Heb ik recht op een gratis nieuw matras?
Hallo iedereen,
Vorig jaar mei 2016, heb ik een 2 persoons boxspring aangeschaft, wegens klachten aan mijn bekken had ik een nieuw, ondersteunend bed nodig.
Tijdens het kopen van de boxspring stond op de advertentie dat er 36 maanden garantie opzat.
Helaas is de topmatras op de boxspring al 3x ingedeukt en hebben ze het 2x vervangen door een nieuw top-matras maar elke keer komt de probleem terug.
Nu is er alweer een deuk in het matras na 2 weken.
Een kennis van mij gaf mij aan dat het indeuken van de top-matras heeft te maken met het 2x 1 persoons matras eronder, waardoor er een kiertje tussen de 2 1-persoonsmatrassen komt en de topmatrass indeukt, hierdoor krijg ik weer klachten aan mijn bekken.
Vandaag weer contact opgenomen en de probleem voorgelegd en gevraagd of 2 x 1 persoon matras vervangen kan worden voor 2 persoonsmatras onder de top-matras zodat de probleem opgelost kon worden maar helaas vragen zij nu om 150 euro extra te betalen.
Mogen zij mij om 150 euro extra bijbetaling vragen, of dien ik gewoon een deugdelijk product ( een 1 persoonsmatras onder de top-matras ) te krijgen?
Maar die boxspring delen zijn toch aan elkaar vastgemaakt? En ligt u dan midden op die twee-persoonsmatras? En een eventueel kiertje veroorzaakt toch geen deuken in de matras die bovenop die twee delen ligt?
Of heeft u het over een tweepersoons topper die extra bovenop de matrassen ligt? En daar kunt u ook geen klachten aan uw bekken van krijgen.
Dan kunt u beter twee toppers nemen.
Juist niet, dan krijg je pas een kuil, maar dan weer een andere. ;-) 1 Topper over de boxspring zou goed moeten zijn. Anders, i.p.v. de gewone topper een extra dikke topper kopen. Weet ook niet of de TS of te licht of misschien juist te zwaar is.
De onderkant van de boxspring is vastgemaakt aan de hoofdbord, maar niet zozeer 'aan elkaar' de 2 1-persoonsmatrassen erop zijn niet vastgemaakt, die liggen er helemaal los op. En daarbovenop ligt een 2 persoonstopper.
Maar die boxspring moet aan het voeteneind ook aan elkaar geklikt zijn.
Het was toch uw eigen keuze om twee matrassen i.c.m. één topper te kopen, waarom zou de winkelier dat dan voor u moeten oplossen.
Daarnaast heb ik zelf ook twee losse matrassen met één topper en herken dat probleem helemaal niet.
Nee, u heeft geen recht op een gratis nieuwe matras. Een matras is iets heel anders dan een topper. Die is ter bescherming van de matrassen en in verschillende diktes te krijgen. De mijne (op twee eenpersoonsmatrassen) is 5 cm. dik en die deukt ook licht in in het midden. Een kier tussen twee eenpersoonsmatrassen kunt u dichten met een zogenaamde matraswig, een stuk scuimrubber in de vorm van een T die hem opvult.
Ja dat mogen ze vragen. Misschien liggen die problemen met uw bekken niet eens aan het matras of het bed.
Dus bijbetalen als u een 2 persoonsmatras wilt.
Probeer anders eerst nog zoiets: https://www.matrassen.nl/verwante-artikelen/pont-d-amour-matraswig.html en zoek op internet dan eerst of dat wel goed kan werken.
Ik heb ook 2 één persoons matrassen, maar een split level topdekmatras. Dit matras is van onder tot + 80 cm van de bovenkant dicht en verder open.
Nergens problemen mee. Geen last van kieren en deuken.
Een kennis van u zegt dat ....
u moet een specialist in de arm nemen, als die hetzelfde beweert staat u sterk. Met de mening van
een kennis van u hebben ze weinig te maken
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer