si
door sicilie123 Mar 30, 2014 om 13:55
Garantie & verzekeringen

Schroeigat jas

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag voor het eerst in lange tijd weer ff lekker op het terras kunnen zitten. Net een half uur daarvoor een nieuwe jas aangeschaft. Deze had ik in een tas naast mij staan. Toen ik thuis aankwam zag ik tot mijn grote teleurstelling dat er een schroeigat in mijn (nylon) jas zat. Achteraf bedacht ik me dat dit wel eens van de rokende mensen die het tafeltje naast ons zaten kon zijn. Ik weet niet wie deze mensen waren en ben er dus te laat achter gekomen.

Ik vraag me nu af of dit onder verzekering valt of het gewoon pech is.. Ik ben verzekerd via een alles in een verzekering.

Alvast bedankt voor jullie reacties

14239 26 Rapporteer

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Mar 30, 2014 om 14:08
174 Antwoorden / 1 Vragen

Hangt helemaal van de voorwaarden van je verzekering af.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Mar 30, 2014 om 14:18
174 Antwoorden / 1 Vragen

Hangt van de verzekeringsvoorwaarden af.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Mar 30, 2014 om 14:19
174 Antwoorden / 1 Vragen

Oeps, dat is dus een dubbel antwoord

mahadma
door mahadma - Mar 30, 2014 om 14:34
11621 Antwoorden / 51 Vragen

Welke verzekeringsmaatschappij en type verzekering heb je precies? Dan kan er gegoogled worden of je kan zelf je verzekering bellen a.s. maandag.

mahadma
door mahadma - Mar 30, 2014 om 14:35
11621 Antwoorden / 51 Vragen

Er bestaan creditcards met verzekeringen van je aankoop, heb je mogelijk op die manier betaald?

si
door sicilie123 - Mar 30, 2014 om 14:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben verzekerd via interpolis alles in een

who cares
door who cares - Mar 30, 2014 om 15:07
146 Antwoorden / 9 Vragen

Je kan ook gewoon je polis nalezen en kom je er niet uit ff bellen naar de verzekering ,of gewoon een claim indienen dan zie je het vanzelf wel lijkt mij, nooit geschoten altijd mis.

di
door digioma - Mar 30, 2014 om 15:24
646 Antwoorden / 29 Vragen

Mischien betaald met VISA-kaart? Dan zou de jas via die maatschappij verzekerd kunnen zijn. Verder balen!

si
door sicilie123 - Mar 30, 2014 om 16:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn polis doorgenomen. Nu is mijn vraag, is een jas onderdeel van de inboedel? In de polis staat inboedel namelijk voor 'alle roerende zaken die behoren tot de particuliere huishouding van de verzekerde en zijn gezin'. Mijn inboedel is namelijk verzekerd tegen brand- en schroeischade.

zoekster
door zoekster - Mar 30, 2014 om 16:40
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 30 mrt 2014, 16:32]Ja, kleding behoort tot de inboedel, dus uw nieuwe jas ook.
Wel blij dat we jou hebben als verzekeringsexpert, want ik zou denken alleen als de jas in huis een schroeiplek oploopt, maar zo zit het dus niet.

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2014 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Nee, buitenshuis en elders binnenshuis is dat juist ook gedekt. En omdat die jas brandnieuw ;-) is, moet hij ook volledig vergoed worden. Het kan zijn dat de beschadigde ingeleverd moet worden.

si
door sicilie123 - Mar 30, 2014 om 20:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 30 mrt 2014, 16:45]@zoekster

Nee, buitenshuis en elders binnenshuis is dat juist ook gedekt. En omdat die jas brandnieuw ;-) is, moet hij ook volledig vergoed worden. Het kan zijn dat de beschadigde ingeleverd moet worden.

Is het voor de verzekeraar echter niet van belang wie de schade heeft veroorzaakt? Niet dat ik het weet, maar ik kan me voorstellen dat ze me doorverwijzen naar de WA-verzekering van de voorzaker van de schade en dan heb ik natuurlijk alsnog niets..

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2014 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, kleding behoort tot de inboedel, dus uw nieuwe jas ook.

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2014 om 21:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In principe is dat voor de verzekeraar wel van belang, maar u weet niet wie de "dader" is en de verzekeraar weet dat ook niet en hoe zouden zij dat moeten achterhalen? Maar u bent verzekerd voor uw inboedel dus verder is dat geen probleem

Ik heb nog even in de voorwaarden gekeken.

Klik hier artikel 4 lid 2 is van toepassing.

Daarin staat waar inboedel buiten uw huis tegen verzekerd is, waarbij verwezen wordt naar artikel 1 met de letters a,b,c,d en g.

tr
door trofaiac - Mar 31, 2014 om 12:11
57 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb mijn eigen verzekering eens nagekeken hoe het zit....

En ja....Tijger geeft de juiste antwoorden.

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2014 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=trofaiac schreef op maandag 31 mrt 2014, 12:11]Ik heb mijn eigen verzekering eens nagekeken hoe het zit....

En ja....Tijger geeft de juiste antwoorden.

Uiteraard ;-)

ru
door ruitenboer - Mar 31, 2014 om 13:22
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 31 mrt 2014, 12:39][quote=trofaiac schreef op maandag 31 mrt 2014, 12:11]Ik heb mijn eigen verzekering eens nagekeken hoe het zit....

En ja....Tijger geeft de juiste antwoorden.

Uiteraard ;-)

Toch zou ik eerst maar eens naar art. 3.1.a kijken of je niet onder de uitsluitingen valt.
Wat was de oorzaak van de schroeivlek?

kantjes
door kantjes - Mar 31, 2014 om 13:24
10 Antwoorden / 2 Vragen

Interpolis doet niet zo moeilijk. Gewoon bellen en ze lossen het zo op.

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2014 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=ruitenboer schreef op maandag 31 mrt 2014, 13:22][quote=tijger1 schreef op maandag 31 mrt 2014, 12:39][quote=trofaiac schreef op maandag 31 mrt 2014, 12:11]Ik heb mijn eigen verzekering eens nagekeken hoe het zit....

En ja....Tijger geeft de juiste antwoorden.

Uiteraard ;-)

Toch zou ik eerst maar eens naar art. 3.1.a kijken of je niet onder de uitsluitingen valt.
Wat was de oorzaak van de schroeivlek?

En wat mag dan wel in artikel 3.1.a staan dat van toepassing is op de schade van de Ts?

labren
door labren - Mar 31, 2014 om 16:12
862 Antwoorden / 0 Vragen

dat moet je niet hier vragen maar aan je verzekerings agent of aan je verzekering , wij weten toch niet hoe jij verzekerdt ben !!!

ha
door harryromijn - Mar 31, 2014 om 22:21
272 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vaak geldt in een inboedelverzekering: brand = door vlammen, die zich zelfstandig voort kunnen planten. Schroeien is dat duidelijk NIET, dus.. pech gehad.

zoekster
door zoekster - Mar 31, 2014 om 22:26
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=harryromijn schreef op maandag 31 mrt 2014, 22:21]Heel vaak geldt in een inboedelverzekering: brand = door vlammen, die zich zelfstandig voort kunnen planten. Schroeien is dat duidelijk NIET, dus.. pech gehad.
En als er nu eens in haar polis staat dat zij is verzekerd tegen brand- en schroeischade, zoals zij al eerder vermeldde?

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2014 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@harryromijn

Misschien even de polis van Interpolis kezen?

En een normale uitgebreide inboedel van de laatste 40 jaar dekt schroei- en zeng- schade.

U zult moeite moeten doen om een inboedelverzekering voor particulieren te vinden, die alleen brandschade dekt.

vr1944
door vr1944 - Apr 1, 2014 om 16:28
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De Interpolis BuitenDeDeur® is een perfecte aanvulling op uw Inboedel- en Doorlopende reis­verzekering als het gaat over schade en diefstal van persoonlijke bezittingen buitenshuis.

Verzekering dekt deze buiten de deur schade niet ,tenzij TS bovengenoemde verzekering heeft.

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2014 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vr1945

Misschien eerst even lezen wat voor soort schade de Ts heeft? De jas is niet gestolen, maar er is schroeischade. Dat is dus wel gewoon buitenshuis gedekt.

vr1944
door vr1944 - Apr 1, 2014 om 16:35
1210 Antwoorden / 5 Vragen

als het gaat over schade en diefstal

Wat zou je er van zeggen als je zelf eens wat beter leest in plaats van onzin uit te kramen.

=tijger1 schreef op dinsdag 1 apr 2014, 16:30: @vr1945

Misschien eerst even lezen wat voor soort schade de Ts heeft? De jas is niet gestolen, maar er is schroeischade. Dat is dus wel gewoon buitenshuis gedekt.