Uitvaartpolis PC overgenomen door Ardanta
In oktober 2018 krijg ik een schrijven van Ardanta dat mijn huidige PC uitvaartnatura polis is overgenomen door Ardanta en dat de polis, polisvoorwaarden en het pakket onveranderd zijn overgenomen.
Als ik een paar weken later in mijnArdenta kijk, dan zie ik dat de polisvoorwaarden die daarin staan helemaal niet conform de polisvoorwaarden van de PC uitvaart zijn, dus ik schrijf hen aan.
Eerst wordt gezegd dat datgene dat in mijn Ardenta staat klopt en ze gaan niets aanpassen. Vervolgens schrijf ik een aangetekend schrijven en ontvang dan in december een excuusbrief en op Ardanta papier een vervangende polis met als bijlage de polisvoorwaarden conform de pc polisvoorwaarden.
Als ik vraag waarom ik een vervangende polis krijg terwijl in hun brief van oktober staat dat de huidige polis van de PC geldig blijft krijg ik geen antwoord maar goed de polisvoorwaarden zijn nu aangepast en kloppen.
Op 28 oktober jl. krijg ik een schrijven van Ardanta met de mededeling dat ik voor bepaalde onderdelen niet zou zijn verzekerd zoals begraaf of crematierecht en gebruik van rouwcentrum voor de plechtigheid en condoleanceruimte, terwijl in de pc polisvoorwaarden ik hiervoor wel allemaal verzekerd ben. Ardanta stelt dat ik hiervoor dus voor minstens 1400 euro ben onderverzekerd en doet een voorstel voor een aanvullende verzekering.
Ik bel opnieuw maar geïrriteerd naar Ardanta. De brief klopt en ze gaan het niet aanpassen, dus weer een schriftelijke klacht ingediend per klachtenformulier en per mail. Krijg op 2 november jl. wederom een excuusbrief van Ardanta met de bevestiging dat ik wel voor de betreffende onderdelen ben verzekerd. De bestanden van de PC klanten zijn helaas in een verkeerd bestand terechtgekomen en daardoor heb ik deze aanbieding gekregen.
Als ik vervolgens stel dat ze dan een brief aan alle PC klanten moeten sturen en dit kenbaar moeten maken voordat mensen weer extra aanvullende verzekeringen bij Ardanta gaat afsluiten stellen ze dit niet te gaan doen. Nee verzekeren is big business zeker wat de uitvaartbranche aangaat.
De personen die deze brief ten onrechte hebben ontvangen en het niet eens zijn moeten zelf maar reageren en als ze dat niet doen zijn ze het blijkbaar eens met het feit dat ze voor bepaalde onderdelen niet zijn verzekerd. Dit is mensen bewust op het verkeerde been zetten m.i. Vooral de ouderen onder ons zijn snel geneigd toch nog maar bij te verzekeren voor als........
Nog veel erger is dat in deze brief van Ardanta van 28 oktober jl. wordt medegedeeld gaat u akkoord met ons voorstel regel het dan eenvoudig online u kunt inloggen met ardanta.nl/update met ........... en dan wordt letterlijk mijn gebruikersnaam in deze brief genoemd en uw wachtwoord is ......... en dat schrijven ze dan ook nog eens in dit schrijven. Dus als deze brief niet bij mij wordt bezorgd maar elders en in verkeerde handen komt dan heeft de verkeerde persoon dus mijn inloggegevens. Ook wordt mijn bankrekeningnr. genoemd in dit schrijven. Ja dat maakt het voor mensen die kwaad willen doen heel gemakkelijk om mij in de problemen te brengen door bijv. toch een polis af te sluiten voor mij. Toen ik Ardanta hierop attendeerde was het antwoord ach mevrouw wanneer komt dit nu voor? Nou geregeld in de flat waarin ik woon want post.nl is niet meer post.nl helaas.
Als je al een paar vrienden en fam. lid bent kwijtgeraakt aan corona zit je echt te wachten op deze ellende en nonchalange van Ardanta.
Geachte zwemster,
Uit ervaring weet ik dat doden/uitvaartbedrijven hier in Nederland "big business" zijn......
Het beste is om zelf een potje te sparen.
Wegens de vele overnames en verlies makende bedrijven verwacht ik in deze Uitvaart brance nog veel meer ellende van beloftes die
ze niet na kunnen komen.
Een normale verzekeraar heeft meerdere mogelijkheden, Huizen, Auto's , Zorg, en nog veel meer...
Deze alleen Uw uitvaart en als dat flink duurder werd en dat is het probleem.
Een verzekeraar die alleen uitvaarten doet is een hoog risico... helaas zijn er nauwelijks grote verzekeraars die nog een polis aanbieden.
Ook vele Uitvaart centra en Crematoria zijn in hun handen, dus nog geen monopoly maar gaat helaas wel die kant op.
M.i. is het hier zinvol dat u uw melding doet bij, zie deze info https://www.uitvaartdirekt.nl/klachten-uitvaartverzekering/ en ook bij www.consuwijzer,nl (De ACM).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer