n8
door n8w8lele Jul 9, 2012 om 17:09
Garantie & verzekeringen

Mag dit zomaar

Vandaag werd ik telefonisch benaderd door een firma VDZ, met de vraag of de ouders van mijn man indertijd een overlijdensverzekering hadden afgesloten voor mijn man.
Ja dus. Hierop werd mij verzekerd, dat het gesprek geen betrekking had op verlenging of verandering van deze verzekering, maar volgens de telefoniste zat er aan deze verzekering vaak een beleggings- of woekerpolis gekoppeld en hiervoor wilden ze graag een afspraak maken om dit te komen controleren en, als het zo zou zijn, ons er af te helpen.
Ik vind het vreemd, dat een bedrijf als dit aan gegevens kan komen uit de 50er jaren, maar ik vind het schandalig, dat dit soort bedrijven overlijdensverzekeringen en woekerpolissen gebruiken om te pogen bij mensen binnen te dringen met het doel daar dan zelf weer geld aan te verdienen. Overigens hebben wij geen woekerpolissen, maar dat terzijde.
Mogen ze dit soort informatie zomaar gebruiken terwijl het doel alleen maar is er zelf aan te verdienen?

1174 3 Rapporteer

n8
door n8w8lele - Jul 9, 2012 om 18:00
3 Antwoorden / 4 Vragen

En dan was ik nog vergeten te vermelden, dat ik ook in het bel-me-nietregister sta; is voor deze firma blijkbaar ook niet van belang.
tdehond: bedankt voor de tips - ga ik gelijk doen.

tdehond
door tdehond - Aug 14, 2012 om 14:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

klik hier

om te kijken of het dit bedrijf betreft. Dien een klacht in bij hoofdkantoor VDZ m.b.t. deze agressieve manier van proberen tot het komen v.e. afspraak bij u thuis.

Ook bij stichting Consuwijzer kunt u hier een klacht over indienen:
klik

freya
door freya - Aug 14, 2012 om 14:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Jaja..., een verzekering uit de jaren 50 dat een 'beleggings- of woekerpolis' zou kunnen zijn....... Dat bestond toen nog helemaal niet.....

Freya