hmpf
door hmpf Sep 9, 2009 om 16:57
Garantie & verzekeringen

Kan ik dit verhalen?

Beste deskundigen,

Ik heb de computer van iemand anders in de soep gedraaid. Hij was niet meer aangesloten op ADSL door het losschieten van een stekkertje. Ik heb dat gerepareerd. In een welkomstscherm heb ik vervolgens verkeerde gegevens ingevuld. De computer begon te tieren. Dan maar een herstelpunt activeren, dacht ik. Het gekozen herstelpunt blijkt er één te zijn waarop XP een aantal bestandjes mist. XP proberen te heristalleren, maar de DVD-speler pakt de Disc niet. Hiermee is mijn gehannes tot een einde gekomen.

Kan ik die actie verhalen op een verzekering?

Groeten van Helen

888 20 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Sep 9, 2009 om 17:08
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag Helen, Nee, dit gaat niet. Het is door onkunde ontstaan. Geen enkele verzekering die dit gaat betalen.

Tip:Breng de pc ter reparatie naar degenen die dit wel kunnen.

Mvgr. Henri

toolboy
door toolboy - Sep 9, 2009 om 17:12
965 Antwoorden / 40 Vragen

Heeft u al een poging ondernomen om de lens van de laser te reinigen?? Groet T

birdies
door birdies - Sep 9, 2009 om 17:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb nog nooit meegemaakt dat een p.c. begint te tieren bij het invoeren van verkeerde gegevens in het welkomstscherm.

Denk dat je zelf wel zult begrijpen dat je hiervoor niet hoeft aan te kloppen bij een verzekering. Kunnen ze wel aan de gang blijven.

Breng hem even naar iemand die verstand van zaken heeft. Vlg mij is de p.c. echt niet kapot, maar is er softwarematig e.e.a. fout gegaan.

birdies
door birdies - Sep 9, 2009 om 17:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

En wat bedoel je met gerepareerd? Als het stekkertje uit de netwerkkaart is gevallen, is dat alleen een kwestie van het stekkertje er weer in stoppen.

Is het stekkertje los van de kabel, dan even een nieuwe kabel kopen.
Vraag me dus echt af wat je dan wel hebt gerepareerd?

holpen
door holpen - Sep 9, 2009 om 17:56
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat kan, maar alleen als een je een verzekering hebt afgesloten die uitkeert bij het veroorzaken van schade door opzettelijk volkomen ondeskundig handelen.

Het spijt me, maar je hebt kennelijk geen flauw idee wat je gedaan hebt. Dat je daarmee een computer om zeep helpt, is JOUW risico, daar kun je je echt niet tegen verzekeren. Breng het ding z.s.m. naar iemand met kennis van zaken en laat het repareren. Leergeld, moet je maar denken.

Overigens ben ik lang, lang geleden ook zelf zo begonnen: heb zeker drie moederborden om zeep geholpen door iets te enthousiast experimenteren met computertechniek. Kostte me wel wat knaken, maar ik heb er veel van geleerd!

labswans
door labswans - Sep 9, 2009 om 18:20
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Probeer dan xp weer terug te zetten naar het punt kort voor u hem in de war bracht. U heeft hem op een datum teruggezet die veel te ver staat op de pc. Het moet een punt zijn van maximaal een week of zo geleden.Toen werkte het wel.

U heeft het over verkeerde gegevens invoeren bij het welkomstscherm. Zijn dat gegevens om in de pc te komen of om op het internet te gaan.

Bij verkeerde gegevens adsl kan u uw verbinding weghalen bij start , alle verbindingen weergeven. Daarna kan u de verbinding weer automatisch laten maken omdat de pc ziet dat er een adsl verbinding aangesloten zit.

Heeft u een verkeerd wachtwoord en gebruikersnaam van xp gebruikt dan : pc oplaten starten in veilige modus ( F8 ) , inloggen met administrator en geenwachtwoord invullen.

Dan kan de pc normaal worden opgestart. Daarna kan u uw gebruikers accounts veranderen omdat je als administator alles kan doen met de andere gebruikers account ( mits je de goede wachtwoorden nog wel weet ) weet u die niet dan mbv google zoeken op wachtwoord gebruikersaccount kwijt. Dan komt u er wel zo achter.

Als er meerdere spelers op de pc zitten dan zal bij opnieuw installeren maar een dvd speler het doen. Dus bij 2 spelers : goed kijken welke aangaat bij opstarten pc. Die is dan meestal bootable met het besuringssysteem cd

Geeft de moed nooit op u redt de pc nog wel

Groetjes ,labswans

hmpf
door hmpf - Sep 9, 2009 om 20:46
122 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenavond,

Hartelijk dank voor met name de tips om het geheel eventueel ongedaan te kunnen maken. Ik denk dat ik de tower met uw tips samen even wegbreng naar iemand die er verstand van heeft.

Wat het repareren van het stekkertje betreft: zo'n nieuw telefoonstekkertje met zo'n speciale tang eraan knijpen; het eerst opnieuw moeten strippen van de kabeltjes en dat gemiezer met in welke van de vier minuscule gaatjes welk draadje moet. Vandaar dat ik het repareren noemde.

Groet, Helen

birdies
door birdies - Sep 9, 2009 om 23:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Duidelijk. Je moet behoorlijk behendig zijn om zo'n stekkertje er op die manier op te zetten. Het luistert allemaal erg precies, anders is de kans groot dat je problemen krijgt met de verbinding.

Eventuele volgende keer gewoon een nieuwe kabel kopen, dat zijn de kosten niet.

Verstandig om de p.c. weg te brengen naar een deskundig persoon. Is ongetwijfeld echt wel weer aan de praat te krijgen.

tonnieboy
door tonnieboy - Sep 10, 2009 om 00:31
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Als u een AVP heeft afgesloten dan is de schade daar te melden en uit uw verhaal maak ik op dat aan de vereisten voor aansprakelijkheid is voldaan. De verzekeraar zal de herstelkosten vergoeden of de dagwaarde als die lager is. Na 3 jaar is de waarde van computers tot 10% van de aanschafprijs teruggelopen.

tonnieboy
door tonnieboy - Sep 10, 2009 om 00:33
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Schuld is een vereiste voor aansprakelijkheid en vanzelfsprekend op een AVP gedekt. Als u het niet weet antwoord dan liever niet.

dirck
door dirck - Sep 10, 2009 om 00:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

4 draden?

Een UTP kabel heeft 8 draadjes, getwist!
En zo'n stekkertje heeft daarom ook 8 gaatjes!

holpen
door holpen - Sep 10, 2009 om 01:19
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkele AVP-verzekering zal een defect vergoeden dat je hebt
veroorzaakt door bewust ondeskundig handelen. Het gaat hier niet om een
ongelukje, maar om een bewuste actie, waarbij je een groot risico op
mislukking hebt genomen, omdat je niet ter zake kundig bent. Dat wordt echt niet gedekt!

Als verzekeraars dit uitkeren, ga ik vanaf morgen meteen aan de slag!
Ik denk dat ik maar auto's ga repareren. Heb er wel geen verstand van,
maar als ik de boel verknoei bel ik gewoon de verzekering....
Of... ik heb altijd al graag chirurg willen worden. Misschien dat ik maar zieke mensen moet gaan opereren i.p.v. zieke computers...

Bovendien is helemaal nog niet zeker dat de computer stuk is. Uit de beschrijving denk ik te kunnen opmaken dat het allemaal niet zo ernstig is. Waarschijnlijk is herinstallatie van Windows sowieso al een oplossing, als het al niet makkelijker ligt.

holpen
door holpen - Sep 10, 2009 om 01:26
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Of de vraagstelster heeft geprobeerd het kabeltje van de buitenlijn (naar modem) te voorzien van een nieuw stekkertje. Die heeft namelijk wel vier "gaatjes", waarvan je er overigens maar twee meer hoeft te gebruiken. Als dat het geval is, staat de storing op de pc ook nog eens volledig los van de "reparatie".

In het andere geval heeft vraagstelster geprobeerd een RJ11-stekker te plaatsen in een RJ-45-aansluiting. Dat gaat natuurlijk ook niet werken....

M.a.w. hier is klassiek "geprutst".

kenwel2
door kenwel2 - Sep 10, 2009 om 15:23
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@tonnieboy: Als u het niet weet antwoord dan liever niet.

Henri

kenwel2
door kenwel2 - Sep 10, 2009 om 15:24
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@tonnieboy: Als u het niet weet antwoord dan liever niet.

Henri

birdies
door birdies - Sep 10, 2009 om 15:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als
u een AVP heeft afgesloten dan is de schade daar te melden en uit uw
verhaal maak ik op dat aan de vereisten voor aansprakelijkheid is
voldaan........

Mag ik ff lachen??? Aan alle eisen voldaan??? Iemand die totaal ondeskundig bezig is?

toolboy
door toolboy - Sep 10, 2009 om 15:44
965 Antwoorden / 40 Vragen

XP proberen te heristalleren, maar de DVD-speler pakt de Disc niet. Hiermee is mijn gehannes tot een einde gekomen.

Dit heeft helemaal niets met het kabeltje te maken dit is een intern probleem in de comp.   T

birdies
door birdies - Sep 10, 2009 om 15:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ben dan wel benieuwd over welke draadjes/stekkertjes Helen het heeft? (Over 't woordje 'vier' had ik ff heen gelezen)

dirck
door dirck - Sep 10, 2009 om 16:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan natuurlijk ook nog, dan hoef je alleen maar de rode en de blauwe draad in de twee binnenste gaatjes te steken.

@Helen,

Bij oudere moederborden moet je in het BIOS instellen hoe de computer op moet starten, dit staat standaard meestal ingesteld op A, C, CD-ROM
Het kan zijn dat je dit even moet veranderen in CD-ROM, A, C

Bij nieuwere moederborden is dit niet meer nodig, als je dan namelijk een opstartbare CD of DVD (Windows-CD of een Linux Live-CD) in de speler hebt zitten en je start de computer op, dan zie je na de POST, helemaal onderin een melding komen of je de computer op wilt starten van de CD of DVD. (let wel goed op, want deze melding staat er maar zo'n 3 seconden)
Als je dan niet op een toets drukt, dan start de computer gewoon op van de harde schijf.
Dus zie je die melding, druk dan meteen op een toets.

Groet, Dirck

holpen
door holpen - Sep 10, 2009 om 16:56
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@tonnieboy: Begin a.u.b. een verzekeringsmaatschappij! Ik ben je eerste klant voor een AVP-verzekering!