ca
door carvancee Jan 13, 2004 om 11:09
Garantie & verzekeringen

Hamburg Mannheimer

ik ben gisteravond benaderd door een adviseuse van N.C.F.S.A.

m.b.t. Hamburg Mannheimer.

haar verhaal klinkt mooi, maandelijks EUR 35 betalen en op je 65ste leeftijd een som ontvangen.

Heeft er iemand ervaringen met deze Verzekering ? Positieve als negatieve ervaringen hoor ik graag

groet,Carolien

4385 5 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:27
207 Antwoorden / 4 Vragen

zie daarvoor: http://forum.fok.nl/showtopic.php/235403/1/1000

samenvattend:
"Mijn dank voor de reacties.
Ik had al een besluit gemaakt om niet in zee te gaan met deze mensen, na mijn eerste slechte ervaring.

Ik had 2 gesprekken gepland met bekenden van me. En een begeleider zou mee gaan, om te kijken hoe ik het deed. Eenmaal daar aangekomen, wilde hij de eerste 2 gesprekken voor doen, en zou ik volgende gesprekken gaan voeren.

Het product wat ze proberen aan te bieden klinkt echt goed, maar het zou vreemd zijn als het verhaal al slecht is.

Mijn kennisen werden vervolgens door het goede verhaal, en zijn praten erin gepraat, om maar gelijk de handtekening te zetten.......beiden hebben getekent, maar ik hield er een slecht gevoel aan over. Heb diezelfde avond het product nog eens helemaal doorgekeken, en het is niet zo positief als ze het willen doen klinken.

Beide kennisen hebben later hun handtekening ingetrokken....en van het product afgezien....en ik ben ook gestopt, omdat ik niet op zo'n manier iets aan de man wil brengen. Door het voeren van een slim gesprek probeer je mensen een beslissing te laten nemen om emotionele basis, niet op een rationele basis. Daarnaast proberen ze je zo min mogelijk bedenktijd te geven.....

Ik zou iedereen aanraden om het gesprek niet af te luisteren, en deze mensen zo snel mogelijk de deur uit te werken...."

bo
door bonton - Apr 16, 2004 om 12:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

zeer goede reactiezijn grote oplichters

mu
door muncio - Apr 16, 2004 om 12:27
6 Antwoorden / 0 Vragen

Om meteen van oplichters te spreken moet je wel met bewijzen komen.
Je moet dan ook nooit meteen ergens een handtekening zetten. Laat eerst een offerte opmaken en overleg desnoods als second opinion met een andere adviseur.
Tevens is het zo dat een levensverzekering bijna zeg maar altijd met de dag opzegbaar is. Dus mocht je het afgesloten hebben dan kan je gelukkig snel de geldkraan dichtdraaien alleen de ervaring hiermee is dat de verzekeringsmaatschappijen vaak traag verwerken van de opzegging zodat je nog een aantal maanden je premie doorbetaald deze gewoon dan terugboeken en de automatische betaling stopzetten bij de bank.
Al met al wees alert op de beleggingsstructuur want je kan zo beleggen als je wilt alleen je loopt hogere risico's bij een offensiever beleggingsvorm. Vaak praten ze je naar 1 bepaalde fonds aandelen toe en vertellen ze niet de meerdere opties.

dr
door dragonsdawn - May 10, 2005 om 00:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Tja, ik ben net "gerekruteerd" bij Hamburg Mannheimer, dus ik kan er eigenlijk niet veel over zeggen.

Maar het feit dat je eerst een aantal vrienden en kennissen moet benaderen om meer contactpersonen te krijgen vond ik niet zo'n fijn idee.

Sommige mensen hebben van nature een hele vlotte babbel, waarmee ze zelf de Paus een dagje vakantie in de hel aan zouden kunnen bieden, maar er zijn ook mensen bij dit alleen maar de grote geldbedragen hebben gezien, zonder dat ze iemand een afspraak kunnen laten maken.

Met andere woorden, er zijn mensen bij die het gesprek (dat overigens op papier staat) niet overtuigend kunnen overbrengen zodat ze een afspraak kunnen maken.

Nu heb ik dus 1 indoctrinatie weekend gehad, om van de sfeer te proeven, maar uiteindelijk kwam het er gewoon op neer dat je eerst je vrienden moest aanspreken voor een afspraak en dat je verder niks mocht zeggen waar het daadwerkelijk over ging om ze vervolgens bij de afspraak een product te verkopen... (ik ben in dit weekend een aantal van mijn beste vrienden verloren...ze wilden zelfs niks meer met mij te maken hebben...)

Goede vrienden zijn schaars, wees er zuinig op....ik stop in iedergeval, voordat ik straks niemand meer heb.

het werven gaat btw via de eerste contacten, die moeten weer een aantal namen noemen die wellicht interesse hebben voor het product...die geven per persoon ook weer een aantal namen op en zo groeit je lijstje van personen aardig op.

Tja, je kunt wel veel geld verdienen bij dit bedrijf, maar dan moet je wel goed kunnen praten en ik ben daar blijkbaar te braaf voor.

Met vriendelijk groet, DD.

ti
door timoo - Oct 16, 2005 om 17:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

dragonsdown,

zou je me even kunnen contacteren op contestimo@telenet.be ?

Ik zou nl. nog graag wat meer te weten komen over je ervaringen bij de fameuze maatschappij ;)

Heb nl. net het fameuze basisseminarie (aka brainwashing) gevolgd, maar ze hebben mij nog niet liggen. Ben nl. de enige die het 'aanbod tot contract' niet getekend heeft :)

Dus ja, kzou wel graag beetje meer weten over hoe het bij jou dan allemaal gegaan is :)

Alleszins merciekes éh :)

Grtz,
Timoo