door hmpf 16 okt. 2017 om 21:38
Garantie & verzekeringen

Sparta fiets onderhouden voor garantie..?

Kort geleden kreeg ik van fietsenwinkel.nl een mail. Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe Sparta elektrische fiets bij hen gekocht.

In de mail staat: 'Om je garantie te behouden is het noodzakelijk om uiterlijk binnen 5 maanden na ontvangst van je fiets een servicebeurt te laten uitvoeren - Het beste moment voor de servicebeurt is 2 à 3 maanden na ontvangst van je fiets.'.En dan komen zij met een aanbieding.

Ik wil graag weten of dat waar is.

Natuurlijk heb ik Sparta zelf ook een mail gestuurd. Ik ben echter ook wel benieuwd wat u hiervan vindt.

Graag hoor ik van u.

Groeten van Helen

1060 11 Rapporteer
door tijger1 - 16 okt. 2017 om 21:40
35896 Antwoorden / 20 Vragen
0

En wat kost die “servicebeurt”? Hebt u de garantievoorwaarden al nagelezen?

door getty - 16 okt. 2017 om 21:40
3075 Antwoorden / 10 Vragen
1

Dit klopt inderdaad.

Kan zeker  invloed hebben op eventuele aanspraak garantie bij slecht onderhoud van uw kant.

door marita5 - 16 okt. 2017 om 22:10
6023 Antwoorden / 5 Vragen
3

Hallo Hmpf , 

Garantie : 

 Het goed en tijdig uitvoeren van onderhoud is een voorwaarde voor het behouden van de garantie die op je fiets geldt. Lees hier meer over het verschil tussen regulier onderhoud en garantie.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.fietsenwinkel.nl/klantenservice/onderhoudsbeurten

door gerbera - 16 okt. 2017 om 22:39
4013 Antwoorden / 6 Vragen
0

Het is heel normaal dat de fiets enkele weken en/of maanden na aankoop moet worden nagelopen op mogelijke onvolkomendheden. Los zittende boutjes, moertjes, nippeltjes en dergelijke. Als hier kosten aan verbonden zijn vindt ik dat wel weer vreemd want wat stelt die garantie dan voor. Mijn Sparta is door de leverancier ook nagekeken, deze noemt dit gewoon service. Heeft alles te maken met de fabrieksgarantie van Sparta.

door aurora1 - 17 okt. 2017 om 01:45
12681 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat staat er in de voorwaarden van de garantie?

door hmpf - 17 okt. 2017 om 18:46
122 Antwoorden / 60 Vragen
0

 

Bedankt allemaal voor het meedenken en de links.

 

Ik heb van Sparta bericht gekregen. De garantie vervalt alleen als het defect te wijten is aan te weinig onderhoud. Ik maak hieruit op dat o.a. frame, accu en display dus gewoon onder de garantie vallen; die worden niet meegenomen in een servicebeurt. Dat wordt door Fietsenwinkel.nl niet als zodanig omschreven. Uit hun bericht lijkt het dat er helemaal geen garantie meer is als ik niet op korte termijn een afspraak maak voor een onderhoudsbeurt (€59,-).

 

Groeten van Helen

 

'Sparta beoordeelt de garantie bepalingen niet.
Het is wel zo dat Sparta geen garantie kan verlenen op een defect aan een fiets welke is ontstaan door geen of weinig onderhoud.
 
Met vriendelijke groet / Mit Freundlichen Grüßen
SPARTA
Afdeling consumenten communicatie'

 

door diumenge 17 okt. 2017 om 18:49
9685 Antwoorden / 13 Vragen

Gewoon niet doen dus, dat wordt dan een leuke discussie als zich een defect voordoet.

door getty 17 okt. 2017 om 18:49
3075 Antwoorden / 10 Vragen

Dus onderhoud is wel belangrijk!!
zeker bij een E bike!

ep
door epcot 17 okt. 2017 om 20:03
520 Antwoorden / 14 Vragen

Doe je het toch niet. Zoals ik je reactie lees ga je nu zelf de voorwaarden voor garantie bepalen maar helaas werkt het zo niet. Je gaat nu zelf zaken uitsluiten zoals frame, accu en display. Tijdens een onderhoudsbeurt wordt je fiets nagekeken en als dit een voorwaarde is voor behoud van garantie zul je dit moeten laten uitvoeren om eventueel indien nodig aanspraak op garantie te maken.

ne
door neodutchio - 17 okt. 2017 om 19:16
2047 Antwoorden / 11 Vragen
0

Bij het eerste gebruik is er kans dat spaken en bouten/moeren los kunnen trillen. Losse spaken wil zeggen kans op slag in het wiel en dan gaat u een discussie krijgen. Elke fiets moet na een aantal maanden nagelopen worden. Alles wat rijdt heeft onderhoud nodig. Wachten tot er problemen zijn is te laat, dan is de schade vaak groter dan nu de kosten voor een servicebeurt.

Laten uitvoeren dus, Sparta is niet het goedkoopste merk, zonde om dat te verpesten.

door panter22 - 6 feb. 2018 om 09:57
1585 Antwoorden / Vragen
0

Een servicebeurt voor een nieuwe e-bike heb je nodig na een paar maanden.
Het stuur of het zadel moet misschien wat versteld worden. Alle punten moeten even worden nagelopen.
Dat kost geld bij zo'n fietsenstunter.
Ga je naar de plaatselijke fietsenwinkel, dan betaal je meer, maar daar staat tegenover dat de service goed en vaak goedkoper is.

sw
door swat1500 - 6 feb. 2018 om 16:26
2514 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uw eerste aanspreekpunt voor garantie is altijd de verkoper en NIET de fabrikant van de fiets. Fietsenwinkel.nl verbindt aan hun garantie de eis dat u tijdig onderhoud laat verrichten. Om discussie's na 6 maanden (de termijn dat garantie nagenoeg onvoorwaardelijk is) te voorkomen kunt u beter die servicebeurt laten uitvoeren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

An
Anneke Lucassen - 21 jun. 2018 om 22:41
Garantie & verzekeringen

Aegon komt 5 jaar na datum met rekening

Mijn partner heeft een arbeidsongeschiktheidspremie bij Aegon. In 2012 heeft hij aanspraak gedaan op deze verzekering en na veel wikken en wegen een paar maanden uitkering uitvangen. In deze tijd kreeg hij korting op zijn premie (dit is gecommuniceerd in 2012). Dit zou nadat de uitkering afliep meteen teruggedraait moeten zijn. Dit heeft de Aegon verzaakt, wij en de tussenpersoon niet opgemerkt en ... Lees meer

Se
SebovdWaal - 22 jun. 2018 om 08:48
Geldzaken & recht

Huis gekocht onder valse voorwendelen?

Afgelopen Februari heb ik een mooi 2-kamer appertement gekocht,
De deal was eigelijk vrij snel beklonken, omdat alles er goed uit zeg, en zeer netjes was.
Echter zaten er bij de brochure van de makelaar ook impressie foto's van de nieuwe entrees.
In de omschrijving op funda staat daarbij: Daarnaast is het voornemen de centrale entrees binnenkort te vernieuwen, zie bijgaande artist- ... Lees meer

bp
bpanelissen1961 - 22 jun. 2018 om 10:53
Geldzaken & recht

Klachten bij ICS Cards?

Vanaf 27/3!!! bezig met een aanvraag van een credit card(Visa). Na talloze keren een weigering gekregen te hebben contact gezocht met bedrijf over de reden van weigering. Daar wij aan hun eisen voldoen begrijpen we er niks van. Mijn vrouw zou borg moeten staan voor mij en toen hebben we alle gevraagde documenten opgestuurd via mail. Weken niks gehoord en na een telefoontje bleek dat alle mails nie ... Lees meer