pe
door peter van der sluis Feb 27, 2016 om 01:41
Garantie & verzekeringen

Garantie op mislukte reparatie

Hallo,

Ik heb 13/02 mijn telefoon laten repareren bij een erkend bedrijf.
Het ging om de voor en achterzijde van de telefoon.
Reparatiekosten waren 175 euro.

Nu (1,5 week later), zitten er rare storingen en strepen in het scherm (lijkt op een storing in de LCD, maar niet door val of stootschade in ieder geval).
Nu beweert de winkel dat ik geen garantie meer heb omdat ik er niet gelijk mee ben heengegaan. Ik dacht namelijk dat het softwarematig was en heb 1 dag gewacht met het resetten van mijn telefoon.
Heb ik hier recht op een nieuw scherm onder Artikel 18 lid 2 van het BW? Mijn zus werk namelijk bij een gerechtswinkel en zij zegt dat ik in mijn recht sta.
Of heeft de winkel gelijk? En heb ik dan ook recht op een vervangend/leen toestel?

Mvg,
Peter

1092 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2016 om 01:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat was er mis met de voor- en achterkant van de telefoon en wat was de oorzaak daarvan?
Welk merk gsm en wat voor "erkend" bedrijf, welk bedrijf betreft het?

pe
door peter van der sluis - Feb 27, 2016 om 02:10
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Voor en achterkant was gebarsten door een ongeluk maar werd vergoed door de verzekering.
Sony Xperia Z3 en een redelijk bekende telefoonwinkel in Groningen (noem geen namen)

gr

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2016 om 13:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dan zou u zelf even moeten kijken op de site van deze winkel w.b. reparaties en garantie op reparaties. Staat er niets op de reparatiebon vermeld daarover,  en ook niet wat precies gerepareerd is?
Persoonlijk zou ik per omgaande terug naar de winkel gegaan zijn als na reparatie bleek dat er problemen waren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

M
M Bourgondien - Jun 21, 2024 om 11:57
Auto & vervoer

Scootmobiel ellende

21-06-2024   Goede morgen   Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .   Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar   in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer

Ro
Rohamo - Jun 25, 2024 om 09:29
Garantie & verzekeringen

Apotheek declareert hoger bedrag dan toegestaan

In de opstelling van mijn zorgverzekeraar, wordt bij de declaratie medicijnen telkens een klein bedrag als niet betaald gemeld. Een voorbeeld: Medicijn X Notabedrag € 41,16 Niet vergoed € 1,42 Vergoed € 39,74 Het ‘Niet vergoed’ bedrag wordt vervolgens niet in rekening gebracht. Dit probleem is al enkele jaren aan de gang en opgeteld gaat het best om een behoorlijke bedrag. Navraa ... Lees meer