wielenriet
door wielenriet Jun 17, 2010 om 14:53
Garantie & verzekeringen

Premieverhoging Verkeersverzekering Centraal Beheer Achmea

Vandaag onaangenaam verrast door Centraal Beheer Achmea.
Collectiviteitskorting wordt verlaagd van 31% naar 19%. Premie autoverzekering flink verlaagd. Zou nagenoeg geen gevolgen moeten hebben voor de hoogte van de premie. Verder wordt apart vermeld dat ik de afgelopen jaren een aantal schades heb gemeld. Hierdoor zou de premie die ik betaal niet meer in balans zijn met het verzekerde risico. Contact gezocht met Achmea. Wordt er niet veel wijzer van. Men geeft geen nadere onderbouwing. Alleen in 2006 heb ik toevallig 3 schades gemeld. Uiteindelijk betaal ik nu per saldo 4,8% meer ondanks dat de bonus maluskorting verhoogd wordt van 72,5 naar 75%. Heeft iemand hier ook problemen mee? Moeten zij geen onderbouwing per gewijzigd item opgeven?

2341 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 17, 2010 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

wielenriet

Naar mijn mening zijn deze wijzigingen zodanig, dat je zonder meer kunt opzeggen en een goedkoper alternatief kunt zoeken. Uiteraard dient er een onderbouwing te worden gegeven van de veranderingen. Een fatsoenlijk bedrijf doet dat ook. Dus hebben we hier te maken met.................................................................................

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat u niet volledig verrast werd door de aanpassing. Deze heeft Centraal Beheer Achmea al weer een tijdje geleden aangekondigd. Ik verwacht dat u verrast bent met het eindresultaat; een hogere premie. Dat was zeker niet de indruk die in de aankondiging stond. Ik heb inmiddels al een bij een andere maatschappij overgesloten. Betekende voor mij een voordeel!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2010 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is hetzelfde overkomen (zie mijn item).

Het is een truc om hoger op de vergelijking sites te eindigen
Ik denk dat er zeer veel mensen deze opslag betalen. Ook ik had niet zoveel schades. waarbij in de afgelopen 5 jaar 1 x 250 Euro, 1 x 800 Euro en een barst in mijn voorruit (voor twee auto's!) ik heb voor beide auto's 75% no-claim en 9 en 10 schadevrije jaren.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook overwegen, o.g.v. de éénzijdige wijziging van voorwaarden, om naar een andere verzekeraar uit te kijken. Opzeggen bij CB binnen 30 dagen na schriftelijke aankondiging. Zelf tevreden met AllSecur. Ook andere goedkope verzekeraars o.a. Zelf.nl?

Mijn laatste schademelding was mei 2010. Derde(n), fam. D. op het Kerkhof, vond(en) het destijds nodig om op het dak en rechts voor boven het rechterwiel schades aan te brengen.

Suggestie om op het forum 'discussies' een discussie te openen met de titel: 'Centraal Beheer premieverhoging' o.i.d.?