Garantie op basis van serienummer
1) Kan je op basis van een serie + Model nummer van een SAMSUNG NEO-Qled 65 inch TV je garantie claimen. Ik heb een foto genomen van serie + Model nummer bij het installeren van de TV. LetmeRepair (service centrum van SAMSUNG in Belgie) blijft maar vragen om stickers anders kunnen ze niets echter er is geen sticker op de achterkant van de TV, alleen op de bijgeleverde UNIT, en die is gestuurt.
2) De TV is gekocht via BVA-Auctions op 29-11-2022.
Ik ben benieuwd of het zo is dat iedere fabrikant met behulp van een serie + modelnummer exact kan zien hoe oud die is, waar die geproduceerd is, of die al eerder ter reparatie is aangeboden, gestolen is, etc etc.
Garantie op basis van serienummer /2
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van mensen die te maken hebben gehad met LETmeREPAIR uit Belgie, het reparatie centrum waarmee SAMSUNG NEDERLAND mee werkt, je kan ze alleen bereiken per mail, per telefoon kom je niet verder, men zegt dat alles zal worden uit gezocht, mijn case is daar al geescaleerd , echter een juiste oplossing is ver weg. Ik ben nu al meer dan 1 1/2 maand bezig om mijn TV te laten repareren/herstellen/vervangen daar LETmeREPAIR maar blijft vragen over stickers. Via de site van SAMSUNG NEDERLAND heb ik op 10-02-2023 een service aanvraag ingediend, vanaf dat moment is het over en weer mailen met zowel SAMSUNG NEDERLAND als met LetmeRepair met voor alsnog geen oplossing, dit moet toch SAMSUNG NEDERLAND onwaardig zijn, zo krijg je toch een slechte naam. Televisie van SAMSUNG zijn prachtig, echter zodra er iets mee aan de hand is , is de service waardeloos, ver beneden peil, zo erg dat je nooit meer van je leven een SAMSUNG koopt. Ik raad de mensen dan ook aan bij het kopen van een product, je altijd moet vragen, heeft het een eigen reparatie afdeling of doen ze het via LETmeREPAIR, in dat laatste : NIET KOPEN, is een neverendingstory..........heel jammer
[edit-red.]
De TV is via BVA aangekocht. Er is dus kans dat deze niet voor de |Nederlandse markt bedoelt was. Samsung Nederland heeft in dat geval geen enkele reden om garantie te verlenen aangezien zij deze TV dan niet geimporteerd/verkocht heeft.
Het ontbreken van de stickers met het serie nummer etc. geeft al een vermoeden dat het om parallelimport gaat.
De kans dat u bij BVA wat kunt verhalen lijkt me erg klein aangezien ze gestopt zijn met dit soort veilingen

Op mijn Nederlandse Sony zit ook geen serienummer. Dat zat in de doos en is via menu gewoon uit te lezen.
Sony is geen Samsung

Het is, volgens mij, zo dat spullen die op een veiling gekocht zijn niet meer onder de garantie vallen. Ook is het - volgens mij - zo dat het service center van Samsung aan de sticker kan zien voor welk land die tv geproduceerd is. Het is raar dat er geen sticker op de tv zit en het feit dat er een unite bijgeleverd is doe mij sterk vermoeden dat het een tv is die niet geschikt is/was voor Nederland.
Laat het het een leerpunt zijn dat je niet snel iets op een veiling moet komen. Tot slot... je toon mag zeker minder agressief zijn. Iets met internet-etiquette.

Op mijn Nederlandse Sony zit ook geen serienummer. Dat zat in de doos en is via menu gewoon uit te lezen.
Als het om een veiling van een handelaar gaat, dan heeft de koper gewoon recht op wettelijke garantie via de verkoper.
Gaat het om een product uit een faillissementsveiling, dan is er geen mogelijkheid om via de verkoper garantie te claimen.
Garantie loopt altijd via de verkoper. Kopen via een veiling kent voordelen (lagere prijs), maar ook nadelen (garantie). De fabrikant is nergens toe verplicht, hier is immers geen contract mee.
De gewenste stickers zitten op de doos. Die stickers bevatten codes waaruit te halen is waar het gefabriceerd is en voor welke landen het gemaakt is. Zoals al benoemd zal er bij parallelle import nooit service verleend worden.
En voor de duidelijkheid mbt parallel import: Samsung Nederland is een aparte BV die verantwoordelijk is voor hun inkomsten en kosten. Hun garantiedienstverlening wordt betaald uit de inkomsten van producten die zij aan de Nederlandse markt leveren. Als ze iets leveren voor grijze import dan is dat een gunst, geen verplichting.

Nee op die manier kun je geen garantie claimen. (Wettelijke) garantie is iets tussen de verkoper en de koper dus voor u tussen u en de verkopende partij.

Hallo J.Van Der Heijden ,
Lees hier eens , klik op de rode regel .
https://service.bva-auctions.com/nl/articles/4591758-ik-heb-een-nieuw-product-gekocht-heb-ik-garantie

Houd het serienummer en de aankoopbon bij de hand
En met name het laatste zou een probleem kunnen worden indien u niet de eerste koper bent. Men kan aan het serienummer zien waar en wanneer een toestel verkocht is en indien de eerste koper het toestel geregistreerd heeft ben ik bang dat u niet voor service in aanmerking komt.
In principe zou u gewoon garantie kunnen krijgen op basis van het serienummer.
Maar zonder serienummer kan de fabrikant ook niets, ook niet controleren of er nog garantie op de TV zit.
1 garantie gaat altijd via de verkoper
2 aan de hand van een serienummer kan een fabrikant nooit zien of er nog garantie op zit. Garantie gaat in op het moment dat je de aankoop doet maar de tv kan al wel een jaar of langer geleden geproduceerd zijn.
@grunn1
Ik heb al enkele keren gewoon garantie gekregen dmv het serienummer.
dit waren dan wel computer-onderdelen zoals een voeding.
gewoon berichtje gestuurd naar het bedrijf, en uitgelegd dat ik de aankoopbon niet meer had. [gezien het een systeem was dat ik van iemand kreeg]
Dat is mooi maar in principe heb je nergens recht op, gewoon een feit. Zijn ook heel weinig fabrikanten die zonder verkoopbon van een winkel reparaties uitvoeren onder garantie iets van 0,1% ofzo die het misschien doet. Er zijn uitzonderingen maar ook echt uitzonderingen en dan is het meer uit coulance dan dat het moet. Garantie loopt via de verkoper en zoals ik al eerder schreef, een serienummer zegt helemaal niks over hoe lang iemand een product al heeft helemaal niks nada noppes niks. Een tv wordt geproduceerd, krijgt een nummer en gaat in de opslag totdat die uitkomt als nieuw model en wordt vanaf dat moment pas vervoerd naar europa, vervolgens naar de importeur en dan naar een magazijn en uiteindelijk naar een winkel. Zou je een jaar garantie krijgen vanaf productiedatum dan kan het zijn dat je hem koopt en de garantie al lang voorbij is.
Als er op de achterzijde van het toestel geen sticker te vinden is dan is dat bijzonder vreemd want aan de hand van die sticker is het model en serienummer te herleiden. Op de verpakking staan enkel het modelnummer en het verpakkingsnummer ingeprint en zou het kunnen zijn dat u daar een foto van heeft gemaakt. Zo'n sticker op de achterzijde van het toestel is zo vastgelijmd dat die er niet vanzelf af kan vallen en vrees ik dat het met een reden is gebeurt. Het zou kunnen zijn dat het servicecentrum de tv eerder in reparatie heeft gehad en als onreparabel heeft aangemerkt en om doorverkopen te voorkomen de sticker heeft verwijderd. Er zijn kopers genoeg te vinden die retourgoederen in bulk opkopen en daarna als zijnde kavel op veilingsites proberen te slijten. U heeft die sticker sowieso nodig omdat uit het serienummer de productiedatum en de eerste registratie datum van verkoop te herleiden is want om voor garantie in aanmerking te komen dient de tv door de eerste koper geregistreert te worden en dat kan alleen middels het serienummer en datum van aanschaf.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Informatie over een elektrische doorstroomboiler.
Wie heeft er wat informatie over het kopen en plaatsen van een elektrische doorstroomboiler om te gebruiken in de douche voor een persoon.
Er is veel tegenstrijdige informatie, wel of geen krachtstroom, te weinig druk, waar kopen of bestellen.
Ook het plaatsen hiervan, er zijn ( nog) niet veel monteurs die dit kunnen.
Wie o wie kan mij informeren, vast bedankt en groet.
Lees meer
VanMoof betrouwbaarheid
Mijn VanMoof S3 al voor de vierde keer een error 17 en error 2. Gerepareerd door een nieuwe batterij er in te zetten maar error komt blijkbaar steeds terug. Laatste keer een maand moeten wachten en nu moet ik 2 maanden wachten voordat ik fiets kan brengen. Servicecenter was kort konden er niets aan doen moest fiets maar laten repareren. Dit is toch niet hoe je met je klanten om gaat zeker als je f ... Lees meer

Pensioenvoldoen
Wat lees ik nu, Door een fout in de pensioenwetgeving mochten pensioenfondsen niet indexeren in de periode van 2008 tot en met 2021!
Op pensioenvoldoen.nl kan je inschrijven om je verlies weer in te halen, of zit daar toch weer een addertje onder het gras en waarom komen pensioenvondsen daar niet zelf mee? Foutje in de wetgeving, maar het gaat hier nu toch om flinke bedragen wat de staa
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer


Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer