vi
door visser41 Aug 3, 2011 om 12:18
Garantie & verzekeringen

Kosten van onterechte aanmaningen AnderZorg (Menzis)

Wij zijn 7 maanden bezig geweest om een onterechte aanmaning van AnderZorg voor het "niet betalen" van een jaarpremie 2011 van tafel te krijgen. Was al eind december 2010 betaald. Eindelijk na ca. 7 maanden één telefoontje met excuus. Hoe krijg ik mijn gemaakte onkosten terug? Aangetekende brieven, porto, telefoonkosten enz. Ik heb een rekening gestuurd met gespecificeerde kosten. Maar weer geen reactie, het is echt schandalig.

2820 10 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 3, 2011 om 12:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Probeer het eens via klachten formulier op de site en zet er meteen de link in na deze klacht over de klachtenafhandeling hier.

Afhandeling van je klacht

Een team van speciaal opgeleide mensen reageert binnen 4 werkdagen op je klacht en neemt de klacht in behandeling. We streven ernaar om de klacht binnen 14 dagen af te handelen.

Het kan zijn dat de behandeling van jouw klacht meer tijd in beslag neemt. In dat geval laten wij je weten wanneer je wel een antwoord van ons kunt verwachten. We nemen bij voorkeur telefonisch contact met je op.

Houdt hen aan deze afspraken.

site: klik

EN: laat hier even weten of uw klacht beantwoord en ingewilligd is.

anderzorg
door anderzorg - Aug 3, 2011 om 14:43
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Visser41,

Je mag rechtstreeks een mail sturen naar klachtafhandeling@menzis.nl dan wordt je klacht zo snel mogelijk in behandeling genomen.

Als je in het onderwerp AnderZorg en je verzekerdennummer zet komt dat direct goed.
Zou je de stukken nog een keer willen meesturen van de kosten die je gemaakt hebt?

Met vriendelijke groeten,

Anne Bergman
Webcaremedewerker AnderZorg.

vi
door visser41 - Aug 6, 2011 om 11:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste tdehond,

Klachtenformulier heb ik gebruikt toen de ellende begon.En als dan daarna ook aangetekende brieven geen fatsoenlijke reactie oproepen van de manager H.Krijt manager debiteuren, geef je de moed op. En richt je je tot andere instanties. 28 december 2010 betaald en dan maanden later (na diverse e-mails, telefoontjes en chatten) een e-mail krijgen het is in orde, uw betaling is verwerkt. En dan prompt weer een aanmaning en dreigen met de deurwaarder.
En u stuurt mij ook weer een standaard reactie, daar hebben we een doos vol van.
En "het komt direct goed", laat me niet lachen. 28 dec. 2010 en nu 6 aug. 2011.

M.a.Visser-Kroon

tdehond
door tdehond - Aug 6, 2011 om 12:00
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=visser41 schreef op zaterdag 6 aug 2011, 11:48]Beste tdehond,

Klachtenformulier heb ik gebruikt toen de ellende begon.En als dan daarna ook aangetekende brieven geen fatsoenlijke reactie oproepen van de manager H.Krijt manager debiteuren, geef je de moed op. En richt je je tot andere instanties. 28 december 2010 betaald en dan maanden later (na diverse e-mails, telefoontjes en chatten) een e-mail krijgen het is in orde, uw betaling is verwerkt. En dan prompt weer een aanmaning en dreigen met de deurwaarder.
En u stuurt mij ook weer een standaard reactie, daar hebben we een doos vol van.
En "het komt direct goed", laat me niet lachen. 28 dec. 2010 en nu 6 aug. 2011.

M.a.Visser-Kroon

U reageert terecht geïrriteerd. Alle begrip hiervoor.

Ik had de ijdele hoop , dat een Zorgverzekeraar zorgvuldiger met zijn klanten om gaat als de mij stalkende provider die mij op dezelfde manier behandelde als u door uw zorgverzekeraar behandeld wordt.

U kunt met uw probleem terecht bij de SKGZ.
Ons doel
Doel van de SKGZ is het helpen oplossen van problemen tussen u en uw zorgverzekeraar.

Bron: klik hier

Het lijkt mij dat u ruim voldoende getracht heeft om dit probleem van tafel te krijgen bij uw zorgverzekeraar.

Ik wens u succes met het indienen van uw klacht bij SKGZ. Ik hoop dat het met behulp van deze instantie opgelost wordt.

Zou u de afloop hier wilden melden?

bosbess
door bosbess - Aug 6, 2011 om 13:29
354 Antwoorden / 40 Vragen

Ook ik, Visser, heb begrip voor je onvrede over de gang van zaken, maar persoonlijk zou ik de uitgestoken hand toch nog één keer proberen alvorens met zwaarder geschut te komen. Dat zeg ik niet in het belang van Anderzorg. Maar je weet maar nooit of het nu echt binnen de kortste keren wordt opgelost en dan ben je van het gedonder af. Als je klachten gaat indienen bij officiële instanties is het einde nog niet in zicht, nog afgezien van alle moeite die je moet doen en de frustraties die dat dan weer oplevert.

Anne Bergman werkt niet bij Anderzorg maar bij Menzis. Ik weet niet wat een webcaremedewerker is, maar dat het niet via Anderzorg zelf loopt geeft toch iets meer vertrouwen. Wanneer onverhoopt deze laatste mogelijkheid niet snel iets oplevert, kan je je altijd nog tot de SKGZ wenden.

anderzorg
door anderzorg - Aug 8, 2011 om 09:43
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bosbess schreef op zaterdag 6 aug 2011, 13:29]
Anne Bergman werkt niet bij Anderzorg maar bij Menzis. Ik weet niet wat een webcaremedewerker is, maar dat het niet via Anderzorg zelf loopt geeft toch iets meer vertrouwen. Wanneer onverhoopt deze laatste mogelijkheid niet snel iets oplevert, kan je je altijd nog tot de SKGZ wenden.

Beste Bosbess,

Je bent verkeerd geinformeerd. Ik werk wel degelijk bij AnderZorg.
Webcareteam is een team van medewerkers die alle reacties, vragen, suggesties en dergelijke op internet monitoren, en zo nodig antwoord geven.

Beste Visser41,

Het mailadres wat ik je gegeven heb is het rechtstreekse mailadres van de afdeling Klacht en Bezwaar. Deze afdeling werkt voor verzekerden van Menzis en AnderZorg. Als je je klacht naar dat mailadres stuurt wordt je klacht serieus beoordeeld en in behandeling genomen.

Anne Bergman,
Webcaremedewerker AnderZorg.

bosbess
door bosbess - Aug 8, 2011 om 11:11
354 Antwoorden / 40 Vragen

Neem me niet kwalijk, Anne Bergman, maar dan heb je dus niet de juiste indruk gewekt met het emailadres van Menzis. En als ik dan zie dat je hier pas na 5 dagen weer reageert, begin ik er langzamerhand begrip voor te krijgen, dat Visser kennelijk nog steeds geen email naar dat adres heeft gestuurd. Ze waren immers al 7 maanden bezig geweest om van de onterechte aanmaningen verlost te worden? En ze hadden toch al een klacht ingediend, waar nooit antwoord op is gekomen? Waarom zoek je die niet op en begin je eens met het behandelen daarvan? Of is de berg klachten zó hoog, dat klachten verloren raken? Goeie reclame voor Anderzorg!

Dit hoef je je niet persoonlijk aan te trekken, want ik begrijp wel dat jij je best doet, maar het maakt wel de indruk dat het bij Anderzorg bepaald niet efficïent is georganiseerd.

tdehond
door tdehond - Aug 8, 2011 om 11:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ bosbess,

Het maakt m.i. niet uit waar webcare medewerkster werkt.

Blijkbaar wordt op de plaats waar de onterechte betaling vermeld staat, deze fout niet uit de computer gehaald, waarna het festijn der onterechte aanmaningen gewoon door gaat, ondanks dat hopelijk op een andere plaats in de administratie de betaling in december 2010 wel verwerkt staat.

Soortgelijke situatie mee gemaakt bij een provider. De inkt van de excuus brief was nog niet droog met daarin de toezegging dat men mij geen onterechte aanmaningen meer zou sturen. Binnen een week had ik weer een e-mail binnen met dezelfde onterechte aanmaning.

Hopelijk gaat het nu wel lukken om op de juiste plaats deze onterechte aanmaningen uit het systeem te verwijderen en het bedrag aan onnodig gemaakte kosten vergoed te krijgen.

bosbess
door bosbess - Aug 8, 2011 om 11:55
354 Antwoorden / 40 Vragen

Dag tdehond, volgens mij zijn de onterechte aanmaningen al lang uit de wereld, althans voor Visser, maar betreft het nu een zoekgeraakte klacht (plus gespecificeerde rekening) over de kosten die Visser heeft moeten maken om dit voor elkaar te krijgen. En als Menzis en Anderzorg allemaal één pot nat is, begrijp ik niet helemaal waarom die klacht opnieuw moet worden ingediend.

Voor de goede orde wil ik er nog even bij vermelden, dat ik zelf altijd bijzonder tevreden ben geweest met de zorg van Anderzorg.

tdehond
door tdehond - Aug 8, 2011 om 13:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=bosbess schreef op maandag 8 aug 2011, 11:55]Dag tdehond, volgens mij zijn de onterechte aanmaningen al lang uit de wereld,

opmerking t.s.
. En dan prompt weer een aanmaning en dreigen met de deurwaarder.
En u stuurt mij ook weer een standaard reactie, daar hebben we een doos vol van.
En "het komt direct goed", laat me niet lachen. 28 dec. 2010 en nu 6 aug. 2011.

M.a.Visser-Kroon

Ik ben bang van niet, maar ik hoop van harte dat u gelijk heeft en dat deze klacht alleen het onbeantwoorde verzoek om betaling van de onnodige kosten die gemaakt zijn om de onterechte aanmaningen te bestrijden, betreft.

Mogelijk is dit verzoek niet aangetekend ingediend.
Of betreft ook dit verzoek een schriftelijk aangetekende die niet beantwoord is.

Maar misschien gaat het dit bedrijf toch lukken om de onnodig gemaakte kosten te vergoeden.

Dat zou mooi zijn.

Ik ben bij een andere, kleine zorgverzekeraar waar ik erg tevreden over ben.
+