su
door susante May 14, 2015 om 09:25
Garantie & verzekeringen

Premie autoverzekering

Sedert 1979 ben ik bij REAAL en zijn rechtsvoorgangers verzekerd.
Voor onze Mercedes C combi betaalde ik in 2014 € 626,20 en voor de VW Polo € 160,35
Beide wagens zijn all risk verzekerd en beide hebben een no claim korting van 80%.
In 2014/2015 is er geen schade geweest.
De premies die ik nu krijg voorgeschoteld zijn:
Voor de Mercedes € 1.096,50 (stijging ruim 75%) en voor de VW Polo € 319,19 (stijging ruim 99%)
Kan dit zo maar??????????????

494 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 14, 2015 om 09:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Kan dit zo maar??????????????......

Blijkbaar wel, want ze doen het. Ik neem aan dat ze wel een reden opgeven voor deze forse premiestijging? Het is aan jou om het te accepteren of een goedkopere verzekering te zoeken.

tijger1
door tijger1 - May 14, 2015 om 09:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat kan zomaar. En of u in 2014 geen schade hebt gehad, doet er niet zo veel toe als ze gewoon alle premies verhogen.

Als ik op Google kijk, dan schermen zij juist met hun lage premie. Dus vul uw gegevens daar eens in en kijk of u dan op hetzelfde uitkomt. Ik ga ervan uit dat er gern fout is gemaskt in de nieuwe premie.

Kijk eens bij vergelijkingssite wat u bij een andere verzekeraar moet betalen.

Let wel op: op uw polisblad moet nu het aantal schadevrije jaren vermeld staan. U kunt niet zomaar uitgaan van 80% no-claim bij een andere verzekeraar.

uwjurist
door uwjurist - May 14, 2015 om 10:53
1043 Antwoorden / 0 Vragen

De verzekeraar mag de premies verhogen, maar dat geeft u wel het recht de verzekering te beëindigen. Als u beëindiging aankaart willen ze misschien wel een ander aanbod doen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ma
door mantelzorger52 - May 14, 2015 om 12:15
6 Antwoorden / 1 Vragen

Kan dit? Ja.
Opzeggen kan ook.

who cares
door who cares - May 14, 2015 om 12:38
146 Antwoorden / 9 Vragen

Dit kan , ik heb hetzelfde gehad bij Unigarant (lees ANWB) ging stijgen van 155 euro naar rond de 300 euro , ik heb gevraagd wat de redenen was voor deze forse premie verhoging ,beste meneer we hebben de premies anders berekent en vandaar dat de premie omhoog gaat, jammer dan voor jullie ik zoek wel een andere maatschappij, kwam uit bij de ING bank , deze is ongeveer 160 euro , dus gewoon opzeggen en even speuren op internet, er valt genoeg te verdienen.

akkerdistel
door akkerdistel - May 14, 2015 om 14:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Vergeet sowieso niet om ook een klacht in te dienen (doet dit na het overstappen), kunnen ze bij die toko echt heel erg waarderen :-).
Wacht hier zelf nu al ruim 10 maanden op een inhoudelijke reactie, zelfs op meerdere keren aandringen blijft een inhoudelijk antwoord uit.

valerius-2
door valerius-2 - May 14, 2015 om 16:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er zit niets anders op dan een andere maatschappij te vinden die goedkoper is.

pi
door pieterwolters - May 14, 2015 om 22:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 09:40]
Als ik op Google kijk, dan schermen zij juist met hun lage premie.

Die dan wellicht toch jarenlang te laag waren waardoor ze nu de premies fors moeten verhogen om de reserves aan te vullen....