ni
door nikitaanneke Feb 27, 2013 om 17:31
Garantie & verzekeringen

Assurantiekosten

goededag,
afgelopen vrijdag heeft mijn man een verkoper van een begrafenisverzekeraar aan de lijn gehad omdat hij een polis wilde afsluiten dit ook telefonisch geregeld,afgelopen weekend er nog een goed over nagedacht en tot de conclusie gekomen dat het toch niet is wat hij voor ogen had,meteen de maandag gebeld met de afzegging en het gesprek zou geannuleerd worden,woensdag rolt de polis in de bus meteen weer gebeld polis mag teruggestuurd met een kruis erdoor,maar ze gingen nog wel even bekijken of we wel de assurantie kosten moeten betalen,mag dat? en zo ja wat is dan redelijk wat we moeten betalen?

8342 9 Rapporteer

ro
door ron530 - Feb 27, 2013 om 18:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Assurantiekosten gaan pas in als u daadwerkelijk een verzekering afgesloten heeft. Waarschijnlijk gaat het over advies kosten. Heeft uw man zelf om advies gevraagd of heeft de verkoper ongewild gebeld?

ni
door nikitaanneke - Feb 27, 2013 om 18:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je voor je antwoord. Mijn man heeft zelf gebeld , maar er bestaat toch een wettelijke bedenktijd? En weet je ook toevallig wat deze advies kosten mogen zijn.
Ze had het wel over assurantie kosten.

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2013 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet wat assurantiekosten zijn. Je hebt nu advieskosten of assurantiebelasting. Assurantiebelasting is niet van toepassing op "begrafenispolissen".

Heeft u man rechtstreek de begrafenisverzekeraar gebeld of een tussenpersoon?

Bijvoorbeeld Monuta rekent voor een telefonisch advies € 24 en de Rabo € 50.

Afgezien daarvan kan je bij veel verzekeraars polissen afsluiten zonder advieskosten. Hoelang heeft dat gesprek geduurd? Een gesprek wat al geweest is, kan natuurlijk niet geannuleerd worden. Hooguit de afspraken die daarin gemaakt zijn.

En nog even helemaal afgezien daarvan, is zo'n verzekering überhaupt wel nodig?

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2013 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Let op: als u gebruik maakt van uw ontbindingsrecht, heeft IAK reeds kosten moeten maken om de verzekering te sluiten en de polis op te maken. Om die reden kunnen wij van u een vergoeding vragen van € 10,- plus de op het polisblad vermelde poliskosten.

Dat berekent bijvoorbeeld het IAK.

ni
door nikitaanneke - Mar 5, 2013 om 17:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

beste lezers,

vandaag kwam de nota in de bus,er staat beschreven:

advieskosten : ad 120 euro

distributiekosten ad 75 euro

totaal 195 euro

dit dus voor een advies gesprekje van 15 minuten op vrijdag en de maandag meteen gebeld om het te annuleren,volgens de jongeman die ik aan de lijn had is er meteen tegen mijn man gezegd over de bedenktijd van 30 dagen dit klopt en er is meteen achteraan gezegd dat de advieskosten en distributie kosten wel in rekening worden gebracht,en als er dan direct door mijn man was gezegd dat hij het daar niet mee eens was geweest dit niet in rekening was gebracht,wat moeten we hier nu mee? dat we wat moeten betalen is tot daar aan toe het gaat mij om het extreem hoge totaal bedrag,ik heb trouwens ook meteen gevraagd of ik daar kon solliciteren want ik wil ook wel 480 euro verdienen per uur.
heb ik nog enig recht t.o van deze grote uitvaartmaatschappij YARDEN

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2013 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De distributiekosten zijn sowieso ten onrechte berekend. Die berekent de verzekeraar voor het opmaken van de polissen.

Hier

Onder hier staan de regels van de kosten van Yarden, lees dit eens door.of was het een tussenpersoon?

Als ik u was zou ik schriftelijk protesteren tegen deze nota. En een klacht indienen bij de AFM, die houdt zeker de aankomende tijd de hoogte van de advieskosten in de gaten. U kunt Yarden of die tussenpersoon ook laten weten dat u een klacht gaat indienen. Je kunt bij Yarden ook gewoon een begrafenisverzekering afsluiten zonder kosten.
Excecution only. .

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2013 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie dat mijn link niet werkt. Tik op Google in:

Veelgestelde vragen en antwoorden Yarden

Daar wordt alles besproken.

ni
door nikitaanneke - Mar 5, 2013 om 19:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tijger1

bedankt voor je antwoord,nadat ik maandag had gebeld om het af te zeggen viel er woensdag toch de polis in de bus,ik zag dat ik dat was vergeten erbij te vermelden,niet met opzet natuurlijk mijn man heeft die dag meteen contact opgenomen met Yarden en de polis mocht teruggestuurd worden,toch raar vind ik,maar goed ik ga zeker een klacht indienen bij de instantie die u genoemd hebt,Yarden is hier trouwens ook al van op de hoogte dat heb ik ze meteen duidelijk gemaakt,er gaat nog een schriftelijke klacht hun kant op.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2013 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor de goede orde, vanaf 1 juli 2013 zijn de tussenpersonen en verzekeraars VERPLICHT eerst een dienstverleningsdocument op te stellen en met een dient te bespreken. daarom moet ook het tarief van die dienstverlening staan, pas na akkoord van de cliënt, kan een nota opgelegd worden.

Door de AFM werd geadviseerd dat al vanaf 1 januari te doen.

Als je belt op een verzekering af te sluiten, kan je dat toch geen advies noemen. Schandelijk.

Succes verder.