezen en je kop in het zand steken!
Er staat dus dat ik nu al voor de 3e keer de zelfde schuld aan het afbetalen ben, maar nooit uit de schuldpremie lijk te gaan komen..
korter kan ik het niet voor je samenvatten.
En ja het is me nogal wat, want (minder to the point) ach je zou zelf maar eens dakloos worden... Denk je ach dat gebeurt mij toch niet, hij zal wel de huur niet hebben betaald. Nee ik betaalde altijd netjes mijn huur. Ik werd zelfs huurbescherming beloofd, maar bij verkoop werd ik via de rechter gewoon ontruimd. De politie heeft me bedrijgt te zullen arresteren voor inbraak als ze me nog in mijn eigen huis zouden aantreffen. En voor de duidelijkheid, toen woonde ik er gewoon nog. Vervolgens is mijn taalgebruik dan vulgair te noemen, maar het is niets vergeleken met de die bij me achter blijft na het lezen van enkele reacties van mensen, die niet eens de moeite nemen het echt te lezen en hun oordeel al klaar hebben. Ik ben niet zielig, maar zwaar teleur gesteld in dit land en het rechts systeem. Ik geloof echt dat mensen met geld de rechtbank simpelweg kunnen omkopen en er dan voor de tegenpartij er geen enkel recht nog te behalen valt. Maar goed je hoeft het niet te lezen (of niet eens half) en er al helemaal niet op te reageren als je niets toevoegd aan de conversatie.
Dank

burger x
door burger x - Dec 29, 2018 om 19:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Een uitkering geen salaris? Leg me dan eens uit waarom ik dan wel een loon specificatie krijg elke maand?!

diumenge
door diumenge Dec 29, 2018 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Salaris is een regelmatige, meestal maandelijkse beloning voor werk verricht in een werkverband." (wikipedia

aurora1
door aurora1 Dec 29, 2018 om 23:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een salaris moet je voor werken, een uitkering krijg je voor lui op je derrière zitten.
En, wat voor werk doet u dan? Of hoort u in die groep die nog nooit gewerkt heeft, nooit iets aan de maatschappij bijgedragen heeft en alleen maar de hand ophoudt en zeurt?

ma
door marnix1 Dec 30, 2018 om 17:54
256 Antwoorden / 22 Vragen

Best een rot-opmerking, zelf ooit tot een uitkering veroordeeld geweest?

mi
door miepje58 Dec 31, 2018 om 14:10
208 Antwoorden / 6 Vragen

Aurora, dat gaat te ver, sorry. Menig afgekeurd persoon zou liever werken dan ziek te zijn en een uitkering krijgen. Menig ontslagen persoon zou liever werken dan zijn of haar baan kwijt zijn. Overigens is ook AOW een uitkering en zelfs onder AOW-ers zijn er zat die werken. Ga gauw je mond spoelen.

ju
door juliomariner - Dec 29, 2018 om 19:40
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Woont u in Eindhoven?

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2018 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor Burger X

Iedereen is omgekocht en u moet uw premie drie keer betalen. Het is niet anders. Simpel zat.

Ga eens langs een psychiater.

Wordt u soms ook nog door iedereen gediscrimineerd?

panter22
door panter22 - Dec 29, 2018 om 20:17
6599 Antwoorden / Vragen

Je schrijft een heel verhaal, ik maak eruit op dat je bent gaan studeren in Utrecht en je het niet hebt gered.
Je hebt financiele problemen en bent dakloos.
Je hebt destijds een kamer in een studentenhuis gehad,  maar je hebt ervaren dat huurbescherming je niet altijd in alle situaties beschermt.
En dat je de zorgverzekering moet betalen, anders kom je in de problemen die je nu ervaart,
En alles  moet je betalen van een bijstandsuitkering waarop je gekort wordt omdat je dakloos bent.
Heb je geen ouders of andere familieleden waar je (tijdelijk) terecht kunt?
Wat verwacht je van dit forum?

ne
door neodutchio - Dec 29, 2018 om 21:17
5156 Antwoorden / 12 Vragen

U kreeg geen zorgtoeslag terwijl u er zegt recht op te hebben. Daarna blijkt dat er beslag op is gelegd. U kreeg het dus wel, maar is gebruikt om te verrekenen.
U bent uw huis uitgezet na een verkoop ondanks de huurdersbescherming. Vreemd.

Beide voorbeelden zijn voor mij al genoeg om niet verder te gaan lezen. Te langdradig, teveel onnodige randzaken en geen idee waar het hele verhaal naar toe gaat.

Ik wens u iig sterkte in dat wat u wil bereiken.

marita5
door marita5 - Dec 29, 2018 om 21:28
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Burger X ,

Wat èèn epistel , uw geloofsovertuiging heeft u flinke shit gebracht .
Ben ik blij dat ik een zorgverzekeraar heb , om dit te lezen krijg ik hoofdpijn en zie sterretjes .
U schrijft schuld CZ en Zilveren Kruis , dus problemen met 2 zorgverzekeraars .
U moet aan verplichtingen voldoen zoals iedereen , zo is het en niet anders .

Ik wens u het allerbeste .

tenormin
door tenormin Dec 29, 2018 om 22:55
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, benieuwd welke geloofsovertuiging. De Bibble Belt of Jehova of... , weet ik veel. Maar iets zegt me dat de TS toch (ergens) doelt op asielzoekers e.a. die alles "gratis" krijgen, zowel huis als Zorgverzekering en meer. Als hij dat nu straight had geschreven had ik er nog enig begrip voor gehad (misschien). Maar goed, hij/zij is wel over de schreef gegaan met flink schelden, in hoofdletters nog wel, dus... kan men op weinig sympathie rekenen.

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2018 om 23:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Men kan zich melden als gemoedsbezwaarde wegens een geloofsovertuiging en hoeft zich dan niet te verzekeren voor medische kosten. Zitten natuurlijk nog wel een aantal voorwaarden aan vast.

https://www.hetcak.nl/regelingen/gemoedsbezwaarden

aurora1
door aurora1 Dec 29, 2018 om 23:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En zo zijn er nog wel meer smoesjes en foefjes om overal onderuit te komen. Het gekke is dat dan altijd anderen voor de kosten opdraaien.

tenormin
door tenormin Dec 29, 2018 om 23:52
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Off Topic: Oh, heet dat gemoedsbezwaarde. Dan heb ik een heleboel gemoedsbezwaren. Zoals wat men nu, in piepklein Nederland probeert: de CO2 te verminderen. In Nederland. Wat Nederland in een derde wereldland gaat/laat veranderen.  Wereldprobleem vanuit hier zou helpen? Ben zeer gemoedsbezwaard hierover. Maar goed, dat is het onderwerp ook niet.

marita5
door marita5 Dec 29, 2018 om 23:56
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , lees ook hier https://www.zorgverzekering.net/artikelen/gemoedsbezwaren-dan-betaal-je-geen-zorgpremie/ Zij geloven in Gods plan, waardoor verzekeren dus niet relevant is. God is immers je verzekering. Als god besluit dat het leven afgelopen is, dan moet je je daar bij neerleggen. klopt als een bus , dan lig je inderdaad neer ;-))

tenormin
door tenormin Dec 30, 2018 om 00:04
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, niets strookt met mijn geloof, dus maar gewoon doorgaan met.... Interessante link @marita5. Welterusten.

marita5
door marita5 Dec 30, 2018 om 00:10
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Welterusten @tenormin , sta morgen weer vroeg en gezond op .

tenormin
door tenormin Dec 30, 2018 om 15:29
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat eerste heb ik niet, het tweede wel gedaan @marita5. Sorry, maar kan pas nu weer op deze werkelijk verrukkelijke site.

marita5
door marita5 Dec 30, 2018 om 15:38
11519 Antwoorden / 15 Vragen

De site lag eruit , was wederom een hardnekkig probleem .

gerbera
door gerbera Dec 30, 2018 om 15:53
7367 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, de redactie doet aan zondagsluiting;-))

marita5
door marita5 Dec 30, 2018 om 15:57
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerbera , misschien heeft de redactie ook een gemoedsbezwaar , een goed werkende site ligt ook in gods handen ;-))

tijger1
door tijger1 Dec 30, 2018 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het ligt meer in de handen van die prutsers die deze site opgezet hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 29, 2018 om 21:50
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Beste @BURGERX; evenals @TIJGER1 heb ik maar 1 (één) advies: raadpleeg een juridisch loket maar ik vrees dat men ook daar weinig voor u kan doen.
U had al een advocaat ingeschakeld. Als u daar een klacht over heeft, dien die dan in bij de Deken van de Orde van Advocaten in uw Arrondissement.
Ook: probeer iemand te vinden die van uw verhaal 'chocola' kan maken bijv. via een hulpverleningsinstantie maar doe dat dan ook in duidelijke en korte stellingname. U heeft zoals ik lees mee gehad zonder succes. Is hulp van Het Leger des Heils een idee?

N.b. Voor u zou de verplichte verzekering van toepassing zijn dus is het hoe dan ook de vraag wat u bedoeld met de verwijzing naar vrijwillige ppremies 2018.

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2018 om 23:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stop met zeuren en ga uw rekeningen betalen.
Beter nog: ik zou emigreren want wanbetalers hoeven we niet en elders is het veel beter dan hier.
En ga een cursus volgen voor fatsoenlijk taalgebruik.
Al die onzin ga ik natuurlijk niet lezen en al helemaal niet van dit genre en van een notoire wanbetaler. Zonde van al het belastinggeld dat aan u besteed wordt want helaas betaal ik daar ook aan mee.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 30, 2018 om 02:38
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Burger X,

Ik raad je toch aan om weer aan te kloppen bij het Leger des Heils.

Heb je een verslaving ?

me
door mein33 Dec 31, 2018 om 17:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geen verslaving, maar een allergie voor het betalen van de zorgverzekering !

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 31, 2018 om 22:19
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@ Burger X,

In Nederland zijn bepaalde regels,waar je je aan moet houden.
Deze regels gaan zich niet aan  jou aanpassen.

Jij moet je zo aanpassen, dat die regels in jouw voordeel komen.

In elk leven moet je soms letterlijk vechten voor je bestaan.
Die tijd is nu aangebroken  voor jou.
Jij zult helemaal opnieuw moeten beginnen.

Ik wens iedereen op dit forum de beste wensen voor 2019 !

ro
door ron503 - Dec 31, 2018 om 15:08
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft doordat u de zorgpremie niet betaalde een proces aan uw broek gekregen en de rechter heeft de uitspraak gedaan dat u de achtstallige premie wel diende te betalen. Zo te lezen heeft u daar niet aan voldaan en dat heeft uiteraard gevolgen voor de zorgtoeslag. De rest van uw relaas voegt bar weinig toe want u heeft er zelf een zooitje van gemaakt.

Thijs12
door Thijs12 - Dec 31, 2018 om 17:58
541 Antwoorden / Vragen

We kunnen er weinig mee, is het alleen bedoeld ter lering en vermaak?