zw
door zwemster1960 Nov 6, 2020 om 19:08
Garantie & verzekeringen

Uitvaartpolis PC overgenomen door Ardanta

In oktober 2018 krijg ik een schrijven van Ardanta dat mijn huidige PC uitvaartnatura polis is overgenomen door Ardanta en dat de polis, polisvoorwaarden en het pakket onveranderd zijn overgenomen.
Als ik een paar weken later in mijnArdenta kijk, dan zie ik dat de polisvoorwaarden die daarin staan helemaal niet conform de polisvoorwaarden van de PC uitvaart zijn, dus ik schrijf hen aan.
Eerst wordt gezegd dat datgene dat in mijn Ardenta staat klopt en ze gaan niets aanpassen. Vervolgens schrijf ik een aangetekend schrijven en ontvang dan in december een excuusbrief en op Ardanta papier een vervangende polis met als bijlage de polisvoorwaarden conform de pc polisvoorwaarden.
Als ik vraag waarom ik een vervangende polis krijg terwijl in hun brief van oktober staat dat de huidige polis van de PC geldig blijft krijg ik geen antwoord maar goed de polisvoorwaarden zijn nu aangepast en kloppen.

Op 28 oktober jl. krijg ik een schrijven van Ardanta met de mededeling dat ik voor bepaalde onderdelen niet zou zijn verzekerd zoals begraaf of crematierecht en gebruik van rouwcentrum voor de plechtigheid en condoleanceruimte, terwijl in de pc polisvoorwaarden ik hiervoor wel allemaal verzekerd ben. Ardanta stelt dat ik hiervoor dus voor minstens 1400 euro ben onderverzekerd en doet een voorstel voor een aanvullende verzekering.

Ik bel opnieuw maar geïrriteerd naar Ardanta. De brief klopt en ze gaan het niet aanpassen, dus weer een schriftelijke klacht ingediend per klachtenformulier en per mail. Krijg op 2 november jl. wederom een excuusbrief van Ardanta met de bevestiging dat ik wel voor de betreffende onderdelen ben verzekerd. De bestanden van de PC klanten zijn helaas in een verkeerd bestand terechtgekomen en daardoor heb ik deze aanbieding gekregen.
Als ik vervolgens stel dat ze dan een brief aan alle PC klanten moeten sturen en dit kenbaar moeten maken voordat mensen weer extra aanvullende verzekeringen bij Ardanta gaat afsluiten stellen ze dit niet te gaan doen. Nee verzekeren is big business zeker wat de uitvaartbranche aangaat.
De personen die deze brief ten onrechte hebben ontvangen en het niet eens zijn moeten zelf maar reageren en als ze dat niet doen zijn ze het blijkbaar eens met het feit dat ze voor bepaalde onderdelen niet zijn verzekerd. Dit is mensen bewust op het verkeerde been zetten m.i. Vooral de ouderen onder ons zijn snel geneigd toch nog maar bij te verzekeren voor als........

Nog veel erger is dat in deze brief van Ardanta van 28 oktober jl. wordt medegedeeld gaat u akkoord met ons voorstel regel het dan eenvoudig online u kunt inloggen met ardanta.nl/update met ........... en dan wordt letterlijk mijn gebruikersnaam in deze brief genoemd en uw wachtwoord is ......... en dat schrijven ze dan ook nog eens in dit schrijven. Dus als deze brief niet bij mij wordt bezorgd maar elders en in verkeerde handen komt dan heeft de verkeerde persoon dus mijn inloggegevens. Ook wordt mijn bankrekeningnr. genoemd in dit schrijven. Ja dat maakt het voor mensen die kwaad willen doen heel gemakkelijk om mij in de problemen te brengen door bijv. toch een polis af te sluiten voor mij. Toen ik Ardanta hierop attendeerde was het antwoord ach mevrouw wanneer komt dit nu voor? Nou geregeld in de flat waarin ik woon want post.nl is niet meer post.nl helaas.

Als je al een paar vrienden en fam. lid bent kwijtgeraakt aan corona zit je echt te wachten op deze ellende en nonchalange van Ardanta.

1781 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2020 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Erg slordig van Ardanta, maak ik neem aan dat nu alles in orde is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 6, 2020 om 19:30
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte zwemster,

Uit ervaring weet ik dat doden/uitvaartbedrijven hier in Nederland "big business" zijn......

Het beste is om zelf een potje te sparen.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 7, 2020 om 11:50
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Wellicht is dit onderwerp iets voor de  Belbus van Kassa

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 7, 2020 om 18:04
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wegens de vele overnames en verlies makende  bedrijven verwacht ik in deze Uitvaart  brance  nog veel meer ellende van beloftes die
 ze niet na kunnen komen.

Een normale verzekeraar heeft  meerdere  mogelijkheden,  Huizen, Auto's , Zorg,  en nog veel meer...
Deze alleen Uw uitvaart en  als dat flink duurder werd  en  dat is het probleem.

Een verzekeraar die alleen uitvaarten doet  is een hoog risico...  helaas zijn er nauwelijks grote verzekeraars die nog een polis aanbieden.
Ook vele Uitvaart centra en Crematoria  zijn in hun handen,  dus  nog geen monopoly maar  gaat helaas wel die kant op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2020 om 09:33
16885 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. is het hier zinvol dat u uw melding doet bij, zie deze info https://www.uitvaartdirekt.nl/klachten-uitvaartverzekering/    en ook bij www.consuwijzer,nl  (De ACM).