di
door dirk23 Nov 21, 2010 om 15:42
Garantie & verzekeringen

Kan je zonder tandartsverzekering

Ik betaal elke mnd voor mn basis tandverzekering. Maar ik heb van jongs af aan nooit last van gaatjes en dat soort dingen. Nooit beugel nodig gehad. Heb nog alle verstandskiezen. Gebit ziet er goed uit ook omdat ik nooit gerookt/gesnoept heb. Ik ben dus ook al jaren niet meer naar de tandarts geweest.

Is het mogelijk om mn tandverzekering op te zeggen en uit eigen zak te betalen wanneer er echt iets met mn gebit aan e hand is?

26583 49 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 21, 2010 om 15:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Is het mogelijk om mn tandverzekering op te zeggen en uit eigen zak te betalen wanneer er echt iets met mn gebit aan e hand is?--

Ja hoor dat kan, een tandarts verzekering is Niet verplicht, als je de kosten zelf kunt financieren is dat jouw keus.
Maar dat je nooit iets had of hebt is geen garantie voor de toekomst............. ;-)

Maar wellicht moet je dit eerst even overleggen met je tandarts of hij direct bij jouw declareren accoord vind, misschien gaat hij hiermee niet accoord .......tandarts is Niet verplicht iemand als klant te accepteren.
En informeren naar eventuele kosten/tarieven.

Tandarts.nl Info

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 16:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Alleen een basisverzekering is verplicht. Aanvullende verzekeringen en/of tandartsverzekeringen dus niet.

Eens een gaatje vullen of gebitsreiniging zijn de kosten niet, die kosten spaar je uit door geen tandartsverzekering te nemen.
Bij duurdere zaken als kronen en bruggen schiet je ook niet veel op met een vergoeding tot max. 250 of zo. Vaak krijg je dan ook niet de materiaal- en techniekkosten vergoed, die ong. 50% v.d. rekening zijn.

.......of hij direct bij jouw declareren accoord vind.......

Steeds meer tandartsen willen direct de nota betaald hebben, contant of pin. Ik betaal al ruim 10-15 jaar de nota meteen en declareer zelf bij verzekeraar.

vladja
door vladja - Nov 21, 2010 om 16:32
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als al jaren niet bij de tandarts geweest bent, zou ik dat eerst eens doen. Jij kan wel denken dat het allemaal koek en ei is in je mond, maar dat hoeft niet de werkelijkheid te zijn.

Als er dan wat moet gebeuren, kan je dat in ieder geval nog voor een deel laten betalen door de verzekering. Vraag dan de mening van de tandarts over de staat van jouw gebit en maak dan een afweging.

Vladja

börgemeister
door börgemeister - Nov 21, 2010 om 16:55
506 Antwoorden / 25 Vragen

Tandarts zit - indien u niet jonger dan 18 jaar bent - niet het basispakket. De tandarts dient geregeld te zijn in een aanvullende verzekering.

Als je geen aanvullende verzekering hebt, dan hoeft u niets op te zeggen.

di
door dirk23 - Nov 21, 2010 om 17:23
249 Antwoorden / 137 Vragen

@Vladja, dat is een goeie oplossing. Maar dat gaat niet meer lukken voor het einde van het jaar. Kan ik volgend jaar dan tussentijds opzeggen zonder nog voor heel 2011 te moeten betalen?

Hoeveel kost een standaardcontrole ongeveer?

stacey
door stacey - Nov 21, 2010 om 17:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=dirk23 schreef op zondag 21 nov 2010, 17:23] Kan ik volgend jaar dan tussentijds opzeggen zonder nog voor heel 2011 te moeten betalen?

Nee, je kunt niet tussentijds opzeggen, dus je zult dan voor heel 2011 deze verzekering moeten afsluiten, als ze je al willen verzekeren............

[quote=birdies schreef ].....of hij direct bij jouw declareren accoord vind.......

Steeds meer tandartsen willen direct de nota betaald hebben, contant of pin. Ik betaal al ruim 10-15 jaar de nota meteen en declareer zelf bij verzekeraar

De mijne dient in bij verzekeraar, als ik dan mijn zorgpremie`s niet betaal heeft zorgverzekeraar een probleem en niet de tandarts verwacht ik,
vandaar het idee dat hij wellicht misschien geen zin had om incassoburo te moeten inhuren voor prive/wan-betalers waar geen verzekering achter staat ?

getty
door getty - Nov 21, 2010 om 18:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het lijkt mij het beste om toch eerst maar eens naar de tandarts te gaan en te laten beoordelen of uw tanden echt zo goed zijn als u denkt. Als dat dit jaar blijkbaar niet meer te regelen is, dan zou ik de verzekering voor volgend jaar maar gewoon laten doorlopen en n.a.v. de uitkomst van het bezoek beoordelen of u voor 2012 zonder tandartsverzekering kan. Afhankelijk van het te lopen risico en uw mogelijkheid om bij een tegenvaller het zelf financieel op te vangen, kunt u dan overwegen om de tandartsverzekering te beeindigen.

di
door dirk23 - Nov 21, 2010 om 18:02
249 Antwoorden / 137 Vragen

ps: ik ben wel verzekerd maar ik maak er gewoon geen gebruik van. Ik heb daarom ook nooit naar een tandarts gezocht en heb dus geen tandarts.
Ik heb dus al veel geld verloren zien gaan. Zeker sinds de nieuwe basisverzekering, denk ik of zijn de tandartstarieven hetzelfde gebleven sinds 2006?

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 18:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......vandaar het idee dat hij wellicht misschien geen zin had om incassoburo te moeten inhuren voor prive/wanbetalers waar geen verzekering achter staat ?......

Vandaar juist dat hij 'cash' wil. Veel (para)medici maken vaak gebruik van Famed, die gaan dan achter wanbetalers aan.

.......Maar dat gaat niet meer lukken voor het einde van het jaar......

Zou niet weten waarom niet, je kan meestal met een paar weken terecht.

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 18:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Ik heb daarom ook nooit naar een tandarts gezocht en heb dus geen tandarts......

Zoek je nu toch nog even een paar tandartsen? Kun je ze morgen bellen of ze nog patiënten aannemen en zo ja meteen een afspraak maken.

getty
door getty - Nov 21, 2010 om 18:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=dirk23 schreef op zondag 21 nov 2010, 18:02]ps: ik ben wel verzekerd maar ik maak er gewoon geen gebruik van. Ik heb daarom ook nooit naar een tandarts gezocht en heb dus geen tandarts.
Ik heb dus al veel geld verloren zien gaan. Zeker sinds de nieuwe basisverzekering, denk ik of zijn de tandartstarieven hetzelfde gebleven sinds 2006?

Ik denk dat je je rot schrikt als je bij de tandarts komt. Een paar jaar niet geweest begrijp ik? Je staat versteld wat er allemaal niet in orde kan zijn zonder dat je tandpijn hebt..... zeg het nog maar niet op en zoek eerst een tandarts, Succes !

druifje01
door druifje01 - Nov 21, 2010 om 18:35
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Tuurlijk kun je zonder tandartsverzekering. Maar er kan een tijd komen waarin je de tandarts wel nodig zult hebben. Ik neem aan dat je het geld nodig hebt. Toch zou ik je willen aanbevelen -hoeveel discipline het ook vereist- maandelijks iets opzij te zetten op een rente rekening ofzo om als het zover is de tandarts van te betalen. Dat is dan je eigen verzekering. 't Is maar een idee.

takla
door takla - Nov 22, 2010 om 13:25
25 Antwoorden / 6 Vragen

Ja volgens mijn informatie kan dat. Moet je wel even bellen met de verzekeraar.
Dan weet je het zeker.

moeder56
door moeder56 - Nov 22, 2010 om 13:48
483 Antwoorden / 2 Vragen

http://www.tandarts.nl/verzekeringen/tarieven_2010.pdf

Hier vind je alle tarieven.
Wat verzekeringen betreft: er zijn er die vergoeden tot een bepaald bedrag en er zijn verzekeringen die vergoeden behandelingen toe een bepaald aantal met al dan niet een eigen bijdrage.
Om te vergelijken : kijk bij Unive en Anderzorg.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Nov 22, 2010 om 14:35
73 Antwoorden / 6 Vragen

Controle kost bij mijn tandarts 19,47

Mijn zus was een aantal jaren niet meer naar de tandarts geweest. Toen ze uiteindelijk wel weer ging, moest ze de volle mep van de eerste behandelingen zelf betalen omdat ze dus een aantal jaarlijkste controles geskipt had. Dus niet alleen de 1e controle, maar ook de reparaties van de gebrekken die toen geconstateerd werden. Daarna werd wel weer alles vergoed zoals vermeld op de polis.
Weet niet of dit verschilt per verzekeraar of dat dit nu veranderd is? Wel iets om te checken.

ge
door gerrit11 - Nov 22, 2010 om 15:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga 2x per jaar naar de tandarts dat kost nog geen € 60.= terwijl je aan verzekering minimaal € 200,= moet betalen.
Als er iets aan je gebit moet gebeuren krijg je niet eens alles terug, aantal jaren geleden moest ik een zenuw behandeling ondergaan de verdoving werd niet vergoed, want dat was onzin werd mij verteld, de behandeling op zich zelf koste maar enkele tientjes en dat werd wel vergoed.
Waarom zoveel betalen als het goedkoper kan.

an
door andrea - Nov 22, 2010 om 15:32
21 Antwoorden / 5 Vragen

elke zorgverzekering dus ook de tandartsverzekering kan tot 31 december van dit jaar opgezegd worden volgens mij. Daarna moet je voor eind januari een zorgverzekering hebben afgesloten maar dit hoeft niet voor een tandartsverzekering. Die is geheel vrijwillig. Maar zou zeker eerst door een tandarts je gebit na laten kijken want zoals al vaker is gezegd niet snoepen enz. wil niet zeggen dat je dan ook geen gaatjes kunt hebben. Goed poetsen is veel belangrijker. Mijn zoon had ook nergens last van en ging 1.5 jaar niet en had toen toch problemen. Een tandartsverzekering keert niet altijd uit als er later dan ineens problemen zijn of er moet een kroon komen. Je kan zelf sparen, maar dan moet je wel sterk in je schoenen staan. Het is dus een afweging, maar gooi niet gelijk de nu opgebouwde rechten weg voor je weet hoe het er nu voor staat. succes ermee.

mi
door midas - Nov 22, 2010 om 16:40
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op zondag 21 nov 2010, 16:32]Als al jaren niet bij de tandarts geweest bent, zou ik dat eerst eens doen. Jij kan wel denken dat het allemaal koek en ei is in je mond, maar dat hoeft niet de werkelijkheid te zijn.

Als er dan wat moet gebeuren, kan je dat in ieder geval nog voor een deel laten betalen door de verzekering. Vraag dan de mening van de tandarts over de staat van jouw gebit en maak dan een afweging.

Vladja

Het zal dus wél allemaal koek en ei zijn in die mond vrees ik.

me
door meidam - Nov 22, 2010 om 16:50
150 Antwoorden / 120 Vragen

Ben verzekerd bij CZ, ik zonder, mijn vrouw met tandartsverzekering.
Vergoed wordt in 2011 75% tot een max. van € 450,--, premie € 16,25 p.m.

Zij is al een reeks van jaren verzekerd voor de tandarts, al die jaren overtrof de premie de kosten. Zij gaat altijd trouw naar de tandarts voor de jaarlijkse controle en zal dit blijven doen.

Betaal dus voortaan alles zelf, mag bovendien opgvoerd worden als kostenpost bij de belastingaangifte.

met vriendelijke groet, Christiana.

invalide
door invalide - Nov 22, 2010 om 16:53
787 Antwoorden / 5 Vragen

Alleen als jou tanden scheef staan en je een beugel wilde of diverse kinderen dan gratis mee verzekerd zijn is het interessant, de meeste mensen betalen meer dan ze ooit terug kunnen krijgen en zij willen alleen maar winst maken over jou tanden!

Dus een enkeling heeft voordeel en vele betalen dus teveel.

gadk
door gadk - Nov 22, 2010 om 17:06
6 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf overweeg ik om mijn tandartsverzekering op te zeggen. Ik ga 2x per jaar voor kontrole naar de tandarts en er hoeft zelden iets gedaan te worden. Met ingang van 1 januari a.s. betaal ik voor deze verzekering 12,07 euro per maand, dit is ruim 144 euro per jaar terwijl ik maar voor 225 euro verzekerd ben. Het verschil van 81 euro dat ik in het uiterste geval kwijt zal zijn, kan ik makkelijk zelf dragen. Dit jaar kostte een kontrolebeurt 19,47 en gebitsreiniging 23,06, dus reken maar uit. Google eens op tandartstarieven dan zie je ook wat een uitgebreid behandelplan kost.

me
door meidam - Nov 22, 2010 om 17:15
150 Antwoorden / 120 Vragen

[quote=gadk schreef op maandag 22 nov 2010, 17:06]Zelf overweeg ik om mijn tandartsverzekering op te zeggen. Ik ga 2x per jaar voor kontrole naar de tandarts en er hoeft zelden iets gedaan te worden. Met ingang van 1 januari a.s. betaal ik voor deze verzekering 12,07 euro per maand, dit is ruim 144 euro per jaar terwijl ik maar voor 225 euro verzekerd ben. Het verschil van 81 euro dat ik in het uiterste geval kwijt zal zijn, kan ik makkelijk zelf dragen. Dit jaar kostte een kontrolebeurt 19,47 en gebitsreiniging 23,06, dus reken maar uit. Google eens op tandartstarieven dan zie je ook wat een uitgebreid behandelplan kost.

Hoewel U gelijk heeft de tandartsverzekering op te zeggen, zie mijn eerdere reactie, is het natuurlijk geen zekerheid, dat U eens meer moet betalen dan €81,-- bij de tandarts voor extra behandelingen.

sunsun
door sunsun - Nov 22, 2010 om 17:47
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ikzelf zit te overwegen om voor de tandartsverzekering een treedje lager te nemen omdat de aanvullende premies (Menzis 3) de pan uit rijzen. Je krijgt voor de tandarts sowieso al lang niet alles vergoed, zeker niet als het gaat om implantaten, kronen en bruggen. Je moet de techniekkosten altijd zelf betalen bij mijn weten en wat de rest van de behandelingen aangaat....dat moet ik nog nakijken en vergelijken.
Maar om dit nou helemaal niet te verzekeren gaat me wat te ver....
Je zult er van schrikken wat het allemaal kost, zelfs de eenvoudige behandelingen en je kunt niets meer van de belasting aftrekken helaas!

getty
door getty - Nov 22, 2010 om 18:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=sunsun schreef op maandag 22 nov 2010, 17:47]Ikzelf zit te overwegen om voor de tandartsverzekering een treedje lager te nemen omdat de aanvullende premies (Menzis 3) de pan uit rijzen. Je krijgt voor de tandarts sowieso al lang niet alles vergoed, zeker niet als het gaat om implantaten, kronen en bruggen. Je moet de techniekkosten altijd zelf betalen bij mijn weten en wat de rest van de behandelingen aangaat....dat moet ik nog nakijken en vergelijken.
Maar om dit nou helemaal niet te verzekeren gaat me wat te ver....
Je zult er van schrikken wat het allemaal kost, zelfs de eenvoudige behandelingen en je kunt niets meer van de belasting aftrekken helaas!

fout! de tandartskosten zijn nog steeds aftrekbaar. Alleen omdat er nog maar zo weinig andere zaken aftrekbaar zijn, is de kans dat de drempel wordt gehaald erg klein.

me
door meidam - Nov 22, 2010 om 18:32
150 Antwoorden / 120 Vragen

[quote=getty schreef op maandag 22 nov 2010, 18:01][quote=sunsun schreef op maandag 22 nov 2010, 17:47]Ikzelf zit te overwegen om voor de tandartsverzekering een treedje lager te nemen omdat de aanvullende premies (Menzis 3) de pan uit rijzen. Je krijgt voor de tandarts sowieso al lang niet alles vergoed, zeker niet als het gaat om implantaten, kronen en bruggen. Je moet de techniekkosten altijd zelf betalen bij mijn weten en wat de rest van de behandelingen aangaat....dat moet ik nog nakijken en vergelijken.
Maar om dit nou helemaal niet te verzekeren gaat me wat te ver....
Je zult er van schrikken wat het allemaal kost, zelfs de eenvoudige behandelingen en je kunt niets meer van de belasting aftrekken helaas!

fout! de tandartskosten zijn nog steeds aftrekbaar. Alleen omdat er nog maar zo weinig andere zaken aftrekbaar zijn, is de kans dat de drempel wordt gehaald erg klein.

voor de goede orde, premie ziektekostenverzekering en aanvullende verzekering (waaronder tandartskosten)mogen niet meer afgetrokken worden, wel dezelf betaalde kosten en dat bedoelt Getty natuurlijk ook.

invalide
door invalide - Nov 22, 2010 om 18:43
787 Antwoorden / 5 Vragen

En ik kom altijd na 6 maanden een afspraak maken waardoor ik om de 8 maanden behandeld word dus niet eens 2x per jaar!

Dus bezuinigen kan en gezien de administratie kosten en reclame die ook betaald moet worden denk ik dat voor 99% van alle mensen zelf betalen achteraf goedkoper was.

En 1 duurder jaar word meestal gevolgd door vele goedkopere jaren tenzij je een beugel wilde!

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 22, 2010 om 19:13
229 Antwoorden / 6 Vragen

Als je eventueel per jaar ongeveer 200Euro aan tandarts kosten hebt,is het een overweging om de tandarts verzekering op te zeggen,als de premies beduidend hoger liggen,en dat is in de meeste gevallen zo.Want als je bevoorbeeld kronen nodig zou hebben,moet je alsnog vaak fors bijbetalen.Maar wat ik al schreef,de kosten voor controle en een paar vullingen liggen zo rond de 200 euro.p/jaar.
Ga ook eens winkelen bij de zorgverzekeraars op internet,kan je vaak ook nog een hoop geld uitsparen.
Succes.

jo
door jop9 - Nov 22, 2010 om 19:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie in de antwoorden nergens iets over het eigen risico van 165 €.
Eind vorig jaar dacht ik slim te zijn door een tandartsverzekering af te sluiten, omdat er nogal wat aan mijn gebit moest gebeuren.
Maar het eindresultaat is dat ik dat net zo goed niet had kunnen doen, omdat de verzekeringspremie, samen met het eigen risico, dat ik eerst moest betalen, meer waren dan de tandartskosten.
Dit gaat natuurlijk alleen maar op als men verder geen of weinig andere declaraties heeft.

te
door terpstra - Nov 22, 2010 om 23:01
174 Antwoorden / 5 Vragen

Dirk 23 .Ga eens rekenen. Die LUL verhaalen van Stacey zijn verouderd.
U kunt per maand uw verzekeringen opzeggen volgens de nieuwe wetgeving.
Dirk, ter ondersteuning van je beslissing. Maak een simpele rekensom..
Als je 80 jaar bent heb je zo veel geld kunnen besparen dat je een eigen goud of diamanten gebid renovatie kunt plaatsen.
Ervaringskundige Henk.

ac
door acadabrajamm - Nov 22, 2010 om 23:11
27 Antwoorden / 1 Vragen

.....Ik had een gaatje dat geplombeerd moest worden na verloop van de halfjaarlijkse controle die was verlopen door een lange duur van afwezigheid. Ik vond het geen bezwaar daar het volle pond voor te betalen, daar het niet hoeven betalen van premies ruimschoots opwoog. Het was wel zo, dat het uiterst moeilijk was nog een tandarts te vinden die nog nieuwe patienten aannam, ook niet voor
éénmalig.
In uw geval zal uw tandarts toestemming moeten geven alleen in 'nood'gevallen zijn diensten te verlenen, zonder halfjaarlijkse contrôles. Het is een afweging.
Basisverzekering plus aanvullende verzekering,
met of zonder tandarts verzekerd.

edwardus
door edwardus - Nov 22, 2010 om 23:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee de tandartspolis is niet verplicht, je kunt zonder en alles zelf betalen. Heb ik zelf ook een paar jaar zo gedaan.

Besef dan wel dat je een flink financieel risico neemt. Dat is tenslotte wat verzekeren is: het afdekken van een risico. Het kan zijn dat je nooit wat ernstigs aan je gebit hebt gehad, maar bijv. dit kan iedereen een keer overkomen: je krijgt 's kiespijn, je kijkt het een tijdje aan en op gegeven moment verga je plotseling van de pijn. Je moet (liefst in het weekend of tijdens feestdagen) hals over kop naar de tandarts en zie daar: je moet aan een wortelkanaal-behandeling + noodvullig + noodkroon + kroon. Dat kost je met gemak 10x een jaar tandpolis-premie.
Of je breekt een kies doordat je op iets hards beet en hebt een brug nodig.
Of je valt op straat en breekt een paar voortanden en hebt een rijtje stifttanden nodig, kosten: 20 jaar premie handje contantje op te hoesten.

Dit kan iedereen dus overkomen. Weet je wel zeker dat je dit echt wilt?

ac
door acadabrajamm - Nov 23, 2010 om 09:21
27 Antwoorden / 1 Vragen

Het ligt er aan hoeveel reserve u heeft of achter de hand houden wil houden voor het geval u ernstige problemen zou krijgen met uw gebit. U moet zich eerst
goed op de hoogte stellen van de huidige vergoedingen bij de 'plus tandartsver-zekering'. Zelfs al betaal je het hoogste tarief aan premies, lang niet alles wordt vergoed.

Voor mensen die een kunstgebit hebben of een gedeeltelijk kunstgebit
valt er van wortelbehandeling e.d.staat er niet veel meer te gebeuren. Al met al 12x de premie mogelijk meerdere jaren is pakweg euro 200.00 en daar valt wel een kies voor te plomberen of trekken.
U dient persoonlijk een afweging te maken.

Tandartsen zelf zijn uiteraard beroepshalve faliekant tegen tegen deze gang van zaken. Maar die hoeven niet zo op de centen te letten.

Met vriendelijke groet,
mw Mulder

stacey
door stacey - Nov 23, 2010 om 09:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=terpstra schreef op maandag 22 nov 2010, 23:01]Dirk 23 .Ga eens rekenen. Die LUL verhaalen van Stacey zijn verouderd.
U kunt per maand uw verzekeringen opzeggen volgens de nieuwe wetgeving.
Dirk, ter ondersteuning van je beslissing. Maak een simpele rekensom..
Als je 80 jaar bent heb je zo veel geld kunnen besparen dat je een eigen goud of diamanten gebid renovatie kunt plaatsen.
Ervaringskundige Henk.

Je hangt zelf een LUL verhaal op, zogenaamde ervaringsdeskundige............

Je kunt een Zorgverzekering, aanvullend zowel als basis Niet per maand opzeggen, enkel per jaar, het betreft hier jaarcontracten zonder tussentijdse opzegmogelijkheid.
Logisch ook anders sluit ik even verzekering af laat alles even onder de dekking doen bij tandarts eerste maand en zeg dan weer op..........

Informeer je even goed voor je commentaar hebt op een ander en maar wat rond gaat blaten zou ik zeggen.......

birdies
door birdies - Nov 23, 2010 om 10:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....Die LUL verhalen van Stacey zijn verouderd.
U kunt per maand uw verzekeringen opzeggen volgens de nieuwe wetgeving.......

@terpstra: ik zie maar 1 iemand die een L*L verhaal ophangt en dat ben JIJ! Als je alleen maar de klok hebt horen luiden en niet weet waar de klepel hangt, kun je beter zwijgen! Staat zo dom als je iemand corrigeert terwijl je zelf onzin uit kraamt!

me
door meidam - Nov 23, 2010 om 12:29
150 Antwoorden / 120 Vragen

Ik kan me niet voorstellen, dat Stacey ongelijk heeft.
Ik kan bij de CZ mijn polis voor 1 januari 2011 opzeggen, dan wel een wijziging indienen. Bij beëindiging moet men dan wel voor 1 februari een andere zorgverzekering hebben.

Waarom zo onvriendelijk met "lulverhalen", ieder doet zijn best om een probleem op te lossen van een vragensteller.

Tenslotte, wellicht ten overvloede , bij het opvoeren van bijzondere kosten bij een belastingaangifte, moet men boven de drempel van 1,65% uitkomen, het meerdere mag dan opgevoerd worden, inderdaad nog een hele klus om daar boven te komen. Onder de grens blijven is toch beter, dat betekent immers dat je waarschijnlijk nog vrij gezond bent.

di
door dirk23 - Nov 25, 2010 om 09:30
249 Antwoorden / 137 Vragen

Bedankt voor de informatieve reakties,allemaal. Ik heb een tandarts gemaild en ik kan terecht voor een controle en een opg? Dit kreeg ik terug.""

""U kunt zich inschrijven en het op de manier doen zoals u aangeeft.
De eerste keer word bij de controle een foto gemaakt zodat de tandarts deze met u door kan nemen.
En hij zal dan aangeven wat nodig en kan hier een begroting van maken.
U zelf geeft aan hoe u het met de betaling wil doen daarna, wel vragen wij u het eerste consult + OPG te pinnen die dag"".

Ik maak vandaag nog een afspraak zodat ik zo snel mogelijk uitsluitsel heb over de staat van mijn gebit. Daarna is het dus mogelijk om incidenteel op controle te komen.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Nov 25, 2010 om 10:58
86 Antwoorden / 6 Vragen

Voorheen dat de tandarts nog in het ziekenfonds pakket zat ging ik altijd braaf elk half jaar er naar toe.

Wat mij opviel dat iedere keer er steeds weer gaatjes bij kwamen.

Dmv. een recept bij de tandarts kreeg ik gefluorideerd mondwater en schafte een mond douche aan.

Resultaat GEEN gaatjes meer !

Tot dat de zorg werd uit gekleed en het tandarts pakket verdween uit het ziekenfonds pakket !

Maar tja het zorg stelsel werd nog aanzienlijk verder uitgekleed en dus kreeg ik mijn zo perfect werkende gefluorideerde mondwater ook niet meer en......................dus weer GAATJES ! !

Het Boren is allang al achterhaald en hierendaar kan ook gelaserd worden ,wat geen tandbeen verlies meer geeft ! !
Zelfs een wortelkaaal behandeling mbv. een laser geeft GEEN pijn ! !

Dus dan maar weer regelmatig poetsen.

Omdat ik gepensioneerd werd en aow en STRAFPENSIOEN kreeg werd het financieel KNIERTEN !

De tandarts wenste geen medewerking te verlenen mbt. het betalen,qua prijs opgave ea.en verzocht mij weg te gaan.

Na enige jaren kwam er een opvolger die geen problemen had mbt. betalen en regelde alles keurig (een gaatje vullen dus voor €100,--)

Vanwege mij finantien kom ik nu bij de tandarts om de 2 maanden,zodat ik tijd heb om de "Centjes" bij elkaar te kunnen sparen !

Nu begint mijn gebit meer en meer in de problemen te komen,vullingen rollen er uit,tanden breken zomaar af enz,enz.,gelukkig (nog) geen pijn.

Waar de vullingen eruit gerolt zijn lopen die tanden nu het risico van "Wortelkanaal behandeling",er is dan gewoon te weing tandbeen over en de tandarts maar fijn BOREN,BOREN,BOREN...........

Laseren MAG niet van de overhijd dus.................................................................

Ik heb al met mijn tandarts afgesproken dat ik zolang ik geen pijn heb de kies,tand gewoon blijft zitten,is er pijn dan gewoon maar trekken !

Dit is dan het momentele resultaat van het huidige nog steeds meer verder uitgeklede zorg pakket met nog steeds hoger wordende kosten !

JA.DE.WITTE@HCCNET.NL

PS. Onderstaand de info die ik kreeg toen ik mijn reactie wilde verzenden,nu 12uur later lukt weer wel ! ?

Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /vraag-beantwoord/vraag/vadetail/albertheynbe/.

Reason: Error reading from remote server

me
door meidam - Nov 25, 2010 om 11:24
150 Antwoorden / 120 Vragen

Domme vraa

=j.a.de witte schreef op donderdag 25 nov 2010, 10:58: Voorheen dat de tandarts nog in het ziekenfonds pakket zat ging ik altijd braaf elk half jaar er naar toe.

Wat mij opviel dat iedere keer er steeds weer gaatjes bij kwamen.

Dmv. een recept bij de tandarts kreeg ik gefluorideerd mondwater en schafte een mond douche aan.

Resultaat GEEN gaatjes meer !

Tot dat de zorg werd uit gekleed en het tandarts pakket verdween uit het ziekenfonds pakket !

Maar tja het zorg stelsel werd nog aanzienlijk verder uitgekleed en dus kreeg ik mijn zo perfect werkende gefluorideerde mondwater ook niet meer en......................dus weer GAATJES ! !

Het Boren is allang al achterhaald en hierendaar kan ook gelaserd worden ,wat geen tandbeen verlies meer geeft ! !
Zelfs een wortelkaaal behandeling mbv. een laser geeft GEEN pijn ! !

Dus dan maar weer regelmatig poetsen.

Omdat ik gepensioneerd werd en aow en STRAFPENSIOEN kreeg werd het financieel KNIERTEN !

De tandarts wenste geen medewerking te verlenen mbt. het betalen,qua prijs opgave ea.en verzocht mij weg te gaan.

Na enige jaren kwam er een opvolger die geen problemen had mbt. betalen en regelde alles keurig (een gaatje vullen dus voor €100,--)

Vanwege mij finantien kom ik nu bij de tandarts om de 2 maanden,zodat ik tijd heb om de "Centjes" bij elkaar te kunnen sparen !

Nu begint mijn gebit meer en meer in de problemen te komen,vullingen rollen er uit,tanden breken zomaar af enz,enz.,gelukkig (nog) geen pijn.

Waar de vullingen eruit gerolt zijn lopen die tanden nu het risico van "Wortelkanaal behandeling",er is dan gewoon te weing tandbeen over en de tandarts maar fijn BOREN,BOREN,BOREN...........

Laseren MAG niet van de overhijd dus.................................................................

Ik heb al met mijn tandarts afgesproken dat ik zolang ik geen pijn heb de kies,tand gewoon blijft zitten,is er pijn dan gewoon maar trekken !

Dit is dan het momentele resultaat van het huidige nog steeds meer verder uitgeklede zorg pakket met nog steeds hoger wordende kosten !

JA.DE.WITTE@HCCNET.NL

PS. Onderstaand de info die ik kreeg toen ik mijn reactie wilde verzenden,nu 12uur later lukt weer wel ! ?

Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /vraag-beantwoord/vraag/vadetail/albertheynbe/.

Reason: Error reading from remote server

Domme vraag misschien, bent U wel of niet verzekerd voor de tandarts.
Overigens sterkte met alle tandgebeuren, vriendelijke groet

j.a.de witte
door j.a.de witte - Nov 25, 2010 om 16:15
86 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas kan ik geen tandverzekering veroorloven,wat je niet hebt kun je niet uitgeven ! En vanwege mijn zeer laag uitkeringkje sta ik bij de bank al onder curatele !

Als je boven de 65 bent ziet de bank je als INSOLVABEL en neemt al je crediet mogenlijkheden af ! (standaard procedure van banken voor ALLE 65+-ers)

Zelfs roeien met de (al heel erg korte) riempjes is kritisch !

Last but not least; Hoezo DOM ?

Met trieste groet !

stacey
door stacey - Nov 25, 2010 om 17:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=j.a.de witte schreef op donderdag 25 nov 2010, 16:15]Helaas kan ik geen tandverzekering veroorloven,wat je niet hebt kun je niet uitgeven ! En vanwege mijn zeer laag uitkeringkje sta ik bij de bank al onder curatele !

Misschien moet je eens informeren bij de/je gemeente, vaak bieden ze een (collectief) betaalbaar en compleet pakket (basis en aanvulling) aan voor minima.
Onder bepaalde voorwaarden zijn er mogelijkheden voor (meerkosten)vergoeding via bijzondere bijstand, hoewel tandartsverzekering als eerste vergoeder dan vaak vereiste is.
Maar informeer eens, als je dat niet gedaan had, zou ik zeggen.

ac
door acadabrajamm - Nov 25, 2010 om 19:16
27 Antwoorden / 1 Vragen

J.A. de Witte,

Wat je niet hebt kun je niet uitgeven, heel terecht. Menigeen leefden/leven op de pof, hetgeen nooit en te nimmer moet gebeuren. Ik ga nu bij de studenten-tandheelkunde in opleiding hetgeen 25% goedkoper is maar je moet wel eerst
een check-up doen en standard behandeld, daarna wordt bekeken wat e.e.a. moet gaan kosten en gebeurt alleen met instemming van de cliënt. Tandartsverzekering nu niet meer nodig en besloten tand/kies indien erg slecht laat maar trekken.

Overigens U geeft de lezers wel een goede hint! Ik ga mijn licht eens opsteken
over gefluorideerd mondwater! In gebruik preventief en het zal toch niet zo duur zijn?

j.a.de witte
door j.a.de witte - Nov 26, 2010 om 00:41
86 Antwoorden / 6 Vragen

Mbt. gefluorideerd mondwater, dit wordt veel toe gepast in ziekenhuizen.

Eerst kostte het niets,wel volgends recept v/d tandarts natuurlijk,later door instorten v/d zorg nu wel,hoeveel weet ik niet want betalen kan ik het niet.

Mbt. financiele hulp bij/via de gemeente/instellingen is er een duidelijke regel;
Eerst je huis opeten !

Maar tja en dan,waar te wonen,in een hutje op de hei oid.?

Ik heb een eigen woning maar heb/kan niks met die waarde,aflossen kan ik allang niet meer en de overwaarde gebruiken kost veel geld en ook rente ed., dus nee dus !

De woning verkopen bijv. aan de bank om dan per maand een vast bedrag uit gekeerd te krijgen leek wel wat.

Heel goed regelen ed, want het is link en er is dan ook een tijds duur maar als ik nu het lef heb om ook nog ouder te worden dan vastgestelt in de verkoop overeenkomst,dan alsnog in een hutje op de hei op de leeftijd van bijv. 105(een tante van mij werd 103,omm 102,andere oom bijna 101, tante net 100)

Ik heb wellicht dus nog wel even.

Nee ,mbt. het huis en hyhtheek gaat tot op heden "Kantje boord".

En als er toch soms extra kosten zijn dan gewoon een poosje minder eten,dat compenseert weer.

Gelukkig krijg ik "Wat" terug v/d belastingdienst en gebruik dat dan weer om de bekende belastingen te kunnen betalen.

"En de burger hij Ploeterde voort"!

ac
door acadabrajamm - Nov 26, 2010 om 09:22
27 Antwoorden / 1 Vragen

Er bestaan mogelijkheden uw huis te verkopen, en er toch in te kunnen blijven wonen zolang u leeft en te huren. Het spijt me geen concrete informatie te kunnen aanreiken maar misschien weten andere lezers hier iets meer over.

Het is geen troost, maar zolang men belasting moet betalen, zit men niet
op een houtje te bijten.

Ik wens voor een ieder het beste om er toch iets van te maken in deze tijden.

te
door terpstra - Nov 26, 2010 om 22:41
174 Antwoorden / 5 Vragen

=stacey schreef op dinsdag 23 nov 2010, 09:46:

=terpstra schreef op maandag 22 nov 2010, 23:01: Dirk 23 .Ga eens rekenen. Die LUL verhaalen van Stacey zijn verouderd.
U kunt per maand uw verzekeringen opzeggen volgens de nieuwe wetgeving.
Dirk, ter ondersteuning van je beslissing. Maak een simpele rekensom..
Als je 80 jaar bent heb je zo veel geld kunnen besparen dat je een eigen goud of diamanten gebid renovatie kunt plaatsen.
Ervaringskundige Henk.

Je hangt zelf een LUL verhaal op, zogenaamde ervaringsdeskundige............

Je kunt een Zorgverzekering, aanvullend zowel als basis Niet per maand opzeggen, enkel per jaar, het betreft hier jaarcontracten zonder tussentijdse opzegmogelijkheid.
Logisch ook anders sluit ik even verzekering af laat alles even onder de dekking doen bij tandarts eerste maand en zeg dan weer op..........

Informeer je even goed voor je commentaar hebt op een ander en maar wat rond gaat blaten zou ik zeggen.......
Stacey, ik moet u mijn verontschuldiging aanbieden. Ik had die drie letters niet moeten gebruiken. Uw verhaal was juist. Tijdens het tikken zat ik een schrijven van een schade verzekering te lezen. Daar werd een meerjarig contract omgezet in èèn jarig. Per maand opzegbaar. Net daarvoor mijn nieuwe zorg polisblad gelezen. Was even niet bij de les.
Wel ging de vraag over iemand met een goed gebid. Dan is het zinvol om even door te rekenen. Groet, Henk.

stacey
door stacey - Nov 26, 2010 om 23:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=Terpstra schreef ]Stacey, ik moet u mijn verontschuldiging aanbieden. Ik had die drie letters niet moeten gebruiken. Uw verhaal was juist. Tijdens het tikken zat ik een schrijven van een schade verzekering te lezen. Daar werd een meerjarig contract omgezet in èèn jarig. Per maand opzegbaar. Net daarvoor mijn nieuwe zorg polisblad gelezen. Was even niet bij de les.
Wel ging de vraag over iemand met een goed gebid. Dan is het zinvol om even door te rekenen. Groet, Henk

Oké, no hard feeling ;-)

Groetjes,

di
door dirk23 - Dec 8, 2010 om 09:53
249 Antwoorden / 137 Vragen

Update: ik ben inmiddels geweest naar mn eerste afspraak. Er is voornamelijk tandsteen weggehaald (meer dan gemiddeld natuurlijk). Hij gaat er nog een keer met een dunnere naald doorheen om zeker te weten dat er geen tandsteen dieper zit. Daar zie ik niet echt naar uit, maar ja, het moet maar.
Ik heb een verdoving gehad en foto s gemaakt (die zagen er goed uit).
Een verstandskies zit schuin maar ik heb er geen last van dus hij mag blijven. Het kosste 260 euro en ik was daar ongeveer 40 minuten.

Ik hoop nog voor 31 dec een nieuwe afspraak te hebben want dan kan ik bekijken of ik de verzekering wil opzeggen. Anders heb ik nog een extra jaar om te belsissen.

ac
door acadabrajamm - Dec 8, 2010 om 10:07
27 Antwoorden / 1 Vragen

Best Dirk,

Pak weg 3 jaar(?) x 12 x 9(?) euro is nog geen euro 260.00.
Dus...afwegen, en in ieder geval gefluoriseerde tandpasta blijven gebruiken.

JM

di
door dirk23 - Dec 8, 2010 om 13:27
249 Antwoorden / 137 Vragen

@acada: let wel: ik kwam met niks aan dus het is logisch dat de eerste keer het meeste zou kosten. Ik betaal vanaf jan 14 euro per maand. Was 12 volgens mij.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Dec 8, 2010 om 14:51
86 Antwoorden / 6 Vragen

DD. bij de tandarts geweest,deze heeft van 2 tanden 1 gemaakt,als dat lukt en blijft zitten gebeurd de rest ook,dus GEEN wortelkanaal behandeling ! !

Kortom het Betere tandheelkundige slimme gefreubel werk mit spitzen gefull.

Zo zie je maar; "Vindinkrijke tandars schap us Meesterdachap " ! !

Op naar d e volgende behandeling komend jaar.