mirri
door mirri Jun 18, 2008 om 21:58
Garantie & verzekeringen

Reisverzekering nodig?

Beste allemaal,

Heb ik ook een reisverzekering nodig als ik in Nederland een accomodatie van een particulier huur? Of ben ik via mijn reguliere verzekering al voldoende verzekerd?

Hartelijke groeten van Mirri.

376 7 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jun 18, 2008 om 22:29
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Een reisverzekering dekt ook schade door diefstal of verlies van uw eigen goederen als u op reis bent. Verliest u dus een foto-toestel, dan is dat verzekert, anders niet.

Het maakt daarvoor niet uit of u particulier huurt of niet en of u naar het buitenland gaat of niet. Het kan voor de reisbestemming wel in de premie verschil maken.

Een doorlopende reisverzekering geeft het hele jaar door dekking, dus ook bij dagjes uit (als er maar een recreatief doel is).

harrie
door harrie - Jun 19, 2008 om 07:14
765 Antwoorden / 36 Vragen

Een reisverzekering geeft geen dekking bij een dagje uit. Het wordt pas als een reis gezien als er minimaal 1 (gereserveerde) overnachting plaats vind.

Groeten Harrie

marcel75
door marcel75 - Jun 19, 2008 om 09:34
5124 Antwoorden / 4 Vragen

@Harrie,
Mijn doorlopende reisverzekering geeft ook dekking bij dagje uit. Heb er onlangs nog een beroep op moeten doen en toen in de voorwaarden van Unive gekeken

harrie
door harrie - Jun 19, 2008 om 10:13
765 Antwoorden / 36 Vragen

@Marcel.

Dan heeft Univé betere voorwaarden dan de doorlopende van de Postbank.

Groeten Harrie

harrie
door harrie - Jun 19, 2008 om 10:20
765 Antwoorden / 36 Vragen

Mirri.

De hamvraag is dus; is het zinnig om alleen voor verlies/diefstal een reisverzekering te nemen? Gezien de kosten lijkt het mij niet, je betaald voor heel veel dubbele dekkingen.

Fijne vakantie, Harrie

johanpc
door johanpc - Jun 19, 2008 om 10:23
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Een paar jaar geleden werd de koffer van mijn ochter in frankrijk gestolen.

De reisverz. was afgesloten bij de europesche, na aangifte en een gesprek met een van hun schade afwikkelaars bleek dat ALLES ouder dan 1 jaar niet vergoed werd, en de "nieuwe" spullen maar voor 75%.

Zelfs de voor deze vakantie nieuw aangeschafte ski spullen werden niet voor 100% vergoed.

Fijne verzekering maar niet heus.

mirri
door mirri - Jun 19, 2008 om 13:41
16 Antwoorden / 4 Vragen

Dank jullie wel voor alle antwoorden. Ik ben een stuk wijzer. Bovendien merk ik aan jullie verschillende verhalen dat het ook nog flink de moeite loont om alle voorwaarden goed door te lezen. Wat heb je bijvoorbeeld aan een verzekering als alles wat meer dan een jaar oud is wordt uitgesloten.

Een fijne vakantie zal wel gaan lukken, ik wens jullie dat ook allemaal toe. Bedankt!