br
door brochje Dec 13, 2005 om 22:17
Garantie & verzekeringen

Eigen bijdrage kraamzorg 2006

Kan iemand mij vertellen wat de eigen bijdrage voor 2006 voor kraamhulp is. (voor 2003 eur 3,50/h, verz. inkomen eur 45000)

e.e.a i.v.m keuze aanvullende zorgverzekering plis 2 max eigen bijdrage eur 160,- ( we krijgen als alles goed gaat 64 h kraamzorg)

366 1 Rapporteer

ellenellen
door ellenellen - Dec 13, 2005 om 22:41
5 Antwoorden / 10 Vragen

hallo,

Ook voor 2006 is de eigen bijdrage vastgesteld op 3,50 euro. Het kan zijn dat uw aanvullende verzekering dit geheel of gedeeltelijk vergoed.

In 2006 gaan bijna alle verzekeraars via het landelijk indicatie protocol werken. Dit houdt in dat er uitgegaan wordt van 44 uur. Op indicatie worden er dan meer of zelfs minder uren gegeven.

Vraag goed na bij uw zorgverzekeraar of ook zij via dit landelijke indicatie protocol gaan werken, want 64 uur wordt volgend jaar waarschijnlijk alleen op indicatie vergoed.

M.v.g. Ellen