door 102030 Oct 18, 2005 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Premies betalen, maar ineens zijn de "polisvoorwaarden" veranderd

Ik zal niet de enige zijn die zo een 40 jaar premies heeft betaald voor (sociale) zekerheden.

MAG een overheid eenzijdig de "polisvoorwaarden" veranderen?

Ik ben niet de enige die zich afvraagt waar is mijn inleggeld gebleven nu ik gebruik wil/moet maken van mijn rechten, opgebouwd door het betalen van de premies?

Moeten wij, lijdzaam, toezien hoe de overheid ons geld verkwanseld heeft?

Ik hoor Ien Dales nog zeggen, destijds wethouder van Rotterdam; Het is een inbreuk op de privacy om mensen in de bijstand te controleren. Zij hebben het al zo moeilijk.

Iemand murmelde zoiets van; Wij hebben het paard van Troje binnengehaald met al die (goud)-zoekers. Hele asiel-centras werden opgezet, tot tenten op de Veluwe aan toe. HIJ is dus veroordeeld om die uitspraak. Weer een (m)edelander de mond gesnoerd.

Uiteindelijk hebben de overheidsinstellingen alsnog gezorgd dat het laatste restje van de door ons betaalde premies ook nog opgesoupeerd werden. Een uwv dat eigenlijk zijn bestaansrecht nog steeds niet heeft kunnen bewijzen. De overheid zorgt dat zij hun rotzooi opruimt. Achter gesloten deuren hullen zij zich in een diep zwijgen. Het kost blijkbaar, veel, energie om zo af en toe eens op een knopje te drukken en de "client" bezig te houden.

Er is een iemand die zich morgen niet zal verbazen dat ons land zich in de diepste recessie zal begeven. Niet te toetsen aan enige voorgaande. Wij zullen ons in de rij moeten gaan scharen om eten te bemachtigen bij gaarkeukens. En dan maar hopen dat dat geld er wel is. Want onze regering is toch zo betrokken bij de hele wereld; Helaas niet bij ons, diegenen die al dat geld opgebracht hebben.

Maar dan vinden (verzinnen) ze wel weer een maatregel om hunzelf op de kaart te zetten voor een of andere (wereld)baan betaald door die sufferds die dachten dat zij in HUN Nederland leefden............

Vervaging van normen en waarden? Als een overheid je op alle fronten de poten onder JOUW stoel weg zaagt kunnen/mogen zij geen verwachtingen meer hebben van hun "supportersclub"; Die mensen die keihard gewerkt hebben. Die premies, zonder twijfel, betaald hebben. Zelfs niet ongelukkig waren daardoor, want ook wij konden steun bieden aan die mensen die het op dat moment minder hadden dan wij. Maar dit geld is nooit gereserveerd voor diegenen die het opgebracht hebben.

240 1 Rapporteer

pedissekali
door pedissekali - Oct 18, 2005 om 22:52
66 Antwoorden / 14 Vragen

Ondanks de vraagstelling in deze rede, lijkt dit mij toch meer een
onderwerp voor het forum. Daar staan reeds veel gelijkgestemde
bijdragen.

(mijn reactie betekend niet dat ik een andere mening heb, echter is dit een vraag en antwoordrubriek voor consumentenzaken)

groeten,

Joost