SvanVliet
door SvanVliet Oct 24, 2023 om 16:05
Garantie & verzekeringen

Gamma Montageservice meet verkeerde hor in. Kan ik geld terugeisen

Op 19 september jl. is de Montageservice ingehuurd door Gamma bij mij langsgeweest om een schuifhor aan de buitenkant van ons schuifpui in te meten. Dit is gedaan door Kleinklusserij Boele. Ik heb het papier met maten gekregen, keurig 75 euro betaald maar toen ik vervolgens online wilde bestellen, bleek er geen schuifhor maar plisséhor ingemeten te zijn. Ik heb contact gezocht met Boele, met Montageservice en vervolgens met Gamma klantenservice en iedereen schuift de verantwoordelijkheid heen naar de ander. Mijn eis: opnieuw inmeten of 75 euro terug.
Argument Boele om niet nogmaals te komen: juiste maten gegeven, schuifhor kan niet. Dit is echter niet ter plekke mondeling bij mij gemeld.
Argument Montageservice om geen nieuwe meting te laten doen: U moet bij Gamma zijnn.
Argument Gamma: wij kunnen uw klacht alleen doorgeven aan Montagedienst. Zij geven aan dat het juiste gemeten is: wij kunnen niets voor u doen.
Als inderdaad schuifhor niet kan wil ik best plisséhor overwegen maar dan aan de binnenkant, daar heeft er vroeger al één gezeten. Toch beweert Boele dat dit niet kan, ondanks mijn foto's waar de gaatjes van de hor nog te zien zijn.
Welke actie kan ik nu nog ondernemen, waar kan ik alsnog klacht indienen en dan een stap hoger dan de klantenservice? Nog andere tips?

3134 7 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 24, 2023 om 16:13
2081 Antwoorden / Vragen

Ik zie het vrij somber er voor u in. U zegt ingehuurd door de Gamma maar u rekent zelf met ze af, dan lijken ze me dus niet ingehuurd door de Gamma. In z'n algemeenheid maakt u geen gebruik van een aannemer, die u verantwoordelijk kunt houden voor het resultaat, maar van verschillende partijen waarbij mij in ieder geval onduidelijk is wie nou waar precies voor verantwoordelijk is en mogelijk bent u dat gezien het 'doe het zelf karakter' ook wel zelf. In ieder geval wordt het veel te duur om dat allemaal uit te zoeken en begin je geen zaak voor €75.

vd
door vdlieuw - Oct 24, 2023 om 16:56
211 Antwoorden / 6 Vragen

Ben het niet eens met eerdere commentaar. Slscik het goed begrijp:
* u bestelt een produkt bij Gamma.
* dat produkt is maatgebonden en
   moet door een deskundige worden
   ingemeten.
* Gamma bepaald welk bedrijf dat gaat
   doen.
* Gamma bepaald kennelijk ook dat u
   dat bedrijf meteen moet betalen...
   dat is al vreemd en daarmee schuift
   Gamma haar verplichting als
   verkoper en uitvoerder voor een correcte gang van zaken op u af. Gamma is en blijft verantwoordelijk en ik zou geen water bij de wijn doen, Gamma probeert onder haar verplichting uit te komen door het welles, nietes spelletje te spelen, heel slecht van Gamma.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 25, 2023 om 11:52
2081 Antwoorden / Vragen

Inderdaad, Gamma heeft de verantwoordelijkheid doorgeschoven en TS is daar mee akkoord gegaan dus gaat, schat ik in, het heel lastig worden daar Gamma weer voor verantwoordelijk te krijgen. Waar ben je het nou niet mee eens?

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 24, 2023 om 17:01
7201 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt Gamma nog eens benaderen via een contactformulier waarin u uiting geeft van uw bevindingen.
Hopelijk krijgt de juiste persoon het onder ogen.

https://www.gamma-containerservice.nl/contact.html

marita5
door marita5 - Oct 24, 2023 om 18:29
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Svanvliet ,

Wijs Gamma op hun verantwoordelijkheid :

Met GAMMA's inmeetservice bespaar je niet alleen tijd en geld, maar voorkom je ook onnodige fouten in jouw klusproject. Wij zorgen voor een vlekkeloze start van jouw project en zorgen ervoor dat alles vanaf het begin perfect op maat is.

https://www.gamma.nl/klusservice/inmeetservice

Gamma is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen .

https://www.thuiswinkel.org/leden/gamma-nl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

sira
door sira - Oct 24, 2023 om 18:54
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Vraag je geld maar terug bij Boele en zoek een horrenleverancier. Is misschien wel wat duurder, maar dan krijg je wel het goede hor. Voor dit soort dingen moet je niet naar de Gamma of Karwei gaan, tenzij je zelf heel erg handig bent.

Een hor voor een schuifpui is ook een heel ander verhaal dan een hor voor een draai(kip)raam.
Is het een houten, kunststof of aluminium pui? Voor een houten schuifpui kun je (als het een beetje meezit) nog kiezen voor een rolhor, maar bij aluminium en kunststof puien is een plissé hordeur het meest gangbaar, maar er kan ook een vast hor in een rail geplaatst worden, maar daar is het nadeel van dat het hor òf voor de opening zit en als de schuifpui dicht is, zit het hor voor de vaste vleugel en ik denk niet dat je dát wil en het is ook niet mooi.

Wil je helemaal voordelig uit zijn, kies dan voor een brede kattenstaart vliegengordijn en monteer dat d.m.v. haken en waar het vliegengordijn invalt, op de muur boven de schuifpui. Die houden ook voldoende vliegen tegen en vliegen komen meestal binnen als jezelf naar binnenloopt door de zuiging van de wind, dat geldt ook bij (deur)horren

mo
door mof - Oct 25, 2023 om 12:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Eerst moet u nagaan aan wie u de opdracht tot inmeting hebt verstrekt. Als dit Gamma was doet het niet ter zake wat de onderaannemers doen.  Als Gamma u verteld heeft dat ze bemiddelen en voor u een onderaannemer uitkiezen kan het zijn dat u bij de onderaannemer moet zijn.
Een klacht kunt u indienen wanneer Gamma is aangesloten bij een branchevereniging en dan daar. Of u kunt het bij de rechter neerleggen.

br
door brui0929 - Oct 27, 2023 om 15:43
635 Antwoorden / 10 Vragen

Gamma is de verkoper en geeft u garantie. Gamma dient dit op te lossen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 27, 2023 om 16:09
2081 Antwoorden / Vragen

Je maakt me enorm nieuwsgierig, wat heeft TS dan precies bij Gamma gekocht en betaalt?

br
door brui0929 Oct 27, 2023 om 19:23
635 Antwoorden / 10 Vragen

Het gaat om een schuifhor en er is gemeten voor een plisséhor ingemeten. De meting is niet goed. En dit moet Gamma oplossen. De klant koopt bij Gamma. Gamma is de verkoper.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 27, 2023 om 21:50
2081 Antwoorden / Vragen

Maar TS heeft Gamma niets betaald en gaat Gamma ook niets voor die meting betalen, wat is dat dan voor transactie tussen TS en Gamma?