mi
door missylady Jul 13, 2008 om 19:18
Garantie & verzekeringen

Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Goede middag allemaal,

Maanden geleden heb ik mijn vliegticket geboekt samen met mijn moeder en zus bij D-reizen. Heb daarbij ook een annuleringsverzekering bij genomen voor het geval dat er wat gebeurd ik nog altijd kan annuleren! Een maand later ben ik aangenomen bij mijn huidige baan op schiphol. Heb tijdig mijn vakantie aangevraagd maar deze word helaas pas kort voor de zomer beantwoord. De vakantie is niet akkoord gekregen omdat er geen mogelijkheid is om in de aangevraagde periode vrij te krijgen wegens de drukte op schiphol.
Heb hier ook schriftelijke bewijs van ontvangen!

Nou heb ik telefonisch contact gehad met de verzekering van D-reizen en heb alles duidelijk uitgelegd. Als antwoord gaven zij dat een annulering in dat geval alleen maar geldig is als ik in de WW zat voordat mij een baan is toegewezen gekregen! Dat is dus niet het geval!

Nou is de vliegreis al aanstaande vrijdag 18 Juli, en is mijn 430 euro weg als ik geen geldige annuleringsreden heb!

Wie kan mij hierbij dringend helpen???? AUB!!!

Mvg,

Missy

4844 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 13, 2008 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

missylady,

Alleen uw annuleringsverzekering geeft de enige oplossing. Kijk even naar de ontbindende voorwaarden. Standaard is alleen: overlijden directe familie,  de door u beschreven WW situatie, ernstige ziekte. Als u de door u overkomen situatie niet aantreft als ontbindende voorwaarde, dan denk ik dat u pech heeft en alleen uw moeder en zus op vakantie kunnen gaan.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2008 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je je voet toevallig niet verstuikt, ben je toevallig niet ziek, en moest je niet hoognodig naar je arts? Je valt per ongeluk, etc.Annuleren die hap...Succes! Zorg dat je een brief van je (huiis)arts hebt (op tijd!!!) Die 430 euro verdien je dan wel terug...en eh..lees de verzekeringsvoorwaarden van te voren nog eens goed, let op de kleine lettertjes! Succes D mee!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2008 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk niet dat ze er wat aan doen als het niet ernstig genoeg is dan overlijden of ernstige ziekte ben ik bang.

Zal de voorwaarden nogmaals doornemen misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Mvg,

missylady

ve
door verwijderd - Jul 13, 2008 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar werkt een goede huisarts niet aan mee! En denk je werkelij dat ze bij D-reizen niet eerder met dit bijltje hebben gehakt? Het feit dat je bij je werkgever geen vrij krijgt is zowieso geen argument, daar had jezelf rekening mee moeten houden.

Dus niks, annuleren die hap!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, er staat duidelijk in de voorwaarden dat annulering alleen mogelijk is als je een baan krijgt na werkeloosheid waarvoor je een uitkering genoot. Als dat dus niet zo was, kun je niet met een geldige reden annuleren en heb je pech gehad. Een tip voor een volgende keer: bij sollicitatie melden dat je dan en dan vakantie hebt geboekt, en dan wordt er in de meeste gevallen niet moeilijk gedaan als ze je willen hebben in die functie.