Gamma Montageservice meet verkeerde hor in. Kan ik geld terugeisen
Op 19 september jl. is de Montageservice ingehuurd door Gamma bij mij langsgeweest om een schuifhor aan de buitenkant van ons schuifpui in te meten. Dit is gedaan door Kleinklusserij Boele. Ik heb het papier met maten gekregen, keurig 75 euro betaald maar toen ik vervolgens online wilde bestellen, bleek er geen schuifhor maar plisséhor ingemeten te zijn. Ik heb contact gezocht met Boele, met Montageservice en vervolgens met Gamma klantenservice en iedereen schuift de verantwoordelijkheid heen naar de ander. Mijn eis: opnieuw inmeten of 75 euro terug.
Argument Boele om niet nogmaals te komen: juiste maten gegeven, schuifhor kan niet. Dit is echter niet ter plekke mondeling bij mij gemeld.
Argument Montageservice om geen nieuwe meting te laten doen: U moet bij Gamma zijnn.
Argument Gamma: wij kunnen uw klacht alleen doorgeven aan Montagedienst. Zij geven aan dat het juiste gemeten is: wij kunnen niets voor u doen.
Als inderdaad schuifhor niet kan wil ik best plisséhor overwegen maar dan aan de binnenkant, daar heeft er vroeger al één gezeten. Toch beweert Boele dat dit niet kan, ondanks mijn foto's waar de gaatjes van de hor nog te zien zijn.
Welke actie kan ik nu nog ondernemen, waar kan ik alsnog klacht indienen en dan een stap hoger dan de klantenservice? Nog andere tips?
Ik zie het vrij somber er voor u in. U zegt ingehuurd door de Gamma maar u rekent zelf met ze af, dan lijken ze me dus niet ingehuurd door de Gamma. In z'n algemeenheid maakt u geen gebruik van een aannemer, die u verantwoordelijk kunt houden voor het resultaat, maar van verschillende partijen waarbij mij in ieder geval onduidelijk is wie nou waar precies voor verantwoordelijk is en mogelijk bent u dat gezien het 'doe het zelf karakter' ook wel zelf. In ieder geval wordt het veel te duur om dat allemaal uit te zoeken en begin je geen zaak voor €75.
Ben het niet eens met eerdere commentaar. Slscik het goed begrijp:
* u bestelt een produkt bij Gamma.
* dat produkt is maatgebonden en
moet door een deskundige worden
ingemeten.
* Gamma bepaald welk bedrijf dat gaat
doen.
* Gamma bepaald kennelijk ook dat u
dat bedrijf meteen moet betalen...
dat is al vreemd en daarmee schuift
Gamma haar verplichting als
verkoper en uitvoerder voor een correcte gang van zaken op u af. Gamma is en blijft verantwoordelijk en ik zou geen water bij de wijn doen, Gamma probeert onder haar verplichting uit te komen door het welles, nietes spelletje te spelen, heel slecht van Gamma.
Inderdaad, Gamma heeft de verantwoordelijkheid doorgeschoven en TS is daar mee akkoord gegaan dus gaat, schat ik in, het heel lastig worden daar Gamma weer voor verantwoordelijk te krijgen. Waar ben je het nou niet mee eens?
U kunt Gamma nog eens benaderen via een contactformulier waarin u uiting geeft van uw bevindingen.
Hopelijk krijgt de juiste persoon het onder ogen.
https://www.gamma-containerservice.nl/contact.html
Hallo Svanvliet ,
Wijs Gamma op hun verantwoordelijkheid :
Met GAMMA's inmeetservice bespaar je niet alleen tijd en geld, maar voorkom je ook onnodige fouten in jouw klusproject. Wij zorgen voor een vlekkeloze start van jouw project en zorgen ervoor dat alles vanaf het begin perfect op maat is.
https://www.gamma.nl/klusservice/inmeetservice
Gamma is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen .
https://www.thuiswinkel.org/leden/gamma-nl/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/
Vraag je geld maar terug bij Boele en zoek een horrenleverancier. Is misschien wel wat duurder, maar dan krijg je wel het goede hor. Voor dit soort dingen moet je niet naar de Gamma of Karwei gaan, tenzij je zelf heel erg handig bent.
Een hor voor een schuifpui is ook een heel ander verhaal dan een hor voor een draai(kip)raam.
Is het een houten, kunststof of aluminium pui? Voor een houten schuifpui kun je (als het een beetje meezit) nog kiezen voor een rolhor, maar bij aluminium en kunststof puien is een plissé hordeur het meest gangbaar, maar er kan ook een vast hor in een rail geplaatst worden, maar daar is het nadeel van dat het hor òf voor de opening zit en als de schuifpui dicht is, zit het hor voor de vaste vleugel en ik denk niet dat je dát wil en het is ook niet mooi.
Wil je helemaal voordelig uit zijn, kies dan voor een brede kattenstaart vliegengordijn en monteer dat d.m.v. haken en waar het vliegengordijn invalt, op de muur boven de schuifpui. Die houden ook voldoende vliegen tegen en vliegen komen meestal binnen als jezelf naar binnenloopt door de zuiging van de wind, dat geldt ook bij (deur)horren
Eerst moet u nagaan aan wie u de opdracht tot inmeting hebt verstrekt. Als dit Gamma was doet het niet ter zake wat de onderaannemers doen. Als Gamma u verteld heeft dat ze bemiddelen en voor u een onderaannemer uitkiezen kan het zijn dat u bij de onderaannemer moet zijn.
Een klacht kunt u indienen wanneer Gamma is aangesloten bij een branchevereniging en dan daar. Of u kunt het bij de rechter neerleggen.
Gamma is de verkoper en geeft u garantie. Gamma dient dit op te lossen.
Je maakt me enorm nieuwsgierig, wat heeft TS dan precies bij Gamma gekocht en betaalt?
Het gaat om een schuifhor en er is gemeten voor een plisséhor ingemeten. De meting is niet goed. En dit moet Gamma oplossen. De klant koopt bij Gamma. Gamma is de verkoper.
Maar TS heeft Gamma niets betaald en gaat Gamma ook niets voor die meting betalen, wat is dat dan voor transactie tussen TS en Gamma?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer